Als het niet erger is dan een normale griep, waarom dan noodziekenhuizen? Of is dat voor alle risicogroepen?quote:DEN HAAG - Patiënten die in ons land de Mexicaanse griep krijgen, lopen kans opgevangen te worden in kazernes of militaire hospitalen.
Defensie treft momenteel voorbereidingen om bij te springen in het geval de nieuwe influenza ons land ontwricht. Militairen staan in het najaar, als de griepgolf naar verwachting op zijn hoogtepunt is, klaar om overal in het land compleet ingerichte noodziekenhuizen te bouwen. Ook liggen er draaiboeken klaar om patiënten met helikopters van marine en luchtmacht uit moeilijk bereikbare gebieden zoals de Waddeneilanden te halen en in kazernes onder te brengen.
In het geval van groot ziekteverzuim onder beveiligers of politie kunnen militairen na overleg met andere ministeries worden ingezet voor beveiligingstaken. "Het Rijk neemt talrijke maatregelen om besmetting zo eel mogelijk te beperken en ervoor te zorgen dat het normale leven in het land gewoon doorgaat. Daarin speelt Defensie een grote rol", zo bereidt de krijgsmachtleiding haar werknemers via een interne mededeling voor op hun naderende taak.
In het 'Continuïteitsplan Defensie' is vastgelegd dat zowel de hulp aan burgers als de buitenlandse missies zoals in Oeroezgan bij een pandemie voorrang krijgen op andere taken. Daarom zullen eenheden die zich hiermee bezighouden ook meteen worden aangevuld als ze zelf ook te maken krijgen met zieke militairen.
Via interne informatiekanalen verspreidt Defensie voortdurend voorlichting over preventieve maatregelen tegen de griep. Ze hoopt hiermee het aantal ziektegevallen in eigen gelederen te beperken. De artsen en gezondheidscentra binnen de krijgsmacht zijn gemobiliseerd om verspreiding tegen te gaan. Volgens Defensiezegsman Maarten Hilbrandie zijn altijd eenheden paraat om civiele hulp te verrichten. "In het kader van de verwachte griepgolf worden nu vooraf extra en specifiek op deze situatie geënte voorbereidingen getroffen."
Mja, is het ook. Alleen wat besmettelijker en je bent er wat bevattelijker voor. Dus heel veel mensen zullen ziek worden en als heel veel mensen TEGELIJKERTIJD ziek worden, dan KAN dat problematisch zijn...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:25 schreef 8108139dpths het volgende:
* verbaasd is...![]()
Ik dacht dat het beschouwd werd als een 'normale' griep?
QFTquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:30 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Mja, is het ook. Alleen wat besmettelijker en je bent er wat bevattelijker voor. Dus heel veel mensen zullen ziek worden en als heel veel mensen TEGELIJKERTIJD ziek worden, dan KAN dat problematisch zijn...
Maar dat is dan weer afhankelijk van de symptomen. Ik heb talloze keren griep gehad, maar nog nooit naar een dokter hoeven gaan, laat staan naar een ziekenhuis. Natuurlijk kun je ook echt goed ziek worden van de griep, maar blijkbaar slechts in zeer beperkte mate. Als de mexicaanse griep niets anders is dan een gewone griep (al ben je er wat bevattelijker voor en worden dus meer mensen ziek) waarom zouden we dan veel meer ziekenhuis opnames verwachten? (dermate veel dat de ziekenhuizen het zelf niet meer kunnen opvangen?)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:30 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Mja, is het ook. Alleen wat besmettelijker en je bent er wat bevattelijker voor. Dus heel veel mensen zullen ziek worden en als heel veel mensen TEGELIJKERTIJD ziek worden, dan KAN dat problematisch zijn...
Maar je kunt toch thuis uitzieken?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:30 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Omdat er heel veel meer mensen ziek worden dan bij een seizoensgriep en er dus verhoudingsgewijs veel meer mensen complicaties zullen krijgen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer afhankelijk van de symptomen. Ik heb talloze keren griep gehad, maar nog nooit naar een dokter hoeven gaan, laat staan naar een ziekenhuis. Natuurlijk kun je ook echt goed ziek worden van de griep, maar blijkbaar slechts in zeer beperkte mate. Als de mexicaanse griep niets anders is dan een gewone griep (al ben je er wat bevattelijker voor en worden dus meer mensen ziek) waarom zouden we dan veel meer ziekenhuis opnames verwachten? (dermate veel dat de ziekenhuizen het zelf niet meer kunnen opvangen?)
Echt hé, al die noobs die het gewoon steeds niet snappen nogquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Maar je kunt toch thuis uitzieken?
Ja, alsof die 1/3 ook allemaal tegelijkertijd ziek thuis zitten.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Echt hé, al die noobs die het gewoon steeds niet snappen nog
'Ja maar er gaan toch meer mensen dood aan de normale griep'
Ja dat klopt, maar hoe wil jij lekker thuis uitzieken als je niks te vreten hebt omdat de supermarkt dicht is omdat er teveel personeel 'thuis uit zit te zieken'. Er geen water uit de kraan komt omdat een storing niet werd verholpen omdat alle monteurs 'thuis uit zitten te zieken'.
Het gaat bij deze griep er niet om dat er zoveel mensen dood aan zullen gaan (tenzij het muteert) maar meer omdat er veel mensen tegelijk besmet raken, en de beroepsbevolking ook nog eens het meest vatbaar is. Dus stel dat 1/3e van NL ziek word, zal dit wellicht de helft van de beroepsbevolking zijn. Voor veel bedrijven toch zéér problematisch als ineens hun halve personeelsbestand thuis zit
Ik wel, jij wel, maar je moeder/oma ook?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Maar je kunt toch thuis uitzieken?
Het is geen computervirus.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:50 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Ik verheug me trouwens al op het gebrek aan files
het is een normale griep, alleen extreem besmettelijk...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:25 schreef 8108139dpths het volgende:
* verbaasd is...![]()
Ik dacht dat het beschouwd werd als een 'normale' griep?
Toch wel redelijk in dezelfde periode waarschijnlijk.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja, alsof die 1/3 ook allemaal tegelijkertijd ziek thuis zitten.
Nou, we zullen zien.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:52 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Toch wel redelijk in dezelfde periode waarschijnlijk.
Dat zie je toch ook, op kleine schaal, met een seizoensgriep? Dan heb je ook binnen een bedrijf wat mensen die tegelijkertijd ziek zijn, 'omdat het heerst'. Dat zal nu veel meer zijn.
Nou, ik merk dat mijn computer toch echt al een verhoging heeft. De CPU is van 35 naar 39 graden gegaan de laatste paar dagen. Ook merk is dat het opstarten wat stijver gaat... Zal het dan toch overgeslagen zijn? HEt eerste van mens op CPU overdraagbaar virus?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:08 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Jah en als het nou eens flink muteert
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:09 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nou, ik merk dat mijn computer toch echt al een verhoging heeft. De CPU is van 35 naar 39 graden gegaan de laatste paar dagen. Ook merk is dat het opstarten wat stijver gaat... Zal het dan toch overgeslagen zijn? HEt eerste van mens op CPU overdraagbaar virus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |