abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73643532
pi_73811759
Hier ook een student HU
Niet lang meer, want ik moet over 2 maanden me scriptie inleveren en in januari verdedigen. Bijna klaar dus
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:42:45 #103
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_74126571
In januari 21+ toets doen voor toelating op de HU
L'Enfer, c'est les autres.
pi_74128078
Woei!, wordt het hier weer een beetje actiever, waarvoor hulde.
Hier ga ik de eerste tentamenweek in.
Leren is voor meeste vakken best aardig gelukt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:18:45 #105
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_74128377
Hoe vinden jullie de school eigenlijk? Situatieschets hier is dat ik enkel een middelbare school en een MBO van dichtbij heb gezien. MBO was maar kort. Inmiddels werk ik alweer 7 jaar fulltime, ik ben 25 nu.
Hoe gaat het op het HBO? Vergelijkbaar met MBO? Heb je echt klassen of meer collegezalen? Ik heb werkelijk geen idee
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:51:55 #106
267323 Agapimou
Morgen gratis bier
pi_74129861
Aaargggfhh@tentamens
aa-gap-ie-moe
Not your average newbie :h
pi_74138526
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:18 schreef Maria2.0 het volgende:
Hoe vinden jullie de school eigenlijk? Situatieschets hier is dat ik enkel een middelbare school en een MBO van dichtbij heb gezien. MBO was maar kort. Inmiddels werk ik alweer 7 jaar fulltime, ik ben 25 nu.
Hoe gaat het op het HBO? Vergelijkbaar met MBO? Heb je echt klassen of meer collegezalen? Ik heb werkelijk geen idee
Exact hetzelfde hier, ook 25, ook 7 jaar geleden sinds ik van het VWO af kwam en intussen wat mbo certificaten gehaald.
Bij de FNT zijn met meer groepjes/klassen dan echt college,
Voelt heel kleinschalig aan, zeer vergelijkbaar met de middelbare school.
Je merkt alleen dat de lat wat hoger gelegd wordt, niet zo zeer in tempo maar wel hoe de stof gebracht wordt.
Verder is er veel minder voorgekauwd en zet je aan tot denken en handelen.
Wat ik fijn vond is dat je gelijk een projectgroep kreeg, en terwijl je weinig of nog niks wist dus moest opzoeken wat je nodig had en toch tot een eindresultaat moest komen.
Maar met 25 heb je in de regel een beter doorzettingsvermogen en is het prima te doen.
pi_74141462
Ik ga stoppen met mn opleiding :p
Past toch niet bij mij.

pi_74143098
Tentamens gaan best aardig hier, alleen beetje jammer dat je het moet schrijven. Op Avans maakte ik alle tentamens op een PC met een hendig sjiek tooltje.
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_74157736
Verwend kind
Je zou maar eens moe worden van het schrijven he?
Dit tentamen van vandaag was niet de eerste maar wel eerste voor dit vak, en er bleken toch wel andere dingen belangrijk te zijn dan gezegd.
Vooral meer informatie uit de powerpoint presentaties en minder waar met stencils de nadruk op werd gelegd.
Nouja een voldoende zal het makkelijk zijn maar zoiets is natuurlijk nooit leuk, voelt alsof je verkeerd bent ingelicht.
Ook mochten we geen rekenmachine gebruiken terwijl dit wel was toegezegd en er ook een aantal rekenvragen in voor kwamen, en kladpapier kregen we niet.
Door handig hoofdrekenen alsnog gelukt maar lang niet iedereen kan dit, dit laatste punt is echt wel een beklag waard!
Verwacht van de tentamens van morgen en overmorgen meer, die van maandag is het lastigst.
pi_74158405
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:18 schreef Maria2.0 het volgende:
Op de meeste HBO opleidingen heb je een paar klassen waar je werkcollege mee hebt (opdrachten bespreken enzo), hoorcolleges zijn met een paar klassen tegelijk. Het is totaal niet te vergelijken met MBO, je bent veel zelfstandiger.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:11:35 #112
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_74162320
In mijn geval gaat het om MWD, een Social Study dus. Vrij veel groepsopdrachten heb ik begrepen.
Nouja, ik moet het ook maar gewoon zien. Ik ga naar de open dag 21 november in elk geval.
Bedankt voor de info!
pi_74195323
Ik twijfel tussen Technische Bedrijfskunde op de HU en de HvA. Ik woon zelf in Utrecht maar op de HvA heb je meerdere afstudeerrichtingen. Bijv. Aviation Management dat heb je bijv. niet op HU geloof ik?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_74195413
Zou het aan een jaargenoot van Unitas kunnen vragen als je echt wilt, die doet die studie aan de HU.
pi_74199645
Ik heb me al aangemeld voor de opendag op 21 November voor TB. Nijenoord -1- hèhè. Dan vraag ik het daar maar, komt er waarschijnlijk ook een aangenamere en concrete antwoord.

Vorig jaar ook naar de open dag gegaan, een leerling van Systeembeheer heeft echt bijna alle lokalen laten zien op een gegeven moment word je echt gek. Niet echt iets wat ik wil, Systeembeheer dan.
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_74203174
Eerste blok zit er bijna op; nu projectweek; tentamens gehad in de week voor de herfstvakantie. Een 9 en een 10 in de eerste tentamenweek Vind het gebouw aan de Oudenoord een stuk gezelliger/leuker om in te werken dan Nijenoord 1; gaan dus meestal met de projectgroep in Oudenoord 700 zitten.

Had niet verwacht dat je toch nog zo veel in klassen zou zitten, heb maar 1 vak in de collegezaal gehad. Eigenlijk kan je in een computer lokaal nog veel beter zitten ook dan op die bankjes van Collegezaal 2.
.
pi_74231181
Ik zit 2x per week in een collegezaal, en idd de bankjes zijn wat aan de krappe kant.
En je kunt nauwelijks je benen kwijt maar ook je tas.

Tentamens van gister en vandaag zijn super verlopen, zeer goed verlopen, en ik wist ook exact wat ik kon verwachten. Compleet anders dan Bouwnijverheid waar veel onduidelijkheden over waren.
Wel blij dat wiskunde zo goed ging, heb er flink op gezeten en had totaal geen moeilijkheden ermee.
Natuurkunde voor komende maandag is weer een ander verhaal, zal ik nog hard voor moeten leren maar het moet wel kunnen.
  maandag 2 november 2009 @ 12:52:27 #118
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_74312599
Bugger...Na een hele poos wachten op de nieuwe folder die begin november klaar zou zijn werd ik vandaag gebeld dat ie dus niet klaar is. Pas over 1 á 2 weken. En in die folder staat dus wel wat ik moet leren...Dus ik kan nog niet beginnen....
pi_74313863
Mn meeste colleges had in het FEM gebouw
pi_74328182
Woei, vandaag laatste tentamen.
Ging niet best, maar bij niemand niet.
Het boek is niet geschikt voor zelfstudie, docent raast door de stof heen, en legt onduidelijk uit.
Toch kwam ik uit 5 van de 15 vragen perfect uit, en andere kwam ik in de buurt van een logisch antwoord, maar volgens mij klopte er cijfers niet.
Liep iedereen over te klagen.

Ach ja, komt allemaal nog wel goed
Woensdag nog even wat dingen inleveren en presenteren, nog 2 kleine verslagen in elkaar zetten en dan is blok 1 helemaal af.

Overigens update de topicstarter nog wel eens de tp?
De wiki is intussen al veel langer
pi_74332851
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:42 schreef Nick_Taken het volgende:
Overigens update de topicstarter nog wel eens de tp?
De wiki is intussen al veel langer
Even een topic report aanmaken en een modje doet het wel
pi_74335833
Bedankt motor
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:50:16 #123
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_74348248
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:35 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Mn meeste colleges had in het FEM gebouw
Jes! FEM 1B1 is een fijne grote zaal en 2D1 of 1D1 zijn ook fijne zalen. Ook om les in te geven vind ik. Zeker omdat 1B1 ook een visualizer heeft en de meerdere schermen. Daarbij zijn de stoelen ook lekker in de zalen van de FEM.

Hier zit 't semester d'ralweer op. Nu doceren bij ICM en DC.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_74348516
Ik had vooral in 2F1

Hmm,nu twijfel ik.
Vanaf de ingang, trap op, naar links, daar 2 trappen op. en dan weer 1 trap op.
dan doorlopen loop je voorbij de wc, dan eerste deur links.
en dan aan de rechterkant staan tafeltjes

[ Bericht 29% gewijzigd door Tazar_Yoot op 03-11-2009 14:24:38 ]
  donderdag 5 november 2009 @ 10:32:42 #125
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_74411933
da's volgens mij eerst nog 2E1
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')