abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71821229
Disney werkt aan Anne Frank-film
quote:
Disney heeft de rechten voor een film over Anne Frank verworven. Dat meldde het Amerikaanse filmvakblad Variety woensdag (Nederlandse tijd). Pullitzer Prize-winnaar David Mamet (Glengarry Glen Ross) schrijft het scenario, regisseert en produceert de film samen met Andrew Braunsberg.

Mamet neemt het dagboek van het Joodse meisje en het hierop gebaseerde toneelstuk van Albert Hackett en Frances Goodrich als uitgangspunt. Het Amerikaanse echtpaar Hackett en Goodrich schreef eveneens het script voor de film The Diary of Anne Frank uit 1959 van George Stevens, die werd genomineerd voor acht Oscars en er drie won. Het kostte Braunsberg een jaar om de rechten van de nalatenschap van Anne Frank en van Hackett en Goodrich te verwerven.

Anne Frank moest in de Tweede Wereldoorlog onderduiken voor de nazi's in Amsterdam. Ze stierf op vijftienjarige leeftijd in het concentratiekamp Bergen-Belsen. Het dagboek dat ze tijdens haar onderduikperiode had bijgehouden, werd na de oorlog wereldwijd bekend.

Mamet is naast auteur toneelschrijver en filmregisseur. Hij schreef scenario's voor onder meer de films The Postman Always Rings Twice, The Untouchables, Wag the Dog en Hannibal.
Bij het lezen van de kop, ik meteen denken aan een tekenfilm .
pi_71821274
Tekenfilm zou trouwens wel een aanvulling zijn, aangezien er al genoeg speelfilms zijn gemaakt over Anne Frank.
  † In Memoriam † woensdag 12 augustus 2009 @ 15:49:59 #3
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71821309
Anne im Wunderland
Carpe Libertatem
pi_71821316
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:48 schreef Urquhart het volgende:
Tekenfilm zou trouwens wel een aanvulling zijn, aangezien er al genoeg speelfilms zijn gemaakt over Anne Frank.
Eens, maar dan denk ik niet dat Disney het aangewezen bedrijf is daarvoor. Hun tekenfilms zijn toch van een ander genre.
pi_71821324
Als je van Anne leren kan
Van slimme Anne leren kan
Is dat iets dat je echt proberen moet
*swing*
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71821369
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Anne im Wunderland
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:53:32 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71821401
Laatste goede tekenfilm van Disney was The Lion King
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71821426
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:53 schreef Rosbief het volgende:
The Circle of Life is in deze context wel wat wrang
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator woensdag 12 augustus 2009 @ 15:54:52 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71821432
quote:
Op maandag 12 augustus 2009 15:53 schreef Rosbief het volgende:
QFT
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_71821476
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:47 schreef RvLaak het volgende:
Disney werkt aan Anne Frank-film
[..]

Bij het lezen van de kop, ik meteen denken aan een tekenfilm .
of misschin een Pixar/Disney productie in CGI
benieuwd dan wat voor karakter het 'lollige' bijfiguurtje wordt dat een beetje vreemddoet zijdelings van het hoofdverhaal, dat in al die recente filmen van disney zit ....
dan zal Anne Frank wel opeens een katje hebben of een muis.

Mocht het echter de richting van ratatouille opgaan zou er echter best mogelijkheden zitten... dat is, los van de komische situaties ook een mooi verteld emotioneel verhaal met een redelijk sterke 'atmosfeer'...
het zou een uitdaging zijn ook zulke een emotioneel en gevoelig verhaal te vertellen met cgi

naar ik meen bestaat er trouwens wel een anne frank tekenfilm, gemaakt door japanners:
http://landolt-c.seesaa.net/article/3990769.html

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 12-08-2009 16:01:27 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_71821478
Opdat wij nooit vergeten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:56:55 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71821489
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Anne im Wunderland
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71821896
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

of misschin een Pixar/Disney productie in CGI
benieuwd dan wat voor karakter het 'lollige' bijfiguurtje wordt dat een beetje vreemddoet zijdelings van het hoofdverhaal, dat in al die recente filmen van disney zit ....
dan zal Anne Frank wel opeens een katje hebben of een muis.

Mocht het echter de richting van ratatouille opgaan zou er echter best mogelijkheden zitten... dat is, los van de komische situaties ook een mooi verteld emotioneel verhaal met een redelijk sterke 'atmosfeer'...
het zou een uitdaging zijn ook zulke een emotioneel en gevoelig verhaal te vertellen met cgi

naar ik meen bestaat er trouwens wel een anne frank tekenfilm, gemaakt door japanners:
http://landolt-c.seesaa.net/article/3990769.html

[ afbeelding ]

Ik blijf er bij dat Disney, imo, niet in staat is om een serieuze tekenfilm te maken. Hoewel ik ratatouille nog niet gezien heb.

De japanners daarentegen kunnen wel hele serieuze tekenfilms maken. Ik ga eens kijken of ik die anime versie kan vinden. Ben benieuwd naar het resultaat
pi_71823583
Disney en het Anne Frank verhaal, dat wordt een tranentrekker van de hoogste plank of ze moeten hun beleid ineens gaan omgooien en er een serieuze (teken)film van maken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71825236
Voorbeeld #3454 van hoe Amerikanen iets compleet gaan verneuken.
pi_71827244
Miley Cyrus als Anne!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:48:43 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_71827664
en dan met een happy end?
pi_71828141
Ik hoop dat ze wel een beetje trouw blijven aan het verhaal. Dus niet dat ze net voordat ze afgevoerd wordt naar het oosten door Herbie (ja, fout voorbeeld in dezen ) wordt gered of zo.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')