abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73772822
Het is eigenlijk grappig!

Sinds ik twee weken vitamine C 1000 slik, is mijn huid er een flink stuk op vooruit gegaan. Ofwel is dit nu toevallig sinds ik de overige producten 1,5 maand gebruik en daarvan resultaten begin te zien. Dus als dit werkt, ga ik zeker oppassen om niks sterkers te gebruiken.

Er zijn trouwens op het internet ook heel veel verslagen van jonge mensen over deze producten te vinden, zoals bijvoorbeeld bij acne.org.

Ik heb gemaild naar een bedrijfje die deze producten verkoopt in 88% en 70% en hen gevraagd wat een normale sterkte zou zijn? Zij raden me aan voor een lactic acid, die te beperken tot 10% en hem tot zoveel te verdunnen. Dat is een goede waarschuwing!

Ik ga dit zeker doen en alles verdunnen. Het is nu trouwens zeker de goede kant op aan het gaan. De gekleurde roze littekentjes zijn iets minder diep aan het worden en de huidskleur aan het krijgen.

Laatste noot : de plastisch chirurg sprak zelf net wel over een tca sterkte van 50% of meer en dit in drie sessies. Hoe verklaar je dan zoiets? Nu heb ik wel al door dat die chirurgen voor eigen winkel spreken en inderdaad oplossingen op korte termijn zoeken. Dan kan je je huid beter zelf aanpakken mits voldoende geïnformeerd te zijn.

Oh ja, zeg is na al die pagina's hier, welke niet-vette gezichtszonnecrème raden jullie aan?
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:15:12 #227
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_74578606
Vandaag heb ik mijn Skin Balancing Toner van Paula opgemaakt. Die had ik op 20-06 aangebroken dus bijna 5 maanden dagelijks 2x per dag mee gedaan.

Ik decant het altijd in een verstuiver, en heb het het vaakst zonder wattenschijfje gebruikt, maar gewoon direct op het gezicht.
Confidence through competence
pi_74578705
Huh...staat hier geen enkel product van Skinceuticals in de OP? C E Ferulic oid? Valt onder de noemer klinisch bewezen (pubmed away) en reteduur

Vitamin C + E + ferulic acid: enhancing stability and effectiveness of topical ascorbic acid

edit tekst niet nodig....

[ Bericht 89% gewijzigd door dramatiek op 10-11-2009 17:30:04 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:21:56 #229
55709 Stereotomy
pi_74578774
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:18 schreef dramatiek het volgende:
Huh...staat hier geen enkel product van Skinceuticals in de OP? C E Ferulic oid?
Samen met Paula's antioxidant serum waarschijnlijk de beste op de markt. Maar Skinceuticals is duurder. Sowieso zijn al die antioxidant serums duur.

Nu maar hopen dat ze ook echt werken op lange termijn
pi_74578823
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:41 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, en waarom doen ze dat?

Vanwege de keratolytische effecten, zodat er geen (losse) hoornlaagcellen vermengd met sebum de porien kleiner of verstopt maken en dus er een grotere kans is dat comedonen niet vast blijven zitten.

Deze zuren, in welke concentratie dan ook, hebben één hoofdeffect en dat is de keratolytische werking op het stratum corneum. Al het resultaat komt van dat effect. Maar een tafel waarvan de verf al af is geschuurd, kan niet verder van verf worden ontdaan door een grotere schuurmachine te gebruiken.

Maargoed, normaals, *ik* zou het niet doen op je relatief jonge 20'ers huid, en ik zou het mensen die dit teruglezen ook zeker niet aanraden. Maar het is jouw huid en gelukkig mag jij ermee doen wat je wil.
Met andere woorden rond je 20ste moet je geen BHA's en AHA's gebruiken? En ook geen ritalin?
BlaBlaBla
pi_74578845
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Samen met Paula's antioxidant serum waarschijnlijk de beste op de markt. Maar Skinceuticals is duurder. Sowieso zijn al die antioxidant serums duur.

Nu maar hopen dat ze ook echt werken op lange termijn
Mja of van de sampleflesjes op ebay kopen. Dat is een stuk goedkoper. Je kan het natuurlijk ook zelf maken, maar heb me niet verdiept of dat veel goedkoper gaat zijn. Boel zal wel oxideren voordat je het in een flesje hebt. Op imminst hebben ze een topic waar ze het spul zelf namaken
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:27:51 #232
55709 Stereotomy
pi_74578922
Ritalin? Is voor ADHD.

Nee, ik bedoelde meer die chemical peels die je bij de beautysalon doet, met 40-50% AHA terwijl je al dagelijks 8% AHA gebruikt ofzo. In je 20'gers is dat nergens voor nodig.

Overexfoliatie komt gewoon voor, en ondanks dat guru's als Paula Begoun zeggen dat het geen kwaad kan om 2x per dag te exfolieren moet je goed in de gaten houden wat je huid doet. De hoornlaag van je huid heeft simpelweg natuurlijkerwijs wel nut: het houdt vocht en olie vast, vormt een beschermlaag daardoor, en is bovendien een natuurlijke zonneprotectie voor de lederhuid en het onderhuids bindweefsel eronder.

Exfoliatie heeft vooral korte-termijn cosmetische redenen, en kán in het geval van BHA bij acne helpen.

Sowieso is gezichtsverzorging altijd een balans tussen twee dingen. Als een gek exfolieren helpt daar niet bij...

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 10-11-2009 17:42:55 ]
pi_74579730
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:27 schreef Stereotomy het volgende:
Ritalin? Is voor ADHD.

Nee, ik bedoelde meer die chemical peels die je bij de beautysalon doet, met 40-50% AHA terwijl je al dagelijks 8% AHA gebruikt ofzo. In je 20'gers is dat nergens voor nodig.

Overexfoliatie komt gewoon voor, en ondanks dat guru's als Paula Begoun zeggen dat het geen kwaad kan om 2x per dag te exfolieren moet je goed in de gaten houden wat je huid doet. De hoornlaag van je huid heeft simpelweg natuurlijkerwijs wel nut: het houdt vocht en olie vast, vormt een beschermlaag daardoor, en is bovendien een natuurlijke zonneprotectie voor de lederhuid en het onderhuids bindweefsel eronder.

Exfoliatie heeft vooral korte-termijn cosmetische redenen, en kán in het geval van BHA bij acne helpen.

Sowieso is gezichtsverzorging altijd een balans tussen twee dingen. Als een gek exfolieren helpt daar niet bij...
Ik bedoelde retinol ahum

Maar is het in jouw ogen nu wel of niet verstandig om bha/aha/retinol te gebruiken?

Ik heb hier namelijk nog een fles BHA 2% staan, en als dat schadelijk kan zijn op mijn 25jarige leeftijd dan gebruik ik dat voorlopig niet meer Zelfde geld voor mijn neutrogene creme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soldier2000 op 10-11-2009 18:10:09 ]
BlaBlaBla
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:03:21 #234
55709 Stereotomy
pi_74579792
Ik moet dan eerlijk bekennen dat ik nog een beetje 'on the fence' ben. Ik zie de voordelen van die producten, maar ik zie ook gewoon nadelen op lange termijn - indien je overexfolieert he. Moeilijk te beoordelen. Denk dat met mate het steekwoord is. Ik ben het dus nadrukkelijk oneens met die mensen die zeggen dat overexfolieren geen kwaad kan of niet bestaat.

Die 2% BHA en die retinol moet je je geen zorgen over maken hoor. Zolang je geen allergische reactie krijgt ofzo moet dat best kunnen. Wel goeie stabiele UVA/UVB sunscreen overdag doen.
pi_74588583
Ik heb nu duac acne gel gekregen van de dermatoloog. Dat is een soort benzylperoxide. Maar hoe gebruiken jullie dat? Eerst dat er opsmeren, laten opdrogen/intrekken en dan nog een dag/nacht creme erover heen?

En hoe werkt dat benzylperoxide nou precies? Jah het droogt je huid uit. Maar dat zeg maar de zalf zelf dat, of de ingrediënten?

Tot nu smeer ik dat duac acne gel op me gezicht, laat het er 10 min opzitten en doe dan nog is een laagje vaseline erover heen. Anders kan ik me hele gezicht niet bewegen..

Iemand uberhaupt ervaring met benzyl/duac acne gel?

Editje: Link naar info duac acne gel: http://www.consumed.nl/medicijnen/6964/Duac%C2%AE_Acne_Gel
Editje 2: Voelt jullie huid ook zo trekkerig nadat je dit product hebt aangebracht?
  woensdag 11 november 2009 @ 00:08:54 #236
55709 Stereotomy
pi_74591979
quote:
Samenstelling
Hydrogel, met 10 mg clindamycine en 50 mg benzoylperoxide per gram gel (5%)
Een combo van een antibioticum en benzoylperoxide.

Hoe clindamycine precies werkt weet ik niet (antibiotica kunnen bv. ingrijpen op de celwand van bacterien of hun DNA verknippen) maar 't is dus bacteriedodend.

Benzoylperoxide, net als alle andere peroxides, gebruiken zuurstof om weefsel te oxideren (van zuurstof te voorzien). Bacterien die acne veroorzaken zijn anaeroob (kunnen niet tegen zuurstof) en gaan dus daarmee eerder dood. De oxidatie van jouw huidweefsel veroorzaakt dat trekkerige gevoel. Is niet zo fijn. Je kunt prima vaseline eroverheen smeren.
pi_74605680
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Een combo van een antibioticum en benzoylperoxide.

