abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71807725
Waar ik achter gekomen ben; de sandcat leeft in principe in het wild/woestijn, maarja alle huiskatten leefden ooit in het wild..
Wat ik graag wil weten; kan ik de sandcat ook als huisdier aanschaffen?

Heb je zelf zo'n katje, ken je iemand die een sandcat heeft of waar je ze kunt kopen dan hoor ik dat graag!
Ik wil graag een katje/poesje aanschaffen dus heb ik op een site voor raskatten gekeken
en was al snel uitgekeken toen ik dit soort tegenkwam.
Ook al moet ik er ¤1000,- voor neerleggen, als het kan wil ik er een hebben!
Echt super chille beestjes, hier een foto.

http://www.continentalbengals.com/consort/SandCat2005.JPG

[ Bericht 5% gewijzigd door richardd op 12-08-2009 01:57:51 ]
pi_71807831
Het is geen gedomesticeerd dier, waarom wil je er een hebben? Alleen omdat het er leuk uit ziet?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71807929
Het zijn wilde dieren.

Of zat je te dubben tussen een sandcat en een tijger, ofzo?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71808109
Waarom van zulke domme reacties!?!?
Mijn 1e zin is; ze leven in principe in het wild..
Mijn VRAAG is of je ze ook als huisdier kan aanschaffen, en ik ging er al
een beetje vanuit dat dat niet kan maar nooit geschoten is altijd mis, vandaar dit topic.

En natuurlijk wil ik zo'n beestje aanschaffen omdat ie er lief uit ziet, de meeste mensen
kiezen een kat/poes omdat die er lief uit ziet, dus zo vreemd is dat niet..
pi_71808239
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:53 schreef richardd het volgende:
een beetje vanuit dat dat niet kan maar nooit geschoten is altijd mis, vandaar dit topic.

En natuurlijk wil ik zo'n beestje aanschaffen omdat ie er lief uit ziet, de meeste mensen
welk verschil tussen er lief uitzien en wild/niet geschikt als huisdier begrijp je niet?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_71808359
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:53 schreef richardd het volgende:

Juist een panda beer is ook ''lief'' maar kan een mens doden met een goed gemikte klap op je kop.
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:08 schreef iszinloos het volgende:
Mijn spelling en grammatica mag wel wat beter.
pi_71808387
pffffffff alweer een dom antwoord..
je hebt mensen en fietsbellen..

toen ik het topic opende wist niet zeker dat je hem
niet als huisdier kon nemen omdat hij op een site stond van raskatten..

Daarom was mijn VRAAG ook of hij alleen in het wild leeft
of dat je hem misschien als huisdier kan aanschaffen..

Het woord 'vraag' betekent dat je informatie wilt van iemand over iets
dat je niet weet of niet in dit geval; niet zeker weet.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 02:27:01 #8
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_71808416
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:24 schreef richardd het volgende:
pffffffff alweer een dom antwoord..
je hebt mensen en fietsbellen..

toen ik het topic opende wist niet zeker dat je hem
niet als huisdier kon nemen omdat hij op een site stond van raskatten..

Daarom was mijn VRAAG ook of hij alleen in het wild leeft
of dat je hem misschien als huisdier kan aanschaffen..

Het woord 'vraag' betekent dat je informatie wilt van iemand over iets
dat je niet weet of niet in dit geval; niet zeker weet.
Ah, oke, als iemand het niet met je eens is is het een dom antwoord.

Duidelijk.
Toeval is toeval
pi_71808433
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:07 schreef bas-beest het volgende:

[..]

welk verschil tussen er lief uitzien en wild/niet geschikt als huisdier begrijp je niet?
Jij begrijpt niet zoveel, maar het is al laat; je hebt niet goed gelezen of je hebt wel goed
gelezen maar kan niet zo goed lezen..
  woensdag 12 augustus 2009 @ 02:30:55 #10
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_71808464
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:28 schreef richardd het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet zoveel, maar het is al laat; je hebt niet goed gelezen of je hebt wel goed
gelezen maar kan niet zo goed lezen..
Denk je nou echt dat je een antwoord gaat krijgen wat je bevalt als je elke reactie die je niet aanstaat afbrandt?
Toeval is toeval
pi_71808502
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:27 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Ah, oke, als iemand het niet met je eens is is het een dom antwoord.

Duidelijk.
hahaha
niet mee eens????
Ik heb geen eens een mening gegeven maar ik VRAAG iets in dit topic en de domme mensen
die tot nu toe hebben gereageerd reageren of als ik zeg: ik wil en zou de sandcat hebben als huisdier!!!!!!
..maar dat zeg ik niet, ik VRAAG of dat mogelijk is..
Dus die mensen hadden beter kunnen zeggen: De sandcat is een dier die alleen in het wild leeft en dus
niet als huisdier geschikt is, dat klinkt toch een stuk logischer!!?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 02:35:24 #12
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_71808513
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:34 schreef richardd het volgende:

[..]

hahaha
niet mee eens????
Ik heb geen eens een mening gegeven maar ik VRAAG iets in dit topic en de domme mensen
die tot nu toe hebben gereageerd reageren of als ik zeg: ik wil en zou de sandcat hebben als huisdier!!!!!!
..maar dat zeg ik niet, ik VRAAG of dat mogelijk is..
Dus die mensen hadden beter kunnen zeggen: De sandcat is een dier die alleen in het wild leeft en dus
niet als huisdier geschikt is, dat klinkt toch een stuk logischer!!?
Dude, ga jezelf even nog meer opfokkken. Kunnen we lachen.
Toeval is toeval
  woensdag 12 augustus 2009 @ 02:41:11 #13
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_71808562
Ow en dank je voor die lieve PM trouwens.
Toeval is toeval
pi_71808623
Ik fok mezelf idd op,
komt omdat ik jullie wil bijbrengen (voor de zoveelste keer..) dat ik
dit topic hebt geopend omdat ik iets wil vragen en niet om te discuseren..
Maarja, je hebt mensen en fietsbellen..

Ik dacht eerst; het duurt 2/3 dagen voordat iemand reageert maar ipv een paar
dagen te wachten op een bruikbaar antwoord krijg ik binnen een paar uur
reacties die, tja..
pi_71808672
Zo te zien een dier wat in dezelfde categorie valt als wasberen, neusberen etc. oftewel dieren die je waarschijnlijk wel bij bepaalde mensen te vinden zijn die ze als huisdieren houden (voor zover je van een huisdier kan spreken als het dier in een kooi buiten moet zitten en niet gedomesticeerd is) maar absoluut niet geschikt zijn als huisdier. Stichting AAP wordt overspoeld door de was- en neusberen die bij nader inzien toch niet zo leuk zijn om als een kat of hond in huis te houden dus zou er gewoon niet aan beginnen en een kat nemen die gewoon gedomesticeerd is ofwel een ras- of bastaard kat, keuze zat tegenwoordig in uiterlijk en gedrag.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71808712
Jammer, ging er al een beetje vanuit..
En bedankt voor je normale reactie.
pi_71808789
Ik denk dat je het dier en jezelf een groot plezier doet door er inderdaad vanaf te zien. Via sites als Marktplaats etc. zijn de gekste dieren te vinden maar helaas belanden vele daarvan of als in beslag genomen/afstandsdier of zelfs zwerver bij instanties als AAP omdat mensen er na korte tijd toch wel achterkomen dat het niet een dier is wat je in huis kunt houden (of dat het zelfs verboden is het dier in gevangenschap te houden als particulier) en wat zelfs regelmatig gewoon levensgevaarlijk (die sandkat zou best eens onder die categorie kunnen vallen als je al kijkt hoe gedomesticeerde katten soms je al kunnen aanvliegen als ze in paniek raken) is dus heel verstandig om nu op je schreden terug te keren. Fijne nacht verder nog.
Optimist tot in de kist
pi_71808897
Nee ik ga er zekers niet een aanschaffen als het niet kan.
Maar als je die foto ziet (zie bovenaan topic) zou je toch
zeggen dat ie zo bij je op schoot gaat zitten..
Dat word dus verder zoeken naar een ander soort.
pi_71808993
Dat is ook meestal de grote fout die mensen maken...het ziet er zo schattig uit dus dan kan ik het vast wel als huisdier houden en het dier is aangeschaft voordat ze het weten. Een wasbeer ziet er heel schattig uit...jammer genoeg verbouwd het beest je huis als je hem daar zou willen houden en loop je een grote kans dat de wasbeer je aanvalt als je al zou durven het te corrigeren (en een wasbeer heeft een gebit om u tegen te zeggen, dat blijft niet bij een klein wondje), het blijft een wild dier wat zich niet aanpast aan gevangenschap. Je kunt je het beste eens even goed informeren over de eigenschappen van de verschillende raskatten die er zijn. Ze zijn er tenslotte in alle soorten en maten variërend van de ronde wollige Pers met een intense vachtverzorging en met een rustig karakter tot de slanke zeer aanwezige en aandachtvragende Siamees. Zet eerst even op een rijtje wat je zoekt in een kat qua uiterlijk en karakter en beslis daarop je beslissing. Trouwens met katten als bv de Bengaal en andere katten die ontstaan zijn uit kruisingen met kleine wilde katachtigen is het nog oppassen geblazen. Je moet wel heel zeker weten dat je een generatie hebt die al een tijdje is doorgefokt met gedomesticeerde dieren want daar kan ook het wilde niet gedomesticeerde gedeelte in het karakter teveel doorkomen als je een generatie hebt die te dicht bij de oorspronkelijke niet gedomesticeerde voorouder zit. Een kennis van me die met Noorse Boskatten fokte en wel eens graag 2 Bengalen in huis wilde hebben (en er ook mee wilde fokken) heeft dat bij den lijve ondervonden. Helaas waren de twee katten die zij had (en die dus te dicht bij de wilde voorouder stonden) niet in huis en bij haar Noorse Boskatten te houden en heeft ze een andere plek voor ze moeten zoeken omdat ze gewoon de boel afbraken en de andere katten terroriseerden.
Optimist tot in de kist
pi_71810607
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:00 schreef richardd het volgende:
Jammer, ging er al een beetje vanuit..
En bedankt voor je normale reactie.
Oh, dus de mensen zijn dom omdat ze reacties geven waaruit je zelf je conclusies kan trekken, maar als iemand je aan het handje houdt en alle conclusies voor jou trekt, is het ineens een "normale reactie"?
Als je liever zelf geen conclusies wil trekken, verwacht dat dan ook niet van een ander. Zeg de volgende keer dus gewoon gelijk dat je een domme lul bent, dan hoeven wij die conclusie tenminste niet meer te trekken.

Ik zou helemaal geen kat/poes aanschaffen als ik jou was. Zulke dieren komen met behoorlijke verantwoordelijkheid en het komt niet echt naar voren dat je die verantwoordelijkheid ook hebt. Het is een beetje "ik wil een kat en de rest zien we later wel"-idee.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71819882
hahaha
rot op man mafkees

Als ieder een kat verzorgd zoals ik dat doe, zitten asielen minder vol
en is er een stuk minder dierenleed/mishandeling dus houd alsjeblieft je praatjes voor je..

[ Bericht 52% gewijzigd door richardd op 12-08-2009 15:13:59 ]
pi_71820873
Mooi beestje zeg, maar zelf zou ik dan eerder kijken naar een abessijn... die zien er ook aardig exotisch uit en zijn naar mijn ervaring ook behoorlijk fel
  † In Memoriam † woensdag 12 augustus 2009 @ 15:42:55 #23
137949 Disana
pi_71821077
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:01 schreef richardd het volgende:
hahaha
rot op man mafkees

Als ieder een kat verzorgd zoals ik dat doe, zitten asielen minder vol
en is er een stuk minder dierenleed/mishandeling dus houd alsjeblieft je praatjes voor je..
Ik mag hopen dat dat waar is maar toen ik dit las
quote:
Ik wil graag een katje/poesje aanschaffen dus heb ik op een site voor raskatten gekeken
en was al snel uitgekeken toen ik dit soort tegenkwam.
kwam het mij voor dat je alleen maar een pronkstukje wilde.

Er komt veel kijken bij het houden van een kat, en overigens kan een htk kat ook lief en mooi en gezellig zijn.
pi_71821158
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:35 schreef WammesWaggel het volgende:
Mooi beestje zeg, maar zelf zou ik dan eerder kijken naar een abessijn... die zien er ook aardig exotisch uit en zijn naar mijn ervaring ook behoorlijk fel
bedankt voor de tip hoor zo'n abessijn vind ik toch niet zo mooi..
nog meer tips?
pi_71822695
Een somalie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')