abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:05:11 #1
25044 Isegrimm
Monsieur le dude
pi_71794157
Helleu, ik ben benieuwd naar jullie mening over de volgende situatie:

Momenteel woon ik met mijn vriendin in een zogenaamde studio (= 1 slaap/woon-kamer + keuken). Deze is echter te klein en we denken ook aan kinderen. Sinds anderhalf jaar ben ik daarom op zoek naar een ander huis.

Wegens een oplichtingszaak heb ik echter al een paar jaar een BKR-codering. Ik ben de opgelichte, niet de oplichter. De schade die ik heb opgelopen gaat vergoed worden door de verzekering van de tegenpartij, maar de verzekering heeft geen haast om uit te keren want ze vinden de schadeclaim te hoog. Men wacht dus net zolang totdat mijn claim ver genoeg omlaag gaat voordat ze tot vergoeding overgaan. Die kan echter niet zoveel omlaag als zij willen want dan blijf ik alsnog met schulden zitten. De vergoeding is bedoeld om enigszins op 0 uit te komen zodat ik verder kan met m'n leven. Ik heb in deze zaak zelf ook veel geld verloren en dat heb ik geaccepteerd, maar de verzekeringsmaatschappij vindt dat niet genoeg. En aangezien een verzekeringsmaatschappij een langere financiële adem heeft dan een particulier is dit geen prettige situatie. Het zal helaas nog even duren voor er daarover overeenstemming is.

Als gevolg van de BKR-codering kan ik op dit moment geen hypotheek krijgen, en ook nadat de schade is betaald zal het nog 5 jaar duren eer dat weer mogelijk is. Op zich geen probleem, want dan ga ik in de tussentijd gewoon huren.
Dacht ik. Want als je een huis wilt huren kom je 3 categorieën tegen:
- Sociale huurwoningen
- Particuliere huurwoningen
- Huurwoningen in eigendom van een woningcorporatie

Hier loop ik tegen een aantal problemen aan. Ter info, ik zoek een woning in de randstad.

- Bij sociale woningen heb je wachtlijsten van gemiddeld 10 jaar met uitlopers tot 20 jaar. Ik heb me wel ingeschreven in diverse regios en reageer regelmatig op het beschikbare aanbod, maar voordat ik daadwerkelijk een kans zal gaan maken bij de loting zijn we jaren verder.

- Particuliere huurwoningen in het segment tot 1250 euro zijn over het algemeen verbouwde kippenhokken, zolders en garages. Ik heb er de afgelopen maanden veel voorbeelden van gezien. Iedereen met een eigen huis wil er tegenwoordig, mede door de kredietcrisis lijkt me, aan verdienen. Ze bouwen een overgebleven hoekje om tot 'woning' en bieden dat voor belachelijke prijzen aan. In mijn ogen een vervuiling van de huurmarkt en bovendien zonde van mijn geld want je gaat er qua woongenot niet echt op vooruit. Ik wil gewoon een eigen voordeur, een eigen brievenbus en een eigen thermostaat. Woningen boven de 1250 euro kale huur bekijk ik niet, want dat gaat boven de hartslag van m'n portemonnee

- Er zijn in Nederland een aantal grote woningcorporaties waar de meeste huizen bij worden aangeboden. Deze corporaties doen tegenwoordig zo goed als allemaal een kredietcheck en wijzen me dus af of antwoorden niet als je het inschrijfformulier naar ze toestuurt. Ik zie op Funda en vergelijkbare sites genoeg huizen voorbijkomen die ik wel zou willen, maar door die kredietcheck word ik nergens geaccepteerd. Men heeft geen oren naar het feit dat ik al jarenlang geen schulden of leningen heb gehad, m'n rekeningen op tijd betaal, netjes geld opzij zet op m'n spaarrekening en geld overhou voor vakanties. Het enige waar naar gekeken wordt is de kredietcheck. Kortzichtigheid en in mijn ogen doorgeschoten risico vermijding. Moedeloos word ik ervan.

Wat zouden jullie doen en zien jullie misschien nog andere mogelijkheden?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:10:40 #2
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71794295
Het enige wat ik kan bedenken is via via illegaal onderhuren.

Wat een klote situatie voor jullie.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_71794310
Nu is overdrijven ook een kunst want 20 jaar in de randstad is onzin..
En er zijn ook prachtige particuliere huurwoningen onder de 1250.
Ook ruim zat...

wat ik zou doen is minder zeuren en vooroordelen hebben en mijn best doen om een huis te vinden.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:20:54 #4
25044 Isegrimm
Monsieur le dude
pi_71794508
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:11 schreef MamsX het volgende:
Nu is overdrijven ook een kunst want 20 jaar in de randstad is onzin..
Absoluut geen onzin. Toegegeven, het was een uitschieter want de meeste schattingen zitten er jaren onder, maar het maakt wel effe indruk als je dat ziet
quote:
En er zijn ook prachtige particuliere huurwoningen onder de 1250.
Ook ruim zat...
Klopt, maar het zijn er niet veel en dan ook voornamelijk buiten de randstad. Je moet er echt snel bij zijn anders zijn ze al weg en je kan ook niet alles afkleppen want ik heb gewoon een baas die wil dat ik elke dag van 9 tot 5 aanwezig ben. Daarnaast is m'n vriendin afhankelijk van openbaar vervoer en dan is buiten de randstad wonen minder handig.
quote:
wat ik zou doen is minder zeuren en vooroordelen hebben en mijn best doen om een huis te vinden.
Thanks, ik probeer het ook volop maar af en toe wil ik wel eens stoom afblazen hoor
pi_71794692
Je hebt gelijk dat er uitschieters zijn maar welke regio zoek je? Kijk eens in de randstad wat meer naar de dorpjes die ergens tegen aan liggen.Dat scheelt vaak al een hele boel. Zo woon ik 5 min van den haag maar een stuk goedkoper dan in DH zelf.
pi_71794806
ik wil even reageren op die particuliere huurwoningen IN de randstad: die zijn zeker te vinden! En ook nog eens voor een fatsoenlijke prijs. Mijn vriend en ik woonden eerst in een woning in rijswijk maar daar moesten we uit (gevalletje anti kraak). Via een bemiddelingsbureau hadden we binnen een maand een mooie woning in Den Haag, tegen het zuiderpark aan. Dus kijk gewoon eens even rond, meld je aan voor bezichtigingen en kijk wat eruit komt!!
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:39:50 #7
25044 Isegrimm
Monsieur le dude
pi_71794922
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:34 schreef kipptje het volgende:
ik wil even reageren op die particuliere huurwoningen IN de randstad: die zijn zeker te vinden! En ook nog eens voor een fatsoenlijke prijs. Mijn vriend en ik woonden eerst in een woning in rijswijk maar daar moesten we uit (gevalletje anti kraak). Via een bemiddelingsbureau hadden we binnen een maand een mooie woning in Den Haag, tegen het zuiderpark aan. Dus kijk gewoon eens even rond, meld je aan voor bezichtigingen en kijk wat eruit komt!!
Ja, maar als je ergens uit moet wegens overmacht is dat toch een andere situatie. Je zegt zelf dat jullie het via een bemiddelingsbureau deden. In jullie geval is het denk ik wel anders gegaan of zie ik het verkeerd?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:41:03 #8
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_71794949
Er bestaan ook hypotheken die je kan krijgen met bkr (al zijn dat er na de kredietscrises een stuk minder) waar je een hypotheek kan krijgen.
Ik zou dan wel voor een variabele rente kiezen zodat je na 5 jaar het hele boeltje kan oversluiten naar iets beters.
Op die manier heb je toch een koopwoning al ben je wel iets meer kwijt maar de lagere rente zal dat enigsins een beetje goedmaken.
En als je het geld dat je wegsmijt aan huur en de lage huizen prijzen van nu dan ook meerekent is het misschien het overwegen waard.

Succes ermee!!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:42:29 #9
25044 Isegrimm
Monsieur le dude
pi_71794975
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:29 schreef MamsX het volgende:
Je hebt gelijk dat er uitschieters zijn maar welke regio zoek je? Kijk eens in de randstad wat meer naar de dorpjes die ergens tegen aan liggen.Dat scheelt vaak al een hele boel. Zo woon ik 5 min van den haag maar een stuk goedkoper dan in DH zelf.
Amsterdam, Hilversum, Utrecht zo'n beetje. Maar Den Haag is eventueel ook nog wel een optie.
Ik heb nog weinig aanbod gezien in de dorpjes eromheen, maar ik zal me daar nog eens op focussen. Thanks voor de tip iig
pi_71795065
Utrecht ---> uitwijken naar zeist!
Den haag ---> Leidschendam-Voorburg! zeker weten goede ov verbindingen!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:01:24 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71795347
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:47 schreef MamsX het volgende:
Utrecht ---> uitwijken naar zeist!
Den haag ---> Leidschendam-Voorburg! zeker weten goede ov verbindingen!
jij hebt gevoel voor humor zeg. Uitwijken naar Zeist... Het beleid in Zeist is 1 erg streng en daarbij komt dat in Zeist de woningen best aan de prijs zijn.

Tenzij.... je op Vollenhove wilt gaan wonen... Maar dan hoeft de TS ook gene bankstel te kopen.Grote kans dat de bovenburen dat wel een keer over de balustrade kiepen...
Advies voor Vollenhove flat is dan ook, of op de bovenste etage gaan wonen, of je kop niet buiten het balkon steken.

En ten alle tijde een wasknijper bij je hebben... die lift
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71795417
Er zijn in zeist zeker prima woningen te vinden.. en ik doelde absoluut niet op de vollenhove flat.
En volgens mij zoekt TS niet een kamer maar toch wel wat meer. en is zijn budget dus ook wat groter.
Ik ken toevallig iemand die de keus had uit 3 mooie grote huizen. ja je betaald misschien wel wat maar in utrecht betaal je voor hetzelfde meer.
pi_71795472
wel eens gedacht aan antikraak? ik woon al 2,5 jaar antikraak,betaal een prikkie en woon toch in een normaal huis met aparte slaapkamer, badkamer enz enz
pi_71795496
Maar als je aan kinderen denkt dan is antikraak zeker geen optie.
Ik weet niet hoe snel het in de planning zit TS?
pi_71795603
ligt er echt aan wat voor antikraak hoor

heb een contract gekregen voor 4 jaar
weet dus wel degelijk waar ik aan toe ben en zou dus ook kunnen gaan voor kinderen
er wonen meer dan genoeg gezinnen
pi_71795727
Sommige antikraak staan geen kinderen toe onder de 4 jaar...
pi_71795737
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:39 schreef Isegrimm het volgende:

[..]

Ja, maar als je ergens uit moet wegens overmacht is dat toch een andere situatie. Je zegt zelf dat jullie het via een bemiddelingsbureau deden. In jullie geval is het denk ik wel anders gegaan of zie ik het verkeerd?
Nee, we moesten er nog niet METEEN uit. We kregen alvast bericht van de gemeente dat ze over 2 jaar zouden beginnen met de sloop van onze woning. We wilden die verplichte uitzetting voor zijn en zijn toen dus op zoek gegeaan naar een woning. Geen speciale uitzonderingen of voorrangsregelingen. Eerste bezichtiging was meteen raak. Gewoon beleefd zijn en een beetje leuk lachen met de mensen.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:20:39 #18
25044 Isegrimm
Monsieur le dude
pi_71809656
Wat betreft kinderen denk ik binnen een jaar of twee. Maar bij antikraak denk ik eigenlijk niet aan een stabiele woonsituatie. Ik heb even een aantal sites bekeken en ik zie toch wel aparte dingen voorbijkomen:
- verwarming dmv losse kachel
- 4 á 5 maanden wonen per object
- opzegtermijn van een paar weken
Wat ik hieruit opmaak is dat het echt voor tijdelijke bewoning is, bivakkeren zeg maar.
Dat zijn niet echt dingen waar ik warm van wordt. Ook al heb je een contract, dan nog lijkt me vanwege de opzet van het geheel dat je zomaar binnen enkele weken naar een ander pand moet verkassen. Het blijft immers eigendom van iemand anders. Je woont er alleen maar ter opvulling zeg maar.
Ik wil graag in een huis wonen waar we zonder problemen een paar jaar kunnen blijven.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 augustus 2009 @ 08:23:00 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71809683
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:42 schreef Isegrimm het volgende:

[..]

Amsterdam, Hilversum, Utrecht zo'n beetje. Maar Den Haag is eventueel ook nog wel een optie.
Ik heb nog weinig aanbod gezien in de dorpjes eromheen, maar ik zal me daar nog eens op focussen. Thanks voor de tip iig
http://www.rotsvast.nl/
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71809695
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:20 schreef Isegrimm het volgende:
Wat betreft kinderen denk ik binnen een jaar of twee. Maar bij antikraak denk ik eigenlijk niet aan een stabiele woonsituatie. Ik heb even een aantal sites bekeken en ik zie toch wel aparte dingen voorbijkomen:
- verwarming dmv losse kachel
- 4 á 5 maanden wonen per object
- opzegtermijn van een paar weken
Wat ik hieruit opmaak is dat het echt voor tijdelijke bewoning is, bivakkeren zeg maar.
Dat zijn niet echt dingen waar ik warm van wordt. Ook al heb je een contract, dan nog lijkt me vanwege de opzet van het geheel dat je zomaar binnen enkele weken naar een ander pand moet verkassen. Het blijft immers eigendom van iemand anders. Je woont er alleen maar ter opvulling zeg maar.
Ik wil graag in een huis wonen waar we zonder problemen een paar jaar kunnen blijven.
Verhuis naar het noorden.
Hier heb je gegarandeerd binnen 6 maanden een huurhuis.
En ja, er is ook werk te vinden en er rijden bussen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:29:07 #21
25044 Isegrimm
Monsieur le dude
pi_71809753
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:41 schreef Joe-Momma het volgende:
Er bestaan ook hypotheken die je kan krijgen met bkr (al zijn dat er na de kredietscrises een stuk minder) waar je een hypotheek kan krijgen.
Ik zou dan wel voor een variabele rente kiezen zodat je na 5 jaar het hele boeltje kan oversluiten naar iets beters.
Op die manier heb je toch een koopwoning al ben je wel iets meer kwijt maar de lagere rente zal dat enigsins een beetje goedmaken.
En als je het geld dat je wegsmijt aan huur en de lage huizen prijzen van nu dan ook meerekent is het misschien het overwegen waard.

Succes ermee!!
Helaas, het was al moeilijk om er een te krijgen, maar sinds afgelopen juni kan het niet meer:
http://financieel.infonu.(...)en-bkr-codering.html
Daarnaast waren dit financieel gezien ook geen aantrekkelijke hypotheken vanwege de hogere rente. Dan kun je nog beter gaan huren
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:35:54 #22
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_71819188
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:29 schreef Isegrimm het volgende:

[..]

Helaas, het was al moeilijk om er een te krijgen, maar sinds afgelopen juni kan het niet meer:
http://financieel.infonu.(...)en-bkr-codering.html
Daarnaast waren dit financieel gezien ook geen aantrekkelijke hypotheken vanwege de hogere rente. Dan kun je nog beter gaan huren
Jammer man, dan wens ik je in ieder geval succes met je zoektocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')