abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71786948
Mijn zusje belde net, dat na een busreis van 24 uur ( ) direct haar portemonnee gejat was in Kroatië. Ze heeft het niet gezien of gevoeld ofzo, dus gewoon klote.

Twee vragen: Kun je in Kroatië nog steeds pinnen zonder pincode met je Nederlandse pas? In winkels bedoel ik dan.

Als er nou gepind is met haar pas, is ze daarvoor dan verzekerd? Of krijg je dat terug van je bank? (doorlopende reisverzekering bij ING geloof ik).

Ik heb haar al gesmst dat ze in ieder geval aangifte moet doen zo snel mogelijk. Mijn vader heeft zojuist haar pasje laten blokkeren bij de ING.

Zijn er nog dingen die ze nu niet mag vergeten, om straks in Nederland geen gezeik te krijgen? Haar paspoort heeft ze gelukkig nog.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:54:55 #2
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71786984
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:53 schreef kikoooooo het volgende:
Kun je in Kroatië nog steeds pinnen zonder pincode met je Nederlandse pas? In winkels bedoel ik dan.
en
quote:
Mijn vader heeft zojuist haar pasje laten blokkeren bij de ING.
nee dus lijkt me.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_71787014
Toen enkele weken geleden mijn portemonnee in Barcelona gestolen werd gaf ING mij de optie om geld op te halen bij een Western Union vestiging met je paspoort. Kost wel wat extra maar heb je in ieder geval geld!
pi_71787065
Oh en als er een creditcard bij zat, bel de ING en vraag of ze je pas gelijk op een STOPLIJST zetten. Mijn gestolen creditcards werden tot vorige week nog gebruikt bij tolwegen waar bij gebrek aan telefoonverbinding niet gecheckt wordt of een creditcard geblokkeerd is. Je krijgt het geld wel terug natuurlijk, maar het is aardig schrikken als je nog steeds geld afgeschreven ziet worden.
pi_71787130
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:54 schreef pisnicht het volgende:

[..]

en
[..]

nee dus lijkt me.
Nouja, daar heeft sowieso 3 kwartier tussengezeten... Dus er kan gepind zijn.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:56 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Toen enkele weken geleden mijn portemonnee in Barcelona gestolen werd gaf ING mij de optie om geld op te halen bij een Western Union vestiging met je paspoort. Kost wel wat extra maar heb je in ieder geval geld!
Ah dat kan ook natuurlijk. Mijn vader heeft geld overgemaakt naar de rekening van mijn zusje haar reisgenote, dus dat is al geregeld.
pi_71787139
om in kroatie met een buitenlandse pas te pinnen moet je in de meeste winkels zelfs een handtekening zetten dus daar hoeft ze zich niet druk over te maken, en pinautomaten zijn vrijwel hetzelfde als hier dus ga er maar van uit dat er niks vanaf gehaald is.
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
Is that a scroll in your toga, or are you just happy to see me?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:03:26 #7
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71787187
Je moet wel van te voren even met ING bellen op het internationale nummer om te zeggen hoeveel geld ze bij welke bank moeten klaarleggen voordat je met je paspoort geld kan halen.

Het is mij op Malta een keer gebeurd.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71787189
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef L-uuc het volgende:
om in kroatie met een buitenlandse pas te pinnen moet je in de meeste winkels zelfs een handtekening zetten dus daar hoeft ze zich niet druk over te maken, en pinautomaten zijn vrijwel hetzelfde als hier dus ga er maar van uit dat er niks vanaf gehaald is.
Dat bedoel ik dus, betalen met je handtekening... Volgens mij is de handtekening ongelooflijk onveilig. Ik heb dat in het buitenland nog nooit fatsoenlijk gecontroleerd zien worden, of de gezette handtekening overeenkomt met de pas.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:04:20 #9
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71787208
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:03 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, betalen met je handtekening... Volgens mij is de handtekening ongelooflijk onveilig. Ik heb dat in het buitenland nog nooit fatsoenlijk gecontroleerd zien worden, of de gezette handtekening overeenkomt met de pas.
De bonnetjes met de handtekening moeten bewaard worden dus als je kan aantonen dat het niet om jouw handtekening gaat krijg je je geld terug.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')