Dat "zou" helemaal niet zo "moeten zijn".quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:44 schreef gtotep het volgende:
het zou moeten zijn:
dat is 5 lotnummers + 5 1/5de lotnummers die samen 1 vol lot vormen = dus 6 lotnummers die meedoen aan de trekking
kans op volle winst 1 op 6
Ik moest ook al een traan wegpinkenquote:
Aan de andere kant is je kans ook kleiner doordat er meer nummers zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:00 schreef creator het volgende:
Ik had wel verwacht dat er 5 1/5 loten met hetzelfde nummer verkocht zouden worden, maar aangezien ik helel loten koop is dit voordeliger van niet. Nu heb ik volgende keer weer een heeeeeeeel kleine kans op een hoge jackpot, inplaats dat hij helemaal weer gekelderd zou zijn.
En niemand die dat even rechtzet. (Of was het nou regdzedt?)quote:
waarom doe je zo moeilijk als het makeklijk kan???quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:44 schreef gtotep het volgende:
stel: er worden door 10 mensen loten gekocht
50% koopt een heel lot en 50% koopt 1/5de lot
dat is 5 lotnummers + 5 1/5de verschillende lotnummers= dus 10 nummers die meedoen aan de trekking
kans op volle winst 1 op 10
het zou moeten zijn:
dat is 5 lotnummers + 5 1/5de lotnummers die samen 1 vol lot vormen = dus 6 lotnummers die meedoen aan de trekking
kans op volle winst 1 op 6
kans om te winnen = 4/6 verkleint = 66%
we worden dus voor 66% benadeeld doordat elk 1/5de lot apart als nummer meedoet aan de trekking.
deze redenering gaat op voor ALLE prijzen die op een specifiek lotnummer vallen.
voor prijzen op series maakt het geen verschil.
Geen idee.. wij hebben al een staatsloterij topicquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:18 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom staat dit geneuzel in Nieuws???
Ik denk dat je niet weet wat oplichting inhoudtquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:14 schreef Onnoman het volgende:
[..]
waarom doe je zo moeilijk als het makeklijk kan???
7.8 miljoen loten verkocht
gemiddeld kost 1 lot 9 euro.. dus 9 keer 7.8 miljoen = 70.2 miljoen EURO - laten we het eenvoudig houden 8 miljoen.. blijft er een netto winst over van maar liefst
62 MILJOEN EURO OM DE STAATSKAS BREUK MEE TE LIJMEN
Hoe bedoel je we worden kenkerhard opgelicht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |