quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:42 schreef Goover het volgende:
Coordinatie, ritme en het principe van het indrukken van frets en aanslaan van snaren hebben mij geholpen. Maar iemand die het voor het eerst doet kan je binnen één nummertje makkelijk inhalen.
Zie vorig topic...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:00 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Waarom staat er een nep gitaar in de OP
Nee, ik ben én niet Belg én ik ben geen 21 meer. Ow ja, én ik gebruik geen cocaïnequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:59 schreef Aresdreams het volgende:
ah, jij was dus iig niet die gast die ze dood aangetroffen hebben
tja, las het ergens, vandaar, het fijne hoef ik er nou ook niet van te weten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, ik ben én niet Belg én ik ben geen 21 meer. Ow ja, én ik gebruik geen cocaïne
Maar die dode had helemaal niets met het festival te maken, wel jammer dat het nu steeds in verband gebracht wordt met het Solar festival.
Altijd goed.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:55 schreef The_Dean het volgende:
Vanavond oefenen en onze drummer is weer terug
Spannend, hopen dat ie er morgen is!quote:Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum Eindhoven - Netherlands, The
15:19
Wat ga je krijgen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Spannend, hopen dat ie er morgen is!
Iemand heeft de hele avond op een cowbell lopen rammen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:53 schreef The_Dean het volgende:
Ging lekker vanavond
Geloof dat we er een percussionist bij hebben
More COWBELLquote:Op woensdag 12 augustus 2009 07:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Iemand heeft de hele avond op een cowbell lopen rammen?
WTF nais!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:05 schreef Meursault het volgende:
Ik wil ook zo'n band..
Space rock ftw!
Wie is hun designer? coco flanel misschien ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:05 schreef Meursault het volgende:
Ik wil ook zo'n band..
Space rock ftw!
Hoe staat het met je project?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:03 schreef KaMo het volgende:
Terug van vakantie, het voelde raar om mijn eerste powerchordjes weer te spelen
Ik ben nu de lange versie aan het luisteren. Ik dacht trouwens dat er veel meer mensen aan meegewerkt hadden?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:21 schreef allsystemshalt het volgende:
Check de frontpage![]()
FMMS staat erop![]()
Er hadden meer mensen aangemeld maar er hebben 6 daadwerkelijk muziek ingestuurd vandaarquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ben nu de lange versie aan het luisteren. Ik dacht trouwens dat er veel meer mensen aan meegewerkt hadden?
Sorryquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:43 schreef allsystemshalt het volgende:
Er hadden meer mensen aangemeld maar er hebben 6 daadwerkelijk muziek ingestuurd vandaar
Hoe was Pearl Jam?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:26 schreef Cynic het volgende:
Vandaag eindelijk een beetje tijd om fijn wat gitaar te spelen
Moet nodig nog wat liedjes afmaken.
En hij is binnen!quote:
Damn, dat zuigt.quote:
Do wantquote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En hij is binnen!
[ afbeelding ]
Nu fucking way.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:28 schreef KaMo het volgende:
RIP Les Paul
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF13082009_056
engl eindtrap buizen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:08 schreef nightfall het volgende:
vandaag me'n engl invader opgehaald,.
[ afbeelding ]
ikke blij
bruut geweld
laney combo en me'n engl eindtrap staan op MP voor de geinteresseerden
Wat een lelijke dingen!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef The_Dean het volgende:
But anyway... on other news today, Gibson has done it again:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was je voorquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:45 schreef Svyatagor het volgende:
Les Paul is dood
http://www.ad.nl/cultuure(...)_Paul_overleden.html
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=111827quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:41 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
engl eindtrap buizen?
misschien ooit wel eens geintereseert... eerst nieuwe pc though
VET!!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En hij is binnen!
[ afbeelding ]
Hee, beverwijk! Daar ga ik vanavond naar de bioscoopquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:55 schreef nightfall het volgende:
[..]
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=111827
zeker vet ding, helaas dus geen geldquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:55 schreef nightfall het volgende:
[..]
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=111827
ik vind het een goede koop, ik speel nu thuis over een pod xt pro, maar heb daarvoor heel lang zo'n ux1 gehad,. kun je mooie opnames mee maken, en omdat ik in een flatje woon speel ik s'avonds altijd over dat ding,. werkt perfect.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:53 schreef Fentoozler het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik denk het wel.. Heeft iemand van jullie ervaring met een pedaaltje als Line 6 Pod Studio Gx ? Ik zoek een zo goedkoop / klein mogelijk pedaaltje met USB uitgang om wat gitaar en basgitaar (verrader, weet ik) dingetjes op de computer op te nemen. Miskoop of goede koop?
Pedaal? Zou er maar niet te hard op gaan staan...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:53 schreef Fentoozler het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik denk het wel.. Heeft iemand van jullie ervaring met een pedaaltje als Line 6 Pod Studio Gx ? Ik zoek een zo goedkoop / klein mogelijk pedaaltje met USB uitgang om wat gitaar en basgitaar (verrader, weet ik) dingetjes op de computer op te nemen. Miskoop of goede koop?
Ik snap niet waarom iemand zoiets graflelijks zou willen hebben, die van TeleluvR is 1000x mooierquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef The_Dean het volgende:
But anyway... on other news today, Gibson has done it again:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoe wel van psychedelische gitaren, anders. Beetje zoals 'the fool'. En die doorzichtige humbuckers vind ik ook erg tof.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 06:04 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom iemand zoiets graflelijks zou willen hebben, die van TeleluvR is 1000x mooier
Ik zie een camping op de achtergrond *gruwel*quote:
GT-8 -> M13 -> H&K Wapr Factorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:44 schreef infp2009 het volgende:
Zeg jong en lui, wat hebben jullie zoal op jullie al dan niet bestaande pedalboards zitten?
Korg DT-10, MXR Distortion III, MXR Phase 90, handgemaakte Fuzz, Vox Timemachine.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:44 schreef infp2009 het volgende:
Zeg jong en lui, wat hebben jullie zoal op jullie al dan niet bestaande pedalboards zitten?
fulltone fulldrive 2, fulltone gt500, zvex fuzz factory, mi audio crunchbox, zvex super hard on, snarling dogs wah, tunerquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:44 schreef infp2009 het volgende:
Alles rackmount met een floorcontrollerquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:44 schreef infp2009 het volgende:
3 losse voedingen, 2 omdat het multieffects zijn en volgens mij heeft de H&K warp factor ook een afwijkende voltage nodig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:54 schreef infp2009 het volgende:
Kewl, en hoe hebben jullie het gedaan met voeding? Daisychained, zo'n speciale voeding, batterijen, allemaal losse voedingen?
Hoe switch je dan?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Alles rackmount met een floorcontroller
Leuke verassing dan haha, wat was het?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:04 schreef infp2009 het volgende:
Ik heb vandaag echt last van over dingen heen lezen. Ik had ook al iets van MP gekocht waar duidelijk in de advertentie stond dat het niet helemaal meer werkte...
quote:De legendarische Amerikaanse gitarist en gitaarbouwer Les Paul is donderdag overleden aan een longontsteking. Hij werd 94 jaar. Les Paul werd vooral bekend omdat hij als eerste een elektrische gitaar met een massieve klankkast vervaardigde.
Lekkah, bevalt die?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:44 schreef blckbb het volgende:
http://www.feedback.nl/im(...)nt_350_ffffff_75.jpg
M'n nieuwe gitaar, Ibanez V205, voor 200 euro gepwnd bij de Feedback
Zeker..quote:
Boss TU-2.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:44 schreef infp2009 het volgende:
Boss ME50Bquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:44 schreef infp2009 het volgende:
Samequote:
100 euro voor de Jim Rootquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:03 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
En dit heb ik nu![]()
Nu moeten jullie ff die 2 gitaren van me kopen want ik moet geld hebben
Ergens onder een dikke laag stof heb ik een Morley Bad Horsie II liggen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:44 schreef infp2009 het volgende:
Idem. Al heb ik er een losse mute bijquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Alles rackmount met een floorcontroller
Als ik moest bieden vond ik dat bod van Teledinges toch beter. Als verkoper is die van mij toch net iets beter. (tochquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:54 schreef -Menn0- het volgende:
Ja dat zou ik ook vinden als ik zou moeten bieden
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:13 schreef -Menn0- het volgende:
Denk dat ik er gewoon lekker zelf nog van ga genieten![]()
Of ruilen![]()
[ afbeelding ]
wil je die draadloze set nog? of ook nog geen geld voor?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:07 schreef The_Dean het volgende:
Ik moet helemaal niks
Heb zelf ook geen geld [ afbeelding ]
Vette scooter![]()
ja,. viel me ook op,. vraag me af wat voor PU's erin zitten, ik had mijn schecter meegenomen, en daar heb ik een dimarzio steve's special en een air norton inzitten, maar die klonk toch een stukje minder lekker dan die bo~elquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:13 schreef Aresdreams het volgende:
zijn echt heerlijke gitaren om op te spelen idd
en een lekker geluid hebben die dingen!
Nee.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:26 schreef Witchfynder het volgende:
Leuke manier om aan je merknaam te komen, gewoon een tilde midden in je naam zetten.
Misschien wat voor Dean? Eb~Ut.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Zoiets ja... Mijn ervaring is sowieso dat buizen pas na 30 minuten lekker gaan klinken. Dus gewoon eerst aanzetten, dan schijten en dan speulen!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:45 schreef The_Dean het volgende:
Ja, als je 10-30 minuten weggaat zou ik hem aan laten staan, lekker laten gloeien. Langer dan dat kan je hem best uitzetten.
Precies. Maar een half uur schijten? Zolang houd ik dat niet volquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:48 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zoiets ja... Mijn ervaring is sowieso dat buizen pas na 30 minuten lekker gaan klinken. Dus gewoon eerst aanzetten, dan schijten en dan speulen!![]()
Ach, je hebt goede en slechte dagen...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Precies. Maar een half uur schijten? Zolang houd ik dat niet vol
Zeker dat ik naar Berlijn gaquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:31 schreef The_Dean het volgende:
Of niet.
Ik vind het geluid en de veelzijdigheid wel lekkerquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:20 schreef TeleluvR het volgende:
En wat is er zo bijzonder aan de Spider IV? Ik vond de III al niet veel soeps...
Ik doelde eigenlijk meer op specifiek de Spider-lijn. Ik vind de Flextone en de Vetta wel tof, maar de Spider ronduitquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik vind het geluid en de veelzijdigheid wel lekkerBuizenversterkers zijn nogal duur en je moet ze al hard zetten wil je er het maximale uit krijgen, dat gaat sowieso niet in mijn appartementje. Je bent ook altijd heel erg beperkt door 1 geluid en je houdt ervan of niet. Ik wil de ene keer gewoon clean spelen, de andere keer een rustige overdrive, dan een lekkere rockdistortion en dan weer een extreme metaldistortion met high gain bijvoorbeeld. Ik ben ook erg te spreken over de modellingeffecten van Line 6 en de Spider IV is gewoon een nieuwere versie met weer wat nieuwe features.
En ik ben gewoon NIET tevreden met het geluid van mijn Marshall Valvestate 8280.
Maar jij houdt ook van Telecasters, dus jou neem ik sowieso al niet serieusquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:04 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op specifiek de Spider-lijn. Ik vind de Flextone en de Vetta wel tof, maar de Spider ronduit
Mij best...quote:Op zondag 16 augustus 2009 03:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar jij houdt ook van Telecasters, dus jou neem ik sowieso al niet serieus
Moet je terugsturen: 'Is dat niet duur, vanuit het buitenland sms'en?'quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:17 schreef Gitaarmat het volgende:
Krijg je ook opeens een sms van Dean: "Yo Gub, hast ek in plakje yn de auto moarn? SMS even fia ynternet, tillefoan hat wat kuren."
![]()
![]()
Ik speel liever door mn spider III dan dat het via de PA moet hoor. :Squote:Op zondag 16 augustus 2009 01:02 schreef Cynic het volgende:
Sterker nog, als hij op volume een beetje strak zou blijven, dan zou ik er prima mee kunnen optreden.
Wat moest je hier dan?quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:22 schreef Gitaarmat het volgende:
En ik was gister trouwens ook nog in Meppel.
Idem, ben benieuwd. Die positieve reviews zijn de reden dat ik overweeg om de London City te kopen. Dat wordt dan btw mijn eerste gitaar. *ish noobquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:48 schreef KaMo het volgende:
Ik lees/hoor bijna enkel positieve reacties. Jorikjet, wat maakt hem zo niet-gangbaar?
Ik zou gaan voor de MK1...quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:33 schreef randomosity het volgende:
Iemand hier ervaringen met een London City Comet MX1?
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:44 schreef nightfall het volgende:
ik vind feedback een ongelooflijke kuttent, er loopt personeel rond wat geen enkele kennis van producten heeft, en al helemaal geen binding met de tent waar ze werken.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:44 schreef nightfall het volgende:
ik vind feedback een ongelooflijke kuttent, er loopt personeel rond wat geen enkele kennis van producten heeft, en al helemaal geen binding met de tent waar ze werken.
Ik heb ook slecht ervaring met gitaren uitproberen bij feedback. De snaren roesten weg, de brug stond scheef, de actie veel te hoog. Veel gitaren hingen er al een tijd en werden slecht onderhouden..quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:46 schreef GoodGawd het volgende:
^Ja maar dat boeit niet, als je maar ergens een aantal gitaren kan uitproberen. Die kennis van hun heb ik toch geen behoefte aan
Moest het nummer boven je hebben. Zei toch dat mijn telefoon wat kuren hadquote:Op zondag 16 augustus 2009 11:17 schreef Gitaarmat het volgende:
Krijg je ook opeens een sms van Dean: "Yo Gub, hast ek in plakje yn de auto moarn? SMS even fia ynternet, tillefoan hat wat kuren."
![]()
![]()
Wat betekent het eygenlyk?quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Moest het nummer boven je hebben. Zei toch dat mijn telefoon wat kuren had
quote:
Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:39 schreef The_Dean het volgende:
"Yo Gub, heb je ook een plekje in de auto morgen? SMS even via internet, telefoon heeft wat kuren."
quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:08 schreef TeleluvR het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Nee, het is niet alsof je zoiets krijgt:quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
[..]
Zo moeilijk is dat toch niet?
Yo, whut?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, het is niet alsof je zoiets krijgt:
"Yo Gub. Gei brycheuyn i mewn 'r car fory? Destun 'm via Rhyngrwyd , 'm ffôn has afrwyddinebau."
ik vind prs'jes wel mooi, maar wel errug duur voor wat je krijgt..quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:08 schreef Cynic het volgende:
Ik zit stiekem aan een PRS te denken.
Dat kan nooit goed zijn.
mooie gitaar manquote:Op maandag 17 augustus 2009 01:24 schreef Witchfynder het volgende:
Snel! De antidote tegen GAS!
[ afbeelding ]
(fiew, dat ging maar net goed)
psst, hij luistert naar Iced Earth...quote:
Officieel lelijk verklaart, by me.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:24 schreef Witchfynder het volgende:
Snel! De antidote tegen GAS!
[ afbeelding ]
(fiew, dat ging maar net goed)
Geweldige bandquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:22 schreef infp2009 het volgende:
[..]
psst, hij luistert naar Iced Earth...
lol "op deze leeftijd"quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef KaMo het volgende:
Ik kan een viool overkopen voor 30 euro, ik twijfel hard
Ik wilde vroeger altijd (nu nog steeds) viool leren spelen, maar gaat het me nog lukken op deze leeftijd?
En ik heb geen tijd voor muziekschool ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef KaMo het volgende:
Ik wilde vroeger altijd (nu nog steeds) viool leren spelen, maar gaat het me nog lukken op deze leeftijd?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Geweldige band.
Voor IE zou je een Flying V moeten hebben.
tuurlijk nietquote:
nee, doe ik niet...quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:22 schreef infp2009 het volgende:
[..]
psst, hij luistert naar Iced Earth...
die moet er ooit nog eens koen, zo een V, maar dan met 7 snarenquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Geweldige band.
Voor IE zou je een Flying V moeten hebben.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef KaMo het volgende:
quote:
Vriend van mij is afgestudeerd conservatorium en concertdirectie. Hij zegt dat het wel kan, maar moeilijker is. Om echt goed viool te leren spelen beginnen kinderen wanneer zij 5 of 8 zijn. De polsjes zijn dan nog lekker buigzaam en kunnen nog in de goede stand groeien. Als je ouder bent kun je het nog wel leren, heeft onze gitarist ook gedaan, maar je moet wel les nemen en een muzikale basis hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef KaMo het volgende:
Hadden een keer een optreden in de stad. De drummer had mijn oefenhok-distortionpedaal meegenomen (wist ik niet) en had hem in het cafe gelegd waar wij onze spullen konden opslaan. Toen ik de volgende dag hem wou halen was die foetsiequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:28 schreef Metaalkop het volgende:
Gestolen? Hoe heb je dat geflikt?
Trouwens: Afgelopen zondag hier in mijn nederige woonplaatsje een muziekfestival (overigens vrij groot opgezet en totaal geslaagd, moet ik zeggen). Waren we na afloop aan het opruimen, lag er nog een gitaar van één van de bands. Dan hou je toch niet van je instrument?
Ik ben er anders nog nooit over gestruikeld...quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:25 schreef -Menn0- het volgende:
Ik vind zo'n V ook heel vet alleen die headstock blijft een groot struikelblok...
Met de geweldige elementenquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:26 schreef Meursault het volgende:
Ja, dan zou ik ook voor die van Mustaine gaan.
Ik begin United Abominations trouwens steeds meer te waarderen. Ik draai 'm nu vaker. Misschien had ik 'm nooit echt een goede kans gegeven.quote:
Goed zoquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:01 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik begin United Abominations trouwens steeds meer te waarderen. Ik draai 'm nu vaker. Misschien had ik 'm nooit echt een goede kans gegeven.
Nou zelf vind ik zijn slaggitaar op Dragon's Kiss het mooiste wat ie gemaakt heeftquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:19 schreef Cynic het volgende:
Marty als sologitarist zou ik ook niet heel verkeerd vinden
Racks zijn vervelendquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:41 schreef nightfall het volgende:
niemand wil me'n poweramp kopen,.. 650,- eurie,. koopje
komend jaar nog geen geldquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:41 schreef nightfall het volgende:
niemand wil me'n poweramp kopen,.. 650,- eurie,. koopje
Hangt van het 'rack' afquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handig kan ze je bier meenemen
[ Bericht 3% gewijzigd door allsystemshalt op 18-08-2009 08:59:27 ]
Ik, maar ik weet niet hoe de PM werkt......quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:02 schreef TeleluvR het volgende:
Wie van jullie had er ook alweer een Gibson SG met Maestro zoals deze? Zou je mij even willen PM'en?
[ afbeelding ]
Haha, het was niet geheim ofzo. Ik vroeg mij gewoon hoe die beviel! Soundclips/videos? 'echte' foto's?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
Haha, tja inderdaad. Nouja, ik heb gewoon geen idee heo ik kan zien of ik een pm heb das alles...
Tja, hij is super!!! Wat kan ik er van zeggen:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:02 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Haha, het was niet geheim ofzo. Ik vroeg mij gewoon hoe die beviel! Soundclips/videos? 'echte' foto's?
Heb jij de VOS of een gewone standard?
Nee. Mijn Vetta (inmiddels Vetta II) is mij nu al dik 5 jaar trouw........ Ik aas nog een beetje op een orange Thunderverb 50, maar die zou dan puur als eindtrap dienen, voor de extra 'druk'. Als je eenmaal om kan gaan met de vetta (dat duurde dus echt 2 jaarquote:
Dat is waar.. Echter ik heb wel eens een Ac-30 in de studio hier gehad en toen die weer weg was nog wat overdubs met de ac-30 op de vetta gedaan: Na een uurtje tweaken was het verschil niet merkbaar. Voor de 'sound' hoef ik het dus imo niet te doen. Het is puur dat de 'druk' bij modelling nog anders is en met live spelen is die druk wel prettig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:48 schreef infp2009 het volgende:
Thunderverb is wel erg krachtig en ook voornamelijk metal-gericht. Maar een AC30, of zelfs een tiny terror voor wat lekker buizengeluid zou voor een studiootje al prima zijn.
Da's ook het voornaamste verschil dat ik merk inderdaad. Ik krijg dat met mijn POD dus ook totaal niet voor elkaar. De cleans vind ik dan wel weer erg mooi.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat is waar.. Echter ik heb wel eens een Ac-30 in de studio hier gehad en toen die weer weg was nog wat overdubs met de ac-30 op de vetta gedaan: Na een uurtje tweaken was het verschil niet merkbaar. Voor de 'sound' hoef ik het dus imo niet te doen. Het is puur dat de 'druk' bij modelling nog anders is en met live spelen is die druk wel prettig.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's ook het voornaamste verschil dat ik merk inderdaad. Ik krijg dat met mijn POD dus ook totaal niet voor elkaar. De cleans vind ik dan wel weer erg mooi.
