Hoe weet je precies of je hardware of software raid hebt ?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:54 schreef Netsplitter het volgende:
Klinkt als een software raid, aka fakeraid.
Dus ik denk en vrees dat je overnieuw kan gaan beginnen....
Dit is een tweeledige raidconfig.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:20 schreef TheWhiteTiger het volgende:
[..]
Hoe weet je precies of je hardware of software raid hebt ?
Toen ik de computer voor het eerst aanzetten stond er: "press Fbutton to configure RAID"
Neem aan dat dit gewoon Software Raid is ?
Ok, dus wat heb ik nou ?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit is een tweeledige raidconfig.
De raid zelf wordt gedaan door een chip op het moederbord.
De data verdeling op de raid set wordt gedaan door het OS en de drivers die geinstalleerd zijn.
Mooi dat je je data veilig hebt kunnen zetten.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:29 schreef TheWhiteTiger het volgende:
Nou, de schijven krijg ik niet meer terug, maar het belangrijkste is natuurlijk dat ik mijn data terug krijg.
Gelukkig wist iemand bij mij op het werk een oplossing.
zolang je RAID nog Healthy is, kan je met een programma zoals File scavenger, de schijven toch benaderen voor je data.
Heb hiermee alle data eraf kunnen halen die voor mij van belang zijn.
Ik vermeld het maar even, voordat nog iemand zoiets doms doet
Je hebt dus meerdere partities en je C is 25GB?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:50 schreef TheWhiteTiger het volgende:
Ik had nogal wat gekloot met me C schijf en Vista.
Deze had ik 25GB gemaakt en door die updates natuurlijk veel te klein.
Onzin, zolang er ruimte genoeg is op je schijf kan je met een programma als Partition Magic de grootte gewoon aanpassen.quote:Vergroten ging niet omdat dit de enige primaire partitie was.
En hoe heb je die backup gemaakt? Domweg kopieren of met een programma als Ghost.quote:Nu heb ik een andere HDD gekocht.
Ik had een backup gemaakt van de C schijf en deze op de andere schijf gezet.
Van welke schijf heb je nou de C-partitie verwijderd, je nieuwe of de oude?quote:Nu kreeg ik die andere schijf niet als active en dat hij van die opstart, dus ik dacht ik verwijder de C schijf wel ff.
Hoe denk in je op je RAID-partities te komen als de computer eens niet opstart?quote:PC start niet meer op en ik kan niet echt meer op de andere partities in de RAID komen.
Het lijkt alsof hij die helemaal gedeleted heeft....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |