abonnement Unibet Coolblue
pi_71868903
Ik ben niet de grootste Pearl Jam fan, mijn kennis van de nummers is zeer beperkt, maar wat een heerlijk optreden gister zeg Was samen met mijn beste vriendin, die helemaal gek is van Pearl Jam en die genoot zichtbaar
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:58:19 #127
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_71868931
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:57 schreef Littlecreep het volgende:
Ik ben niet de grootste Pearl Jam fan, mijn kennis van de nummers is zeer beperkt, maar wat een heerlijk optreden gister zeg Was samen met mijn beste vriendin, die helemaal gek is van Pearl Jam en die genoot zichtbaar
Dus die heb jij daarna thuis nog ff gematst??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:59:38 #128
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_71868963
Pearl Jam houdt het intiem in Ahoy

FOTO ANP

ROTTERDAM - De Amerikaanse grungeband Pearl Jam trapte donderdag in Ahoy Rotterdam officieel zijn nieuwe Europese tournee af. De band die begin jaren negentig groot werd met hitalbum Ten, brengt in september voor het eerst in drie jaar een nieuwe plaat uit.

Zanger Eddie Vedder en zijn mannen hielden het intiem donderdag in het grote Ahoy. De redelijk sobere show speelde zich voornamelijk op een helft van het podium af, waar de bandleden knus dicht bij elkaar bleven. De andere helft werd af en toe door Vedder gebruikt om tijdens een instrumentale solo van een van zijn collega’s even een sigaretje te roken.

De frontman vierde met zijn Hollandse fans een klein jubileum’s volgens zijn eigen telling was het de vijftiende keer dat de band in Nederland optrad. Hij bedankte het publiek in de uitverkochte concertzaal voor hun enthousiasme. ,,Zo’n eerste show is best spannend, maar jullie maken het ons een stuk makkelijker.’’

De Europese tour van de rockers uit Seattle beslaat slechts vier shows. Na Berlijn, Manchester en Londen maakt de band komend najaar de oversteek naar de VS, Australië en Nieuw-Zeeland.

Kaarten voor de show van donderdag wisselden de afgelopen dagen via internet voor meer dan honderd euro per stuk van eigenaar. In de voorverkoop kostten de tickets 65 euro.

Het negende studioalbum van Pearl Jam, Backspacer, ligt vanaf september in de winkel. Eerder dit jaar kwam een speciale heruitgave van hitalbum Ten uit, met daarop de hits Alive en Jeremy die de band groot maakten. (ANP)

BRON
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_71869133
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:58 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

Dus die heb jij daarna thuis nog ff gematst??
Die moest laatste trein hebben, zat midden in Introductie in Groningen
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:07:55 #130
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_71869155
Nou als t na zo'n avond je niet gelukt is... For get it Hombre
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_71869385
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nou als t na zo'n avond je niet gelukt is... For get it Hombre
Ik ken d'r al vijf jaar, denk dat ik dan al wat had geprobeerd Maar genoeg over mijn seksleven, meer Pearl Jam. Dat filmpje van Black in HD is echt prachtig, nu al voor de vijfde keer aan het kijken
pi_71869496
Mooi clipje idd en nog redelijk geluid!
Concert was geweldig!

Wishlist
Black
pi_71870532
Verdomme wat was het goed!!! Amen op de topic-titel; EINDELIJk black live gezien! Dat was de vorige keren voor mij toch de ontbrekende.
Brother knalde het dak eraf natuurlijk.... en ik als stiekeme Beatles fan vond You've got to hide your love away ook helemaal briljant.
Ik zit hier nu met een enorm slaaptekort zonder stem te werken; en dat was het 100.000x waard
Hoezo loos onderschrift!?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:25:31 #134
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_71871266
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:16 schreef mrSPLIFFY het volgende:
wauw clipje van guardian is ook erg mooi... wat voor cameratje heb je gebruikt??

Kippevel!!
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:34:14 #135
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_71871466
het was echt heel erg vet .

Supershow gewoon, lekker "klein" en sober, geen gedoe alleen de muziek .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_71871469
quote:
De frontman vierde met zijn Hollandse fans een klein jubileum, volgens zijn eigen telling was het de vijftiende keer dat de band in Nederland optrad. Hij bedankte het publiek in de uitverkochte concertzaal voor
15e keer pas? 7 van die 15 waren in ieder geval in 1992.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:43:35 #137
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_71871668
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:34 schreef Burnett het volgende:

[..]

15e keer pas? 7 van die 15 waren in ieder geval in 1992.
klopt
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:50:06 #138
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71871819
Pearl Jam staat als een huis in Ahoy


AMSTERDAM – De Amerikaanse rockband Pearl Jam brengt over enkele weken hun negende studioalbum uit. Voor het echte tourcircus straks losbarst doet de groep als opwarmertje een viertal shows in Europa.

Pearl Jam in Ahoy



Het concert van vanavond is het derde optreden dat de band in meer dan een jaar tijd geeft, legt zanger Eddie Vedder haast verontschuldigend uit. Maar moeizaam gaat het absoluut niet. Integendeel. In galmbak Ahoy, waar veel bands met hun geluid genadeloos op hun bek gaan, staat Pearl Jam als een huis.

Ook van enige spanning is weinig te merken. Het lijkt het vijftal geen enkele moeite te kosten hun act neer te zetten. Vedder lurkt af en toe ontspannen aan een fles wijn en danst tussen de zanglijnen door zwierig over het podium.

Vertrouwd

De band is daarnaast zo vertrouwd met het eigen materiaal, dat hier en daar wat zijpaadjes opduiken. In Better Man wordt een stukje Save It For Later verwerkt en in Even Flow en Alive worden de solomomenten wat opgerekt om gitarist Mike McCready de ruimte te geven zijn gitaartalent ten toon te stellen.

Ook voor een paar covers draait het vijftal de hand niet om. The Beatles’ You’ve Got To Hide Your Love Away komt voorbij en The Who wordt geëerd met twee liedjes: The Real Me en Love Reign O’er Me. Zou de band zelf eigenlijk beseffen dat ze zich qua statuur ondertussen zo’n beetje met die legendarische groepen kunnen meten?

Kippenvel

Het eerste kippenvelmoment van de avond komt met Black van het doorbraakalbum Ten, dat door het publiek als één man wordt meegezongen. Nog een meezinger is uiteraard Alive, het bekendste nummer van de band en niet geheel verrassend de afsluiter van de toegift. Als de band vervolgens het podium verlaat en de zaallichten niet gelijk aan gezet worden, gaat het dak er af in Ahoy.

En jawel, de band komt terug voor maar liefst nog vijf liedjes. Yellow Ledbetter blijkt de definitieve afsluiter van de avond. McCready mag nog een laatste keer laten horen dat hij erg goed naar Hendrix geluisterd heeft en qua geluid indrukwekkend dicht bij deze gitaarlegende in de buurt komt.

Geruchten

Vedder doet eerder op de avond de vage belofte dit keer sneller naar ons land terug te keren ‘misschien al over anderhalf jaar’ en voegt daar half mompelend ‘of misschien al over een dag of tien’ aan toe. Dat is met het oog op het gapende gat in het Lowlands-programma koren op de molen van de geruchtenmachine. Zou Pearl Jam die veelbesproken ‘verrassingsact’ zijn?

Aangezien de band volgens het tourschema dan in Toronto, Illinois of ergens daar tussenin moet zitten, lijkt dit nogal onwaarschijnlijk. Maar ach, al duurt het drie jaar voor de Amerikanen weer terugkeren, het zou het wachten in ieder geval meer dan waard zijn.

Bron
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:00:05 #139
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_71872139
Goeie reviews!

Dat kan ook niet anders he

FAK HET WAS VET!
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:22:52 #140
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71872764
Damn, wat was het weer ongehoord goed en gaaf. Duimendik kippevel op momenten

Het is en blijft voor mij de beste liveact die er momenteel op deze aardkloot rondloopt
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_71872933
Geweldig, idd beste liveband. Wat heb ik ongeloof genoten en tevens gebruld. Ben er nog schor van...!
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:31:55 #142
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_71873009
Ik heb maanden van frustratie ff lekker eruit kunnen schreeuwen en dansen
Ben ook schor en heb overal pijn maar damn it is worth it

Hopelijk volgend jaar weer

Merk wel dat ik geen 18 meer ben maar 35
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_71873275
PJ man oh man.. wat hou ik van die band!

En volgens mij is er geen andere band die zo vaak het zaallicht aan doet tijdens optredens! Ik vind dat zo tof! Ze staan daar echt om zelf ook te genieten van het feit dat al die duizenden mensen met hun mee genieten! En ze zijn zo sympathiek! Beste liveband EVER gewoon! Alleen daarom al
pi_71873470
Als dat gat van Lowlands inderdaad wordt opgevuld door Pearl Jam word ik helemaal gek. Zou echt top zijn om ze in zo korte tijd twee keer te zien
pi_71873885
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:42 schreef Sunnythesun het volgende:
PJ man oh man.. wat hou ik van die band!

En volgens mij is er geen andere band die zo vaak het zaallicht aan doet tijdens optredens! Ik vind dat zo tof! Ze staan daar echt om zelf ook te genieten van het feit dat al die duizenden mensen met hun mee genieten! En ze zijn zo sympathiek! Beste liveband EVER gewoon! Alleen daarom al
Ja precies, gelijk bij Small town als opener al... HELLOOOOOO!
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_71874479
Zo, wat was dat een geweldig concert gisteren!
Wij stonden ook tegen het hek achter de Tenclubbers. Daardoor ook perfect zicht op het podium.
En een setlist om je vingers bij af te likken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_71874686
Die clip van Black is echt geweldig, dank daarvoor!
pi_71875904
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:50 schreef Littlecreep het volgende:
Als dat gat van Lowlands inderdaad wordt opgevuld door Pearl Jam word ik helemaal gek. Zou echt top zijn om ze in zo korte tijd twee keer te zien
Als Chris Cornell mee komt kunnen ze Temple Of The Dog integraal spelen...
pi_71876126
Dat was de moeite!

Altijd lekker, helemaal kapot thuiskomen,
pi_71876559
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:14 schreef Burnett het volgende:

[..]

Als Chris Cornell mee komt kunnen ze Temple Of The Dog integraal spelen...
Een paar jaar geleden had ie mee mogen komen, maar sinds het laatste album verban ik die vent liever van elk muziekfestival.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')