Mompelt iets over wat een boer niet kentquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:08 schreef infp2009 het volgende:
Mompelt iets over jack of all trades...
luister maar eens naar het nieuwste album van NiN: daar is geen buisje aan te pas gekomen, zelfs de drum zijn daar door de Vetta gehaald; ik dnek dat het gewoon een andere approach is ipv beter of slechterquote:
Tja dat klopt........Maar kijk als ik een mesa, een jcm 800, een JTM-50, een ac30tb, een orange, een jazz120 en een blackface zou moeten kopen plus nog eens 20 effectenbakken, was ik het 10 voudige kwijt geweest en dat had niet een 10-voudig betere sound gegeven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:18 schreef infp2009 het volgende:
Noem dat maar gratis en voor niks, wat heeft al dat spul je bij elkaar gekost?
Ok, duidelijk. Ik ben wel heel benieuwd wat die spotprijs dan is geweest! Ik wil zelf eigenlijk zo'n SG vanwege de Paul Weller connectie. Ben wel erg verliefd op dit model en over dit specifieke model is weinig te vinden. De elementen schijnen classic 57's te zijn. Alles wat je tegenwoordig vind is die VOS versie.quote:
Spotprijs wil ik hier niet plaatsen op het forum... maar het was too good to be true. Nieuwprijs was (destijds, 2004, hoge dollar) dacht ik 2800-2900 euro. Ook zou ik zeker voor de '61 of custom shop verise gaan ivm de 57's want die zijn killer. Bij de aankoop zat destijds idd een bruin/roze koffer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. Ik ben wel heel benieuwd wat die spotprijs dan is geweest! Ik wil zelf eigenlijk zo'n SG vanwege de Paul Weller connectie. Ben wel erg verliefd op dit model en over dit specifieke model is weinig te vinden. De elementen schijnen classic 57's te zijn. Alles wat je tegenwoordig vind is die VOS versie.
Maar een duidelijk verhaal, zeker de moeite waard om even te proberen! Zat er bij aankoop trouwens gewoon de bruin/roze koffer bij?
Die verkoper zal wel blij geweest zijn, in ieder gevalquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Spotprijs wil ik hier niet plaatsen op het forum... maar het was too good to be true. Nieuwprijs was (destijds, 2004, hoge dollar) dacht ik 2800-2900 euro. Ook zou ik zeker voor de '61 of custom shop verise gaan ivm de 57's want die zijn killer. Bij de aankoop zat destijds idd een bruin/roze koffer.
Nee, dat snap ik. Zou jij voor een goede tweedehands 1500 euro neerleggen, of zou je dat teveel vinden (ook met oog op het feit dat een VOS 2300 euro nieuw kost)? Gewoon, voor je gevoel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Spotprijs wil ik hier niet plaatsen op het forum... maar het was too good to be true. Nieuwprijs was (destijds, 2004, hoge dollar) dacht ik 2800-2900 euro. Ook zou ik zeker voor de '61 of custom shop verise gaan ivm de 57's want die zijn killer. Bij de aankoop zat destijds idd een bruin/roze koffer.
Voor een 2e hands '61? of een VOS? de 61 is het absoluut driebdubbel en dwars waard, maar ik zou 1250 bieden en kijken of je kunt handelen. Ik ben zelf niet zo'n VOS fan, dus daar kan ik niet over meedenken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Zou jij voor een goede tweedehands 1500 euro neerleggen, of zou je dat teveel vinden (ook met oog op het feit dat een VOS 2300 euro nieuw kost)? Gewoon, voor je gevoel?
Voor een 61 met Maestro in dit geval. Ik heb wel veel GAS in dit geval. Damn, net nog een SG classic gekocht, nu alweer prijsquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Voor een 2e hands '61? of een VOS? de 61 is het absoluut driebdubbel en dwars waard, maar ik zou 1250 bieden en kijken of je kunt handelen. Ik ben zelf niet zo'n VOS fan, dus daar kan ik niet over meedenken.
Hier staat een 2e hands '68 (minder mooi imo) voor de hoofdprijs: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3898&PHPSESSID=9bc3b1f208c639d979d60dabccdae2b0
Goed!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:45 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Voor een 61 met Maestro in dit geval. Ik heb wel veel GAS in dit geval. Damn, net nog een SG classic gekocht, nu alweer prijs
Goed, later meer, ik ben gerustgesteld, het is in ieder geval zinnig om er achteraan te gaan!
klopt................maarja hij is imo niet in goede staat...kijk eens naar die schroeven..... brr dan wil ik niet weten hoe ie er van binnen uit ziet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:46 schreef TeleluvR het volgende:
Voor een échte 68'er vind ik het nog wel meevallen, het is geen reissue toch?
*opent vast account op bash.org*quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:29 schreef infp2009 het volgende:
Anders doet de rest van ons even onze oren dicht, en dan kunnen jullie even dit topic gebruiken voor privedingen.
Au. Mijn hart........quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:48 schreef TeleluvR het volgende:
Nah, het geluid van die P90s is ook heerlijk hoor, weg gaat ie sowieso niet hiervoor!
De Les Paul gaat eruit!
Herinnerig aan een zware kutgitaar, als ik de herinnering mee mag verkopen, dan doe ik het!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Au. Mijn hart........![]()
ik heb nog nooit een gitaar verkocht....al die herinneringen....
Nou idd....Sommige gibsons zijn trouwens niet zo duur als vroeger.....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:53 schreef infp2009 het volgende:
Ik wil die Jazzmaster van Max Guitars wel, maar die prijs
Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Herinnerig aan een zware kutgitaar, als ik de herinnering mee mag verkopen, dan doe ik het!
Wat infp2009 zegt! Rode nt-5 zijn hele fijne overheads en ook nog heel leuk voor akoestische gitaar. Voor 240,- bij i4-muzique verkrijgbaar dacht ik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:44 schreef Cynic het volgende:
Trouwens, HIM, nou je er toch bent: wat zijn een beetje fatsoenlijke en betaalbare overheads? Voor het opnemen van drums zoek ik die nog.
Ja, maar probleem met oktavia is de quality control die eigenlijk praktisch niet aanwezig is. Je kunt supergoede hebben en echt hele slechte.....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:20 schreef brother52 het volgende:
Oktava MK012 schijnt ook wel goed te zijn voor overhead, ik weet alleen niet of ze een beetje betaalbaar zijn.
Inderdaad. Het nadeel van goedkope mics is dat ze vaak gaan distorten op hoge spl's, daar moet je idd rekening mee houden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:56 schreef Cynic het volgende:
Bedankt, ik ga het onthouden. Zodra ik mijn Tascam geval aan de praat heb op mij laptop wil ik weer wat gaan opnemen, ik heb zo'n heel goedkoop setje mic's, aangevuld met 2 sm57's en dat wil prim a, alleen slaan de overheads die daarbij zitten helemaal dicht op de snare. Dat moet dus anders.
Dat zou ik eens moeten proberen zodra alles weer werkt. Ik had het idee dat ze echt gingen oversturen zodra op de snare geslagen werd, terwijl het metertje van de levels niet in het rood vloog ofzo. Maar het is alweer een tijdje geleden, dus dat ga ik eerst proberen. Bedankt voor de tip in elk geval. Aan de andere kant kan het waarschijnlijk geen kwaad om een paar betere overheads te halen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:11 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Inderdaad. Het nadeel van goedkope mics is dat ze vaak gaan distorten op hoge spl's, daar moet je idd rekening mee houden.
Ik zit net te bedenken: is niet alleen de output van die mics te hoog of distoren ze echt? Anderz zou je bijvoorbeeld een -10 of -20db plugje tussen de mic en kabel kunnen zetten, dan ben je voor een paar euro klaar.
Kabels is het laaste waar je je imo druk om moet maken. Cordials zijn prima maar ongebalanceerd monsterkabels gaan gooien tussen effectenbakjes die dan even duur zijn als de kabel is echt onzin aangezien in veel effectenbakjes inferieure kabel dna monster zit en de zwakste schakel meteen de standaard voor je geluid is. Goede kabels met neutrikplug is imo goed genoeg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:28 schreef infp2009 het volgende:
Wat zijn een beetje goede maar vooral niet al te dure patchkabels om effecten op een pedalboard door te lussen? Ga ik echt verschil horen als ik gewoon van die simpele gekleurde plastic dingen ga gebruiken tov monster cable of zo? Ik vind 20 euro voor een kabeltje van nog geen 20 centimeter namelijk echt te veel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |