abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71829699
+- 2500kcal aan sushi op vandaag......voorlopig maar geen sushi meer voor mij
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:58:06 #52
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71829817
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaring met Engelstalige kookboeken? Ik wil er een paar bestellen maar ben zo bang dat ik het niet ga begrijpen. . .

Ik heb twee Nigellas in het Engels! Maten enzo google ik gewoon, easy peasy. Ik vind het lastiger als ze als ingrediënt bepaalde dingen neemt in een vorm die hier niet te krijgen is, dan moet ik een equivalent zoeken
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_71829988
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik heb twee Nigellas in het Engels! Maten enzo google ik gewoon, easy peasy. Ik vind het lastiger als ze als ingrediënt bepaalde dingen neemt in een vorm die hier niet te krijgen is, dan moet ik een equivalent zoeken
Was het ook niet zo dat maten in Engeland anders zijn dan hier? Qua theelepels, bijvoorbeeld? En wat voor ingrediënten zijn dat dan, heb je een voorbeeld?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_71830071

Ik haat windows, dr zit een trojan op deze pc die er niet af wilt!
Mac
pi_71830112
Hoi ladies!
Ben weer terug, net even het laatste topic doorgelezen, dus bij deze wilde ik even Maria feliciteren met haar ni-shirt en nieuwe kapsel, Sigme met haar verloving , Syrena met haar fysiotherapeutische date (aanhouden dat contact! Kan hij mooi je rug masseren!), PF met de vakantie straks, Tink met de misschien nieuwe baan, euhhhh...dat was het geloof ik?
pi_71830152
Shitload aan correcties op mijn verslag hij moet maandag worden ingeleverd! En de andere helft van de correcties komt morgen nog! en als ik dat heb gedaan moet hij ook nog naar de grote baas die MOET een handtekening zetten anders is inleveren nutteloos.... Tis mijn eigen fout wel... heb vorige week alles afgemaakt en degeen die het nou aan het corrigeren is was met vakantie sinds gister weer terug!

Ik denk dat ik vanavond het half-nagekeken verslag wel even naar de grote baas ga opsturen en maar even flink slijmen dat hij nog wa aangepast wordt, maar of hij wel even een handtekening erop wil zetten alvast
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_71830204
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:05 schreef Crientj het volgende:

Ik haat windows, dr zit een trojan op deze pc die er niet af wilt!
Mac
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71830257
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:00 schreef P.F het volgende:

[..]

Hm.... Ik weet niet of je ook daadwerkelijk alles hebt gegeten maar het is sowieso niet echt veel. Al had je een halve kilo couscous op in de salade!! En weinig is natuurlijk niet goed...

[ afbeelding ]
Redelijk handige site, ook maar eens ingevuld;

Zit goed met m'n eiwitten, maar iets te laag in m'n vetten.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:11:24 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71830289
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Was het ook niet zo dat maten in Engeland anders zijn dan hier? Qua theelepels, bijvoorbeeld? En wat voor ingrediënten zijn dat dan, heb je een voorbeeld?
Ehhhmm *pakt Nigella Express erbij*
Ze heeft het qua maten, afgezien van de bekende tablespoons en teaspoons, ook wel eens over lbs, cups (*kijkt naar kast vol verschillende maten cups*), en oz (ounces geloof ik), of inches voor lengte. Da's dus allemaal best makkelijk om te rekenen.

Qua ingrediënten zijn er dingen als *bladert*: cornish hens (kip kan vast ook ), drained mixed mushroom antipasto from a jar (?), caramelized onions from a jar (kan je vast ook zelf doen!), red Leicester cheese (wordt gegeven als aanvulling op of vervanging van cheddar), a can of evaporated milk (sounds ewww).

Dat soort dingetjes
pi_71830341
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:09 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_71830413
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:11 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ze heeft het qua maten, afgezien van de bekende tablespoons en teaspoons, ook wel eens over lbs, cups (*kijkt naar kast vol verschillende maten cups*), en oz (ounces geloof ik), of inches voor lengte. Da's dus allemaal best makkelijk om te rekenen.

Qua ingrediënten zijn er dingen als *bladert*: cornish hens (kip kan vast ook ), drained mixed mushroom antipasto from a jar (?), caramelized onions from a jar (kan je vast ook zelf doen!), red Leicester cheese (wordt gegeven als aanvulling op of vervanging van cheddar), a can of evaporated milk (sounds ewww).