Hoe clindamycine precies werkt weet ik niet (antibiotica kunnen bv. ingrijpen op de celwand van bacterien of hun DNA verknippen) maar 't is dus bacteriedodend.

Benzoylperoxide, net als alle andere peroxides, gebruiken zuurstof om weefsel te oxideren (van zuurstof te voorzien). Bacterien die acne veroorzaken zijn anaeroob (kunnen niet tegen zuurstof) en gaan dus daarmee eerder dood. De oxidatie van jouw huidweefsel veroorzaakt dat trekkerige gevoel. Is niet zo fijn. Je kunt prima vaseline eroverheen smeren.
Yay, bedankt voor de duidelijke uitleg. Maar dan nog een snelle vraag... Verstopt vaseline de porien?
  woensdag 11 november 2009 @ 15:18:01 #238
55709 Stereotomy
pi_74606016
Um, goeie vraag. Weet ik eigenlijk niet. Op Google zijn ze er ook niet over uit. Zelf uitproberen denk ik maar, potje is erg goedkoop.

Ik zou qua theorie zeggen wel, omdat het eigenlijk een soort olie is, maar het kan zijn dat de substantie zo dik is dat het niet in de porien gaat zitten. Gewoon zelf even uitproberen dus, en anders een lichtere, olievrije creme kopen als vaseline niet werkt.
pi_74606597
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:18 schreef Stereotomy het volgende:
Um, goeie vraag. Weet ik eigenlijk niet. Op Google zijn ze er ook niet over uit. Zelf uitproberen denk ik maar, potje is erg goedkoop.

Ik zou qua theorie zeggen wel, omdat het eigenlijk een soort olie is, maar het kan zijn dat de substantie zo dik is dat het niet in de porien gaat zitten. Gewoon zelf even uitproberen dus, en anders een lichtere, olievrije creme kopen als vaseline niet werkt.
Wat vind jij een echte aanrader voor een droge huid dan?
  woensdag 11 november 2009 @ 15:40:14 #240
55709 Stereotomy
pi_74606623
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:38 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Wat vind jij een echte aanrader voor een droge huid dan?
Iets met olie erin.

Meeste dagcremes die je bij de Hema of Etos ofzo koopt voldoen al goed.
pi_74629939
Nou die duac acne gel flikker ik maar weer aan de kant. Mijn huid is gewoon niet te verdragen. Helemaal rood, keiharde jeuk, voelt gewoon vies en plakkerig aan. Onder de douche komt dat spul weer los van de huid, en is dus helemaal niet ingetrokken.

Werd vannacht om 4 uur wakker dat het geprik en jeuk, en tot 6 uur wakker gelegen totdat ik het maar van me gezicht afgehaald heb. Dikke tegenvaller.
  donderdag 12 november 2009 @ 14:19:25 #242
55709 Stereotomy
pi_74634206
Goed zo, 5% Benzoyl Peroxide is sowieso best heftig, dan plus die antibiotica erbij is nog bijtender. Stug doorgaan als je aanvoelt dat het problemen gaat geven levert niets op.

BP trekt idd wat moeilijk in. Blijft meestal een witte waas hangen op je gezicht.
pi_74639590
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:19 schreef Stereotomy het volgende:
Goed zo, 5% Benzoyl Peroxide is sowieso best heftig, dan plus die antibiotica erbij is nog bijtender. Stug doorgaan als je aanvoelt dat het problemen gaat geven levert niets op.

BP trekt idd wat moeilijk in. Blijft meestal een witte waas hangen op je gezicht.
Man.. Vandaag kwam die roodheid weer terug nadat ik gedouched had zeg maar, omdat de overblijfselen weer "opnieuw gingen werken". Mijn wangen waren nu nog roder dan normaal, best kloten in de bus.

Het is gewoon heel vreemd bij mij. Na ook maar 20 seconden me gezicht gewassen te hebben met ALLEEN lauw water is mijn gezicht al helemaal rood. Mijn voorhoofd krijgt vrij snel (laten we zeggen binnen 2 min) weer zijn normale huidskleur, maar mijn wangen blijven zo trekkerig aanvoelen en blijven heel lang rood. (ongeveer na 30 minuten trekt dat weg) Wordt er zo moe van.. Ik wil gewoon de goede oude tijd dat ik onder de douche kan springen, heerlijk warm en gewoon kan afdrogen terwijl ik dan nog een knalrood gezicht heb dat droog en trekkerig aanvoelt.

Naast dit probleem heb ik na het douchen altijd ongelooflijke jeuk over mijn hele lichaam, BEHALVE gezicht, handen, bips en schaamstreek(echt waar:P) en mijn voeten. Voor de rest keiharde jeuk waarvoor je je zelf gewoon MOET krabben. Dit heb ik nu sinds een jaar of 2 ongeveer denk ik. Kijk ook altijd op tegen douchen, maar ik wil wel graag elke dag fris voor de dag komen.

Heb voor die jeuk 2 weken terug bloed laten prikken om te laten testen. Eergister telefoon gehad dat mijn bloed prima in orde is. (Kan men met bloedprikken allergieën achterhalen?)

Ga misschien toch maar nog eens naar de dokter met AL mijn huidproblemen en dan vragen naar een andere dermatoloog. Ben het helemaal zat.

Oja nog een vraag, sorry. (Misschien weet debomma dat) Welke vitaminen zorgen ervoor dat je huid verbeterd kwa littekens en wellicht dat trekkerige gevoel minder wordt? En hoeveel moet ik daar dan per dag van slikken?

[ Bericht 6% gewijzigd door niet_toegestaan op 12-11-2009 17:02:45 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 17:03:26 #244
55709 Stereotomy
pi_74639924
Klinkt alsof je een ultragevoelige huid hebt. Misschien psoriasis op bepaalde plekken?
pi_74639984
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:03 schreef Stereotomy het volgende:
Klinkt alsof je een ultragevoelige huid hebt. Misschien psoriasis op bepaalde plekken?
JA! Daar had ik van de week ook wat over gevonden en kwam opzich wel overeen met mijn klachten. Maar ik ben nu 4x bij dermatoloog geweest in 3 maanden tijd (Roaccutuane kuur voor acne), dan zou die dat toch moeten zien? Daarom heb ik ook het idee dat hij een dermatoloog is met een VBO diploma zeg maar en ga vragen naar een nieuwe dermatoloog.

Bedankt voor het snelle reageren trouwens Stereo

EDIT: "e huid is een ingewikkeld orgaan, opgebouwd uit verschillende lagen van verschillende soorten cellen. Cellen in de buitenste laag van de huid (de opperhuid) verplaatsen zich geleidelijk van binnen naar buiten en veranderen daarbij van vorm. Als ze aan het oppervlak zijn aangekomen, vallen ze af. In de normale huid duurt dit proces tussen de 3 en 4 weken. Bij mensen met psoriasis verloopt dit proces sneller zodat het nog maar 3 of 4 dagen duurt. Hierdoor ontstaat er een opeenhoping van cellen op het huidoppervlak."

Bron: http://www.psoramexal.nl/

Binnenkort gelijk afspraak maken met de dokter, ben vrij zeker dat dit het is. GEEN BEPAALDE BEHANDELING VOOR EN NIET TE GENEZEN, VERDOMME! Hier baal ik wel echt van. Kon niet vinden of deze psoriasis ook het trekkerige gevoel kan veroorzaken? Soms heb ik ook het idee dat cremes/zalfjes niet goed intrekken in mijn huid, kan dat ook hier door komen? Misschien weet iemand het, maar ik heb het zo nog niet kunnen vinden.

[ Bericht 35% gewijzigd door niet_toegestaan op 12-11-2009 17:16:10 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 17:22:29 #246
55709 Stereotomy
pi_74640474
Ik heb zelf psoriaris gehad aan de binnenkant van mijn dijbeen, en dat is zelf na een jaar of wat genezen. Meestal is psoriaris gelimiteerd tot een bepaald aantal plekken. Vrij afgebakend. Dus misschien heb je iets anders. Beter een gediplomeerd dermatoloog bezoeken.
pi_74641582
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:07 schreef Zapper het volgende:
Ik smeer dit

[ afbeelding ]

dagelijks op m'n hoofd, zeer tevreden over
Same here. Werkt goed
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_74643813
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:59 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Same here. Werkt goed
Wat doet et?
pi_74645331
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:15 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Wat doet et?
Wat Zapper min of meer al zei: geen droge huid, huid oogt minder vermoeid en voel me frisser .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_74707306
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:22 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb zelf psoriaris gehad aan de binnenkant van mijn dijbeen, en dat is zelf na een jaar of wat genezen. Meestal is psoriaris gelimiteerd tot een bepaald aantal plekken. Vrij afgebakend. Dus misschien heb je iets anders. Beter een gediplomeerd dermatoloog bezoeken.
Ik ben nog even verder gaan zoeken wat het bij mijn huid kon zijn. Dit lijkt er nog meer op: Rosacea (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rosacea). Dat moet wel, ook als ik plaatjes zie. Ik heb zeg maar de mindere vorm van dit: http://www.consumersresea(...)s/images/rosacea.jpg

Nu heb ik al wat gezocht op wiki, en genezing is wel mogelijk maar niet definitief. Zijn hier toch mensen met ervaringen die zelf deze aandoening gehad hebben en met succes bestrijd hebben? En is deze aandoening behalve roodheid toevallig ook grotere poriën? Zal namelijk bij de behandeling mooi 2 vliegen in 1 klap zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')