Dat lijkt mij wel, ik neem aan dat je het eerst zaken doet met de hoogst biedende.quote:[b]Op woensdag 12 augustus 2009 16:12
- Wat doet de verkoopmakelaar? Speelt deze beide boden door naar de verkopende partij, en kiest deze vervolgens met wie men in onderhandeling wil?
Nee lijkt mij niet, je hoeft niet van elkaar te weten hoeveel je bied, het is de verkopende partij die kiest.quote:- Zal de verkoopmakelaar contact zoeken met de aankoopmakelaar van de andere partij om aan te geven of het bod van zijn clienten hoger of lager is dan van ons?
Dan word je dat verteld en krijg je de kans om een ander bod te doen. Meestal krijg je dan wel een reden van weigering, dat ze het bv te laag vonden zodat je je daarop kunt aanpassen.quote:- Hoe gaat het verder als beide boden worden geweigerd door de verkopende partij?
Vind ik een beetje een vreemd verhaal. De verkoop van je oude huis hadden deze mensen nl. ook als ontbindende voorwaarde kunnen opnemen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:12 schreef djm008 het volgende:
Vamiddag belt de verkoopmakelaar mij op met de mededeling dat er van dit eerste stel toch een bod is geweest via een (aankoop)makelaar. Dit bod is mogelijk geworden daar zij hun huis hebben weten te verkopen.
Heb onlangs zelf een huis gekocht via een aankoopmakelaar. De Vereniging Eigen Huis heeft die dienst op hun website. Ik heb er een prima ervaring mee. Deskundige vent, adequaat en heeft een uitstekende eindprijs in de wacht kunnen slepen. De kosten kun je hier terugvinden:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:40 schreef Handschoen het volgende:
Mag ik vragen waarom je een aankoopmakelaar hebt? Dat klinkt mij altijd als geldklopperij... Wat zijn jou ervaringen? Kosten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |