abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:00:16 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71818167
Militaire inzet bij Mexicaanse griep
Den Haag - Patiënten die in ons land de Mexicaanse griep krijgen, lopen kans opgevangen te worden in kazernes of militaire hospitalen.

Defensie treft momenteel voorbereidingen om bij te springen in het geval de nieuwe influenza ons land ontwricht. Militairen staan in het najaar, als de griepgolf naar verwachting op zijn hoogtepunt is, klaar om overal in het land compleet ingerichte noodziekenhuizen te bouwen. Ook liggen er draaiboeken klaar om patiënten met helikopters van marine en luchtmacht uit moeilijk bereikbare gebieden zoals de Waddeneilanden te halen en in kazernes onder te brengen.

In het geval van groot ziekteverzuim onder beveiligers of politie kunnen militairen na overleg met andere ministeries worden ingezet voor beveiligingstaken. "Het Rijk neemt talrijke maatregelen om besmetting zo eel mogelijk te beperken en ervoor te zorgen dat het normale leven in het land gewoon doorgaat. Daarin speelt Defensie een grote rol", zo bereidt de krijgsmachtleiding haar werknemers via een interne mededeling voor op hun naderende taak.

Voorrang

In het 'Continuïteitsplan Defensie' is vastgelegd dat zowel de hulp aan burgers als de buitenlandse missies zoals in Oeroezgan bij een pandemie voorrang krijgen op andere taken. Daarom zullen eenheden die zich hiermee bezighouden ook meteen worden aangevuld als ze zelf ook te maken krijgen met zieke militairen.

Via interne informatiekanalen verspreidt Defensie voortdurend voorlichting over preventieve maatregelen tegen de griep. Ze hoopt hiermee het aantal ziektegevallen in eigen gelederen te beperken. De artsen en gezondheidscentra binnen de krijgsmacht zijn gemobiliseerd om verspreiding tegen te gaan. Volgens Defensiezegsman Maarten Hilbrandie zijn altijd eenheden paraat om civiele hulp te verrichten. "In het kader van de verwachte griepgolf worden nu vooraf extra en specifiek op deze situatie geënte voorbereidingen getroffen."

bron

--------------------
Ze willen echt dat we ons paranoia laten maken. Het is verdomme een MILDE griepvarriant.

Bouw de concentratiekampen Quarantinekampen maar op.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71818187
Prima voorzorgsmaatregel
You dream it, I live it.
pi_71818312
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:00 schreef Lambiekje het volgende:
in het geval de nieuwe influenza ons land ontwricht.
quote:
Ze willen echt dat we ons paranoia laten maken. Het is verdomme een MILDE griepvarriant.

NU nog wel, maar het kan nog alle kanten op met die griep. Er staat dan ook 'in het geval de nieuwe influenza ons land ontwricht'. Je moet paranoia zijn wil je daar iets kwaads in zien
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:13:55 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_71818511
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:00 schreef Lambiekje het volgende:

--------------------

indd. Zelfs de doodnormale jaarlijkse griep geeft meer doden.

Bangmakerij
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_71818722
Ik ben het gewoon eens met Lambiekje
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:22:09 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71818791
Dit gaat wel heel ver idd
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_71818809
Het leger gaat ingezet worden...

En daar zonder de verstrekkende lambiek-conclusies..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_71818873
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:22 schreef Biogarde het volgende:
Dit gaat wel heel ver idd
Niks mis met voorzorgingsmaatregelen. Niemand kan nu zeggen wat die griep over pak 'em beet een maand of over 2 maanden doet. Stel dat zoals in het bericht te lezen het ziekteverzuim onder beveiligers of politie groot is, dan moet je bakcup hebben.
quote:
In het geval van groot ziekteverzuim onder beveiligers of politie kunnen militairen na overleg met andere ministeries worden ingezet voor beveiligingstaken
pi_71818908
Laat het leger zich lekker voorbereiden op dit soort civiele taken, wie weet hebben we d'r dan nog ooit iets aan. Ik hoorde tijdens het hoog water in '95 niemand klagen over de civiele inzet van het leger bij het zandzakken leggen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:27:32 #10
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71818959
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:25 schreef Antaresje het volgende:
Laat het leger zich lekker voorbereiden op dit soort civiele taken, wie weet hebben we d'r dan nog ooit iets aan. Ik hoorde tijdens het hoog water in '95 niemand klagen over de civiele inzet van het leger bij het zandzakken leggen.
Toen was niet de foute BigPharma er bij betrokken...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:29:10 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71819003
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:24 schreef vanhal het volgende:

[..]

Niks mis met voorzorgingsmaatregelen. Niemand kan nu zeggen wat die griep over pak 'em beet een maand of over 2 maanden doet. Stel dat zoals in het bericht te lezen het ziekteverzuim onder beveiligers of politie groot is, dan moet je bakcup hebben.
[..]
En bij het leger worden ze niet ziek?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_71819037
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:29 schreef Biogarde het volgende:

[..]

En bij het leger worden ze niet ziek?
Lees je verder wel?

Uit het bericht:
quote:
In het 'Continuïteitsplan Defensie' is vastgelegd dat zowel de hulp aan burgers als de buitenlandse missies zoals in Oeroezgan bij een pandemie voorrang krijgen op andere taken.
Daarom zullen eenheden die zich hiermee bezighouden ook meteen worden aangevuld als ze zelf ook te maken krijgen met zieke militairen.
pi_71819096
Bij het leger gaan ze door als ze een beetje ziek zijn denk ik,
De politie daarin tegen, ouw mijn grote teen gestoten, ik neem vrij vandaag.

En iedereen die zo hard roept, het stelt niks voor, normaal griepje, na nog wel jah,
en dan muteert het ineens en sterf je af achter je pc'tje.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:33:49 #15
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71819128
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:30 schreef vanhal het volgende:

[..]

Lees je verder wel?

Uit het bericht:
[..]
Overheen gelezen. Maar goed, neemt niet weg dat ik het heel ver vind gaan. Snap ook het nut niet om dit naar buiten te brengen. Aan de ene kant ontstaat er paniek en aan de andere kant houden ze je rustig door te melden dat Rick Plampon van het 421e je zieke lichaam komt wassen en de Kruidvat in die pauperwijk gaat beveiligen.

Ik ben het kwijt.

Wees blij dat ze het doen en er zijn, gaat overigens niet helpen. Als inwoner heb je daar recht op. Bescherming etc etc dus.
pi_71819178
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Toen was niet de foute BigPharma er bij betrokken...
Nou nou, je kunt toch vast wel een link vinden tussen BigPharma en een overstroming van de Rijn? Iets met een illegale lozing en gemuteerde algen of zo. Valt me een beetje van je tegen dat je zomaar durft te beweren dat BigPharma de Rijn gewoon met rust laat.
pi_71819210
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:33 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Overheen gelezen. Maar goed, neemt niet weg dat ik het heel ver vind gaan. Snap ook het nut niet om dit naar buiten te brengen. Aan de ene kant ontstaat er paniek en aan de andere kant houden ze je rustig door te melden dat Rick Plampon van het 421e je zieke lichaam komt wassen en de Kruidvat in die pauperwijk gaat beveiligen.

Ik ben het kwijt.

Wees blij dat ze het doen en er zijn, gaat overigens niet helpen. Als inwoner heb je daar recht op.
Misschien ben je het kwijt omdat je het bericht niet goed leest en je daardoor de strekking van het bericht niet snapt?

Hier gaat het om, te lezen in het bericht.
quote:
Het Rijk neemt talrijke maatregelen om besmetting zo eel mogelijk te beperken en ervoor te zorgen dat het normale leven in het land gewoon doorgaat. Daarin speelt Defensie een grote rol",
pi_71819220
Ik begin een beetje Mexicaanse griepmoe te worden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:37:50 #19
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71819247
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:36 schreef vanhal het volgende:

[..]

Misschien ben je het kwijt omdat je het bericht niet goed leest en je daardoor de strekking van het bericht niet snapt?

Hier gaat het om, te lezen in het bericht.
[..]
Ja, maar het stukje tekst is groter.
pi_71819279
Kijk, dat 'we' nou met z'n allen de mening hebben gevormd dat de mexicaanse griep mild is en niet dodelijk is omdat we geen dodelijke slachtoffers (van enkel de griep alleen) 'zien' betekent nog niet dat die griep over een maand wel slachtoffers zal maken. Dus STEL dat de griep toch slachtoffers gaat maken, waardoor de kans op een ontwrichting van de samenleving wordt vergroot, dan is het beter daarop voorbereid te zijn dan voor nare verrassingen komen te staan.
pi_71819574
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:33 schreef Biogarde het volgende:
Snap ook het nut niet om dit naar buiten te brengen.
Dat dus...

Dat ze er over nadenken vind ik niet heel vreemd, maar dat ze het vervolgens weer in de media onder de aandacht brengen..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_71819801
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:49 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Dat dus...

Dat ze er over nadenken vind ik niet heel vreemd, maar dat ze het vervolgens weer in de media onder de aandacht brengen..
Wat is daar vreemd aan dan? Stel de mexicaanse griep blijkt op een later tijdstip agressiever te worden en er vallen op een later tijdstip wel doden, mensen worden wat paniekeriger, mensen gaan openbare ruimtes meer mijden, etc etc en opeens gaat het leger 'ingrijpen'. Zal dat ingrijpen van het leger op dat punt dan juist niet vreemder zijn dan ingeval ze daar op een vroeg tijdstip alvast melding van maken?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:04:02 #23
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_71819959
Als ze het niet naar buiten brengen ziet Lambiekje er een complot in.
Als ze het wel naar buiten brengen ziet Lambiekje er een complot in.
Als ze geen voorbereidingen treffen ziet Lambiekje er een complot in.
Als ze wel voorbereidingen treffen ziet Lambiekje er een complot in.

Dus niet naar buiten brengen is ook geen optie. Dan komt de media er vroeg of laat toch wel achter en dan is er wel weer een idioot die er een complot inziet. Wat dat betreft is het natuurlijk veel beter dat de overheid gewoon laat weten waar ze mee bezig zijn.

Stel dat ze verborgen zouden houden dat ze hiermee bezig zijn. En stel dat na de zomer de griep gaat muteren en er daadwerkelijk flinke problemen zullen ontstaan. Stel dat een figuur zoals Lambiekje dan ontdekt -dus als half Nederland ziek is- dat de overheid al maanden van te voren bezig was met het voorbereiden hierop. Wedden dat Lambiekje dan zou schreeuwen dat het een complot is en de overheid al maanden geleden wist dat het virus zou gaan muteren.

Met natuurlijk als argument dat de overheid al maanden bezig was met voorbereidingen en dit het volk niet heeft laten weten. Dat kan dan natuurlijk niets anders zijn dan een complot.
pi_71820101
Zo is het, dlocks!
pi_71820693
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:58 schreef vanhal het volgende:
Wat is daar vreemd aan dan? Stel de mexicaanse griep blijkt op een later tijdstip agressiever te worden en er vallen op een later tijdstip wel doden, mensen worden wat paniekeriger, mensen gaan openbare ruimtes meer mijden, etc etc en opeens gaat het leger 'ingrijpen'. Zal dat ingrijpen van het leger op dat punt dan juist niet vreemder zijn dan ingeval ze daar op een vroeg tijdstip alvast melding van maken?
Ik doelde meer op dat het nu enkel voor mediamoeite tav de griep zorgt
En daarnaast vind ik het wel degelijk vreemd dat ze overal aan het schermen (oa ook de VS) zijn met militaire ingreep, terwijl er nog niet veel aan de hand lijkt. Laat dat soort berichten achterwege tot op de momenten dat er wat meer reden is aan te nemen dat het leger ook daadwerkelijk gaat worden ingezet.
Dus niet te laat, dat ben ik met je eens, maar zeker ook niet te vroeg..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')