Dat soort dingetjes
evaporated milk is gecondenseerde melk kan je hier ook gewoon krijgen

oh, en de helft van mijn kookboeken komt uit de UK geloof ik nergens problemen mee, en als ik iets niet weet of wil vervangen dan heb ik google

Ja doei.
pi_71830437
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:11 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat soort dingetjes
Thanks! I'll just give it a go, then. . Ik ga er twee van Ainsley Harriott bestellen en een boek van Martha Stewart, over cupcakes. .
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:16:05 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71830446
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik dacht al, er staan vast wel dingen bij die hier ook te krijgen zijn! Ik haal ze alleen nooit Nouja voor mij bracht het iig verwarring
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:16:22 #64
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_71830459
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Niet helemaal in gecondenseerde melk zit meer suiker geloof ik.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_71830467
Cups vind ik altijd rare maten, zouden er ergens in Nederland ook die cups die ze in Amerika/Engeland gebruiken te koop zijn? Scheelt weer omrekenen.

PF - Bedankt voor die ene site , die werkt veel handiger dan die vage caloriechecker van 't voedingscentrum.

Ik heb verdorie weer maagpijn nu vind ik 't niet meer leuk. Mijn definitieve lijstje voor vandaag:

O: Geroosterde boterham met kaas/komkommer, thee.
L: Magere kwark met nectarine en wat aardbeien, geroosterde boterham met pindakaas/sambal/komkomkmer, thee.
T: Half plakje gemberkoek.
T: Festini perenijsje.
D: Gekookte bloemkool, gegrillde ribkarbonade, bakje rauwkost, grote schep mosterd en een beeeetje jus .

En nu dus niks. Ik vraag me af of ik op een dag teveel bieslook eet ofzo? (Over de kaas op brood, door de rauwkost) want steeds op dagen dat ik dat eet heb ik maagpijn. Ik ga het maar eens weglaten.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2009 21:17:45 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:25:29 #66
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71830776
Ik geloof dat ik echt niet goed reageer op brood en/of suiker Als ik weinig koolhydraten eet heb ik een mooi glanzend huidje en geen opgeblazen gevoel. Eet ik wel brood en/of ijs, dan krijg ik last van een onrustige huid en buikklachten. Nadeel van koolhydraatarm: ik word depri en krijg last van problemen met mijn suikerhuishouding (trillen en bijna flauwvallen).

Iemand een voorstel voor een goed voedingspatroon?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71830785
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Cups vind ik altijd rare maten, zouden er ergens in Nederland ook die cups die ze in Amerika/Engeland gebruiken te koop zijn? Scheelt weer omrekenen.
Ja, toch? Gewoon bij kookwinkels, dacht ik?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:26:09 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71830813
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:16 schreef Razztwizzle het volgende:En nu dus niks. Ik vraag me af of ik op een dag teveel bieslook eet ofzo? (Over de kaas op brood, door de rauwkost) want steeds op dagen dat ik dat eet heb ik maagpijn. Ik ga het maar eens weglaten.
Zou best kunnen. Hoe reageer je op ui?
pi_71831014
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Hoe reageer je op ui?
Hmm. In de pastasaus waar ik erg veel last van had zat een hele ui. Maar bieslook is toch geen ui
pi_71831102
Maar ui en bieslook behoren wel tot dezelfde familie, dacht ik.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:34:06 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71831142
Fijne vakantie, P.F.!
Ik ga zo naar bed, want morgen vroeg op voor oriënterend gesprek in Utrecht en 's avonds kamer bekijken in Amersfoort. Dus jullie zien mij pas morgenavond laat weer .
Niet meer actief op Fok!
pi_71831194
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:34 schreef Viking84 het volgende:
Fijne vakantie, P.F.!
Ik ga zo naar bed, want morgen vroeg op voor oriënterend gesprek in Utrecht en 's avonds kamer bekijken in Amersfoort. Dus jullie zien mij pas morgenavond laat weer .
Succes morgen! Zal voor je duimen .

Bieslook en ui familie, hmm, dat zou dan wel logisch zijn. Ik laat ze allebei dan voorlopig maar eens staan, kijken of ik dan geen maagpijn meer krijg.
pi_71831240
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:34 schreef Viking84 het volgende:
Fijne vakantie, P.F.!
Succes!
pi_71831244
Ik heb ontdekt dat ik niet tegen uienpoeder en sterk ingedroogde uien kan. Oa. die wat in de Honig-lasagnasaus zitten en in de uiensoep van Cup-a-Soup en Knorr.

En veel vet. Gebakken aubergine bijvoorbeeld *pffrtrtrtsttsststsppffrt* Als ik 'm grill zonder olie gaat het wel goed. Of een dikke kaastosti eten na 20 uur.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:36:57 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71831261
UIt wikipedia
quote:
Bieslook (Allium schoenoprasum) is een plant uit de lookfamilie (Alliaceae). De plant is verwant aan bolgewassen als ui, prei en knoflook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')