abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71845950
Hallo,

Ik heb nu een standaard betaalrekening bij ING. Maar ik wil overstappen naar een studentenrekening, maar wat zijn hier precies de voordelen en de nadelen van?

Heeft iemand ervaring met de studenrekening van ING?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:02:46 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71846062
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_71846218
Wat is de Studentenrekening?

* Gratis Betaalrekening
* Betaalpas voor wereldwijd pinnen en betalen
* Internetbankieren met Mijn ING
* Speciale e-mail nieuwsbrief: Jong Geld

Voordelen Studentenrekening

* Gratis Betaalrekening
* Binnen een minuut je saldo checken met SaldoSMS of MSN ING Buddy
* Advies op maat met de StudentenAdvieslijn
* Gratis abonnement op de Volkskrant online gedurende je hele studietijd (t.w.v. ¤ 69)
* Speciaal Bijbanenvoordeel

Voorwaarden Studentenrekening

* Tussen de 16 en 30 jaar oud
* Je volgt een voltijds mbo-, hbo- of wo-studie
* Vanaf je 18e studiefinanciering op je Studentenrekening ontvangen
* Ontvang je nog geen studiefinanciering? Stuur dan een officieel bewijs van inschrijving op, van een bij ons bekende onderwijsinstelling
pi_71847108
Dat had ik al gelezen, maar ik doelde meer op mensen die er ervaring mee hebben.
pi_71847571
Tijdens me studie zo'n rekening gehad. Voordeel is dat je minder kwijt bent aan je betaalmiddelen. Nadelen: je stufi moet erop gestort worden.

Overigens heb ikzo'n rekening nooit zelf aangevraagd. Dat ging vanzelf en is nu na mijn studie ook weer vanzelf opgezegd door ING.
So we just called him Fred too
pi_71847847
Je vroeg naar de voordelen en de nadelen, vraag daar dan niet naar
Ik heb de postbank studenten rekening gehad. nooit problemen, en lekker gratis.
Nu de normale betaalrekening van de ing.
pi_71848544
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:55 schreef Cothen het volgende:
Tijdens me studie zo'n rekening gehad. Voordeel is dat je minder kwijt bent aan je betaalmiddelen. Nadelen: je stufi moet erop gestort worden.

Overigens heb ikzo'n rekening nooit zelf aangevraagd. Dat ging vanzelf en is nu na mijn studie ook weer vanzelf opgezegd door ING.
Wat bedoel je met ''Nadelen: je stufi moet erop gestort worden'' ?
pi_71848623
Als je niet studeert dan heb je pech.. of je moet bewijzen dat je wel studeert maar geen stufi ontvangt.
pi_71848751
Oke, ja ik ontvang nu mijn stufi van de IB groep op mijn betaalrekening.
pi_71849340
Dan kan je gewoon switchen
pi_71849587
Voorwaarden Studentenrekening

* Tussen de 16 en 30 jaar oud
* Je volgt een voltijds mbo-, hbo- of wo-studie
* Vanaf je 18e studiefinanciering op je Studentenrekening ontvangen

ik krijg het vanaf m'n 17e, kan ik het dan ook of niet? 0o
Het staat er nogal raar, het mag op je 16e maar alleen als je vanaf je 18e stufi ontvangt?
pi_71849764
nee vanaf je 18e MOET het erop.. thats all.
pi_71850273
Ik kreeg ook al op m'n 17e stufi en toen is mijn rekening volgens mij vanzelf door de Postbank omgezet in een studentenrekening. Nu heb ik een ING-studentenrekening, maar alles is nog precies hetzelfde als vroeger bij de Postbank. Nadelen zijn er volgens mij niet, ze hebben af en toe ook kortingsacties voor studenten waar je gebruik van kan maken als je zo'n rekening hebt dus ik zou het gewoon doen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_71850380
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:58 schreef MamsX het volgende:
Dan kan je gewoon switchen
Oke beter, ik heb trouwens ook een spaarrekening wel met dezelfde rekeningnummer. Dat blijf gewoon hetzelfde toch?
pi_71851063
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:37 schreef KarnSuk het volgende:

[..]

Oke beter, ik heb trouwens ook een spaarrekening wel met dezelfde rekeningnummer. Dat blijf gewoon hetzelfde toch?
Jep
So we just called him Fred too
pi_71859614
Het werkt hetzelfde als een gewone betaalrekening met het voordeel dat het gratis is (en je goedkoper rood kunt staan en een goedkopere creditcard / lening kunt krijgen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')