quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:29 schreef Marijkezwolle het volgende:
Vandaag heb ik me ook weer eens uitgeleefd
A.s. zaterdag is de man van een vriendin jarig en ik had nog wat extra's nodig naast het door hem gevraagde cadeau. Heb een kg snoep voor 2 euro meegenomen, een zilveren cadeautas voor 35 cent, een speelding voor zijn hond voor 1 euro en kluifjes voor 75 cent. En voor mezelf nog wat schoonmaakspul en een nieuwe felgekleurde gereedschapskist gekocht
In totaal was ik 13 euro kwijt, wat is het toch heerlijk winkelen daar
Ik heb ook zo'n huis.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:02 schreef littledrummergirl het volgende:
wist niet dat je de aanbiedingen per mail kan ontvangenthnx voor de tip flappekz
ow mijn nieuwe huis is zo'n 100 m van een action vandaan
Tja, als jij dus het ene europroduct met het andere europroduct wil vergelijken, b.v. een afdruiprek dan reken je eerst beide producten terug naar NLG en kunt ze dan pas vergelijken? Jij doet net alsof er in een andere winkel een alternatief product in guldens is te vinden op deze manier. De truc is (wat ik al zei) om de eurowaarde te accepteren. Jammer dat je dat niet kunt zonder alles terug te rekenen naar een munt die al jaren niet meer bestaat. Blijf je dat dan de komende 20 jaar nog steeds doen? Wanneer denk je dan zonder om te rekenen iets te kunnen kopenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 01:18 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee, ik vind dit veel handiger. Want een broodje van 3 euro klinkt niet bizar duur, maar een broodje van 6 gulden 60 wel. Dus koop ik het niet als ik het omreken, terwijl ik in eerste instantie misschien helemaal niet nadenk over hoe dur het is. Kortom, het bespaart me heel veel geld.
En er is wel inflatie geweest, maar dat verklaart niet dat sommige producten nu in euro's kosten wat ze vroeger in guldens waren. Een tientje klinkt gewoon goedkoop - of het nu een tientje in euro's of in guldens is. En daar spelen winkels op in. Juist omdat ik gewend ben aan de euro, merk ik dus niet dat ik dan twee keer zo veel betaal. Dus reken ik heel bewust om en vraag ik mezelf af of ik het product ook gekocht zou hebben als ik het in guldens had moeten kopen. Vaak is het antwoord dan nee.
ik doe schaamteloos meequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |