abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:28:39 #1
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71799394
NTI claimt dus dat je, als je dit oriëntatiejaar hebt gedaan, voldoet aan de toelatingseisen voor HBO.
Ook als je alleen VMBO hebt. Oriëntatiejaar zou staan voor een soort langgerekte 21+ test.

Nu vraag ik me af of dat zo is. Of je VMBO kunt doen, daarna dat oriëntatiejaar in je interessegebied en je daarna toegelaten kan worden op bijvoorbeeld de HvA zonder 21+ test.
Of is het stiekem niet zo dat dat oriëntatiejaar alleen een toelating is voor een HBO opleiding bij de NTI zelf?
Je behaalt er wel EC mee zegt de site van de NTI. Je moet een minimaal aantal punten halen om toegelaten te worden (30 of 56, las 2 verschillende tellingen).

Ik overweeg het overigens omdat ik dan nog íets heb als ik faal of niet door wil. Als ik 21+ toets doe en ik faal dan heb ik alsnog niks.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_71803607
oriëntatiejaar bij het NTI is alleen relevant als je daarna een HBO-studie via het NTI gaat volgen. De meeste HBO-studies via het NTI zijn overigens niet nvao geaccrediteerd. Dat houdt in dat ze door de IB-groep niet erkend worden als volwaardige studie.

Ik zou dus gewoon voor de 21+ toets gaan en gaan studeren aan een reguliere instelling. Aan slechts een oriëntatiejaar HBO (30EC) heb je niks aan, de meeste werkgevers zal het niets zeggen.

Waarom niet eerst een MBO-opleiding doen btw?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:42:22 #3
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71803928
MBO is ook een optie maar duurt 3 jaar en daarna nog 4 jaar voor HBO. Ik ben op een leeftijd dat ik met een paar jaar ook wel aan de kinderen wil dus vandaar deze overpeinzing
Bedankt voor de info.
pi_71804045
Wat is je leeftijd?

Wat is je hoogst behaalde opleiding?

Miss dat ik je dan beter op weg kan helpen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:48:08 #5
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71804153
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:45 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat is je leeftijd?

Wat is je hoogst behaalde opleiding?

Miss dat ik je dan beter op weg kan helpen
Leeftijd 25. Getrouwd. Hoogste opleiding Mavo-D en een aanvullende cursus op MBO niveau. Werkervaring MBO, ik werk al ongeveer 7 jaar.
pi_71804416
Ik zou dan voor de 21+ toets gaan. Hier kun je je alvast op voorbereiden door je Nederlands bij te schaven (denk aan spelling en grammatica) gezien dit getoetst wordt en door HAVO-leerboeken door te nemen en jezelf te toetsen op de stof.

Uiteraard moet je eerst wel een studiekeuze maken. Ik zou gewoon voor deeltijd gaan aan een reguliere instelling. NTI of LOI is weggegooid geld. Sommige opleidingen zijn niet altijd erkend en het vereist heel veel discipline, wat moeilijk is na 7 jaar werken.

Nederlands kun je op een hoger niveau brengen door te oefenen met Nedercom (computerprogramma).

verder moet je kijken welke HAVO-leerboeken relevant zijn voor de studie die je wilt gaan volgen. Je kun je dan vast de stof eigen maken maar ook weer leren 'te leren'. Als je dan straks de echte toets krijgt + stof ter voorbereiding pak je het veel sneller op en kun je direct beginnen met een HBO-studie.

Welke studies had je in gedachten?
pi_71805816
Een paar dagen geleden kwam ik door laptop problemen toevallig op het forum van radar terecht en zag toen een thread over het NTI. Ik heb de thread niet gelezen, maar aangezien je over de NTI zit te denken is dit misschien wel interessant voor je.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=14233
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_71817783
En volgens mij zegt dat voor de ts genoeg deze TROS Radar link.
75 topics = FIN
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:39:34 #9
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71820987
Yep. TS gaat óf alsnog havo doen óf de 21+ toets
pi_71826549
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:39 schreef Maria2.0 het volgende:
Yep. TS gaat óf alsnog havo doen óf de 21+ toets
Ik zou 21+ toets doen. Havo is gewoon basisvorming, maar gezien je leeftijd kan je beter meteen beroepsgericht beginnen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:51:43 #11
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71856913
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:09 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Ik zou 21+ toets doen. Havo is gewoon basisvorming, maar gezien je leeftijd kan je beter meteen beroepsgericht beginnen.
Yep, heb ik inmiddels ook besloten. Nu nog de laatste 2 keuzes maken. Doe ik InHolland, HU of HvA? InHolland heeft een makkelijkere 21+ toets maar is een zooitje. Aan de andere kant hoor ik van de HU en de HvA ook enkel dat het een zooitje is. Bij InHolland kan ik ook al in januari een toets doen, bij de anderen pas april.

En 2e keus is welke opleiding. MWD of SPH.

Verder een hoop uitzoeken. Ik heb een huis, een man en een fulltime baan. Die baan geef ik straks op voor voltijd school. Hoe moet ik het financieel gaan trekken. Is het te doen om jaar 1 voltijd te doen, P te halen en jaar 2 deeltijd met relevante functie voor 32 uur te doen zodat ik weer meer financiele adem heb.

Hoop gepuzzel dus...Wel spannend!
pi_71859964
ja is wel te doen

Je kunt gewoon stuffi aanvragen

Je ontvangt dan uitwonende beurs en als ik jou was zou ik maximaal gaan bijlenen gezien je dus in het 2e jaar deeltijd wilt doen.

De lening kun je dan in het 2e jaar terugbetalen of je betaald het terug van je belastingteruggaaf (dan kost het je nog niks).
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:50:08 #13
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71860319
Maximaal bijlenen was het plan. Icm de stufi (weinig ivm inkomen ouders) is dat dan net genoeg voor mijn vaste lasten. Extraatjes zal dan moeten van een bijbaantje. Ben benieuwd of dat makkelijk te vinden is na 7 jaar fulltime werken en mijn leeftijd

Voorlopig hard sparen om het collegegeld zometeen op te kunnen hoesten. Ervan uitgaande dat ik tzt slaag voor die 21+ toets dus.
Iemand hier nog voorkeuren/adviezen wbt InHolland, HU of eventueel HvA?
pi_71860714
25 jaar en bijbaantje,

tja, voor supermarkt of winkelwerk ben je te oud (als bijbaan dan). Horeca kun je proberen maar de meeste bijbanen liggen toch wel in de callcenterbusiness. Ik zou dat overwegen, je mag je eigen uren indelen en je verdiend prima.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:07:34 #15
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71860857
Tegen die tijd al 26......
Callcentre heb ik gedaan, vind ik afschuwelijk. Maarja, ik wil wel héél graag studeren. Dus het moet maar.
Maargoed, heb nog een jaar om iets te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')