abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:57:08 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71819755
Ik denk een leuk idee om in een topic aan te geven wat je laatst aangekochte TRU aankoop was, misschien een stukje er bij vertellen waarom je het kocht, of wat je er van vond.
Mogen ook spullen/dingen zijn die je al een tijdje hebt en waardevol acht!

Even nadenken, mijn laatste aankoop was een boek:

Tarot: Het grote levensavontuur
quote:
De Tarot is een orakel dat - in tegenstelling tot bijvoorbeeld astrologie of 1 Ching, welke kunnen bogen op een duizenden jaren oude traditie - pas betrekkelijk recent wordt geraadpleegd om inzicht te krijgen in onze levensloop. Er is dan ook nog maar weinig bekend over de diepere archetypische achtergronden die de tarotkaarten in zich herbergen. Het verhaal van de 'onbevangene' die er op uit trekt zijn Grote Levenstaak te volbrengen, is te vergelijken met de levensloop van ieder mens. Dit avontuur is al vele malen beschreven, maar wordt vooral door de 22 kaarten van de Grote Arcana van de tarot op unieke wijze aanschouwelijk gemaakt.

Haio Banzhaf laat zien hoe de Grote Arcana het door C.G. Jung beschreven 'individuatieproces' - de ontwikkeling van het uiteindelijke wasdom van de persoonlijkheid - op illustratieve wijze verduidelijken. De Grote Arcana vertellen een verhaal, dat alle elementen van dit avontuur met elkaar verbindt; zij staan voor de tijdloze mijlpalen op onze 'weg van de inwijding'. Dankzij de treffende en verhelderend beschreven symboliek van de achtergrond van de tarot, wordt deze lang niet altijd makkelijke weg op fascinerende wijze toegankelijk. De 22 kaarten zijn hierdoor archetypische wegwijzers bij de grote speurtocht naar onze levensopdracht en naar de betekenis en het doel ervan.

Deze benadering van de tarot en de sleutelbegrippen die per hoofdstuk gegeven worden, bieden zowel een spannend, als gemakkelijk te onthouden inzicht in de wijsheid van de tarot waardoor de kaarten van de Grote Arcana een grote steun en een beter begrip bieden bij* voltooiing van onze zoektocht.
Prachtig boek vol met mooie illustraties en verwijzingen naar oude mythe die in de tarot terug te vinden zijn, gaf mij meer diepgang en inzicht in de kaarten van de grote arcana. Helaas is de schrijver Hajo Banzhaf begin dit jaar overleden, maar heeft hij nog genoeg materiaal achtergelaten wat ik ook wil verzamelen van hem!

waardering; ****

[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 12-08-2009 15:21:21 ]
The truth was in here.
pi_71820342
Super topic. Ik ben erg geinteresseerd in esoterische "apparatuur". Hier enkele aanwinsten. Misschien ook een idee om er een rating voor te geven waarbij

* = slecht
** = matig
*** = redelijk
**** = goed
****** = onvervangbaar

Ouija bord - Parker Brothers
Waardering: ***

Ik heb een paar Ouija boards maar dit was de laatste(een 2 jaar terug of 1.5 jaar terug via Ebay). Volgens de verkoper was er geen sessie zonder dat er iets gebeurde. Het is een goedkoper model maar ik vind dit het coolst uitziende uiterlijk wat Ouija borden betreft. Degelijk.

Niet zo duidelijk als Rider-Waithe tarot mijn inziens. De minor arcana bestaat uit lome plaatjes. De major arcana is daarintegen zeer fraai !!!

Waardering: ***

waardering; ****
wat pendels betreft. Simpel is best. Ik hou niet zo van die duur uitgevoerde pronkstukken en deze beweegt heel mooi.

Heb nog wat spullen liggen van stenen tot wat boeken, die doe ik later wel.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71822876
Wat een supertoffe thread
Helaas kan ik geen nuttige bijdrage leveren behalve dit complimentje...
pi_71931680
ik heb het boek al best lang, maar ik ben er nog steeds heel blij mee.

en één van de verschillende divinatie "gereedschappen" die ik heb, is dit zelfgemaakte bord. Op deze foto was hij nog niet af en hij is in spiegelbeeld.
De letters en cijfers zijn erin gekerfd.

Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71982028
pi_71983385
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:51 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[ afbeelding ]
die heb ik ook
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:44:17 #7
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_72472134
Tarot is in principe gebaseerd op astrologie. In plaats van een dierenriem een arcana kaarten. Beide zijn systemen bedacht door slimme mensen om minder slimme mensen die geen levensdoel hebben te voorzien van een "programma" om naar te leven. "Liever een individu die leeft naar wat men hem voorschrijft dan een vrije, zelfstandig denkende individu" is het motto van de bedenkers van deze systemen. Weet je niet meer wie je bent? Laat Ons je maar vertellen wie je bent.. cru en hard, maar waar..

Dit soort systemen zit zo vastgebakken in onze samenleving (al duizenden jaren) dat we niet meer zonder lijken te kunnen. Zelfs de grootste prediker van vrijheid, Jezus Christus, is door mensen alweer in een soortgelijk systeem opgenomen, of kan daar niet los van worden gezien, omdat we niet anders gewend zijn.
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
  zondag 6 september 2009 @ 07:21:54 #8
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_72479063
ow nee, ik vergis mij.. Tarot is een grove verbastering van de kabbalah.. daarom lijken de woorden Thora en Tarot (op zijn Frans) ook zo op elkaar. Satan loves to turn words around, upside down and inside out, add another t to create another lie..
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
  zondag 6 september 2009 @ 12:05:59 #9
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_72482109
Zelfs de grootste prediker van vrijheid, Jezus Christus

Hier verloor je je geloofwaardigheid.
pi_72482609
quote:
Op zondag 6 september 2009 07:21 schreef Lord_of_the_String het volgende:
ow nee, ik vergis mij.. Tarot is een grove verbastering van de kabbalah.. daarom lijken de woorden Thora en Tarot (op zijn Frans) ook zo op elkaar. Satan loves to turn words around, upside down and inside out, add another t to create another lie..
De Kabbalah heeft toch veel van doen met astrologie? Hoe zit het overigens met de invloed van de Kabbalah bij bijvoorbeeld de vrijmetselaars? Weet jij/iemand dat?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72482761
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:44 schreef Lord_of_the_String het volgende:
Zelfs de grootste prediker van vrijheid, Jezus Christus, is door mensen alweer in een soortgelijk systeem opgenomen, of kan daar niet los van worden gezien, omdat we niet anders gewend zijn.
Leven volgens de richtlijnen van 2000 jaar geleden...dat is niet echt vrijheid
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  zondag 6 september 2009 @ 16:06:35 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72488505
Ontopic dan maar Er is een bloeiend tarot topic aanwezig.

Mijn laatste aankoop is een leuk goudkleurig Boeddha beeldje, met een bakje voor hem waar steentjes inliggen en een waxinelichtje, incluis wierrookhoudertje
The truth was in here.
pi_72488790
Oh Bastard Morgen kom ik thuis en ik heb mad veel buddha artikelen

Heel veel zeldzame shit waar de gemiddelde buitenlander nooit aan zou kunnen komen -ben in tempels geweest die vrij ontoegankelijk zijn voor veel mensen (je moet sowieso in het thais bidden en je krijgt van die perkamenten met thaise tekens dus het heeft weinig nut voor de meeste mensen denk ik)

Zo heb ik een vrij zeldzame ketting waarin het bloed van een overleden topmonnik in verwerkt zit.

Verder heb ik Een heel boek vol gebeden die ik hier niet zal gaan posten (kan volgens mij niemand lezen) en veel buddha artikelen die heel zeldzaam zijn. Ben verder ook gezegend door een aantal monikken waar mensen hier een moord voor doen.

Best leuk allemaal

Morgen avond als ik thuis ben upload ik wel wat pics over mijn attributen
  zondag 6 september 2009 @ 16:29:43 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72488978
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:19 schreef Flammie het volgende:
Oh Bastard Morgen kom ik thuis en ik heb mad veel buddha artikelen

Heel veel zeldzame shit waar de gemiddelde buitenlander nooit aan zou kunnen komen -ben in tempels geweest die vrij ontoegankelijk zijn voor veel mensen (je moet sowieso in het thais bidden en je krijgt van die perkamenten met thaise tekens dus het heeft weinig nut voor de meeste mensen denk ik)

Zo heb ik een vrij zeldzame ketting waarin het bloed van een overleden topmonnik in verwerkt zit.

Verder heb ik Een heel boek vol gebeden die ik hier niet zal gaan posten (kan volgens mij niemand lezen) en veel buddha artikelen die heel zeldzaam zijn. Ben verder ook gezegend door een aantal monikken waar mensen hier een moord voor doen.

Best leuk allemaal

Morgen avond als ik thuis ben upload ik wel wat pics over mijn attributen
Ja graag! You are truly blessed dus!
Door de jaren heen heb ik ook overal boeddha beeldjes, niet om te aanbidden natuurlijk, maar de rustige sfeer die ze uitstralen.
The truth was in here.
  zondag 6 september 2009 @ 16:34:05 #15
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72489078
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:29 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja graag! You are truly blessed dus!
Door de jaren heen heb ik ook overal boeddha beeldjes, niet om te aanbidden natuurlijk, maar de rustige sfeer die ze uitstralen.
Dan moet je zo een fontein op je slaapkamer doen (te koop in de meeste new age winkels, wel een prijs!). Dan slaap je heeerlijk.
  zondag 6 september 2009 @ 16:36:45 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72489136
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dan moet je zo een fontein op je slaapkamer doen (te koop in de meeste new age winkels, wel een prijs!). Dan slaap je heeerlijk.
Heb ik ook
The truth was in here.
pi_72489340
Ja ik zie Buddha - voor mij dus- sowieso niet als slechts het geloof maar als een van de dingen waarmee ik integreer in de samenleving, de taal leer en doe wat iedereen hier doet. Ik wil niet zeggen dat ik bijzonder gelovig ben -ja we weten het wel- maar het is meer dan just that...

sowieso vind ik de hele stijl eromheen nogal mooi
Beetje zoals jou dus
  zondag 6 september 2009 @ 21:28:31 #18
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72500005

Dat zwaard ligt in een museum maar ik heb een soortgelijk zwaard.
Dan nog een hoop vreemde objecten waar ik verder geen foto's van heb of kon vinden online.
Oude bezweringen op munten pamfletten etc.
  zondag 6 september 2009 @ 21:45:43 #19
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72500871
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:36 schreef Bastard het volgende:

[..]

Heb ik ook
dan ben ik jaloers. Ik wou altijd zo een creek op mn kamer hebben ..

kun je eens een foto maken?
  maandag 7 september 2009 @ 08:09:01 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72510818
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

dan ben ik jaloers. Ik wou altijd zo een creek op mn kamer hebben ..

kun je eens een foto maken?
Hij staat alleen niet in de slaapkamer maar in de woonkamer, af en toe lekker kabbelend watertje
The truth was in here.
pi_72510972
Nou het is niet echt een aankoop, maar wel TRU-gerelateerd.

Toen mijn vriendin en ik gingen samenwonen maart dit jaar kregen we van haar opa (die man is al in de 90!!!) een eigengemaakte Twentsche Gevelsteen.

Diepe (religieuze) betekenis, met sybmolen. Erg (emotioneel) cadeau En, als je daar in wil geloven, een beschermer van het huis.
Zal proberen er binnenkort een foto van te maken.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:12:20 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73201896
Niet zo zeer een aankoop maar meer een cadeau, ben het volgende boek aan het lezen
http://www.bol.com/nl/p/b(...)666883295/index.html
quote:
Dion Fortune (het pseudoniem voor Violet Firth) was een van de belangrijkste vrouwelijke esoterici uit de eerste helft van deze eeuw. Zij was de oprichtster van de 'Society of the Inner Light' en werd in 1919 ingewijd in de 'Hermetische Orde van de Gouden Dageraad' ('Golden Dawn'), een van de belangrijkste magische genootschappen aller tijden.
Dion Fortune schreef behalve een groot aantal esoterische romans diverse handboeken over occultisme en parapsychologie. De Mystieke Kabbala geldt als een der belangrijkste boeken ooit over dit onderwerp geschreven en kan dan ook worden beschouwd als haar grootste werk. De eerste Nederlandse vertaling verscheen in 1938 en werd vele malen herdrukt.
De Mystieke kabbala is het eerste boek dat de metafysische en magische kanten van de Kabbala tot een praktisch bruikbare en overzichtelijke structuur smeedt, waaromheen ieder zelf zijn eigen bouwwerk kan optrekken en waarmee hij inzicht verkrijgt in de geheimen van de evolutie van de kosmos en van de mens in zijn drievoudigheid: geest, lichaam en ziel. In dit ondertussen gezaghebbende en duidelijke werk over de Kabbala beschrijft Dion Fortune hoe we de symboliek van de Kabbala moeten interpreteren en hoe we deze symboliek kunnen integreren in het dagelijks leven. Hierdoor biedt De Mystieke Kabbala een tijdloze en toch actuele beschrijving van de achtergronden van de Kabbala, welke de basis vormt voor inzicht in het Grote Levensraadsel.
Deze herziene uitgave is taalkundig gemoderniseerd en ook de vele tabellen werden opnieuw vervaardigd. Hierdoor is de 'geheel nieuwe' versie van deze klassieker niet alleen weer 'bij de tijd', maar ook prettiger leesbaar en daardoor gemakkelijker om mee te werken.
The truth was in here.
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:26:47 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73202010
http://www.bol.com/nl/p/b(...)#product_description
Die wil ik binnenkort eens aanschaffen!
quote:
Leer en Ritueel der Hogere Magie, geschreven door een van de grootste vermeuwers van het esoterisch denken in de 19e eeuw in Europa, Eliphas Levi, geldt nog steeds als het standaardwerk over magie. Dit Opus Magnum van het westerse occultisme heeft dan ook niet alleen een zeer grote invloed uitgeoefend op de meeste occulte en esoterische bewegingen vanaf 1870 tot heden, maar heeft tevens talloze actuele opvattingen over hermetiek, kabbala, magie, paranormale verschijnselen en tarot bepaald. De invloed van Leer en Ritueel der Hogere Magie bleek zo groot dat occulte grootheden als Papus, MacGregor Mathers en zelfs Aleister Crowley, Eliphas Levi als hun leermeester zagen. Leer en Ritueel der Hogere Magie bestaat uit twee delen, gebonden in één band. Het eerste deel behandelt de beginselen en de theorieën van de magie, het tweede deel houdt zich uitsluitend bezig met de ceremoniële kant van de magie, waarbij o.a. de voorbereidingen op de ceremoniën (zoals offerandes, bezweringen en oproepingen) en de vervaardiging en wijding van de magische werktuigen aan de orde komen. De vele verwijzingen naar het verleden, de talloze parallellen en verbanden die Eliphas Levi legt tussen alchemie, kabbala, magie en tarot, de instructieve platen en tekstafbeeldingen, de persoonlijke anekdotes (zoals het bezoek van Levi in Londen aan Bulwer-Lytton, de schrijver van de wereldberoemde esoterische roman Zanoni), verlenen het boek een bijzondere levendigheid en maken dat deze gecompliceerde materie doorlopend blijft boeien. Leer en Ritueel der Hogere Magie, geschreven tussen 1854 en 1856, in twaalf talen verschenen en talloze malen herdrukt, geldt door de kracht van de argumenten die Eliphas Levi aanvoert en door de uitvoerige wijze waarop hij alle aspecten behandelt, als een van de meest beroemde werken over magische kunsten uit de 19e eeuw. Hierdoor zal Leer en Ritueel der Hogere Magie nog generaties lang het toonaangevende leerboek zijn voor iedereen die op een verantwoorde wijze - en vanuit eeuwenoude disciplines en tradities - de magie wil bestuderen en beoefenen. Leer en Ritueel der Hogere Magie kan worden beschouwd als een van de pijlers van het moderne occultisme.
The truth was in here.
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:32:26 #24
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73204092
Heb na het lezen van deze thread zojuist "Flim Flam" van James Randi besteld
zzz
pi_73204125
Vandaag onderweg:

Het Reiki compendium -
Lubeck, W.

Een heldere kijk op Reiki + CD -