Betreft factuur,welke ansich al ongeldig was. Partij beweerd nooit opzegging te hebben gehad. Ik kan het niet bewijzen, gevolg is dat ik uiteindelijk heb betaald na juridisch advies te hebben ingewonnen bij mijn rechtsbijstand.quote:Beste heer/mevrouw,
Wij hebben zojuist uw opzegging ontvangen, echter kan deze nog niet verwerkt worden.
De reden hiervan betreft dat er nog een openstaande factuur (18510) is met een bedrag van ¤ 129,71*
* Voor deze factuur zijn al 3 herinneringen verstuurd (waarvan de laatste per post) waar wij geen reactie op hebben mogen ontvangen. Dit betekend dat de factuur is overgedragen aan het incassobureau.
U dient contact op te nemen met het incassobureau (waarvan u een brief heeft ontvangen) i.v.m. de betaling, zodra de betaling is ontvangen kunnen wij uw opzegging verwerken.
Deze e-mail ontving ik net. Ik had juridisch advies ingewonnen voor de vorige factuur. Het is dus maar zeer de vraag of deze actie mag. Vandaar ook even hier een advies inwinnen (hier ga ik spijt van krijgenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:14 schreef Tja..1986 het volgende:
Bizar dat je niet kan opzeggen als er een schuld open staat. Dan loopt die schuld toch alleen maar meer op. Maar het zal wel mogen, anders hadden ze er wel wat van gezegd toen je bij je rechtsbijstand informeerde. Verder zou ik toch even bellen ofzo. Of het nou terecht of onterecht is, jij krijgt straks weer een factuur, want ze hebben immers jouw opzegging niet verwerkt, en dan is het alleen maar meer gezeik om dat weer recht te gaan zetten.
Dan reageer ik helemaal niet meer. Dan laat ik het gewoon voorkomen, iets wat ze zeker doen gezien ik al een dagvaarding voor mijn neus had liggen bij de vorige factuur.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:18 schreef Pool het volgende:
Mooi, ze bevestigen dus dat je hebt opgezegd. Als jij consument bent en zij een bedrijf, dan is het puur gelul dat je niet kunt opzeggen. Dat bepalen zij niet en als er een algemene voorwaarde is die dat verbiedt, dan is die ongeldig. Dus gewoon (eventueel aangetekend) reageren dat je alle facturen al betaald hebt en dat, los daarvan, zij de opzegging helemaal niet kunnen weigeren. En dat 'hun systeem' niet jouw probleem is.
Eh, nee, niet reageren is meestal de slechtste optie. Op zijn minst terugmailen en het liefst aangetekend een brief sturen dat je toch echt hebt opgezegd. Zoals ik in bovenstaande post zei dus. Eén e-mailtje is bij de rechtbank vaak nog niet zo sterk, een hele discussie via de e-mail al veel sterker en de aangetekende brief is nog beter (maar kost geld).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:19 schreef damsco het volgende:
[..]
Dan reageer ik helemaal niet meer. Dan laat ik het gewoon voorkomen, iets wat ze zeker doen gezien ik al een dagvaarding voor mijn neus had liggen bij de vorige factuur.
Lijkt me wel interessant, eens voor moeten komen om vervolgens te winnen
Misschien hun reactie nog even aanhalen zodat ze lastiger kunnen claimen van niets te weten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Eh, nee, niet reageren is meestal de slechtste optie. Op zijn minst terugmailen en het liefst aangetekend een brief sturen dat je toch echt hebt opgezegd. Zoals ik in bovenstaande post zei dus. Eén e-mailtje is bij de rechtbank vaak nog niet zo sterk, een hele discussie via de e-mail al veel sterker en de aangetekende brief is nog beter (maar kost geld).
Ja precies, bij een reactie via e-mail gewoon via de reply-functie, bij een aangetekende brief hun reactie quoten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:26 schreef eleusis het volgende:
[..]
Misschien hun reactie nog even aanhalen zodat ze lastiger kunnen claimen van niets te weten.
Zoiets versturen?quote:Beste,
Ik ben erg benieuwd op grond waarvan u van mening bent het recht te hebben mijn opzegging niet te verwerken. De betalingsverplichting is reeds voldaan, en zie derhalve ook geen reden mijn opzegging voor de 2e maal te weigeren.
Met vriendelijke groet,
Bijna, maar je moet het wel/niet betaald hebben even duidelijk loskoppelen van de opzegging. Het ene staat namelijk los van het andere. En niet teveel in vraagvorm. Dus niet 'benieuwd naar', maar iets brutaler en stelliger.quote:
Ik zie mijzelf al voor het hekje staan "Maar op FOK! zeiden ze dat ik..."quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Bijna, maar je moet het wel/niet betaald hebben even duidelijk loskoppelen van de opzegging. Het ene staat namelijk los van het andere. En niet teveel in vraagvorm. Dus niet 'benieuwd naar', maar iets brutaler en stelliger.
Dus in de zin van:
"Per e-mail van [datum] ontving ik uw reactie op mijn geldige opzegging van [overeenkomst]. U weigert deze te verwerken, maar er valt niets te verwerken. Ik heb het recht om eenzijdig op te zeggen en dat heb ik dus ook gedaan. Wat u wel en niet in uw systeem kunt, komt voor uw rekening en risico. Ik heb [overeenkomst] opgezegd."
"Overigens heb ik....[zeggen dat je betaald hebt] "
Tot zover mijn tips, je bent natuurlijk wel verantwoordelijk voor je eigen correspondentie verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |