Godsdiensten op de Filipijnen:quote:Bij gevechten in het zuiden van de Filipijnen zijn gisteren zeker 45 doden gevallen. Dat gebeurde bij een inval van het leger in een kamp van de radicale Abu Sayyaf-beweging. In het kamp werden volgens het leger bommen gemaakt en rebellen getraind.
Er is zeker acht uur gevochten. Daarbij kwamen 23 militairen en 22 rebellen om het leven. Het Filipijnse leger noemt de actie een succes.
Abu Sayyaf is al ruim tien jaar actief in het zuiden van de Filipijnen. De islamitische guerrillabeweging pleegt geregeld aanslagen en ontvoert christenen en buitenlanders. Volgens verschillende geheime diensten is de beweging opgericht met hulp van al-Qaida.
Bron: NOS
List of attacks attributed to Abu Sayyafquote:The Abu Sayyaf Group is one of several militant Islamist separatist groups based in and around the southern islands of the Philippines, where for almost 30 years various Muslim groups have been engaged in an insurgency for a state, independent of the predominantly Christian Philippines.
Since its inception in the early 1990s, the group has carried out bombings, assassinations, kidnappings, rapes, and extortion in their fight for an independent Islamic state in western Mindanao and the Sulu Archipelago with the stated goal of creating a pan-Islamic superstate across southeast Asia, spanning from east to west; the island of Mindanao, the Sulu Archipelago, the island of Borneo (Malaysia, Indonesia), the South China Sea, and the Malay Peninsula (Peninsular Malaysia, Thailand and Myanmar).
Leger viel binnen. Islam is onschuldig. Altijd. Die bommen waren voor oud op nieuw. Ik zweer. Wolla. Allah is groot.quote:
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:50 schreef Triggershot het volgende:
Jammer dat de vrijheidsstrijders zijn gedood, ze hadden veel goeds kunnen doen, maar maakt niet uit, er is nog altijd een soldaat meer dood gevallen.![]()
Nofi voor als je een Filipijn of Aziaat bent, maar wat die christenen daar allemaal flikken kan natuurlijk niet.quote:
Nee klopt, met al die bommen en kampen van ze enzo. Gelukkig wil de vredesreligie daar wat aan gaan doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nofi voor als je een Filipijn of Aziaat bent, maar wat die christenen daar allemaal flikken kan natuurlijk niet.
Net zoals de Nederlanders zich gingen verzetten tegen de Duitsers, heel de wereld is van Allah en die christenen bezetten het dus moeten ze zich verzetten tegen de onderdrukkende bezetters.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee klopt, met al die bommen en kampen van ze enzo. Gelukkig wil de vredesreligie daar wat aan gaan doen.
Daarom vind ik dat de rest van de wereld maar alle moslims af moet slachten om te laten zien dat Allah toch niet zó groot isquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Net zoals de Nederlanders zich gingen verzetten tegen de Duitsers, heel de wereld is van Allah en die christenen bezetten het dus moeten ze zich verzetten tegen de onderdrukkende bezetters.
Dat gebeurt al of je dat nu vindt of niet, enig verzet tegen de slachtende barbaarse heidenen is dan wel op zn plaats.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Daarom vind ik dat de rest van de wereld maar alle moslims af moet slachten om te laten zien dat Allah toch niet zó groot is
Klinkt zo tof als je het op islam schuift.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:27 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat heeft dit met religie te maken?
Het klinkt voornamelijk debiel en wanhopig.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klinkt zo tof als je het op islam schuift.
Dat deed het grootste gedeelte van de Nederlanders pas toen de Duitsers allang verslagen waren.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Net zoals de Nederlanders zich gingen verzetten tegen de Duitsers,
Ik was cynisch in mijn vergelijking.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:09 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Dat deed het grootste gedeelte van de Nederlanders pas toen de Duitsers allang verslagen waren.
Misschien kun je dat stijlfiguur wat minder toepassen. Je bent er niet zo vaardig in.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik was cynisch in mijn vergelijking.
Is dit ook een poging tot cynisme? Indien ja, zie vorige post. Indien nee, fijne redenering.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:50 schreef Triggershot het volgende:
Jammer dat de vrijheidsstrijders zijn gedood, ze hadden veel goeds kunnen doen, maar maakt niet uit, er is nog altijd een soldaat meer dood gevallen.![]()
Mijn incompetentie is wijdverspreid en algemeen bekend.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:20 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Misschien kun je dat stijlfiguur wat minder toepassen. Je bent er niet zo vaardig in.
Wat als er straks zo'n groepering ook een onafhankelijke moslimstaat in Europa wil, of laten we zeggen: Nederland.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:17 schreef Zienswijze het volgende:
Deze radicaal islamitische beweging streeft naar een onafhankelijke moslimstaat in de Filipijnen.
En verfde zijn haar.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:32 schreef richarddekker het volgende:
[..]
En hitler was eigenlijk ook niet slecht, hij was vegetarier en hield van honden.
Ze hebben vast gijzelaars, menselijk schild enzo.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Jammer, de volgende keer platbombarderen dat kamp? Een beetje mensen ontvoeren en lastig vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |