abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71808633
Ik heb bijna een jaar geleden iets heel naars meegemaakt waarvoor ik toen een bekeuring heb gekregen voor baldadigheid.
Ik ben het er niet mee eens en heb het laten voorkomen, dit is wat die avond gebeurd is.

Ik was rond ongeveer 2:20 AM uit een kroeg gestapt waar ik heel vaak een biertje deed, toen ik buiten stapte zag ik een vrouwen tasje op de grond liggen en in een verdere steegje een groepje meisjes lopen die ik ook eerder in het kroeg heb gezien. Ik pakte het tasje op en liep richting hun en riep hun, in het steegje ernaast kwam ik ze tegen en hun zeiden dat het niet
van hun was.

Toen ik bezig aan terug aan het lopen naar het cafe was zag ik dat een kerel die ik kende best dronken was en tegen een agent viel waarop op dat moment 2 agent ter fiets naar hem toe kwamen gereden. Ik schrok hiervan en gooide het tasje weg en rende er toe om uit te leggen dat die gast dronken was en niet expres die agent duwde/aanraakte of dergelijke.
Die agent snapte het en ging weer bezig met rond rijden.

Toen ik met die kerel aan het praten was en aan het vertellen dat hij beter naar huis kon gaan etc hoorde ik agenten praten over iemand die iets had gestolen en opeens hoorde ik an het radio dat is em! Gelijk kwamen 3 agenten naar mij toe en begonnen helemaal wild te brabbelen dat ik iets had gestolen (Ik stond kennelijk op camera terwijl ik wegliep met die tas) en ik snapte er helemaal niks van, hun hielden mij ook stevig vast en ik verzekerde hun heel rustig maar nog wel geschokt dat ik nergens heen zou gaan en gerust zou meewerken als ik wat meer duidelijkheid mocht hebben.
Hun vertelden mij dat ik een tas had gestolen van een jongen en waar die was, ik zei ik had geen tas gestolen en dat ik daarnet een tas had neergelegd in de naaste steegje.

2 agenten gingen naar die steegje en 1 andere was bezig mij te fouilleren en pakte het luchtje dat ik standaard bij mij had en mijn deo bus wat ook in mijn jas zak zat en zeiden dat ik deze had gestolen. Toen bleek dat die tas was van een kerel die ik vaak genoeg in het cafe had gezien en mij ook wel klein en beetje kende maar hij wist ook wel dat ik in de omgeving goed bekend stond en nooit zoiets zou doen en hij verklaarde ook geen aangifte te gaan doen.

De agent die mij eerder had gefouilleerd werd op dat moment super pissed en begon mij af te brullen dat ik super mazzel heb maar dat ik er niet moest denken dat ik er zo makkelijk af zou komen.

Ik ben op dit moment richting huis gegaan en er kwamen na 5 min 2 agenten op de fiets weer mijn kant op en vroegen om mijn ID, die had ik op dat moment niet mee en toen zei die opeens dan ga je mee naar het bureau vuile dief na 4 uur daar te hebben gezeten mocht ik weer naar buiten met 1 bekeuring van niet kunnen legitimeren en 1 voor baldadigheid.

Die van baldadigheid heb ik niet betaald en ik heb straks om 10:45 am mijn terechtzitting.
Wat in mijn papiertje staat is letterlijk dit.

Aan bovenbedoelde gedagvaarde persoon wordt tenlastegelegd dat

hij op of omstreeks ..... November 2008 te...... op of aan de openbare weg, de ..... althans op enige voor het publiek toegankelijke plaats, tegen personen baldadigheid heeft gepleegd, waardoor gevaar of nadeel kon worden teweeggebracht, bestaande die baldadigheid uit het wegnemen van 2 flesjes parfum, in elk geval enig(e) goed(eren) uit een tas van een ander dan hem , verdachte

art 424 lid 1 Wetboek van strafrecht.

Ik snap dit aanklacht dus helemaal niet en ik ga vandaag naar de kantonrechter.
Het enige waar ik bang voor ben is dat als ik schuldig wordt gevonden voor iets?
Ik ben namelijk bezig met mijn keuringen voor het leger en als ik iets op mijn strafblad zou krijgen zou ik niet door de veiligheids onderzoek kunnen komen.

Heeft iemand dioe hier meer verstand van heeft misschien advies , tips?
Steam id : Kim the boss.
pi_71808708
dat je zo goed je alibi klaar hebt valt op. met al die afgeronde tijden enzo. Ik zou je advocaat niet willen zijn.
pi_71808757
Ik weet dat ik ongeveer rond 2:20 AM naar buiten liep omdat de cafe's hier altijd om 2 uur sluiten, alleen het loopt altijd uit en voordat iedereen naar buiten is is er meestal kwartiertje half uurtje gepasseerd.

Daarom zei ik >ongeveer< 2:20 AM
Steam id : Kim the boss.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 03:09:08 #4
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_71808763
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:07 schreef Karasta het volgende:
Ik weet dat ik ongeveer rond 2:20 AM naar buiten liep omdat de cafe's hier altijd om 2 uur sluiten, alleen het loopt altijd uit en voordat iedereen naar buiten is is er meestal kwartiertje half uurtje gepasseerd.

Daarom zei ik >ongeveer< 2:20 AM
gewoon niet op reageren joh.
Gun de trol geen aandacht
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_71809573
Waar komen die flesjes parfum vandaan die je bij je had?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:17:21 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71809623
Je loopt standaard met een deobus en een parfumfles op zak?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71809632
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:12 schreef Alicey het volgende:
Waar komen die flesjes parfum vandaan die je bij je had?
en heeft de persoon van wie de tas was gestolen tegen de agenten ook verteld dat deze niet van hem waren?
Je zou hem eventueel om een schriftelijke verklaring kunnen vragen dat je niks gestolen hebt.
Lijkt me dat dit vrij duidelijk dan is en het zo opgelost zou kunnen zijn.
pi_71809717
Voor mij -als buitenstaander- klinkt het verhaal erg ongeloofwaardig en zal je hemel en aarde moeten bewegen om het tegendeel te kunnen bewijzen. Ik zou gelijk in mijn achterhoofd houden dat Defensie/Overheid niet jou baan voor de toekomst wordt.
pi_71809747
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:25 schreef Divel het volgende:
Voor mij -als buitenstaander- klinkt het verhaal erg ongeloofwaardig en zal je hemel en aarde moeten bewegen om het tegendeel te kunnen bewijzen. Ik zou gelijk in mijn achterhoofd houden dat Defensie/Overheid niet jou baan voor de toekomst wordt.
Dat het ongeloofwaardig klinkt doet er niet toe, het gaat om bewijzen. Wat wel een probleem is, is dat er er gaten in het verhaal van TS zitten. Het kan zijn dat dat bewust is, maar het kan ook zijn dat TS een aantal belangrijke dingen is vergeten te melden hier.

Verder TS : Wat is de inhoud van de verklaring die je hebt afgelegd?
pi_71809774
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:49 schreef Karasta het volgende:
.....toen ik buiten stapte zag ik een vrouwen tasje op de grond liggen.........

...... Toen bleek dat die tas was van een kerel die ik vaak genoeg in het cafe had gezien......
Een kerel met een 'vrouwen tasje' dus?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_71809837
Het staat toch allemaal op camera? Dat jij dat tasje niet gestolen hebt maar gevonden heb. En baldadigheid? Wat heb je uitgevroten dan? Uit frustratie ergens tegen aan lopen schoppen ofzo?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:24:35 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71810562
quote:
Ik ben op dit moment richting huis gegaan en er kwamen na 5 min 2 agenten op de fiets weer mijn kant op en vroegen om mijn ID, die had ik op dat moment niet mee en toen zei die opeens dan ga je mee naar het bureau vuile dief
En dit had ik dan weer niet gepikt van Oom Agent.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:25:33 #13
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71810581
tvp, ben benieuwd hoe dit afloopt..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_71810596
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:24 schreef Keltie het volgende:

[..]

En dit had ik dan weer niet gepikt van Oom Agent.
Maar wat had je er aan gedaan dan?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:50:27 #15
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71811010
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar wat had je er aan gedaan dan?
Gezien m'n korte lontje er voor gezorgd dat ik iets langer had mogen logeren
pi_71811036
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:50 schreef Keltie het volgende:

[..]

Gezien m'n korte lontje er voor gezorgd dat ik iets langer had mogen logeren
Da's nog eens nuttig.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:52:51 #17
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71811071
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Da's nog eens nuttig.
Er zijn zoveel zaken die ik op een dag doe die totaal niet nuttig zijn
Agentje hoort je niet op die manier toe te spreken.

EDIT:
Maar het lucht meer op als een klachtje deponeren waar toch geen fuck mee gedaan word
pi_71811192
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Er zijn zoveel zaken die ik op een dag doe die totaal niet nuttig zijn
Agentje hoort je niet op die manier toe te spreken.
Dat hoort een agent inderdaad niet. Maar met verzet of bijdehand gedrag bereik je niets. Die agent is er niet van onder de indruk, het doet je eigen zaak geen goed en het heeft ook voor anderen geen positieve effecten..
quote:
EDIT:
Maar het lucht meer op als een klachtje deponeren waar toch geen fuck mee gedaan word
Je schouders ophalen en er content mee zijn dat je zelf wel een echte baan hebt kan ook opluchten.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 10:03:35 #19
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71811294
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat hoort een agent inderdaad niet. Maar met verzet of bijdehand gedrag bereik je niets. Die agent is er niet van onder de indruk,
Ik zie weleens anders
quote:
het doet je eigen zaak geen goed en het heeft ook voor anderen geen positieve effecten..
Eensch.
quote:
[..]

Je schouders ophalen en er content mee zijn dat je zelf wel een echte baan hebt kan ook opluchten.
Nah.. Nee
  woensdag 12 augustus 2009 @ 10:49:21 #20
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71812403
TVP

Ben benieuwd wat de uitspraak is.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71814675
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:49 schreef HugoBaas het volgende:
TVP

Ik ook

edit: TS zit vast.

[ Bericht 17% gewijzigd door Luc_Nilis_PSV op 12-08-2009 18:22:42 ]
blijf van mijn sig af homo!
pi_71840378
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:49 schreef HugoBaas het volgende:
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_71840429
Je geeft niets weer in je verhaal waaruit baldadigheid blijkt. Laat hen maar aantonen dat jij het tasje hebt gestolen en baldadig bent geweest.

Kortom, je hebt niets te vrezen en heeft geen consequenties voor je werkcarriere/ strafblad. Goed dat je het voor laat komen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 08:59:07 #24
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71840535
Als dat de letterlijke tekst is lijkt me het duidelijk dat je wint. Er staat immers dat je iets hebt gestolen, wat ze niet kunnen bewijzen. Daarmee valt gelijk de basis onder de boete weg. Ik denk dat de betreffende agent 'm harder zit te knijpen als dit verhaal waar is
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_71840576
Mooi man, dat je al die tijden en de precieze gebeurtenissen nog weet na avondje kroeghangen.

Klinkt als prachtig verzonnen verhaal wat je hier nu even wil toetsen of het geloofwaardig is.
Het klinkt allemaal té gelikt en té stipt om te kloppen. Sowieso rare actie om dat tasje eerst terug te willen geven en vervolgens weg te gooien natuurlijk. En beetje raar om met deobus én parfum op stap te gaan.

Oh en dan hebben we t er nog niet over dat het eerst 'een vrouwentasje' is die je aan die meiden wil teruggeven, en daarna ineens een tasje van een kerel die je wel een beetje kent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')