Nog even en Joseph Mengele kan weer van stal worden gehaald.quote:'Islamisten Somalië trekken gouden tanden'
Uitgegeven: 10 augustus 2009 23:26
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2009 23:26
MOGADISHU - De Somalische islamistische beweging al-Shabaab laat met geweld gouden en zilveren tanden trekken van inwoners van Zuid-Somalië. Dergelijke tanden zouden indruisen tegen de strikte religieuze wetgeving die de extremistische moslims hanteren.
© Inertia Stock
Dat meldden inwoners van de Somalische kustplaats Marka maandag. Volgens hen pakken bewapende Shabaab-activisten iedereen op die een gouden of zilveren tand heeft.
De persoon in kwestie wordt meegenomen naar een gemaskerde man die dan met een tang of zijn handen de tanden uit de monden rukt.
De inwoners verbazen zich erover dat de islamisten nu zelfs gebitten als zondig beschouwen. Zij vrezen dat Shabaab met het edelmetaal geld wil verdienen.
De beweging weigerde commentaar te geven.
© ANP
Ja. Nou ja. Je hand ophouden, daar hebben we het hier dan schamper over, hč.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:12 schreef Stali het volgende:
Zeg, maar even terugkomend op die gouden en zilveren tanden...
Die handelaren zijn wrs. wel zelfredzaam he..
Het cruciale verschil is dat dit plaatsvindt vanuit een bepaalde geloofsovertuiging. Uit naam van "het atheisme" plegen groepen mensen geen wandaden.. En in dat kader gaat jouw vergelijk dus niet op.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:01 schreef Dennis_enzo het volgende:
Bekijk het eens andersom. Ik ben een atheistische student die basketbalt. Als er ergens aan de andere kant van de wereld een atheistische basketballende student in naam van atheistische basketballende studenten een moord pleegt voel ik me echt niet geroepen om te gaan verkondigen dat zijn mening niet die van alle atheistische basketballende studenten is. Hell, als het mijn buurman was zou ik daar ook geen behoefte aan hebben. Sterker nog, ik zou het een belediging vinden als iemand mij mede schuldig vind omdat ik ook toevallig een atheistische basketballende student ben.
Nee, ik snap ook wel dat er geen atheistische basketballende studententerroristen zijnquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:05 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het cruciale verschil is dat dit plaatsvindt vanuit een bepaalde geloofsovertuiging. Uit naam van "het atheisme" plegen groepen mensen geen wandaden.. En in dat kader gaat jouw vergelijk dus niet op.
Uiteraard, dit heeft niks met de islam te maken, net zoals alle problemen met Marokkanen in Nederland ook weinig met de islam te maken hebben. Figuren als Wilders weten dat wel altijd mooi in elkaar te smelten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:13 schreef EchoAlpha het volgende:
Dat die negers daar verschrikkelijk dom zijn oké maar dat jullie er met beide benen intrappen snap ik niks van...Ziet niemand dan dat die negers gewoon uit zijn op goud en er een goede smoes voor verzinnen?
Oh zo, ja natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn of haar eigen daden.. Het zou je meer aan het denken kunnen zetten dat er een hoop niet deugt wat in jouw zogenaamd "heilige" boek staat.. En dat je dus willekeurig bepaalde dingen accepteert en andere dingen verwerpt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:11 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Nee, ik snap ook wel dat er geen atheistische basketballende studententerroristen zijnHet is toch ook maar een voorbeeld. Vervang het 'atheistische basketballende student' door moslim en het gaat (wat mij betreft) nog steeds op.
Vanzelfsprekend wel, maar ik reageerde op zijn vergelijk van verantwoordelijkheid voor bepaalde daden.. Niet zozeer op dit geval.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:13 schreef EchoAlpha het volgende:
Dat die negers daar verschrikkelijk dom zijn oké maar dat jullie er met beide benen intrappen snap ik niks van...Ziet niemand dan dat die negers gewoon uit zijn op goud en er een goede smoes voor verzinnen?
Ik ben geen moslim, dus mijn heilige boek is het nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:14 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Oh zo, ja natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn of haar eigen daden.. Het zou je meer aan het denken kunnen zetten dat er een hoop niet deugt wat in jouw zogenaamd "heilige" boek staat.. En dat je dus willekeurig bepaalde dingen accepteert en andere dingen verwerpt.
Je wilt blijkbaar vergeten dat "dit soort dingen" steeds vaker plaatsvindt, overal ter wereld, dat het telkens uit naam van die Ene Grote gebeurt en dat blijkbaar de hele oemma daarbij is gezegend -- maar dat er vanuit diezelfde oemma nauwelijks een tegengeluid komt. Het wordt verzwegen, geslikt en weggekauwd. Alsof het blijkbaar niet erg genoeg is. Er is altijd wel iets anders om je beklag over te doen. Om nog maar te zwijgen van de losbandige buurvrouw -- de hoer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:11 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Nee, ik snap ook wel dat er geen atheistische basketballende studententerroristen zijnHet is toch ook maar een voorbeeld. Vervang het 'atheistische basketballende student' door moslim en het gaat (wat mij betreft) nog steeds op. Net zoals het feit dat ik student of atheďst of basketballer ben niet automatisch vastlegt hoe ik over alles in de wereld denk, doet het woordje moslim dat ook niet. Als je van moslims verwacht dat ze zich steeds voor dit soort dingen gaan lopen verontschuldigen impliceer je dat wel.
Nee natuurlijk niet.. En juist omdat iedereen "het" heilige boek anders uitlegt zou je als gelovige moeten gaan twijfelen aan de hele relevantie van zo'n boek. Dan krijg je die bullshit van wat is letterlijk bedoeld, wat symbolisch etc..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:17 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim, dus mijn heilige boek is het nietMaar ik betwijfel dat er in staat dat gouden tanden zondig zijn. Dat die mafkezen dat er van maken betekent natuurlijk niet dat het gelijk zo ís.
Tsja, waarschijnlijk zien gelovigen dat weer als een of andere test van godquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:26 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.. En juist omdat iedereen "het" heilige boek anders uitlegt zou je als gelovige moeten gaan twijfelen aan de hele relevantie van zo'n boek. Dan krijg je die bullshit van wat is letterlijk bedoeld, wat symbolisch etc..
Er zijn dan ook heel erg veel moslims, verspreid over de hele wereld. Nogmaals mijn vraag: waarom moeten mensen in Iran dingen veroordelen die een klein groepje in Somalië uitvoert? Omdat ze toevallig allebei moslim zijn? Dat vind ik een erg zwakke reden. Ik verwacht ook niet van mijn Christelijke oma dat ze aan iedereen moet vertellen dat ze het niet eens is met een mafkees die in naam van Jezus een dozijn mensen vermoord.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je wilt blijkbaar vergeten dat "dit soort dingen" steeds vaker plaatsvindt, overal ter wereld, dat het telkens uit naam van die Ene Grote gebeurt en dat blijkbaar de hele oemma daarbij is gezegend -- maar dat er vanuit diezelfde oemma nauwelijks een tegengeluid komt. Het wordt verzwegen, geslikt en weggekauwd. Alsof het blijkbaar niet erg genoeg is. Er is altijd wel iets anders om je beklag over te doen. Om nog maar te zwijgen van de losbandige buurvrouw -- de hoer.
De islamitische wereld is in intellectueel opzicht morsdood. Wie brengt haar weer tot leven? Wie durft de heilige boeken tot simpel leesvoer te verklaren?
Het blijft wel angstvallig stil in de Islamtische wereld als er moslim-terrorisme plaatsvindt.. Ze zouden ook eens een statement kunnen maken als het toch maar zo'n klein groepje is die het voor hun verpest. Net zoals Marokkanen hun bek weleens open mogen doen omdat een klein groepje van hun hele wijken terroriseren.. Maar doorgaans hoor je helemaal niets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:33 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Er zijn dan ook heel erg veel moslims, verspreid over de hele wereld. Nogmaals mijn vraag: waarom moeten mensen in Iran dingen veroordelen die een klein groepje in Somalië uitvoert? Omdat ze toevallig allebei moslim zijn? Dat vind ik een erg zwakke reden.
Zelfs als ze een statement zouden maken, zou dat niks veranderen voor de gemiddelde islambasher. En waarom zouden ze die moeite doen alleen maar om een paar mensen uit een ander werelddeel een plezier te doen. Ik zou het ook wel weten als iemand in Australië ofzo opeens een statement van mij verwacht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:35 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het blijft wel angstvallig stil in de Islamtische wereld als er moslim-terrorisme plaatsvindt.. Ze zouden ook eens een statement kunnen maken als het toch maar zo'n klein groepje is die het voor hun verpest. Net zoals Marokkanen hun bek weleens open mogen doen omdat een klein groepje van hun hele wijken terroriseren.. Maar doorgaans hoor je helemaal niets.
Alleen piepen dat een heel klein groepje het verpest voor hun allemaal.
Jouw zinloze gebazel draagt in ieder geval niet bij aan het beeld van de gemiddelde Moslim. Dat je het ff weetquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:37 schreef Meki het volgende:
Alle onwetende en weigerende kennis opzoekende die maar roepen dat de Islam oproept tot terreur moeten zich diep schamen, want dat zijn leugens en smaad en wordt enkel gezegd uit jaloersheid haat en diepe onwetendheid over de Islaam.
het enkel volgen van het negativiteit in de media en elders van de Islam zal jullie geen goeds doen integendeel het zal jullie laten zakken in een moeras.
Dat is nog maar de vraag.. verhullen in stilzwijgen is in ieder geval vruchteloos.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:39 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Zelfs als ze een statement zouden maken, zou dat niks veranderen voor de gemiddelde islambasher. En waarom zouden ze die moeite doen alleen maar om een paar mensen uit een ander werelddeel een plezier te doen. Ik zou het ook wel weten als iemand in Australië ofzo opeens een statement van mij verwacht.
Inderdaadquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:39 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Jouw zinloze gebazel draagt in ieder geval niet bij aan het beeld van de gemiddelde Moslim. Dat je het ff weet
"Topman van Al Qaida" die je bent
Het blijft ook erg stil bij de westerse wereld die bijna altijd oorlogen luiden in Afrika waarin duizenden afrikanen elkaar afmaken voor diamanten waar de opdrachtgevers altijd westerse landen zijn. Het blijft ook erg stil bij vele warenhuizen waar de hele Aziatische wereld zich woekeloos en roekeloos moet werken in zeer dramatische omstandigheden om heel Europa een aanbiedingen te geven en zodat de winkels met elkaar kunnen concurreren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:35 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het blijft wel angstvallig stil in de Islamtische wereld als er moslim-terrorisme plaatsvindt.. Ze zouden ook eens een statement kunnen maken als het toch maar zo'n klein groepje is die het voor hun verpest. Net zoals Marokkanen hun bek weleens open mogen doen omdat een klein groepje van hun hele wijken terroriseren.. Maar doorgaans hoor je helemaal niets.
Alleen piepen dat een heel klein groepje het verpest voor hun allemaal.
:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:39 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Jouw zinloze gebazel draagt in ieder geval niet bij aan het beeld van de gemiddelde Moslim. Dat je het ff weet
"Topman van Al Qaida" die je bent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |