En hiermee ben je geslaagd voor je studie Filosofie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:36 schreef Jobesp het volgende:
Ik heb een vraag die ik al een tijdje heb waar ik maar geen antwoord op kan vinden.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En hiermee ben je geslaagd voor je studie Filosofie.
Ga nu iets nuttigs studeren.
Wanneer ik je mening wil over het feit of filosofie nuttig is ja of nee dan hoor je het. Maar ik denk dat het gepaster is als ik zeg dat jij iets nuttigs moet gaan doen in plaats van trieste opmerkingen te plaatsen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gezien de reactie van ArcticBlizzard was mijn reactie wél nuttig. Ik heb hem/haar een leuk moment gegeven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:53 schreef Jobesp het volgende:
Wanneer ik je mening wil over het feit of filosofie nuttig is ja of nee dan hoor je het. Maar ik denk dat het gepaster is als ik zeg dat jij iets nuttigs moet gaan doen in plaats van trieste opmerkingen te plaatsen.
Ok, hij is leukquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/bachelorkiezers/opleidingen/fl/info.htmlquote:Het nummer van de onderwijsservicebalie van de faculteit is (013) 466 26 14. Vraag naar de studieadviseur. Daar kun je je vragen kwijt, of je maakt een afspraak.
Aangezien ik nu in Spanje zit heb ik nog niet de mogelijkheid gehad om te bellen in verband met communicatieproblemen hier. Ik heb echter wel een mail gestuurd maar daar heb ik helaas nog geen antwoord op ontvangen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gezien de reactie van ArcticBlizzard was mijn reactie wél nuttig. Ik heb hem/haar een leuk moment gegeven.
Maar ja, over of iets nuttig is of niet kun je uren filosoferen (pun intended).
Om je toch nog even tegemoet te komen:
Wat heeft het opleidingsinstituut gezegd op je vraag welke propedeuse je nodig hebt? Je hebt hen uiteraard gebeld, toch?
Tja, ik kan me niet echt voorstellen dat engels een probleem zou worden. Ook wiskunde is niet zo'n groot probleem aangezien ik met E&M wiskunde B heb gedaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:03 schreef oompaloompa het volgende:
Omdat filosofie zo breed is hoef je volgens mij geen specifieke propedeuse te hebben, maar ik zou altijd voor de zekerheid eventjes naar de studentenbalie bellen.
De grootste problemen die je zult hebben door een vwo diploma te missen zullen waarschijnlijk engels zijn, en eventueel wiskunde als je totaal geen wiskunde hebt gedaan aangezien je volgens mij best een aantal logica vakken krijgt op het WO.
psychologie vereist dan wel wiskunde toch? Als je dat van te voren weet kun je je er veel beter voor voorbereidenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:17 schreef RRGJL het volgende:
Volgens mij kun je bij filosofie gewoon terecht met elke propedeuse, net zoals dat bij bijvoorbeeld psychologie het geval is.
Ik loop er morgenmiddag wel even langs, moet toch mijn inschrijving nog even regelen. Nog andere vragen die je hebt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:32 schreef Jobesp het volgende:
Ik zat ook misschien aan HBO opleiding toegepaste psychologie te doen om daar mijn p te halen en door te stromen naar de universiteit.
@Oompaloompa, heb ze een mailtje gestuurd, bellen gaat echt niet werken vanaf hier. Heb geen idee hoelang het duurt voordat ze terugmailen. Als je even langs de balie zou willen lopen om even te vragen welke propedeuse je nodig hebt voor de opleiding Filosofie zou dat heel erg fijn zijn en dan is, hoop ik mijn vraag meteen beantwoord!Lukt dat niet is het uiteraard ook geen probleem.
Ja en nee. Het wordt aangeraden om een wiskunde cursusje te volgen als je de benodigde wiskunde in je vooropleiding niet hebt gehad. Dat ga ik zelf dus ook maar doen, gewoon voor de zekerheidquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:26 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
psychologie vereist dan wel wiskunde toch? Als je dat van te voren weet kun je je er veel beter voor voorbereiden
Bij ons moet je verplicht een wiskundetoets doen & halen in je eerste jaar, anders mag je niet verderquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:44 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ja en nee. Het wordt aangeraden om een wiskunde cursusje te volgen als je de benodigde wiskunde in je vooropleiding niet hebt gehad. Dat ga ik zelf dus ook maar doen, gewoon voor de zekerheid
Als je eenmaal in je eerste jaar zit, ja dat zou kunnen. Ik heb het over überhaupt toegelaten worden tot de studiequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Bij ons moet je verplicht een wiskundetoets doen & halen in je eerste jaar, anders mag je niet verder
Wie tot tien kan tellen, kan de hele wereld bellen!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:02 schreef Jobesp het volgende:
Aangezien ik nu in Spanje zit heb ik nog niet de mogelijkheid gehad om te bellen in verband met communicatieproblemen hier.
Hmm ik heb het een beetje onhandig gepost denk ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:20 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Als je eenmaal in je eerste jaar zit, ja dat zou kunnen. Ik heb het over überhaupt toegelaten worden tot de studie
Ah ok. Van die methode had ik nog nooit gehoord. Waar is dat dan precies?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hmm ik heb het een beetje onhandig gepost denk ik.
Bij ons zit het zo dat je, als je geen wiskunde hebt gehad, officieel een toets moet halen. Om studenten tegemoet te komen mag je heel je eerste jaar over de toets doen. Dus je wordt een dsoort van voorlopig aangenomen.
Of je dit nu kan zien als een toelatingseis of niet is m.i. semantiek. WHet is sowieso fijn om dit van te voren te weten, want dan kun je er alvast op voorbereiden als je, net als ts, een jaar HBO gaat doen.
Mja goed, er wordt op de websites meestal toch wel aangegeven wat er mbt voorkennis van je verwacht wordtquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:02 schreef oompaloompa het volgende:
Tilburg, daarom kan ik ook voor TS langs de sudentenbalieMoet alleen op de postbode wachten die niet opschiet.
Ik weet ook niet helemaal hoe de wiskundetoets bij ons werkt, hb hem zelf niet hoeven doen maar wel mensen in mijn omgeving. Sowieso is een bepaalde kennis van wskunde wel erg fijn bij psychologie, mensen onderschatten vaak de hoeveelheid statistiek die ze gaan krijgen. (nu heeft Tilburg ook wel de meeste statistiek van alle psy opleidingen volgens mij).
Landcodes tel je niet mee.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wie tot tien kan tellen, kan de hele wereld bellen!
(nooit gedacht dat ik die spreuk nog eens zou gebruiken!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |