Ja, ze kon ook ontslagen worden als der contract afloopt. dus ze mag in principe blij zijn dat ze nog een baan krijgt aangeboden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:55 schreef Black-Hole het volgende:
Mijn vriendin heeft op dit moment een contract voor bepaalde tijd. Het contract loopt half november af. De functie die zij momenteel vervult komt binnenkort te vervallen, dit omdat een andere medewerker terugkomt na langdurig ziek te zijn.
Hierdoor komt de functie van mijn vriendin feitelijk te vervallen aangezien zij haar taken nu waarneemt. Nu heeft haar werkgever haar een nieuwe functie aangeboden. Deze valt in een lagere functiegroep dan haar huidige functie. Nu biedt haar werkgever haar hierdoor een lager salaris aan. Mag en/of kan dit?
De verlaging gaat in voordat haar huidige contract afloopt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:56 schreef raaavi het volgende:
edit(na nog een keer gelezen te hebben):Of bedoel je VOOR het contract afloopt?
Dat mag volgens mij niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:58 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
De verlaging gaat in voordat haar huidige contract afloopt.
Stond inderdaad niet in de OP![]()
Dat mag dus niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:58 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
De verlaging gaat in voordat haar huidige contract afloopt.
Stond inderdaad niet in de OP![]()
Dat zij ervoor moet instemmen had ik ook gevonden op een arbeidsrecht website. Maar stel dat ze niet tekend, is dat dan geen werkweigering aangezien de functie die ze nu vervult komt te vervallen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:06 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat mag dus niet.
Contract = contract. Afspraak = afspraak.
Zij mag het wel tekenen, op vrijwillige basis.
Zij moet dat echter niet.
Als zij niet tekent loopt het contract gewoon door en dient zij de afgesproken periode uit.
Uiteraard mag dat, zolang de werkgever het niet verplicht.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:55 schreef Black-Hole het volgende:
Nu heeft haar werkgever haar een nieuwe functie aangeboden. Deze valt in een lagere functiegroep dan haar huidige functie. Nu biedt haar werkgever haar hierdoor een lager salaris aan. Mag en/of kan dit?
Als het werk vergelijkbaar is met wat ze nu doet, hoeft ze het werk niet te weigeren. Wel de lagere beloning.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:20 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dat zij ervoor moet instemmen had ik ook gevonden op een arbeidsrecht website. Maar stel dat ze niet tekend, is dat dan geen werkweigering aangezien de functie die ze nu vervult komt te vervallen?
Als dat die andere baan de rest van de periode tegen hetzelfde salaris voortzet, is er geen probleem lijkt me.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:20 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dat zij ervoor moet instemmen had ik ook gevonden op een arbeidsrecht website. Maar stel dat ze niet tekend, is dat dan geen werkweigering aangezien de functie die ze nu vervult komt te vervallen?
Ja, haar manager had het al over 1 september.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:36 schreef sanger het volgende:
Weet je zeker dat de salarisaanpassing ook per binnenkort is?
Dat sowieso, het is nou niet bepaald de meest betrouwbare werkgever. Zijn er vaker dingen gebeurd in het verleden met betrekking tot contracten en nu dit weer.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:24 schreef danny91184 het volgende:
Als ze het liever niet als wel heeft..
In deze tijd gewoon accepteren en ondertussen naar iets anders zoeken.
Gooi geen ouwe schoenen weg voordat je nieuwe hebt, wordt nog wel eens gezegd.
Dan mag het niet inderdaad. Na afloop van het contract uiteraard wel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:38 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ja, haar manager had het al over 1 september.
Zo denk ik er precies ook over maar ik komt toch tegenstrijdige berichten tegen op arbeidsrecht sitesquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:10 schreef mgerben het volgende:
Dat de functie zogenaamd vervalt is totaal niet relevant. Ze is aangenomen voor een periode, niet voor een functie. Dan zoekt de werkgever maar een andere functie. Voor hetzelfde salaris.
Dan kan je dus kiezen: werk je nog voor heel even voor een hoger salaris (en de kans dat haar baas haar na afloop van het contract op straat zet) of ga je voor een vast contract voor een iets lager salaris?quote:Heb zelf al gebeld met de rechtsbijstand, het nieuwe contract is uiteraard niet rechtsgeldig. Is sowieso ook haar vierde contract voor bepaalde tijd wat ook al niet mag. Het moet namelijk een contract voor onbepaalde tijd worden.
We hebben al besloten om ander werk te zoeken, hebben het een beetje heel erg gehad met deze werkgever.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:45 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Dan kan je dus kiezen: werk je nog voor heel even voor een hoger salaris (en de kans dat haar baas haar na afloop van het contract op straat zet) of ga je voor een vast contract voor een iets lager salaris?
Dat dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:45 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Dan kan je dus kiezen: werk je nog voor heel even voor een hoger salaris (en de kans dat haar baas haar na afloop van het contract op straat zet) of ga je voor een vast contract voor een iets lager salaris?
Dat gevoel hebben wij dus ook. Zij is overigens niet de enige werknemer bij wie zij dit soort 'geintjes' uithalen. Vandaar het besluit om er sowieso mee te stoppen per einddatum huidige contract. Voor dit soort werkgevers wil je niet eens werken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:49 schreef Mikkie het volgende:
Aan de andere kant bekruipt mij het gevoel dat de werkgever van TS nu gewoon nog probeert op een makkelijke manier wat geld te verdienen door de vriendin van TS minder te betalen, om haar vervolgens alsnog in november op straat te zetten.
Dat kan dus niet als dat niet expliciet is overeengekomen in de arbeidsovereenkomst.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:53 schreef Black-Hole het volgende:
Enige weer ik me nu nog een heel klein beetje zorgen over maak is dat haar werkgever het huidige contract toch nog tussentijds kan opzeggen.
Niet per definitie. In een CAO kan ook staan dat er meer tijdelijke contracten mogelijk zijn, dan geldt dat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:01 schreef Ml-etje het volgende:
Maar een 4e contract bepaalde tijd is desondanks toch onbepaalde tijd.
Kwestie van alle 4 contracten laten zien wanneer bijvoorbeeld een hypotheekverstrekker ernaar vraagt.
Daar heb je weer gelijk in..bijvoorbeeld catering..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:14 schreef Light het volgende:
[..]
Niet per definitie. In een CAO kan ook staan dat er meer tijdelijke contracten mogelijk zijn, dan geldt dat.
Wat kan een hypotheekverstrekker daar dan mee (anders dan de hypotheek verstrekken)?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:01 schreef Ml-etje het volgende:
Het salaris is inderdaad iets om niet mee akkoord te gaan.
Maar een 4e contract bepaalde tijd is desondanks toch onbepaalde tijd.
Kwestie van alle 4 contracten laten zien wanneer bijvoorbeeld een hypotheekverstrekker ernaar vraagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |