abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:58:32 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71816273
quote:
Spooky medicine: Drug companies hire ghostwriters to pen favorable journal articles
Pens and clipboards are so 1997. Attractive sales reps are so 2001. They might both still be commonplace, but pharmaceutical companies have also been sinking cash into a more obscured vehicle of persuasion: peer-reviewed medical journals.

One drug company—Wyeth, maker of the hormone therapy drugs Premarin and Prempro—paid for substantial ghostwriting of 26 medical research papers published in major scientific journals between 1998 and 2005, according to The New York Times. And these writers weren’t just polishing prose. They shaped the articles from start to finish.

Since the dangers of hormone-replacement drugs began to surface in 2002, thousands of women have sued Wyeth. And according to court documents that have surfaced in ensuing legal battles, the drug company would often hire a medical communications company (for something to the tune of $25,000) to generate an outline for an article, enlist a doctor to sign on and then finalize the draft (with the physician's approval). Neither the fees nor the communications company would be noted in the published article. And because the product of these partnerships was often a review article—weighing various treatment options—no original experiments were required and conclusions could be company-friendly, but they could have wide influence on medical practitioners who read the journals.

Although the published articles passed peer review, many insist that the ethics behind them still render them unacceptable. "The filter is missing when the reader does not know that the germ of an article came from the manufacturer," James Szaller, a lawyer involved in some of the hormone therapy lawsuits, told the Times.

Some suspect that Wyeth might just be the tip of the iceberg. "It's almost like steroids and baseball," Joseph Ross, an assistant professor of geriatrics at Mount Sinai School of Medicine, told the Times. "You don’t know who was using and who wasn’t; you don’t know which articles are tainted and which aren’t."

Wyeth notes that it now discloses when it has put money toward an article or employed editorial assistance from outside firms. And some journals, including JAMA The Journal of the American Medical Association, according to the Times, are taking a closer look at the role authors have in conceiving and writing papers they consider.

bron
Tja. Gebruikelijke handelswijze om nieuwe medicijn/vaccinatie rotzooi toch de markt op te krijgen. Gewoon bedriegelijke artikelen schrijven, naamplagiaat toepassen en het artikel plaatsen in een tijdschrijft wat als grondslag heeft misleiding. Daarnaast knoeit de laborant er maar op los, en verzint maar wat waardes om een positief resultaat te hebben.

Dat ghostwriting gebeurd lijkt me meer dan evident. En past precies in de lijn van andere corruptie en misleiding binnen de medische wetenschap.

Wat is wetenschap nog waard?!. In mijn beleving is het een wassen neus.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator woensdag 12 augustus 2009 @ 13:34:24 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71817392
en daar gaan we weer. Volgens mij heeft 'wetenschap' onder andere gezorgd voor het feit dat jij je debiele uitspraken op een forum kúnt plaatsen uberhaupt
Breitling - Instruments for Professionals
pi_71818122
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef Lambiekje het volgende:
Wetenschap is inderdaad niks meer waard, laten we er maar gewoon mee stoppen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:02:14 #4
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71818219
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:34 schreef CoolGuy het volgende:
en daar gaan we weer. Volgens mij heeft 'wetenschap' onder andere gezorgd voor het feit dat jij je debiele uitspraken op een forum kúnt plaatsen uberhaupt
Wat is dit nu weer voor reactie?

'Oh bouwbedrijven kunnen geen fraude plegen, zonder de bouw zou je namelijk geen huis hebben, hurrrr durrrrr.'
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:15:02 #5
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71818551
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tja. Gebruikelijke handelswijze om nieuwe medicijn/vaccinatie rotzooi toch de markt op te krijgen. Gewoon bedriegelijke artikelen schrijven, naamplagiaat toepassen en het artikel plaatsen in een tijdschrijft wat als grondslag heeft misleiding. Daarnaast knoeit de laborant er maar op los, en verzint maar wat waardes om een positief resultaat te hebben.

Dat ghostwriting gebeurd lijkt me meer dan evident. En past precies in de lijn van andere corruptie en misleiding binnen de medische wetenschap.

Je schiet weer eens helemaal door Lambiekje. Het gaat niet om nieuwe medicijnen, zoals je eigen stuk vertelt:
quote:
And because the product of these partnerships was often a review article—weighing various treatment options—no original experiments were required and conclusions could be company-friendly, but they could have wide influence on medical practitioners who read the journals.

Op zich is het een interessante nieuwsbron, en ook wel echt een, naar mijn mening, schandelijke manier van doen, maar wat jij eruit concludeert slaat niet echt ergens op.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71818822
Pfff, het probleem is dat het allemaal zomaar overgenomen wordt. Er kan heel veel gemanipuleerd worden met statistiek. Zat gepubliceerd werk is heel matig mbt internal validity.
  Moderator woensdag 12 augustus 2009 @ 14:27:14 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_71818947
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:02 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor reactie?

