abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71809072
Ik vraag me de laatste tijd af of het mogelijk is het aantal levensjaren van een mens te verlengen, dus het gemiddelde van ongeveer 80 met 20 jaar doen stijgen bijvoorbeeld of langer.
Of misschien wel streven naar onsterfelijkheid? Ik denk hierbij aan een hersentransplantatie, dit is echter voor onze moderne wetenschap te complex maar zou het in de toekomst mogelijk kunnen zijn je hersenen te transplanteren in een jonger lichaam, aangezien alle gedachtes en ervaringen zich daarin bevinden leeft je 'ziel' voort.
Misschien omdat de hersenen te kwetsbaar zijn en zo eenvoudig dusdanig beschadigen is het relatief eenvoudiger om een hoofdtransplantatie te doen.
Dit is bij apen al gedaan, het probleem hierbij is dat het ruggenmerg beschadigd raakt en je hierdoor tot je nek verlamd zou zijn.
Desalnietemin is herstelling van beschadigde zenuwen bij muizen door middel van stamcellen gelukt.
Bij mensen zou het op lange termijn misschien ook kunnen.
Het tekort aan lichamen is op te vangen door middel van klonen, ideale situatie is jezelf klonen rond je 40e zodat je een kloon hebt van rond de 20 op je 60e en dan doe je de transplantatie en in die cirkel kan je leven verlengen en richting onsterfelijkheid gaan.
Ik snap wel dat het eenvoudig gezegd is en er veel meer bij komt kijken dan dit maar zou het in de toekomst mogelijk zijn, wat is jullie visie hierop?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 05:27:12 #2
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71809099
Wellicht wel. Al vraag ik me af wie het eeuwige leven prefereert. Ik iniedergeval niet. Heb je trouwens ook rekening gehouden met het feit dat ook je hersenen ouder worden?
pi_71809331
Vorige week nog een item op Radio 1 gehoord hierover. Diverse wetenschappers (net zoveel zullen uiteraard het tegendeel beweren) zijn van mening dat de mensen onder de 30 jaar het nog gaan meemaken dat ze 150 jaar worden. Een enkeling durft zelfs al onsterfelijkheid te voorspellen. Vooral omdat het inderdaad steeds eenvoudiger gaat worden om delen van het lichaam te vervangen.

Laten we dan meteen maar de pensioengerechtigde leeftijd voor die groep optrekken naar 95 jaar ;-)

Ik denk wel dat er nog de nodige rek in zit. Voorwaarde moet wel zijn dat met name je actieve leven opgerekt moet worden. Het heeft geen enkele zin om maar onderdelen te blijven vervangen bij mensen ómdat het kan. Dat zal nog wel een hele ethische discussie gaan geven.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_71809682
Niks mis met eeuwig leven, dan valt het bevolkingsprobleem ook beter in de hand te houden
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:39:57 #5
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_71809880
Er zijn verschillende onderzoeksrichtingen die men monenteel aan het uitlopen is. Kankercellen, bijvoorbeeld, zijn onsterfelijk. Waarom zijn onze 'normale' cellen dat niet? Dat wordt onderzocht.

Het transplanteren van hersenen zie ik nog niet zo gebeuren, maar het compleet simmuleren van je hersenen in een computer wel. Download je complete herinneringen in een computer en je bent effectief onsterfelijk.

Leuk boek over dit soort onderwerpen is Cory Doctorows Down and out in the magic kingdom (gratis download!)
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_71810319
09-07-2009

Eén manier om langer te leven, is door minder te eten. Een hap zand nemen wil ook helpen.

Ouder worden door minder te eten. Behoorlijk minder eten. Dat het werkt, bleek al uit onderzoek bij onder meer gist, worm, vlieg, mens en aap. Dit keer is in een langlopend dieetonderzoek exact vastgesteld aan wat voor soort kwalen apen overlijden. Ricki Colman van de universiteit van Wisconsin (VS) zette een groep volwassen resusapen tussen de zeven en veertien jaar op dieet. De beesten kregen slechts 70 procent van hun normale dagelijkse portie voer. De apen in de controlegroep kregen volledige maaltijden (Science, 10 juli).

Na twintig jaar maakte Colman de balans op. Ruim een derde van de controlegroep was inmiddels overleden aan leeftijdgerelateerde ziekten zoals kanker, diabetes of hart- en vaatziekten. De dieetapen daarentegen leefden langer. Daar was slechts 13 procent van de dieren overleden aan zo'n ouderdomsziekte.

Geen trek in een dieet? Dan kun je altijd nog een hap zand overwegen. Wel een speciale hap. David Harrison van het Jackson laboratorium (VS) voerde muizen rapamycine (Nature, 9 juli). Dit spul wordt van nature gemaakt door bacteriën en wordt gebruikt als medicijn bij orgaantransplantatie. Het onderdrukt namelijk het afweersysteem en kan zo voorkomen dat het lichaam het nieuwe orgaan afstoot.

Het middel kreeg zijn bijzondere naam, omdat het oorspronkelijk gevonden werd in een bodemmonster van het eiland Rapa Nui, beter bekend als Paaseiland. Muizen die rapamycine kregen, leefden 9 tot 14 procent langer. Het is de eerste keer dat een medicijn bij proefdieren een duidelijk levensverlengend effect heeft.

Ouderdomsdeskundige Lynn Cox van de Oxford universiteit (GB) waarschuwt: "Het is absoluut niet de bedoeling dat mensen nu rapamycine gaan nemen om het leven te verlengen. Het onderdrukt ook je afweer. Dat kan gevaarlijk zijn. Dankzij dit onderzoek kunnen we nu wel op zoek naar soortgelijke medicijnen die geen bijwerkingen hebben."

David Harrison, “Rapamycin fed late in life extends lifespan in genetically heterogeneous mice”, in Nature: 9 juli 2009.

Ricki Colman, "Caloric Restriction Delays Disease Onset and Mortality in Rhesus Monkeys", in Science: 10 juli 2009.

Frederique Melman

(Noorderlicht)

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_71810398
26-06-2009

Meisje van 16 in babylichaam sleutel tot eeuwig leven?

Brooke Greenberg (links) is 16 jaar en haar zus Carly (13).

Brooke Greenberg uit Maryland is zestien jaar, maar weegt amper 7 kilo en is 76 centimeter groot. Ze kan niet spreken, enkel gevoelens uitdrukken. Brooke is met andere woorden nog een kleuter. Is het meisje de sleutel tot de eeuwige jeugd?

Sterfelijkheid
Wetenschappers zijn van oordeel dat Brooke een genetische mutatie heeft ondergaan waardoor haar groei wordt afgeremd. "Zonder op sensatie belust te zijn, kan het meisje ons antwoorden geven op de vraag waarom de mens sterfelijk is", zegt dr. Richard Walker van de Universiteit van South Florida aan ABC News.

Verouderingsproces ontcijferen
De artsen hopen inderdaad via Brooke de genetische codes te ontdekken die bepalen waarom een mens ouder wordt. Volgende stap is het gen te isoleren en zo de mensheid misschien de eeuwige jeugd te schenken. "Als we het bij het verkeerde eind hebben, kan men ons niet verwijten dat we het niet geprobeerd hebben", vervolgt Walker. (eb)

Een familiefoto op de 12e verjaardag van Brooke in 2005. U ziet zus Caitlin (toen 15), Brooke, zus Emily (18), moeder Melanie en zus Carly (9).

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:45:11 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71810911
We zitten nu met FUCKING 7 MILJARD (jaja de teller is pas van 6 naar 7 gesprongen). Dood moet je.
We zitten al met genoeg ellendelingen op deze wereld. Dan moeten ze niet ook nog een keer onsterfelijk worden. De hele wereld is al vol genoeg.
pi_71810957
tja, leuk onsterfelijkheid.. maar we zitten nu al met een bevolkingsprobleem.. Het word anders als we daadwerkelijk planeten gaan koloniseren, dan is er namelijk voldoende ruimte om te groeien, maar zoals het nu is kan men beter even wachten met het uitrollen van onsterfelijkheidspillen (zodra ze bestaan, uiteraard)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_71812426
haha lol. leuk voor science fiction verhalen.

Ik zie in de 21ste eeuw de levensverwachting afnemen, behalve voor de zeer rijken. Ook gaat de totale wereld bevolking na 2050 afnemen, ivm met gebrek aan voedsel. Technische vooruitgang kan ons niet eeuwig blijven redden.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:32:41 #11
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_71833453
volgens mij eten de meeste mensen zowieso teveel. en dat is ook helemaal niet nodig. een lege maag kun je het beste vullen met een glas water. wie gebalanceerd en gevarieerd eet, kan volgens mij gemiddeld wel met de helft minder eten toe dan we tegenwoordig gewend zijn. Alles wat je er van boven meer in stop, duwt dat wat er in zit gewoon onverteerd er vanonder weer uit.. zonde van de voedingstoffen.

mijn stelling is, zolang poep nog enigzins ruikt naar wat je eerder gegeten heb, eet je teveel, want dan is het niet optimaal verteerd.
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_71834154
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:39 schreef wijsneus het volgende:
Leuk boek over dit soort onderwerpen is Cory Doctorows Down and out in the magic kingdom (gratis download!)
Gratis boeken, altijd leuk! In Altered Carbon van Richard K. Morgan, en de opvolgers Broken Angels en Woken Furies komt hetzelfde gegeven min of meer voor, alleen is die computer een klein apparaatje (een 'stack' ) in je nek dat in principe in elk lichaam geplaatst kan worden. Tenzij die stack vernietigd wordt uiteraard.

Uiteindelijk zie ik iets dergelijks als een beter alternatief voor onsterfelijkheid dan fysiek nooit sterven. Ruimte reizen kunnen bijvoorbeeld een stuk sneller worden, je stuurt alleen de 'data' over naar planeet X om daar in een nieuw lichaam terecht te komen, en effectief reis je met de lichtsnelheid (komt ook uit die boeken overigens).

De vraag is alleen of het ooit mogelijk zal zijn om een interface met je hersenen te ontwikkelen die zoiets mogelijk maakt. En om d'r een stukje filosofie bij te betrekken, ben je alleen de 'inhoud' van je hersenen, of ben je wie je bent mede dankzij het lichaam waar je in rond loopt?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 08:18:10 #13
263244 Z_waanmaniana
Hoedster der Waterwellen
pi_71840128
Stekker in je oorusb en uploaden...
Ben even vrouw Holle aan het dollen>
Peck en Veren niet om aan te slepen,
Dempen we de put met een ton of tien zout?
The snail wins the Goud
pi_71868984
De vraag die ik heb is of je onsterfelijkheid in/binnen het fysieke moet zoeken..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:18:04 #15
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71869394
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:47 schreef Bensel het volgende:
tja, leuk onsterfelijkheid.. maar we zitten nu al met een bevolkingsprobleem.. Het word anders als we daadwerkelijk planeten gaan koloniseren, dan is er namelijk voldoende ruimte om te groeien, maar zoals het nu is kan men beter even wachten met het uitrollen van onsterfelijkheidspillen (zodra ze bestaan, uiteraard)
Onsterfelijkheid zou betekenen dat nageslacht niet meer nodig is, dus die pillen moet je gewoon uitrusten met chemische castratiemiddelen.

De evolutie van de mensheid zou dan wel stoppen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_71874830
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:22 schreef hardromacore het volgende:
Niks mis met eeuwig leven, dan valt het bevolkingsprobleem ook beter in de hand te houden
Wat een onzin. Hoe ga je dan om met nieuwe geboortes,want dat gaat gewoon door.
Dus stijgt de bevolkingsgroei nog meer en hoe ga je dat dan in de hand houden als
er niemand sterft? domoor
75 topics = FIN
pi_71875252
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:38 schreef FP128 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hoe ga je dan om met nieuwe geboortes,want dat gaat gewoon door.
Dus stijgt de bevolkingsgroei nog meer en hoe ga je dat dan in de hand houden als
er niemand sterft? domoor
Rotte appels afmaken?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:29:46 #18
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_71890222
Millions long for immortality who do not know what to do with themselves on a rainy Sunday afternoon.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_71890502
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:29 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Millions long for immortality who do not know what to do with themselves on a rainy Sunday afternoon.
haha so true..

fuck, wat doe ik morgen als het regent?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:53:44 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71950710
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:45 schreef Daniel1976 het volgende:
We zitten nu met FUCKING 7 MILJARD (jaja de teller is pas van 6 naar 7 gesprongen). Dood moet je.We zitten al met genoeg ellendelingen op deze wereld. Dan moeten ze niet ook nog een keer onsterfelijk worden. De hele wereld is al vol genoeg.
En bedankt. Trouwens hoef ik niet bepaald onsterfelijk te worden hoor, lijkt me ook een recept voor ultieme verveling. Kijk maar naar Die Q gasten van star trek zegmaar .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:02:19 #21
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71952547
Met een kunstmatige vervanging van vitale delen in je lichaam zou je wellicht erg lang kunnen
leven... Ook zullen we in de toekomst te maken krijgen met nano-bots die wellicht je leven
wat kunnen rekken en interne bedreigingen voor de gezondheid tegen kunnen houden en
dingen kunnen fixen waar nodig...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_71953479
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:02 schreef B-FliP het volgende:
Met een kunstmatige vervanging van vitale delen in je lichaam zou je wellicht erg lang kunnen
leven... Ook zullen we in de toekomst te maken krijgen met nano-bots die wellicht je leven
wat kunnen rekken en interne bedreigingen voor de gezondheid tegen kunnen houden en
dingen kunnen fixen waar nodig...
Dus nanotjes gaan levens rekken, nee toch?

bron?
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:55:20 #23
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71953839
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:40 schreef hardromacore het volgende:
Dus nanotjes gaan levens rekken, nee toch?

bron?
http://www.guardian.co.uk(...)v/22/comment.comment

http://wilstar.com/OverCo(...)bots-are-coming.html

Als straks functies van bepaalde cellen ook overgenomen worden door gefabriceerde
kunstmatige cellen welke lichaamseigen functies kunnen vervullen (en meer) denk ik wel
dat de sky the limit is... Ten eerste zullen de nanobotjes gebruikt worden in ziektebestrijding,
gezondheidsbevordering, wat mensen al langer laat leven, maar ik neem aan dat er enorm
veel (en erg rijke) mensen zitten te wachten op nanobots die hun leven kunnen rekken en
hun lichaam in stand kunnen houden...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')