abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71821933
Hey forummers,

Wij zijn sinds deze middag in onderhandeling voor een huis. De casus is alsvolgt.

Er is voor ons een stel bij het huis in kwestie geweest die interesse hadden, maar de financien niet hadden om het huis te kopen. Dus zijn zij afgehaakt.

Vervolgens komen wij ten tonele. Hebben drie keer het huis bezichtigd en hebben met de verkoopmakelaar gesproken over het bod dat wij wilden doen. Dit was nog geen officieel bod.

Vamiddag belt de verkoopmakelaar mij op met de mededeling dat er van dit eerste stel toch een bod is geweest via een (aankoop)makelaar. Dit bod is mogelijk geworden daar zij hun huis hebben weten te verkopen.

De verkopendmakelaar wou mij van het feit in kennis stellen dat er dus een officieel bod lag. Zijn vraag aan ons was of wij ook een officieel bod wilden doen daar wij dit nog niet gedaan hadden. Dus ook wij hebben een bod neergelegd.
Tevens wist de verkoopmakelaar te vertellen dat er slechts met één partij tegelijk onderhandeld wordt.

Nu komen mijn vragen:

- Wat doet de verkoopmakelaar? Speelt deze beide boden door naar de verkopende partij, en kiest deze vervolgens met wie men in onderhandeling wil?

- Zal de verkoopmakelaar contact zoeken met de aankoopmakelaar van de andere partij om aan te geven of het bod van zijn clienten hoger of lager is dan van ons?

- Hoe gaat het verder als beide boden worden geweigerd door de verkopende partij?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:17:09 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71822064
quote:
[b]Op woensdag 12 augustus 2009 16:12
- Wat doet de verkoopmakelaar? Speelt deze beide boden door naar de verkopende partij, en kiest deze vervolgens met wie men in onderhandeling wil?
Dat lijkt mij wel, ik neem aan dat je het eerst zaken doet met de hoogst biedende.
quote:
- Zal de verkoopmakelaar contact zoeken met de aankoopmakelaar van de andere partij om aan te geven of het bod van zijn clienten hoger of lager is dan van ons?
Nee lijkt mij niet, je hoeft niet van elkaar te weten hoeveel je bied, het is de verkopende partij die kiest.
quote:
- Hoe gaat het verder als beide boden worden geweigerd door de verkopende partij?
Dan word je dat verteld en krijg je de kans om een ander bod te doen. Meestal krijg je dan wel een reden van weigering, dat ze het bv te laag vonden zodat je je daarop kunt aanpassen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71822655
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:12 schreef djm008 het volgende:

Vamiddag belt de verkoopmakelaar mij op met de mededeling dat er van dit eerste stel toch een bod is geweest via een (aankoop)makelaar. Dit bod is mogelijk geworden daar zij hun huis hebben weten te verkopen.
Vind ik een beetje een vreemd verhaal. De verkoop van je oude huis hadden deze mensen nl. ook als ontbindende voorwaarde kunnen opnemen.

Antwoord op je vragen heb je inmiddels al.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_71822702
Mag ik vragen waarom je een aankoopmakelaar hebt? Dat klinkt mij altijd als geldklopperij... Wat zijn jou ervaringen? Kosten?
Have fun...
pi_71822752
Ik zelf heb geen aankoopmakelaar. Deze is betrokken bij onze "concurrenten". Hij moet voor hen het meest gunstige resultaat boeken. Bijvoorbeeld meer van de vraagprijs afdingen e.d.

Volgens mij hebben onze concurrenten al een bod gedaan in een eerder stadium, maar kregen zij de financiering niet rond. Nu zij hun huis wel verkocht hebben gaat dit makkelijker.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:42:50 #6
148185 crosby
living my own life
pi_71822771
Let op dat je niet te veel bied omdat ineens iemand anders wel bied, bij ons probeerde de makelaar dat ook, hier zijn we dan ook niet verder op in gegaan omdat we wisten dat hij loog (iets met klein dorp en iedereen kent iedereen).
pi_71823208
Niet aan meedoen! Makelaars proberen wanhopig vast te houden aan hun "laat ze maar tegen elkaar opbieden". Gewoon niet doen. Is het bluf? Heeft de makelaar pech! Is het geen bluf? Dan werk je in ieder geval niet mee aan het opdrijven van de prijs. En ga er maar van uit dat de prijs de komende jaren alleen maar naar beneden gaat.
censuur :O
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:10:36 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71823471
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:40 schreef Handschoen het volgende:
Mag ik vragen waarom je een aankoopmakelaar hebt? Dat klinkt mij altijd als geldklopperij... Wat zijn jou ervaringen? Kosten?
Heb onlangs zelf een huis gekocht via een aankoopmakelaar. De Vereniging Eigen Huis heeft die dienst op hun website. Ik heb er een prima ervaring mee. Deskundige vent, adequaat en heeft een uitstekende eindprijs in de wacht kunnen slepen. De kosten kun je hier terugvinden:

http://www.eigenhuis.nl/V(...)makelaarTarieven.htm
pi_71824239
Ik zit al in mijn zesde koopwoning. Nog NOOIT een aankoopmakelaar gebruikt. Moet je ook niet doen. Ik ben een tijd bevriend geweest met een makelaar en heb daar op kantoor gezien hoe dat werkt. Het wereldje kent elkaar door en door. Ze sluiten deals met elkaar en jij als klant bent daar per definitie de dupe van.

Het is ook helemaal niet nodig. Met een beetje huiswerk krijg je best een goed inzicht in wat (voor jou) een realistische prijs is voor een woning. En als het een oudere woning is heb je meer aan een bouwkundig expert (voor een rapport) dan aan een aankoopmakelaar.

In jouw situatie denk ik dat de verkopende makelaar probeert een spelletje te spelen. Het is maar zeer de vraag of er werkelijk een ander bod ligt. Moet voor jou ook niet zoveel uitmaken. Bepaal hoeveel je voor de woning wilt/kunt betalen en blijf daarbij.
Bij onderhandelen geldt eigenlijk maar één stelregel: ben bereid om zonder aankoop weg te lopen. Té vaak laten mensen zich leiden door emotie. Of het nu een auto, huis of tv betreft. Niet doen!
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')