Bij het lezen van de kop, ik meteen denken aan een tekenfilmquote:Disney heeft de rechten voor een film over Anne Frank verworven. Dat meldde het Amerikaanse filmvakblad Variety woensdag (Nederlandse tijd). Pullitzer Prize-winnaar David Mamet (Glengarry Glen Ross) schrijft het scenario, regisseert en produceert de film samen met Andrew Braunsberg.
Mamet neemt het dagboek van het Joodse meisje en het hierop gebaseerde toneelstuk van Albert Hackett en Frances Goodrich als uitgangspunt. Het Amerikaanse echtpaar Hackett en Goodrich schreef eveneens het script voor de film The Diary of Anne Frank uit 1959 van George Stevens, die werd genomineerd voor acht Oscars en er drie won. Het kostte Braunsberg een jaar om de rechten van de nalatenschap van Anne Frank en van Hackett en Goodrich te verwerven.
Anne Frank moest in de Tweede Wereldoorlog onderduiken voor de nazi's in Amsterdam. Ze stierf op vijftienjarige leeftijd in het concentratiekamp Bergen-Belsen. Het dagboek dat ze tijdens haar onderduikperiode had bijgehouden, werd na de oorlog wereldwijd bekend.
Mamet is naast auteur toneelschrijver en filmregisseur. Hij schreef scenario's voor onder meer de films The Postman Always Rings Twice, The Untouchables, Wag the Dog en Hannibal.
Eens, maar dan denk ik niet dat Disney het aangewezen bedrijf is daarvoor. Hun tekenfilms zijn toch van een ander genre.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:48 schreef Urquhart het volgende:
Tekenfilm zou trouwens wel een aanvulling zijn, aangezien er al genoeg speelfilms zijn gemaakt over Anne Frank.
The Circle of Life is in deze context wel wat wrangquote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:53 schreef Rosbief het volgende:
Laatste goede tekenfilm van Disney was The Lion King
QFTquote:Op maandag 12 augustus 2009 15:53 schreef Rosbief het volgende:
Laatste goede tekenfilm van Disney was The Lion King
of misschin een Pixar/Disney productie in CGIquote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:47 schreef RvLaak het volgende:
Disney werkt aan Anne Frank-film
[..]
Bij het lezen van de kop, ik meteen denken aan een tekenfilm.
quote:
Ik blijf er bij dat Disney, imo, niet in staat is om een serieuze tekenfilm te maken. Hoewel ik ratatouille nog niet gezien heb.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
of misschin een Pixar/Disney productie in CGI
benieuwd dan wat voor karakter het 'lollige' bijfiguurtje wordt dat een beetje vreemddoet zijdelings van het hoofdverhaal, dat in al die recente filmen van disney zit ....
dan zal Anne Frank wel opeens een katje hebben of een muis.
Mocht het echter de richting van ratatouille opgaan zou er echter best mogelijkheden zitten... dat is, los van de komische situaties ook een mooi verteld emotioneel verhaal met een redelijk sterke 'atmosfeer'...
het zou een uitdaging zijn ook zulke een emotioneel en gevoelig verhaal te vertellen met cgi
naar ik meen bestaat er trouwens wel een anne frank tekenfilm, gemaakt door japanners:
http://landolt-c.seesaa.net/article/3990769.html
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |