En nu het echte bericht:
TV-kok Gordon Ramsay was zo zwaar getroffen door de recessie dat hem werd geadviseerd om faillissement aan te vragen.
Dit heeft Gordon bij de Amerikaanse zender Fox onthuld. De winst van zijn restaurants liep namelijk terug van 3,5 miljoen euro naar slechts een half miljoen euro, terwijl er nog een lening bij de bank uitstond van 13 miljoen euro...
Gordon: "Ik werd gedwongen om 5 miljoen euro pond (5,8 miljoen euro) van mijn eigen vermogen bij te leggen. De neerwaartse spiraal waarin ik zit is zwaar, maar tegelijkertijd ook verfrissend. De gasten verdwenen. Degene die er waren dronken geen wijn, maar kraanwater. Dit kwam doordat de horeca ook veel te arrogant was geworden en hun gasten niet meer respecteerden. Ze vergaten dat de klant altijd koning blijft."
"Ik heb mijn zuilveren Ferrari verkocht en heb overwogen mijn huis in Londen te verkopen."
In tegenstelling tot zijn restaurants gaat het wel erg goed met zijn tv-propgramma's in de VS. Hell's Kitchen en Ramsay's Kitchen Nightmares leveren de tv-kok een slordige 11 miljoen euro per jaar op
------
Het gebruik van de voltooid tegenwoordige tijd geeft aan, dat het op dit moment niet meer speelt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....