enquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:53 schreef kikoooooo het volgende:
Kun je in Kroatië nog steeds pinnen zonder pincode met je Nederlandse pas? In winkels bedoel ik dan.
nee dus lijkt me.quote:Mijn vader heeft zojuist haar pasje laten blokkeren bij de ING.
Nouja, daar heeft sowieso 3 kwartier tussengezeten... Dus er kan gepind zijn.quote:
Ah dat kan ook natuurlijk. Mijn vader heeft geld overgemaakt naar de rekening van mijn zusje haar reisgenote, dus dat is al geregeld.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:56 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Toen enkele weken geleden mijn portemonnee in Barcelona gestolen werd gaf ING mij de optie om geld op te halen bij een Western Union vestiging met je paspoort. Kost wel wat extra maar heb je in ieder geval geld!
Dat bedoel ik dus, betalen met je handtekening... Volgens mij is de handtekening ongelooflijk onveilig. Ik heb dat in het buitenland nog nooit fatsoenlijk gecontroleerd zien worden, of de gezette handtekening overeenkomt met de pas.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef L-uuc het volgende:
om in kroatie met een buitenlandse pas te pinnen moet je in de meeste winkels zelfs een handtekening zetten dus daar hoeft ze zich niet druk over te maken, en pinautomaten zijn vrijwel hetzelfde als hier dus ga er maar van uit dat er niks vanaf gehaald is.
De bonnetjes met de handtekening moeten bewaard worden dus als je kan aantonen dat het niet om jouw handtekening gaat krijg je je geld terug.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, betalen met je handtekening... Volgens mij is de handtekening ongelooflijk onveilig. Ik heb dat in het buitenland nog nooit fatsoenlijk gecontroleerd zien worden, of de gezette handtekening overeenkomt met de pas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |