abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:08:15 #1
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_71784079
quote:
Beste heer/mevrouw,

Wij hebben zojuist uw opzegging ontvangen, echter kan deze nog niet verwerkt worden.
De reden hiervan betreft dat er nog een openstaande factuur (18510) is met een bedrag van ¤ 129,71*

* Voor deze factuur zijn al 3 herinneringen verstuurd (waarvan de laatste per post) waar wij geen reactie op hebben mogen ontvangen. Dit betekend dat de factuur is overgedragen aan het incassobureau.

U dient contact op te nemen met het incassobureau (waarvan u een brief heeft ontvangen) i.v.m. de betaling, zodra de betaling is ontvangen kunnen wij uw opzegging verwerken.
Betreft factuur,welke ansich al ongeldig was. Partij beweerd nooit opzegging te hebben gehad. Ik kan het niet bewijzen, gevolg is dat ik uiteindelijk heb betaald na juridisch advies te hebben ingewonnen bij mijn rechtsbijstand.

Nu nogmaals opzegging verstuurd, omdat ik anders weer een factuur ontvang. Dit maar ook per e-mail als bewijs, en opzegging is ontvangen. Nu kan de opzegging weer niet worden verwerkt omdat ik een schuld heb openstaan. Echter heb ik 2 weken geleden het bedrag al naar de rekening van incasso/gerechtsdeurwaarderskantoor overgemaakt.

Ik heb ook geen zin om hier nog eens voor hun achteraan te bellen. Dit regelen ze maar lekker intern af denk ik dan.

Vraag: kan mijn opzegging voor het 2e jaar op een rij op een of andere dubieuze manier weer worden geweigerd? Is er nu weer een kans dat ik een factuur ontvang terwijl ik toch uiteindelijk heb betaald? Is dit sowieso wel toegestaan om een opzegging te weigeren als er een schuld openstaat?

Ik begin deze partij nu echt een beetje zat te worden
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:12:18 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71784162
Om welk bedrijf gaat het?
pi_71784220
Bizar dat je niet kan opzeggen als er een schuld open staat. Dan loopt die schuld toch alleen maar meer op. Maar het zal wel mogen, anders hadden ze er wel wat van gezegd toen je bij je rechtsbijstand informeerde. Verder zou ik toch even bellen ofzo. Of het nou terecht of onterecht is, jij krijgt straks weer een factuur, want ze hebben immers jouw opzegging niet verwerkt, en dan is het alleen maar meer gezeik om dat weer recht te gaan zetten.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:16:13 #4
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_71784265
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:14 schreef Tja..1986 het volgende:
Bizar dat je niet kan opzeggen als er een schuld open staat. Dan loopt die schuld toch alleen maar meer op. Maar het zal wel mogen, anders hadden ze er wel wat van gezegd toen je bij je rechtsbijstand informeerde. Verder zou ik toch even bellen ofzo. Of het nou terecht of onterecht is, jij krijgt straks weer een factuur, want ze hebben immers jouw opzegging niet verwerkt, en dan is het alleen maar meer gezeik om dat weer recht te gaan zetten.
Deze e-mail ontving ik net. Ik had juridisch advies ingewonnen voor de vorige factuur. Het is dus maar zeer de vraag of deze actie mag. Vandaar ook even hier een advies inwinnen (hier ga ik spijt van krijgen ).
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:18:03 #5
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71784310
Mooi, ze bevestigen dus dat je hebt opgezegd. Als jij consument bent en zij een bedrijf, dan is het puur gelul dat je niet kunt opzeggen. Dat bepalen zij niet en als er een algemene voorwaarde is die dat verbiedt, dan is die ongeldig. Dus gewoon (eventueel aangetekend) reageren dat je alle facturen al betaald hebt en dat, los daarvan, zij de opzegging helemaal niet kunnen weigeren. En dat 'hun systeem' niet jouw probleem is.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:19:48 #6
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_71784360
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:18 schreef Pool het volgende:
Mooi, ze bevestigen dus dat je hebt opgezegd. Als jij consument bent en zij een bedrijf, dan is het puur gelul dat je niet kunt opzeggen. Dat bepalen zij niet en als er een algemene voorwaarde is die dat verbiedt, dan is die ongeldig. Dus gewoon (eventueel aangetekend) reageren dat je alle facturen al betaald hebt en dat, los daarvan, zij de opzegging helemaal niet kunnen weigeren. En dat 'hun systeem' niet jouw probleem is.
Dan reageer ik helemaal niet meer. Dan laat ik het gewoon voorkomen, iets wat ze zeker doen gezien ik al een dagvaarding voor mijn neus had liggen bij de vorige factuur.

Lijkt me wel interessant, eens voor moeten komen om vervolgens te winnen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:23:31 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71784456
Kutbedrijf, je hebt bij deze opgezegd, laat ze maar schreeuwen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:24:27 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71784476
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:19 schreef damsco het volgende:

[..]

Dan reageer ik helemaal niet meer. Dan laat ik het gewoon voorkomen, iets wat ze zeker doen gezien ik al een dagvaarding voor mijn neus had liggen bij de vorige factuur.

Lijkt me wel interessant, eens voor moeten komen om vervolgens te winnen
Eh, nee, niet reageren is meestal de slechtste optie. Op zijn minst terugmailen en het liefst aangetekend een brief sturen dat je toch echt hebt opgezegd. Zoals ik in bovenstaande post zei dus. Eén e-mailtje is bij de rechtbank vaak nog niet zo sterk, een hele discussie via de e-mail al veel sterker en de aangetekende brief is nog beter (maar kost geld).
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:26:49 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71784537
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:24 schreef Pool het volgende:

[..]

Eh, nee, niet reageren is meestal de slechtste optie. Op zijn minst terugmailen en het liefst aangetekend een brief sturen dat je toch echt hebt opgezegd. Zoals ik in bovenstaande post zei dus. Eén e-mailtje is bij de rechtbank vaak nog niet zo sterk, een hele discussie via de e-mail al veel sterker en de aangetekende brief is nog beter (maar kost geld).
Misschien hun reactie nog even aanhalen zodat ze lastiger kunnen claimen van niets te weten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:28:55 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71784590
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:26 schreef eleusis het volgende:

[..]

Misschien hun reactie nog even aanhalen zodat ze lastiger kunnen claimen van niets te weten.
Ja precies, bij een reactie via e-mail gewoon via de reply-functie, bij een aangetekende brief hun reactie quoten.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:35:29 #11
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_71784754
quote:
Beste,

Ik ben erg benieuwd op grond waarvan u van mening bent het recht te hebben mijn opzegging niet te verwerken. De betalingsverplichting is reeds voldaan, en zie derhalve ook geen reden mijn opzegging voor de 2e maal te weigeren.

Met vriendelijke groet,
Zoiets versturen?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:46:14 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71785064
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:35 schreef damsco het volgende:

[..]

Zoiets versturen?
Bijna, maar je moet het wel/niet betaald hebben even duidelijk loskoppelen van de opzegging. Het ene staat namelijk los van het andere. En niet teveel in vraagvorm. Dus niet 'benieuwd naar', maar iets brutaler en stelliger.

Dus in de zin van:

"Per e-mail van [datum] ontving ik uw reactie op mijn geldige opzegging van [overeenkomst]. U weigert deze te verwerken, maar er valt niets te verwerken. Ik heb het recht om eenzijdig op te zeggen en dat heb ik dus ook gedaan. Wat u wel en niet in uw systeem kunt, komt voor uw rekening en risico. Ik heb [overeenkomst] opgezegd."

"Overigens heb ik....[zeggen dat je betaald hebt] "

Tot zover mijn tips, je bent natuurlijk wel verantwoordelijk voor je eigen correspondentie verder.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:48:23 #13
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_71785123
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:46 schreef Pool het volgende:

[..]

Bijna, maar je moet het wel/niet betaald hebben even duidelijk loskoppelen van de opzegging. Het ene staat namelijk los van het andere. En niet teveel in vraagvorm. Dus niet 'benieuwd naar', maar iets brutaler en stelliger.

Dus in de zin van:

"Per e-mail van [datum] ontving ik uw reactie op mijn geldige opzegging van [overeenkomst]. U weigert deze te verwerken, maar er valt niets te verwerken. Ik heb het recht om eenzijdig op te zeggen en dat heb ik dus ook gedaan. Wat u wel en niet in uw systeem kunt, komt voor uw rekening en risico. Ik heb [overeenkomst] opgezegd."

"Overigens heb ik....[zeggen dat je betaald hebt] "

Tot zover mijn tips, je bent natuurlijk wel verantwoordelijk voor je eigen correspondentie verder.
Ik zie mijzelf al voor het hekje staan "Maar op FOK! zeiden ze dat ik..."
Bedankt voor je hulp. Ik zou het eens een stellige reactie opstellen aan de hand van je voorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')