'Oh bouwbedrijven kunnen geen fraude plegen, zonder de bouw zou je namelijk geen huis hebben, hurrrr durrrrr.'
ik chargeer net als hij dat doet.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:28:06 #8
248844 Bowlingbal
pi_71818977
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ik chargeer net als hij dat doet.
Waarom?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71819056
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:28 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom?
Check de posthistory van de TS maar even.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:32:53 #10
248844 Bowlingbal
pi_71819103
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Check de posthistory van de TS maar even.
Ik ken de posthistorie wel, maar waarom zo debiel chargeren? Waarom niet gewoon zeggen dat TS, met onderbouwing dan, zou overdrijven? Sowieso knap om te beweren dat bedrijven niet zouden frauderen.
- Donald Love
pi_71820143
Om nou direct weer te zeggen dat het allemaal corruptie en misleiding is in de medische wetenschap vind ik ook weer te ver gaan. Ik dacht dat het lzo was het geval was dat als je een artikel publiceert dat je ook moet vermelden wie het financiert en je eigen credentials.

Moet je niet de medische wetenschap direct de schuld gaan geven vind ik, het zijn die (globale) grote en kleinere pharmaceutische bedrijven die er veel baat bij hebben dat mensen toch vooral hun pillen etc kopen. Zowel in de reguliere als alternatieve geneeskunde.
  Moderator woensdag 12 augustus 2009 @ 15:24:37 #12
16180 crew  CoolGuy
pi_71820537
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:32 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Sowieso knap om te beweren dat bedrijven niet zouden frauderen.
Dat beweer ik ook nergens.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:25:30 #13
52357 Lambiekje
pi_71826982
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:32 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik ken de posthistorie wel, maar waarom zo debiel chargeren? Waarom niet gewoon zeggen dat TS, met onderbouwing dan, zou overdrijven? Sowieso knap om te beweren dat bedrijven niet zouden frauderen.
Maar dit is wel een overtreffende trap van frauderen. Maar ondertussen is de politiek in een soort van houdgreep, dat ze niets anders kunnen dan ja en amen zeggen tegen deze schandelijke lui.

Het erge is, BigPharma producenten hebben het voor elkaar dat ze juridisch onschendbaar zijn. Mensen die klachten of onomkeerbare klachten krijgen kunnen niet klagen.

Ghostwritings en neptijdschriften worden puur en alleen opgezet om (huis)artsen/professoren en studenten te misleiden zodat ze verkeerde informatie naar hun patiënten verkopen, zodat zij chronisch afhankelijk van hun producten zijn.

Ze brengen op deze manier het gehele peer-review van andere tak van wetenschap in discrediet.
Serieus wat is wetenschap nog waard als er op zulke schandelijke wijze, zonder enige verantwoording te hoeven afgelegd te worden, gehandeld kan blijven worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:28:00 #14
52357 Lambiekje
pi_71827062
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:10 schreef paddyflap het volgende:
Om nou direct weer te zeggen dat het allemaal corruptie en misleiding is in de medische wetenschap vind ik ook weer te ver gaan. Ik dacht dat het lzo was het geval was dat als je een artikel publiceert dat je ook moet vermelden wie het financiert en je eigen credentials.

Moet je niet de medische wetenschap direct de schuld gaan geven vind ik, het zijn die (globale) grote en kleinere pharmaceutische bedrijven die er veel baat bij hebben dat mensen toch vooral hun pillen etc kopen. Zowel in de reguliere als alternatieve geneeskunde.
Als je geinteresseerd bent. Het is een chronisch probleem en absoluut geen incident. Hier een docu over de doelbewuste misstanden van BigPharma: In lies we trust.
pi_71842200
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar dit is wel een overtreffende trap van frauderen. Maar ondertussen is de politiek in een soort van houdgreep, dat ze niets anders kunnen dan ja en amen zeggen tegen deze schandelijke lui.

Het erge is, BigPharma producenten hebben het voor elkaar dat ze juridisch onschendbaar zijn. Mensen die klachten of onomkeerbare klachten krijgen kunnen niet klagen.

Ghostwritings en neptijdschriften worden puur en alleen opgezet om (huis)artsen/professoren en studenten te misleiden zodat ze verkeerde informatie naar hun patiënten verkopen, zodat zij chronisch afhankelijk van hun producten zijn.

Ze brengen op deze manier het gehele peer-review van andere tak van wetenschap in discrediet.
Serieus wat is wetenschap nog waard als er op zulke schandelijke wijze, zonder enige verantwoording te hoeven afgelegd te worden, gehandeld kan blijven worden.
Madoff kan anders ook best frauderen hoor. Elke bedrijftak heeft dit soort gevallen, en die zijn allemaal verwerpelijk, maar dat betekend dan niet ineens dat een hele bedrijfstak niks goeds meer doet. Of moeten we alle wegen die met/tijdens de bouwfraude periode zijn aangelegd dan ook maar weer opbreken?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')