abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77065921
Even voor de duidelijkheid de 'cursus' is geen cursus, maar een (al dan niet verkorte) opleiding Helpende Zorg en Welzijn (MBO-2 niveau)
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_77070249
Maar het was evengoed vrij simpel.
pi_77079707
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:42 schreef Joshua. het volgende:
Die curses heb ik gedaan dat was zo simpel dat iedereen dat moet kunnen halen.
Ja, dat jij een curses kan doen is sowieso al knap
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 21 januari 2010 @ 08:54:02 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77085126
Het gaat er op zich niet om of de cursus moeilijk is. Maar waar ik over viel is dat yvette doet alsof gastouder zijn voor 4 kinderen onder de 4 zo'n peuleschil is en dat je er zoveel mee verdiend...
En dan noemt ze het brutobedrag wat mensen verdienen en dan lijkt het al helemaal veel. Dat je zelf alle verzekeringen, goederen, belastingen etc moet betalen laat ze even buiten beschouwing...
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:19:40 #105
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_77089503
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:42 schreef Joshua. het volgende:
Die curses heb ik gedaan dat was zo simpel dat iedereen dat moet kunnen halen.
Dit is precies wat ik bedoel. Een persoon die cursus niet goed weet te spellen vindt het al ontzettend makkelijk. Dus als 75% stopt omdat de regels iets scherper worden geeft dat precies het niveau en de mentaliteit aan die sommigen hebben.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:27:18 #106
83103 yvette1982
pi_77089795
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:54 schreef Asyniur het volgende:
Het gaat er op zich niet om of de cursus moeilijk is. Maar waar ik over viel is dat yvette doet alsof gastouder zijn voor 4 kinderen onder de 4 zo'n peuleschil is en dat je er zoveel mee verdiend...
En dan noemt ze het brutobedrag wat mensen verdienen en dan lijkt het al helemaal veel. Dat je zelf alle verzekeringen, goederen, belastingen etc moet betalen laat ze even buiten beschouwing...
Ik zeg niet dat het heel veel is. Maar ik vind het veel geld voor wat er tegenover staat. Bovendien denk ik dat je jaarlijks hierover zeer weinig belasting hoeft te betalen omdat de verdiensten vermoedelijk niet in schijf 3 of verder komen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:43:28 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77090404
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:27 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het heel veel is. Maar ik vind het veel geld voor wat er tegenover staat. Bovendien denk ik dat je jaarlijks hierover zeer weinig belasting hoeft te betalen omdat de verdiensten vermoedelijk niet in schijf 3 of verder komen.
Dat is afhankelijk van de hoeveelheid kinderen en dagen dat je opvang geeft. Mijn gastouder werkt 5 dagen in de week van 's ochtend kwart over 7 tot 's avonds 6 uur. Dat is toch wel een behoorlijke full-time baan met bijbehorende (belasting)kosten.
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:01:39 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77093455
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:27 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Je betaalt er gewoon inkomstenbelasting van 33% over hoor!
En ik vind je redenering nog steeds krom. Jij vind dat het veel geld is wat iemand krijgt voor volledige verantwoordelijkheid voor een kind van een ander?
¤4 euro bruto per uur, kom op zeg! Daar kom ik echt mijn nest nog niet eens voor uit...
En ja als je 4 kinderen opvangt heb je er ¤16 per uur bruto (iets meer als ¤10 netto), maar dan moet ik ook 4x zo hard rennen. En je moet zelf zorgen voor pensioen, ziekte-uitkeringen, water-gas-licht en andere voorzieningen...
Ik vind dat je er best veel voor moet doen!

Gastouder was gewoon iemand die als ouder zijnde jouw kind opving en daar een vergoeding voor kreeg. Dat je kind dan fijn in een 'thuissituatie' was.
Toen ging de overheid werken van ouders (lees:moeders) stimuleren en werd middels regelingen geregeld dat je vergoedingen/toeslagen kreeg als je je kind wegbracht naar kdv of gastouder.
Alleen hadden ze de hoeveelheid daarvan overschat en toen kwamen ze met tekorten te zitten en hebben ze deze constructie maar bedacht.
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:19:56 #109
83103 yvette1982
pi_77096581
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Je betaalt er gewoon inkomstenbelasting van 33% over hoor!
En ik vind je redenering nog steeds krom. Jij vind dat het veel geld is wat iemand krijgt voor volledige verantwoordelijkheid voor een kind van een ander?
¤4 euro bruto per uur, kom op zeg! Daar kom ik echt mijn nest nog niet eens voor uit...
En ja als je 4 kinderen opvangt heb je er ¤16 per uur bruto (iets meer als ¤10 netto), maar dan moet ik ook 4x zo hard rennen. En je moet zelf zorgen voor pensioen, ziekte-uitkeringen, water-gas-licht en andere voorzieningen...
Ik vind dat je er best veel voor moet doen!

Gastouder was gewoon iemand die als ouder zijnde jouw kind opving en daar een vergoeding voor kreeg. Dat je kind dan fijn in een 'thuissituatie' was.
Toen ging de overheid werken van ouders (lees:moeders) stimuleren en werd middels regelingen geregeld dat je vergoedingen/toeslagen kreeg als je je kind wegbracht naar kdv of gastouder.
Alleen hadden ze de hoeveelheid daarvan overschat en toen kwamen ze met tekorten te zitten en hebben ze deze constructie maar bedacht.
Dat hebben ze bedacht omdat er zo makkelijk fraude mee te plegen is.
Je hebt geen gelijk betreffende de belasting.
pi_77097215
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:19 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Niet? Hoe denk jij dit allemaal zo goed te weten? Ben je zelf soms gastouder (geweest)?

Ik namelijk wel en ik kan je zeggen dat er niets klopt van wat jij denkt te weten over gastouderschap op álle vlakken. Wat een ge-emmer zeg. Je geeft zelf al aan dat je DENKT dat er niet veel belasting over betaald hoeft te worden. Heb je mooi verkeerd gedacht want de gastouders houden écht niet zo veel over.
pi_77097304
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:19 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

En waarom weet jij dit allemaal zoveel beter?

Mijn vraag was al gesteld
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77100893
De hele dag voor 4 kleine kinderen zorgen vind ik nog wel zwaar werk.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:25:07 #113
83103 yvette1982
pi_77102273
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:33 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Niet? Hoe denk jij dit allemaal zo goed te weten? Ben je zelf soms gastouder (geweest)?

Ik namelijk wel en ik kan je zeggen dat er niets klopt van wat jij denkt te weten over gastouderschap op álle vlakken. Wat een ge-emmer zeg. Je geeft zelf al aan dat je DENKT dat er niet veel belasting over betaald hoeft te worden. Heb je mooi verkeerd gedacht want de gastouders houden écht niet zo veel over.
Nee, ben ik niet geweest. Maar dat ik gelijk heb is in mijn vorige berichten toch wel duidelijk geweest.
Ik zei dat ik vermoed dat er niet veel belasting betaald hoeft te worden. En aangezien ze allemaal verschillend verdienen; en ik niet weet hoeveel dat is kan ik dat natuurlijk ook niet met zekerheid zeggen.

Volgens jullie gemekker is het allemaal zo weinig, dus als ik bijvoorbeeld uit ga van een belastbaar resultaat van 8.000,- per jaar. Zonder inkomsten door te schuiven naar de partner, hypotheekrente, ziektekosten of andere fiscale trucs te gebruiken ben ik je hier slechts circa 425,- belasting over verschuldigd. Dat lijkt me dus niet veel.
pi_77102373
Ik ben juist gestopt als gast ouder omdat het zo weinig verdient.
pi_77102430
Je kunt beter prive adressen hebben.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:35:09 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77102703
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:25 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Nee, ben ik niet geweest. Maar dat ik gelijk heb is in mijn vorige berichten toch wel duidelijk geweest.
Ik zei dat ik vermoed dat er niet veel belasting betaald hoeft te worden. En aangezien ze allemaal verschillend verdienen; en ik niet weet hoeveel dat is kan ik dat natuurlijk ook niet met zekerheid zeggen.

Volgens jullie gemekker is het allemaal zo weinig, dus als ik bijvoorbeeld uit ga van een belastbaar resultaat van 8.000,- per jaar. Zonder inkomsten door te schuiven naar de partner, hypotheekrente, ziektekosten of andere fiscale trucs te gebruiken ben ik je hier slechts circa 425,- belasting over verschuldigd. Dat lijkt me dus niet veel.
Sinds wanneer hanteert de belastingdienst tarieven van 5%?
Hoe kom je aan dat bedrag?
pi_77102873
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:27 schreef Joshua. het volgende:
Ik ben juist gestopt als gast ouder omdat het zo weinig verdient.
Dat heb ik ook vaak gehoord. Ik heb tijdens mijn jeugd verschillende 'gast ouders' gehad. Maar hoorde altijd dat mijn ouders een relatief hoog bedrag moest afstaan aan die instantie (dacht dat dat Humanitas was) en dat mijn gast ouders daar maar een klein percentage van terugkregen, wat in schril contrast stond van wat mn ouders moesten betalen. Vond dat altijd maar wat apart.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77103773
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:35 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Sinds wanneer hanteert de belastingdienst tarieven van 5%?
Hoe kom je aan dat bedrag?
Haha grappig, die 5%. Dat zou een lachertje zijn. Helaas is de werkelijkheid minimaal 6x zo veel.
pi_77103849
quote:

[..]

Ik betaalde gewoon 33% hoor
En dat dan van de 4,50 per uur die ik bruto kreeg.
Oja, en zonder vakantiegeld, zonder ziektewet en zonder fatsoenlijke randvoorwaarden.

Maar verder heb je gelijk, je wordt er vast miljonair mee
pi_77104067
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Oja, en zonder vakantiegeld, zonder ziektewet en zonder fatsoenlijke randvoorwaarden.

Maar verder heb je gelijk, je wordt er vast miljonair mee *
Het eerste jaar is het ook 33% belasting hanteren. Het 2e jaar gaat dit zelfs vaak omhoog naar 42%. En ja, dat allemaal van dat bruto loontje.

Ik werkte als gastouder 50 uur in 5 dagen, en daarmee had ik nog steeds niet mijn loon wat ik had als leidster op een kinderdagverblijf, waar ik maar 36 uur in de week werkte. Na een jaar vroeg ik me wel af waar ik mee bezig was, want hoe zeer ik het ook naar mijn zin had, dat was 't me toch echt niet waard hoor. Al die onzekerheden wat betreft ziektewet, pensoen opbouwen, geen vakantiegeld, etc., en dan die rompslomp van de belastingdienst er nog bij.

* Daarom stoppen zoveel gastouders er ook mee vanwege financiële redenen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:25:40 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77104779
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Maar verder heb je gelijk, je wordt er vast miljonair mee
Je hoeft er ook bijna niks voor te doen joh!
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:41:18 #122
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77105326
quote:

[..]

Maar dat ik gelijk heb is in mijn vorige berichten toch wel duidelijk geweest.
Nee, niet echt.
quote:
Als je een en ander niet met zekerheid kunt zeggen en alleen maar vermoedens hebt zou je eens wat minder hoog van de toren kunnen blazen.
quote:
Volgens jullie gemekker .........
Vooral zo doorgaan, briljante terminologie om als serieuze gesprekspartner gezien te worden.

Het is maar goed dat je, althans volgens je ondertitel, een vent bent, anders zou ik behoorlijk last van plaatsvervangende schaamte krijgen. Je bent nog een troll ook.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77106701
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:25 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Je hoeft er ook bijna niks voor te doen joh!
Daarom moest ik na 24 weken zwangerschap denk ik ook stoppen van de verloskundige omdat het te zwaar werd lichamelijk
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:24:23 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77106959
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:17 schreef freecell het volgende:

[..]

Daarom moest ik na 24 weken zwangerschap denk ik ook stoppen van de verloskundige omdat het te zwaar werd lichamelijk
Nee joh, dat geeft nou net je niveau en mentaliteit weer!
pi_77108183
ik heb een goed genoeg verdienende fiscale partner om gewoonlijk de algemene heffingskorting uitbetaald te krijgen; die aftrekken van m'n totaal verschuldigde belasting is weinig zinvol om te bekijken hoeveel me dit netto oplevert. Dat betekent dat ik over de 5 euro bruto per uur ca 35% belasting betaal en 5% ziektekosten (want zelfstandige). Netto uurloon is dus ongeveer 3 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')