Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Dat kan idd wel. Je moet wel een grote investering doen en er de ruimte voor hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:05 schreef maickeltje het volgende:
Om gewoon een goed en gespierd lichaam te krijgen zonder al te veel fratsen kun je best thuis trainen hoor.
Dat is waar, maar omdat je meestal als je thuis traint je grotendeels met dumbbells traint je meer spiermassa op bouwt dan door met machines te trainen omdat je met bells alles zelf moet doen en zo meer spiermassa gebruikt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:07 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dat kan idd wel. Je moet wel een grote investering doen en er de ruimte voor hebben.
En 'goed en gespierd lichaam zonder fratsen' is relatief.
Want je kan in de sportschool niet alleen met bar/dumbbells trainen? Of mis ik je redenering hier gewoon compleet?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:09 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Dat is waar, maar omdat je meestal als je thuis traint je grotendeels met dumbbells traint je meer spiermassa op bouwt dan door met machines te trainen omdat je met bells alles zelf moet doen en zo meer spiermassa gebruikt.
Mee eens.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:15 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Want je kan in de sportschool niet alleen met bar/dumbbells trainen? Of mis ik je redenering hier gewoon compleet?
Vorige week gemeten op de sportschool met een tang, was 14%. Geen sixpack op dit moment maar dat vind ik (met de winter in aantocht) niet zo belangrijk. Heb deze zomer doorgebulkt en dat wil ik blijven doen tot maart ongeveer, en dan mijn verpercentage terugbrengen tot 11% ofzo.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:24 schreef Rejected het volgende:
Nice Gauner! Op welk vetpercentage zit je ongeveer?
Zijn zeker nette stats!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:34 schreef Rejected het volgende:
Toevallig ook 1,76 maar een stuk lichter.
71/72 kg @ 12-13% denk ik.
Bench 90x1
Squat 90x2
Deadlift 120x2
Oppassen met die knie, heb zelf klote ervaring met een knieblessure en dat is inderdaad niks.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:09 schreef Gauner het volgende:
[..]
Zijn zeker nette stats!
Mijn BP ligt iets hoger, squats echter iets lager. Elke keer als ik squat 'voel' ik het in mijn rechterknie,
niet echt pijn maar het voelt niet 100% goed. Daarom wil ik daar niet te zwaar gaan, blessure is het
laatste waar ik op zit te wachten.
Hoe oud ben je en hoelang train je al?
Ook nette stats zeg!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Oppassen met die knie, heb zelf klote ervaring met een knieblessure en dat is inderdaad niks.
Aangezien je net een voorstelrondje hebt gedaan hier even mijne:
Leeftijd: 27
BW: ~90kg
Lengte: 1.93m
BP: 150kg (2008)
SQ: 170kg (2008)
DL: 200kg (2008)
De redenering is dat je gemakzuchtig alleen apparaten traine of merendeels.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:15 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Want je kan in de sportschool niet alleen met bar/dumbbells trainen? Of mis ik je redenering hier gewoon compleet?
Mijn doel zal zijn deze aantallen dit jaar ook weer halenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 02:21 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ook nette stats zeg!
Niet gedacht dat er zulke beesten op Fok! zaten.
Nog een doel voor komend jaar?
Is altijd klote als je niet kunt trainen en eten zoals je zou willen. Maar die paar kilo's zijn er zo weer bij als je weer flink aan de slag gaat. Heb in maart een week in het ziekenhuis gelegen, 10 kilo kwijt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn doel zal zijn deze aantallen dit jaar ook weer halen
Heel druk geweest in de zomer dus relatief weinig getraind, niet goed op voeding gelet en aardig wat kilo'tjes afgevallen door klussen e.d.
Cleans is niet echt mijn favoriet eigenlijk, rug is al verneukt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:21 schreef wapwip het volgende:
Dippen en cleansheerlijk.
Morgen even een zooi kettlebells erbij kopen en dan kan wapwip ook weer wat weken/maanden vooruitEn mis de sportschool nog steeds totaal niet
Als ik ga dippen meestal aan het eind van m'n training, zonder extra gewicht en dan 4x8 o.i.d.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:45 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Als jullie dippen, hoeveel reps en ook met een extra gewicht? Ik doe nu 2x in de week, een keer of 20, met 20 kg op mn bovenbenen.
Ook last van. Gelukkig worden die weekendjes steeds spaarzamer.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:01 schreef McGilles het volgende:
Gisteren weer geweest naar de gym na een druk weekendje met een paar uurtjes slaap, was echt 3x niks
Geen energie, geen kracht, geen uithoudingsvermogen
Wat hakt zo'n weekendje erin zeg.
Slechte ervaringen met GLS..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:44 schreef wapwip het volgende:
Iemand hier trouwens ooit iets bij fitness-seller gekocht? Daar heb je me een partij geduld nodig voor je spullen gebracht worden, en daar moet je dan ook nog maar geluk mee hebben aangezien het per GLS gaat
Klopt, maar toen ik hoorde dat het per GLS ging heb ik het toch maar gauw geannuleerd, tevens omdat wat ik gekocht had, ineens uitverkocht bleek te zijn, toen ik al 2 weken zat te wachten op me spullenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:00 schreef Gauner het volgende:
[..]
Slechte ervaringen met GLS..![]()
Echter ze hebben wel leuke spullen bij Fitness-seller, prijzen zijn niet extreem in ieder geval.
Deed ik vroeger ook, maar ik ging denk ik te diep waardoor ik een schouderblessure kreeg.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als ik ga dippen meestal aan het eind van m'n training, zonder extra gewicht en dan 4x8 o.i.d.
Dat klinkt gewoon als slechte service. Heb er zelf nog nooit wat gekocht daarom kan ik daar niet overquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:04 schreef wapwip het volgende:
[..]
Klopt, maar toen ik hoorde dat het per GLS ging heb ik het toch maar gauw geannuleerd, tevens omdat wat ik gekocht had, ineens uitverkocht bleek te zijn, toen ik al 2 weken zat te wachten op me spullen
Denk maar niet dat je het dan snel hebt, moet je alsnog lang wachtenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:42 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dat klinkt gewoon als slechte service. Heb er zelf nog nooit wat gekocht daarom kan ik daar niet over
meepraten. Zie net wel dat F-S 10 kilometer ligt van waar ik woon, dus mocht ik ooit er iets willen kopen dan ga ik het wel zelf halen i.p.v. GLS.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:49 schreef wapwip het volgende:
[..]
Denk maar niet dat je het dan snel hebt, moet je alsnog lang wachtenIk had me kettlebells inmiddels beter zelf in rusland kunnen gaan halen, sterker nog ik had ze er zelf kunnen gaan maken, nog een weekje moskou erbij kunnen doen, en dan waren ze nog niet binnen geweest
![]()
maar morgen kan ik gelukkig weer trainen
Homegym dus, nice!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:29 schreef wapwip het volgende:
thuisna een aantal jaar vaste klant van de sportschool te zijn geweest, tot ie failiet was
Lijkt me ideaal ja, alleen moet je wel de ruimte hebben, en moeders de vrouw die het ook oké vind.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:54 schreef Gauner het volgende:
[..]
Homegym dus, nice!
Is iets wat ik later zeker ook wil.
Njah valt mee hoor met die homegym, heb een clean stang en dip-bar. En verder train ik eigenlijk alleen nog maar met kettlebells, doe vechtsport dus zo heel big wil en hoef ik niet te worden. Morgen dus even me laatste zooi bells kopen en dan heb ik de hele collectie compleet tot 50kgquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:54 schreef Gauner het volgende:
[..]
Homegym dus, nice!
Is iets wat ik later zeker ook wil.
En niet onbelangrijk, de centen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Lijkt me ideaal ja, alleen moet je wel de ruimte hebben, en moeders de vrouw die het ook oké vind.
Ja, maar met wat handigheid kun je bv zelf wel een curl rek in elkaar zetten, en marktplaats staat vol met halterzooi vaak.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:42 schreef Gauner het volgende:
[..]
En niet onbelangrijk, de centen.
Mijn doelen liggen helaas iets anders, heb toch meer de benches, barbells en dumbells nodig voor wat ik wil doen. Is niet goedkoop, maar als je het eenmaal hebt dan hoef je het ook niet meer snel te kopen en geen contributie voor de sportschool (waar ik nu 55 euro p.m. voor betaalquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:41 schreef wapwip het volgende:
[..]
Njah valt mee hoor met die homegym, heb een clean stang en dip-bar. En verder train ik eigenlijk alleen nog maar met kettlebells, doe vechtsport dus zo heel big wil en hoef ik niet te worden. Morgen dus even me laatste zooi bells kopen en dan heb ik de hele collectie compleet tot 50kg
Voor zover je dat een homegym kan noemen is het zéker ideaal![]()
Ja je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:51 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Ja, maar met wat handigheid kun je bv zelf wel een curl rek in elkaar zetten, en marktplaats staat vol met halterzooi vaak.
Met een goed powerstation kom je al een heel eindquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:00 schreef Gauner het volgende:
[..]
Mijn doelen liggen helaas iets anders, heb toch meer de benches, barbells en dumbells nodig voor wat ik wil doen. Is niet goedkoop, maar als je het eenmaal hebt dan hoef je het ook niet meer snel te kopen en geen contributie voor de sportschool (waar ik nu 55 euro p.m. voor betaal).
[..]
Ja je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.
Ja is erg duur waar ik ga.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:06 schreef wapwip het volgende:
[..]
Met een goed powerstation kom je al een heel eindHeb wel een poos bodybuilding gedaan maar op gegeven moment de keuze moeten maken tussen dat, en jiu-jitsu en voor het laatste gegaan
En dan wil je geen enorme spiermassa hebben
![]()
55 per maand?ik betaalde 25 ofzo, voor een hardcore gym. Misschien was dat de reden ook wel dat ze nu failiet zijn
Kan wel de garage gaan leegruimen, weet alleen niet of ouders dat zo leuk vinden.. (woon nog thuis).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:13 schreef wapwip het volgende:
Gewoon je garage een keer leegruimen, en rustig aan je eigen gym inrichten![]()
![]()
en wellicht even sparen![]()
Die wellness centers zijn over het algemeen echt kut, valt nog mee dat je gewichten hebt tot 50kilo, meeste hebben tot 20Heb heel eventjes bij Achmea getraind, had daar alles binnen een mum van tijd uitgespeeld, en iedereen staat je dan aan te staren van zo zo
Alsof 100kilo legpress zo gigantisch enorm veel is
(dat was de max voor dat apparaat daar)
Ja ik zie ze vaak eventjes trainen, en dan massaal richting de kantine gaan, 50+ meeting.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:27 schreef wapwip het volgende:
Die oudjes gingen altijd een praatje maken met mij, en dan gingen ze de kantine in, aan de koffie en de mars/chocolade bollen. Zodat je je best wel afvroeg waarom ze uberhaupt trainde![]()
Nee dat niet, ze zien er wel redelijk goed uit moet ik zeggen. Het zijn deze ongeveer:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:49 schreef wapwip het volgende:
lol, in de sportschool heb ik die dingen ook nooit aangeraaktGokje dat ze bij jullie die gekleurde wijvige dingen hebben en zeker geen van 30+kg?
Niet dat je daar in het begin ook maar iets mee kunt, maar toch
Ja je mag toch iets verwachten voor 55 euro p.m. he?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:04 schreef wapwip het volgende:
oh dat valt me mee, ik dacht meer aan ditWel vaag dat ze die dingen gewoon daar hebben liggen trouwens, aangezien je zonder een beetje training echt heel weinig met zo'n bal kunt doen
Maar goed, dat geldt zo'n beetje voor iedere oefening in de sportschool, dus wat dat betreft
![]()
Je lacht je rot in zo'n healthcenter, zoveel mensen die niet weten wat ze aan het doen zijn
Mp met dumbells van 18 kgquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:25 schreef Gauner het volgende:
Vandaag schouders, kuiten en beetje buik gedaan.
Damn wat is de military press toch een heerlijke oefening!
Hoezo aan te gapen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:28 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Mp met dumbells van 18 kg, staand, iedereen staat je aan te gapen
. Flyes zijn ook niet verkeerd trouwens.
Vrij kleine sportschool, met niet echt veel mensen die dat soort oefeningen doen (meeste is spinnenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoezo aan te gapen?
MP doe ik met dumbell van 40kg
Op 1 dag?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:40 schreef ssebass het volgende:
Vandaag triceps, borst en rug gedaan.
Je moet doen wat voor jezelf het beste is. Belangrijk is afwisseling, echt belangrijk!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:42 schreef ssebass het volgende:
Nee normaal doe ik rug er ook niet bij, die combineer ik met biceps omdat er met veel oefeningen overlap is, maar aangezien mijn rug boven niet evenredig is getraind met mijn borst probeer ik nu vaker mijn rug te doen en dus toegevoegd aan deze sets.
Ik denk ook niet dat ik er het maximale uithaal, volgens mij kan ik wel meer. Ik doe bij de meeste dingen 4x10 en het gewicht per set omhoog. Laatste setje van 10 krijg ik dan meestal niet meer vol. Leek mij op zich een prima methode, maar misschien kan ik beter steeds tot het maximum gaan en er dan juist gewicht eraf halen. Dus precies andersom.
Als die vrouw verder ook cardio doet en continu traint, dan zal het zeker helpen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:12 schreef Panzerknacker666 het volgende:
of vrouwen die denken dat je slanker word van je dijen te trainen!, of je bovenbenen
Mwah... soms wat smokkelen is niet zo erg volgens mij. Zolang je maar doorhebt wat je doet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:53 schreef Gauner het volgende:
[..]
Je moet doen wat voor jezelf het beste is. Belangrijk is afwisseling, echt belangrijk!
En natuurlijk dat je de beweging correct uitvoert, niet gaan lopen gooien en smijten voor
een paar extra kilo's, daar schiet je niks mee op.
Zeker, beetje smokkelen kan soms geen kwaad, wat ik bedoel is dat je niet als een malloot iets gaat verneuken door teveel gewicht te pakken wat je eigenlijk nog niet aankan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 09:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Mwah... soms wat smokkelen is niet zo erg volgens mij. Zolang je maar doorhebt wat je doet.
Ja ik geef spiergroepen na het trainen altijd 2-3 dagen rust. Wat wel lastig is, is dat je sommige oefeningen eigenlijk niet alleen kan doen want dat is te gevaarlijk. Ik ga bijvoorbeeld met bankdrukken niet maximaal omdat ik bang ben dat ik doorzak. Probeer ook meestal met z'n tweeen te trainen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:53 schreef Gauner het volgende:
[..]
Je moet doen wat voor jezelf het beste is. Belangrijk is afwisseling, echt belangrijk!
En natuurlijk dat je de beweging correct uitvoert, niet gaan lopen gooien en smijten voor
een paar extra kilo's, daar schiet je niks mee op.
Ik trainde altijd borst rug schouders triceps biceps op 1 dag. Groeide ik hard op.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:00 schreef Gauner het volgende:
[..]
Op 1 dag?![]()
Kun je beter splitsen en samen met je andere spiergroepen een goed splitschema van maken.
Ik zou geen borst en rug op 1 dag kunnen doen als ik ze maximaal wil pakken..
Hoezo bankdrukken niet maximaal? Train zelf al voor een jaar of 2 heel vaak alleen en heb er geen moeite mee. Ik weet precies wat ik wel en niet kan, ik voel dat zelf ook goed aanquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:04 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja ik geef spiergroepen na het trainen altijd 2-3 dagen rust. Wat wel lastig is, is dat je sommige oefeningen eigenlijk niet alleen kan doen want dat is te gevaarlijk. Ik ga bijvoorbeeld met bankdrukken niet maximaal omdat ik bang ben dat ik doorzak. Probeer ook meestal met z'n tweeen te trainen.
Ging lekker, alleen squats.. Bij eerste setje laag gewicht voelde ik hem alweer, de rechterknie. Bij tweede setje weer bij elke rep een steek. Heb de set maar afgebroken, geen squats meer voor mij voorlopig. Het voelt gewoon niet goed. Heb ik maar lunges gedaan in plaats daarvan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:18 schreef Gauner het volgende:
[..]Zometeen lekker traps, quads en hamstrings trainen.
Ik train ook zo'n twee jaar alleen nu. Heb met de bank wel eens hachelijke momentjes meegemaakt dat ik de stang nog maar net in het rek terug kon leggen, maar nu weet ik precies hoever ik kan gaan en komt dit eigenlijk nooit meer voor. Als ik weet dat ik hulp nodig heb vraag ik altijd gewoon iemand of ze even willen spotten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoezo bankdrukken niet maximaal? Train zelf al voor een jaar of 2 heel vaak alleen en heb er geen moeite mee. Ik weet precies wat ik wel en niet kan, ik voel dat zelf ook goed aan
Is je vorm wel 100%?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:25 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ging lekker, alleen squats.. Bij eerste setje laag gewicht voelde ik hem alweer, de rechterknie. Bij tweede setje weer bij elke rep een steek. Heb de set maar afgebroken, geen squats meer voor mij voorlopig. Het voelt gewoon niet goed. Heb ik maar lunges gedaan in plaats daarvan.
Ja de vorm is goed, daar heeft al een paar keer iemand (grote bodybuilder die 190 squat) naar gekeken en zei dat de vorm perfect is. Heb gewoon een zwakke rechterknie, weet ook niet waar dat door komt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Is je vorm wel 100%?
Het is namelijk echt zo dat zeker 80+% gewoon een totaal foute vorm heeft. Het is erg belangrijk die heupflexibiliteit te hebben in het eerste deel van de beweging en je onderbeen totaal niet te bewegen.
Of gewoon een paar maandjes met 60kg fullsquatten, 2-1-2-, 2 seconden beweging naar beneden, 1 seconde vasthouden, 2 seconden naar boven.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:15 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja de vorm is goed, daar heeft al een paar keer iemand (grote bodybuilder die 190 squat) naar gekeken en zei dat de vorm perfect is. Heb gewoon een zwakke rechterknie, weet ook niet waar dat door komt.
Thanks, zal ik onthouden en volgende week proberen!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Of gewoon een paar maandjes met 60kg fullsquatten, 2-1-2-, 2 seconden beweging naar beneden, 1 seconde vasthouden, 2 seconden naar boven.
Wat ook kan helpen is op een verhoging stappen en dan achteruit er weer vanaf stappen met een soort van een-benige squat bewegingLastig uit te leggen maar die oefening heb ik veel moeten doen toen ik herstellende was met een knie blessure.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:49 schreef McGilles het volgende:
Dan moet je juist goed eten voor beter herstel en opbouw van spiermassa!
Minder koolhydraten heb ik het over. Als je droogtraint (daar ben ik in feite mee bezig) zul je toch weinig spiermassa opbouwen, staat zelfs nog in de OP ook ben al blij als ik de aanwezige spiermassa weet te behouden. Op niet trainingsdagen lager in koolhydraten zitten is makkelijker aangezien je die dag niet met zware gewichten aan het smijten hoeft of op die ellendige stepmachines.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:49 schreef McGilles het volgende:
Hoezo op niet-trainingsdagen minder eten? Dan moet je juist goed eten voor beter herstel en opbouw van spiermassa!
Machines heb je iets meer kans op blessures, omdat je in dezelfde range of motion blijft, bij vrije gewichten is je hele lichaam bezig, en bovendien dus zoals al eerder gezegd je stabilisatie-spieren.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:33 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ok, dus het heeft niet extreme invloed op de mate van vooruitgang he?
Over voeding en rust spreekt uiteraard voor zich. Met name voeding pak ik de laatste tijd ook wat beter aan. En altijd minimaal 1 dag rust voordat ik dezelfde spiergroep train.
Ik zou afraden om altijd benchpress te doen op een Smith. Ter afwisseling om eens lekker ongenuanceerd met gewicht te smijten is erg leuk, maar op den duur gaat het je prestaties negatief beinvloeden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:36 schreef wapwip het volgende:
[..]
Machines heb je iets meer kans op blessures, omdat je in dezelfde range of motion blijft, bij vrije gewichten is je hele lichaam bezig, en bovendien dus zoals al eerder gezegd je stabilisatie-spieren.
Maar of 80kg chestpress op een machine nou echt slechter qua vooruitgang is dan een chestpress met losse gewichten, geen idee. Volgens mij maakt dat niet zo gek veel uit. Je traint alleen anders, en ik denk dat het meer de vraag is wat beter werkt voor jou.
Dat verschil ligt heus niet eraan of je met losse gewichten of machines traint, eerder aan de voeding en hoe serieus ze ervoor gaan (beachboys neem ik sowieso niet serieus). Voordeel met machines is dat je soms minder kunt smokkelen, je zit vast in het apparaat als het ware. Probeer gewoon de basis oefeningen los te doen (benchpress, squat, deadlift). Voor de rest moet je gewoon oefeningen nemen die je zelf lekker vind, machine of los gewicht.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:23 schreef TheVotary het volgende:
Daarnaast vind ikzelf de praktijk ook wel belangrijk, ik heb zelf nu in mijn leven bij 4 sportscholen getraint en bij elke zie ik weer hetzelfde. De knackebroodjes/beachboys die geen kloot vooruit gaan en hun tijd beter zouden kunnen besteden zie je maar wat aankloten op de machines en de grote gasten die wel vooruit gaan zie je voornamelijk spelen met losse gewichten. Wie heeft er dan gelijk?
Als het hetzelfde gevoel is als wat ik wel eens heb gehad, dan kan het best een teken zijn dat je teveel hebt getraint. Voelt het een beetje alsof je ook slap bent in je benen, dat je niet alles kan geven, maar dat het tijdens je training toch best lekker gaat?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:39 schreef wapwip het volgende:
Iemand hier enig idee wat dit zijn kan,
Ik heb laatste tijd best vaak een raar gevoel in mijn benen, bovenbenen voornamelijk. Het voelt een beetje als vermoeidheid, maar dat is het niet. Want ik heb het ook als ik smorgens opsta. Het gekke is, als ik even stevig ga squatten oid is het voor een behoorlijke tijd weer weg. Een andere optie is een enorme zooi aan suikers naar binnen gieten, zoals cola, maar dat lijkt me niet echt een goed plan.
Vraag me wel heel erg af, wat de oorzaak hiervan is. Het is net alsof mijn benen gewoon gillen om te worden getraind
Denk het niet, want het begon week terug toen ik 2 weken niet had getraind omdat ik op me gewichten aan het wachten was. Het voelt inderdaad wel als slap in de benen, maar na een goede training heb ik er vervolgens geen last meer van. Het zou natuurlijk een overtraining kunnen zijn, die er in die 2 weken rust uit is gekomen maar dat verklaart volgens mij niet waarom het na de training weg is, tot de volgende ochtend of avond.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als het hetzelfde gevoel is als wat ik wel eens heb gehad, dan kan het best een teken zijn dat je teveel hebt getraint. Voelt het een beetje alsof je ook slap bent in je benen, dat je niet alles kan geven, maar dat het tijdens je training toch best lekker gaat?
Idd handigquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:37 schreef Gauner het volgende:
Moest vandaag de zolder opruimen, en dan kom je natuurlijk altijd spullen tegen waarvan je niet (meer) wist dat je ze had. Zo kwam ik allerlei gewichten, een halter, dumbells en een bench tegen. Mijn vader schijnt zo'n tien jaar geleden met goeie moed vanalles te hebben gekocht, maar na een paar keer te hebben gebruikt op de zolder opgeborgen.
Ik dus alles van de zolder afgesleept en op mijn kamer gezet, en voila: het begin van de homegym is er.
Maar zonder gekheid, dit is echt super handig voor mij aangezien ik mijn borst 2x per week ga aanpakken (zwakke groep) en ik nu niet voor die ene extra keer per week naar de gym hoef.
[ afbeelding ]
Je kunt ook goed met dumbells je borst oefenen, gewoon zelfde oefening in principe. Helemaal als je dat bankje ook nog kunt kantelen!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Idd handig
Maar het is geen benchpress, dus je zal wel met dumbelltjes moeten gaan werken. Even wat extra gewichten kopen en je kan gelijk aan de slag
Nee goed, maar het is een bench en kan wel dumbell presses en fly's.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Idd handig
Maar het is geen benchpress, dus je zal wel met dumbelltjes moeten gaan werken. Even wat extra gewichten kopen en je kan gelijk aan de slag
Ja, kan hem schuin zetten, echt handig!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:57 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Je kunt ook goed met dumbells je borst oefenen, gewoon zelfde oefening in principe. Helemaal als je dat bankje ook nog kunt kantelen!
Het klinkt wel vreemd.. Wanneer heb je voor het laatst echt een week volledige rust gehad?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:18 schreef wapwip het volgende:
Godver mijn benen lopen weer te kutten, zo maar even squatten voor ik ga slapen. Zo irritant dit, maar ik heb straks wel goed getrainde benen als dit nog even doorgaat
Hier spreek je jezelf tegen..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:35 schreef Rechterbal het volgende:
Ok, ik sport (het afgelopen halfjaar) minstens 1x per week, maar gemiddeld 2 x per week krachttraining. Ik eet minder en let op calorieën. Ik merk dat me spieren sterker en groter worden, maar me gewicht en postuur bliven hetzelfde.
Val ik af? Ik vind sterker worden heel leuk, maar ik zie me buikje liever verdwijnen. Hoe werkt dat?
Flame maar als het verkeerde topic is, kon geen afval of fitness topic vinden
Afgelopen 2 weken waren zo'n beetje rust. Aangezien ik op me gewichten moest wachten. Dus je zou verwachten dat een overtraining er nu toch echt wel uit zou moeten zijn. Het is ook niet echt een moe gevoel, ik kan er ook niet echt een naam aan hangen. Heel raar is het.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:30 schreef Gauner het volgende:
[..]
Het klinkt wel vreemd.. Wanneer heb je voor het laatst echt een week volledige rust gehad?
Maar hoe weet je dan dat je spieren groter worden als je het niet kunt zien?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:45 schreef Rechterbal het volgende:
Mijn spieren worden groter, maar ik heb een laag vet eroverheen waardoor ikzelf weinig verandering zie.
Sorry voor de onduidelijkheid
En je hebt het puur en alleen bij je (boven)benen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:52 schreef wapwip het volgende:
[..]
Afgelopen 2 weken waren zo'n beetje rust. Aangezien ik op me gewichten moest wachten. Dus je zou verwachten dat een overtraining er nu toch echt wel uit zou moeten zijn. Het is ook niet echt een moe gevoel, ik kan er ook niet echt een naam aan hangen. Heel raar is het.
Soms lijkt het ook binnenkant knie en voor de rest alleen bovenbenenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:00 schreef Gauner het volgende:
[..]
En je hebt het puur en alleen bij je (boven)benen?
Vreemd.. Misschien moet je eens een tijdje andere oefeningen proberen dan die je nu doet. Misschien is je lichaam ze een beetje 'moe'..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:12 schreef wapwip het volgende:
[..]
Soms lijkt het ook binnenkant knie en voor de rest alleen bovenbenen
Effe over lichaamsgewicht: hoeveel vocht is normaal om kwijt te raken in een warme sportschool zonder airco (maar midden in de zon onder een plat dakje)?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:59 schreef Gauner het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dan dat je spieren groter worden als je het niet kunt zien?
Als je spieren groeien en je vet% blijft ongeveer hetzelfde dan zou je lichaamsgewicht hoger moeten
liggen nu..
Als ik de spieren samentrek merk ik dat ik meer spier heb, als ik in de spiegel kijk, zie ik weinig verschil.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:59 schreef Gauner het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dan dat je spieren groter worden als je het niet kunt zien?
Als je spieren groeien en je vet% blijft ongeveer hetzelfde dan zou je lichaamsgewicht hoger moeten
liggen nu..
Dat nadeel wat je noemt is inderdaad wel vervelend. Wat ook vervelend is is dat je je lichaam een beetje voor de gek houdt en dus uiteindelijk echt moe kan worden hierdoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:37 schreef Rejected het volgende:
Cafeinesupplementatie af en toe is echt te geniaal. Die drive die ik ervan krijg is echt sick.
Veel meer zin en puf om iets langer door te gaan.
Verder is een nadeel dat je er vrij snel 'immuun' voor wordt.
Je kunt flink wat vocht kwijtraken, ligt natuurlijk wel helemaal aan de intensiteit van je training en de temperatuur in de gym.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Effe over lichaamsgewicht: hoeveel vocht is normaal om kwijt te raken in een warme sportschool zonder airco (maar midden in de zon onder een plat dakje)?
Je zweet constant zeg maar.
Ik vraag het omdat ik de afgelopen 4-5 weken soms wel 2 kilo lichter was na mijn training dan ik daarvoor was. Thuis heb ik geen weegschaal, dus ik kan het niet zo makkelijk checken.
Even mezelf quotenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:46 schreef McGilles het volgende:
Vanavond squat, deadlift, benchpress en rows, daarna hopelijk met een voldaan gevoel naar huis
Lekkerquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Even mezelf quoten
Squat ging het niet worden vanavond, na 5 setjes deadlift vond ik het wel welletjes. Daarna samen met iemand nog even wat bankdrukken, nog de 125kg vandaag gepakt en ging een stuk beter dan verwacht, aangezien het echt een half jaar geleden is geweest dat ik had getopt, of ook maar er een beetje naartoe had gewerkt.
Daarna nog 50x dippen en 2 oefeningen voor rug en toen zat ik compleet vol. Net een mega-shake op en nu dus lekker lammen, heerlijke training!
quote:
Dank julliequote:
Dat zou echt een super prestatie zijn!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
[..]
Dank jullie
Ging inderdaad lekker gisteren. Nu echt wel de motivatie om weer richting de 150 te gaan met bankdrukken. Ik heb wel het idee dat dat moet kunnen deze winter
Met alle respect voor McGilles, het hangt natuurlijk ook van je lengte af. Neemt niet weg dat het heel veel is voor zijn lengte.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:25 schreef Panzerknacker666 het volgende:
en ik dacht dat mijn 100 kg al veel was
Ik ga 150 van mijn leven niet halen met mijn 1,76 ben ik bang.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:59 schreef Rejected het volgende:
[..]
Met alle respect voor McGilles, het hangt natuurlijk ook van je lengte af. Neemt niet weg dat het heel veel is voor zijn lengte.
Als je klein bent is het in je voordeel bij bankdrukken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:45 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ik ga 150 van mijn leven niet halen met mijn 1,76 ben ik bang.
Waarom is dat dan? Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:14 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als je klein bent is het in je voordeel bij bankdrukken.
Inderdaad.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:29 schreef Fugie het volgende:
Ik dacht dat het voordeel is dat je kortere armen hebt, en dus minder 'ver' hoeft uit te drukken.
Ah interessant, zijn die kortere armen toch nog ergens goed voor.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:29 schreef Fugie het volgende:
Ik dacht dat het voordeel is dat je kortere armen hebt, en dus minder 'ver' hoeft uit te drukken.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:10 schreef Gauner het volgende:
[..]
Je kunt flink wat vocht kwijtraken, ligt natuurlijk wel helemaal aan de intensiteit van je training en de temperatuur in de gym.
Ik ga ook aparte core oefeningen doen, 3x per week stabilisatie oefeningen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:02 schreef Fugie het volgende:
Klinkt als fullbody, als je het intensief genoeg doet kan dat zeker voldoende zijn. Wellicht dat je zelfs nog meer richting olympische lifts moet gaan (clean / jerk etc). In triatlon lijkt het me vooral om je core te gaan ipv dikke biceps.
Helaas heb ik niet de beschikking over een goede instructeur, daarom houd ik het bij genoemde oefeningen.quote:Je zou ook nog oefeningen kunnen overwegen die minder op pure kracht zijn gericht en meer op je sport. Dus waarbij je nog meer 'de beweging' traint, met een een medicine ball en kleine gewichten. Hiervoor moet je alleen wel een goede instructeur hebben, anders gaat dat vrij moeilijk.
Borstspieren gebruik je vooral in de duw-fase bij borstcrawl, samen met de grote rugspier als ik 't goed heb - de eerste wel wat minder, maar het moet wel balans zijn. Dank voor voorbeeld schema!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:59 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Borstspieren lijken me eigenlijk niet zo belangrijk, zwemmen doe je vooral vanuit je Rug/Schouders/Armen? Bij lopen en fietsen heb je die al helemaal niet nodig, je kuiten daarentegen wel, dus vandaar de calve raises.
In bovenstaande schema mis ik eigenlijk wel oefeningen voor je Hamstrings. Je zou een variant van de deadlift kunnen pakken om daar meer nadruk op te leggen. Succes!
Het was misschien niet zo duidelijk geformuleerd in mijn post.. Maar ik train vaker dan twee keer per week, ik streef naar 4-5 dagen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:19 schreef Rejected het volgende:
Als je maar twee dagen in de week traint raad ik je aan om alleen maar compounds te doen. Dat zijn oefeningen waarbij je veel spiergroepen pakt.
Denk hierbij aan squat, deadlift, rows, pull ups, bench press en military press. Je zou eventueel nog wat oefeningen kunnen toevoegen als je daar nog puf voor hebt.
Ow zo, en dan train je op dag 3 en 4 weer hetzelfde?quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Het was misschien niet zo duidelijk geformuleerd in mijn post.. Maar ik train vaker dan twee keer per week, ik streef naar 4-5 dagen.
Ik bedoel met dag 1 en dag 2 bijvoorbeeld maandag en dinsdag.
Daar zit hem het probleem misschien ook wel in. Je moet niet te weinig slapen, maar ook zeker niet te veel want dan word je de hele dag lui en gaperig. Maximaal 8 uur slaap per dag is prima, 12 uur is te veel van het goede..quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:05 schreef Drinky het volgende:
.
Slaapgebrek kan het niet zijn, gezien ik 12 uur op een dag slaap
Ademhaling is meestal correct, af en toe doe ik mischien 2 reps ofzo achter elkaar met m'n adem ingehouden, maar daarna herstel ik dat weer.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:31 schreef Panzerknacker666 het volgende:
ademhaling tijdens de oefening zelf ook wel goed? dat je niet zeg maar je adem continu inhoud?
Tja geen idee, maar lijkt je dat wat met zon ongelovelijk lomp ding trainen? Ik denk dat je met dumbbels hetzelfde kan ..quote:Op donderdag 3 september 2009 12:29 schreef Dacide het volgende:
zo.. al een eeuwigheid niet meer in dit topic geweest... ook al dik half jaar niks meer gedaan qua sport.
Nu weer draad oppakken (fitness)
Wil voor thuis een bulgarian bag aanschaffen.. lijkt me echt een heel fijne investering om heel veel verschillende oefeningen mee te kunnen doen. (veelzijdiger dan kettlebell denk ik)
waar kan ik ze kopen in NL?
is gokhan saki ook al een topsporter? te minste als wij dezelfde bedoelen...quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:56 schreef Fugie het volgende:
bij ons in de sportschool hebben ze tegenwoordig ook zo'n ding. En ik kan je vertellen dat je daar echt op een andere manier mee kan trainen.
Gokhan Saki traint bij mij in de gym, net als wat olympische judoka's (oa de wereldkampioene van afgelopen wk) en nog wel meer topsporters, en die zie ik allemaal met die bag trainen.
Ik denk dat als je op het hoogste niveau K1 vechten doet, je dat wel topsport mag noemen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:57 schreef maickeltje het volgende:
[..]
is gokhan saki ook al een topsporter? te minste als wij dezelfde bedoelen...
gelukkig dan bedoel je de goeie gokhan saki.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:04 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik denk dat als je op het hoogste niveau K1 vechten doet, je dat wel topsport mag noemen.
Nice man, ik heb echt zo'n hekel aan cardio.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:29 schreef TheVotary het volgende:
En hoe is bij iedereen de cut verlopen (geld natuurlijk niet voor iedereen)?
Ik ga wat aanpassingen doen aan mijn schema en ga nog even een paar weekjes door, want spekbuik is nog steeds niet weg. Heb gisteravond en vanochtend eens wat tijd besteed om eindelijk eens het e-book 'burn the fat, feed the muscle' door te nemen op de belangrijke punten (motivatiegedeelte etc. heb ik overgeslagen al weet ik dat het wel belangrijk is). Ik ga toch nog iets meer doen met carb-cycling dat hierin wordt aangeraden want ik heb het idee dat mijn lichaam eraan begint te wennen. Dus 3 days low, one day high etc. Cardio opvoeren naar 5x in de week voor die laatste paar weken. En dan maar eens zien waar het schip strand.
Dat boek is trouwens echt een aanrader. Beter flikkert elke huisvrouw en uitgezakte kale kerel die Sonja Bakker onzin de deur uit en bestellen ze dit e-book (of natuurlijk zijn nieuwe boek die wel in boekvorm is uitgekomen). Dit geeft een veel beter inzicht om te begrijpen wat voeding nu eigenlijk doet met je lichaam en hoe je daarmee kunt 'spelen'.
m'n bloed heeft idd meestal een metaalachtige smaak en ik ben ecto.. (nog) meer eten dus?quote:Op maandag 7 september 2009 19:34 schreef TheVotary het volgende:
Zie je gebeuren als je lichaam in staat van ketose is. Dus wanneer je lichaam vet verbrandt en een tekort aan glucose heeft. Dan vormen er zich restproducten in het lichaam en daar krijg je soms die metaalsmaak van.
Hmmm als je gewoon aan het bulken bent dan is het iets anders. Je zou als je er echt zeker van wilt zijn strips halen bij de apotheek waarmee je ketose kunt meten. Maar eigenlijk denk ik niet dat dit het geval is bij jou als je gewoon aan het bulken bent. Dan moet je wel een heel erg snel metabolisme hebben. Mensen hebben de grootste moeite om in de cut in die staat van ketose te komen namelijk.quote:Op maandag 7 september 2009 22:55 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
m'n bloed heeft idd meestal een metaalachtige smaak en ik ben ecto.. (nog) meer eten dus?
quote:Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.
ik heb een zeer snel metabolisme en ik moet eten als iemand in de bulk om normaal te blijven.. m'n vetpercentage valt hierdoor nogal mee, ik schat rond de 9 à 10%.quote:Op maandag 7 september 2009 23:19 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Hmmm als je gewoon aan het bulken bent dan is het iets anders. Je zou als je er echt zeker van wilt zijn strips halen bij de apotheek waarmee je ketose kunt meten. Maar eigenlijk denk ik niet dat dit het geval is bij jou als je gewoon aan het bulken bent. Dan moet je wel een heel erg snel metabolisme hebben. Mensen hebben de grootste moeite om in de cut in die staat van ketose te komen namelijk.
Je traint dus om af te vallen, dat kan ook een optie zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:00 schreef Den_Haag het volgende:
Losse gewichten!
cutten gaat lekker bij mij. Sinds de vakantie 3-4kg kwijt. bijna onder de 105kg
Doe nu na mijn training 10 minuten hardlopen, redelijk tempo en stevige helling. kom altijd over de 200kcal heen. En verder nog 2 dagen echte cardio-training.
Nope, dat is niet het doel maar het is nu nodig omdat ik te traag werd voor het sporten.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:49 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Je traint dus om af te vallen, dat kan ook een optie zijn.
Maar meestal train je om massa te kweken en niet af te vallen!
Om een beetje inzicht te krijgen wbt de hartslag tijdens mijn 2x per weekse 5 km rentochtje en 2x per week een uurtje op de sportschool de legpress, chestpress en andere apperaten onveilig maken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 07:58 schreef Den_Haag het volgende:
geen idee of het wat is. waar heb je hem voor nodig, specifiek trainingsprogramma of gewoon voor de lol?
Doe eens een hartslagmeter om tijdens het squatten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:47 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Om een beetje inzicht te krijgen wbt de hartslag tijdens mijn 2x per weekse 5 km rentochtje en 2x per week een uurtje op de sportschool de legpress, chestpress en andere apperaten onveilig maken.
Even hierop terugkomen. Bloedtestje laten doen vorige week, en deze week de resultaten binnen. Blijkt dat ik te hoge schildklierwaarden hebquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:30 schreef Rejected het volgende:
Wow, misschien even naar de dokter gaan? Pfeiffer is het eerste wat in me opkomt.
Jay staat er wel erg strak bij ja... Heb nog geen foto's van Branch gezien, verbazend 2equote:
je ziet toch dat hij met zijn hand meer spanning zet op zijn borst?quote:Op zondag 27 september 2009 19:45 schreef Philip10 het volgende:
Dat zeker, maar wtf is er met zijn linker (voor de kijker rechter)borst?
Ben nu zelf jaar lid van de sportschool, doch niet voor bodybuilding
Nergens claim ik dat ik beescht ben of wil wordenquote:Op zondag 27 september 2009 22:22 schreef Vono het volgende:
[..]
je ziet toch dat hij met zijn hand meer spanning zet op zijn borst?
ja, want in 1 jaar word je beescht
En jullie vinden dit écht interessant? Fokking freak, indrukwekkend of niet.quote:
Ik ben eindelijk door mijn creatine heen, echt te lang over gedaanquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:19 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Wordt er nog getraind? Ik merk zelf dat ik een lichte terugval in progressie krijg als ik tijdelijk stop met het gebruik van creatine, met name in de +8 reprange. Morgen weer beginnen
Ik eet ook nog steeds 6x per dag. Ben ik nu gewend en anders krijg ik inderdaad hongerquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:16 schreef Rejected het volgende:
Er wordt uiteraard nog getraind! Maakt niet echt grote gains qua krachtstats maar wel kleine beetjes in lichaamscompositie.
Waar ik voorheen vaak hetzelfde deed, probeer ik nu meer af te wisselen qua reps/sets en in mindere mate oefeningen. Maar merk hier verder weinig verschil in.
Eten jullie hier nog allemaal elke 2-3 uur? Das imo echt niet nodig.
En warom vind jij dat niet nodigquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:16 schreef Rejected het volgende:
Eten jullie hier nog allemaal elke 2-3 uur? Das imo echt niet nodig.
Hoeveel kcal eet je dan in die 2/3 maaltijden? En zijn dat ook echt je enige maaltijden of neem je tussendoor nog weleens een boterham?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:35 schreef Rejected het volgende:
Ik heb zelf juist ervaren dat ik de hele dag honger heb als ik 6x per dag eet! 2-3 grote maaltijden met evenveel kcal en dezelfde verhouding E/K/V heeft me echt veel vooruitgang gebracht.
Mooie post;.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:04 schreef Rigital het volgende:
Het idee achter 6 maaltijden per dag is dat je bloedsuikerspiegel niet te sterk fluctueert. Sterke fluctuaties hierin probeert het lichaam te compenseren.
Als je een zeer grote maaltijd nuttigd zal je bloedsuikerspiegel sterk stijgen. Je lichaam zal dit proberen te compenseren door een deel van de bloedsuikers om te zetten in vet (voor slechtere tijden). Daarnaast duurt het tijdens het eten even voordat je hersenen een seintje krijgen wanneer je genoeg gegeten hebt. Bij met name fastfood is dit een probeem omdat je dit zo snel kunt eten (het is tenslotte fastfood) dat je tussen het moment dat je feitelijk genoeg gegeten hebt en het moment waarop je hersenen dit weten en je stopt met eten je nog veel eten naar binnen kunt werken.
Het bloedsuikergebeuren kan ook het jojo-effect bij te streng dieeten verklaren. Als je bloedsuiker te sterk daalt zal je lichaam dit niet alleen uit vetten compenseren maar ook uit eiwitten, waardoor je onderhoudsniveau daalt. Als je na het dieeten weer "normaal" gaat eten zit je dus boven je onderhoud en kom je dus aan.
Mijn maaltijdvervanger-tip (bijvoorbeeld voor als je met je vriendin ergens heen moet waar je niet fatsoenlijk eten kunt krijgen of als je met je werk in een een of andere training zit): VPX Zero Impact bars.
Het door Rejected genoemde Intermitent fasting topic op DBB is ook erg interessant (net als de meeste Wazzup topics). Er zit een iets andere theorie achter.
(toch jammer dat Fok nog geen Karma/credits systeem kent...)
Bij optie B zou ik de chins schrappen en er lunges of een andere beenoefening (Lunges) voor in de plaats doen en bij A de military press schrappen voor calve raises. Tenzij je vooral voor upperbody training gaat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef Fugie het volgende:
ik weet niet hoe ik mijn fullbody moet gaan opstellen
Zat te denken aan het volgende, 2 varianten en dan afwisselen op ma, wo, vr.
A: squats / benchen / rows (variant a) / chins / dippen / militairy press
B: deadlifts / dumbell press / rows (variant b) / chins / dippen / militairy press
Lunges is geen optie, supersetje leg extensions/leg curls kunnen doen. Dan wel bij A.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:18 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Bij optie B zou ik de chins schrappen en er lunges of een andere beenoefening (Lunges) voor in de plaats doen en bij A de military press schrappen voor calve raises. Tenzij je vooral voor upperbody training gaat.
Ik doe zelf dit overigens:
http://forum.dutchbodybui(...)bbell-schema-220997/
Altijd een bak pasta met (gehakt)saus of rijst en kip mee naar werk, en op werk vanalles en nogwat aan kleinere maaltijden (vaak brood, kwark, yoghurt en soms een chocolademuffinquote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:20 schreef Rejected het volgende:
[..]
Mooie post;.
In dat geval KuDoWwWss!1!
Ik neem altijd kwark+water+whey in een 750 ml fles mee en soms een bak met ei en kip.
Mn vriendin is het allang gewend. :p
Zou wel hardcore zijn!quote:
100 kg en 2389 kcal, is dat niet een beetje weinig?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Zou wel hardcore zijn!![]()
![]()
Maar idd verdeeld over 2 maaltijden, kun je nou eenmaal niet anders invoeren in die vreetmeter van het voedingscentrum. Ik heb 6 eetmomenten op een dag en weeg nu zo'n 100 kg bij 1.84m. Begon de cut op zo'n 108 kg.
Ja, zit idd wel op het randje denk ik. Moet wel bekennen dat ik buiten mijn trainingen om niet echt heel actief ben. Mijn zwaarste inspanning is het ritje van een kwartier op de fiets naar de universiteit alweer ik op een stoel neerplof en ga lezen/schrijven. Dus ik denk wel dat ik nog gewoon kan functioneren hierop.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:40 schreef Rejected het volgende:
[..]
100 kg en 2389 kcal, is dat niet een beetje weinig?
Je hebt trouwens de tofste avatar ooit.
Nooit glucosamine gebruikt. Heb mij een keer laten vertellen dat er geen hard bewijs is dat het echt helpt.
Het is niet zozeer wat ik wil. Als ik iets wil dan bouw ik het er sowieso in. Maar het ging er mij meer om of jullie zo op het oog ook iets zien wat er aan mijn schema veranderd kan worden. ( aanvullingen, schema ombouwen oid. )quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:05 schreef Rejected het volgende:
Als je gespierde benen wil, kan je ze beter wel trainen.
Mijn doel is om meer energie te krijgen. ( heb ik dus al, want ik doe dit schema alweer een jaar ) En zaken als meer spieren opbouwen, beter lichamelijk uiterlijk etc. zijn natuurlijk mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:41 schreef TheVotary het volgende:
Wat is je doel? Wat zijn de specifieke oefeningen en waarom train je de benen niet, ben je een mietje ofzo?
Ik heb van het zomer 4 x 5 kg. halterschijven gekocht voor mijn dumbbels. Dus ik kan nu maximaal 25 kg. per arm trainen. Ik denk dat dat nog wel ff gaat duren voordat ik dat haal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:41 schreef TheVotary het volgende:
En behalve als jij een shitload aan gewichten thuis hebt liggen werkt thuistrainen ook niet echt (we zitten immers in het bodybuilding topic).
Ik heb in principe dus +/- 2x per week een refeed. Bij 1 houd ik het echt schoon en voeg ik alleen wat rijst en boterhammen toe per dag. Op die andere dag dan ga ik los. Zondag heb ik bijvoorbeeld in willekeurige volgorde naar binnnen gewerkt: tripple wopper menu, patat met kipcorn (quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:53 schreef Rejected het volgende:
Das toch 2x15 minuten fietsen.
Wat eet je zoal op een refeed dag?
Mijn FB schema:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef Fugie het volgende:
ik weet niet hoe ik mijn fullbody moet gaan opstellen
Zat te denken aan het volgende, 2 varianten en dan afwisselen op ma, wo, vr.
A: squats / benchen / rows (variant a) / chins / dippen / militairy press
B: deadlifts / dumbell press / rows (variant b) / chins / dippen / militairy press
Heb ondertussen die van mij ook redelijk goed in elkaar. Ben gewoon begonnen en in de sportschool bekeken wat ik ongeveer wil doen, lijkt wel beetje op die van jou:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:49 schreef Rigital het volgende:
[..]
Mijn FB schema:
Schema 1:
- Squat
- Lunges
- Dumbell Press
- Cable Flys
- Lat Pull Down
- Seated row
- Overhead press
- reverse grip cable push down
- bicep barbell curl (EZ stengel, ander krijg ik last van mijn polsen)
Schema 2:
- Deadlift
- BOR
- Dumbell Press
- Cable Flys
- Leg Extention
- Leg Curl
- Side raises / front raises (1 van de 2)
- reverse grip cable push down
Ik zie dat het voedingscentrum eindelijk de Eetmeter eens vernieuwd heeft!quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:21 schreef TheVotary het volgende:
Mijn eetschema voor de low-kcal days tijdens mijn laatste twee weken cut. Mijn lunch is de laatste echte maaltijd met carbs-producten, deze week was dat nog tot +/- 15:00:
[ afbeelding ]
Eetmeter is wel guitig in het toekennen met de eiwit in een stuk kipfilet, maar klopt wel aardig zo.
48/21/31
En nee ik drink geen 3 liter water bij het avondeten, maar om het nou overal te verspreiden in die meter is onnodig werk![]()
![]()
Great minds think alikequote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:57 schreef Fugie het volgende:
[..]
Heb ondertussen die van mij ook redelijk goed in elkaar. Ben gewoon begonnen en in de sportschool bekeken wat ik ongeveer wil doen, lijkt wel beetje op die van jou:
Schema 1:
- Squat
- Bench Press
- Cable Flys
- Seated row
- Lateral Raise
- Pushdown
- Random buik werk
Schema 2:
- Deadlift
- BOR
- Dumbell Press
- Leg Extention
- Leg Curl
- Pull ups
- Militairy Press
- Skullcrushers
- Calf raise
Pullups hele tijd niet gedaan, gister weer voor het eerst en het deed pijnquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:27 schreef Rigital het volgende:
[..]
Great minds think alike
Wat mij opviel:
- slechts 1 echte poot-oefening?
- buikwerk doe ik ook zo nu en dan op het eind, afhankelijk van hoeveel energie ik nog heb
- Skullcrushers is een erg lekkere oefening.
- Pull ups ben ik erg slecht in
- MP nog nooit echt gedaan; misschien dat ik dat ook maar eens moet gaan doen, ter afwisseling.
Lekker beginnen met chin-ups (handen aan andere kant bar, vingers naar je toe) en zodra je daar genoeg kracht mee gewonnen hebt wat pull ups erbij.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:27 schreef Rigital het volgende:
[..]
Great minds think alike
Wat mij opviel:
- slechts 1 echte poot-oefening?
- buikwerk doe ik ook zo nu en dan op het eind, afhankelijk van hoeveel energie ik nog heb
- Skullcrushers is een erg lekkere oefening.
- Pull ups ben ik erg slecht in
- MP nog nooit echt gedaan; misschien dat ik dat ook maar eens moet gaan doen, ter afwisseling.
Of je pakt hem niet zo breed? wil ook wel helpen....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:49 schreef 16meter het volgende:
[..]
Lekker beginnen met chin-ups (handen aan andere kant bar, vingers naar je toe) en zodra je daar genoeg kracht mee gewonnen hebt wat pull ups erbij.
Ik kon gister ook nauwelijks 1 fatsoenlijke pull-up meer.Voortaan dan maar chinnen.
En niet opgeven, ook al kan je er maar een handjevolquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:35 schreef 16meter het volgende:
Zal het eens proberen, je bent gauw geneigd om hem vrij breed te pakken.
2x momenteel,quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:36 schreef Gauner het volgende:
4x.
Momenteel:
Schouders/Biceps
Quads/Hamstrings
Borst/Triceps/Traps
Rug/Kuiten
Deadliften zit er altijd wel in, maar bankdrukken e.d. is meestal een ramp. Zal blij zijn als ik nog 120 ofzo kan duwen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:30 schreef zquing het volgende:
3 maandjes niet meer getrained, deze week weer begonnen en 150 op de deadlift gepakt. Ik voel me goed
que?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:46 schreef Fugie het volgende:
[..]
Pullups hele tijd niet gedaan, gister weer voor het eerst en het deed pijn![]()
Is een kwestie van trainen, gaat vanzelf beter. Wij hebben ook een machine waar je ze mee kan oefenen met hulpgewicht. Daar kan je mooi op je houding en explosiviteit trainen. MP is eigenlijk een simpele variant van de overhead press, overhead pakt een stuk meer spieren mee.
Enkel is nog steeds brak, probeer langzaam weer op te bouwen. Daarnaast hoop ik binnenkort weer football training te hervatten, dan zijn relatief frisse benen wel prettig.
MP is voeten bij elkaar... OP op schouder breedte. Weet ook niet of ik het helemaal eens ben met de bovengenoemde stelling...quote:
Ik heb ook een periode gehad dat ik vaak verrekte misselijk werd, en deed (en doe) FB met supersets. Heb er nu op de een of andere manier geen last meer van, geen idee wat ik nu anders doe. Misschien gewenning ofzoquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:57 schreef Rejected het volgende:
Overhead Press is naar mijn weten een verzamelnaam van oefeningen als shoulder press en military press.
Heb het nu ook ff druk met tentamen week. Hierdoor kan ik in deze en volgende week in totaal maar 5x trainen, normaal train ik 4x per week(split). Net een soort FB gedaan met weinig pauzes ertussen om zoveel mogelijk te pakken.Resultaat was dat ik aan het einde toch een beetje misselijk werd.
Pff, ik zit al een half jaar op 120 kg ofzo.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:30 schreef zquing het volgende:
3 maandjes niet meer getrained, deze week weer begonnen en 150 op de deadlift gepakt. Ik voel me goed
Baas boven baas hequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:16 schreef Rejected het volgende:
[..]
Pff, ik zit al een half jaar op 120 kg ofzo.
Weet je precies wat het doet?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:56 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik ben begonnen met creatine, maar hoe kun je dat het beste innemen? Ik las namelijk dat het beste was om het met een suikerhoudende vruchtensap te doen. Maar het lijkt wel heel slecht te mengen in de vruchtensap (heb appel en sinaasappelsap geprobeerd)
Het correcte antwoordquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:15 schreef Gauner het volgende:
Naar mijn weten is het gewoon een aanvulling op wat je zelf al maakt, je eigen productie wordt er niet minder van.
Innemen met iets van druivensuiker is het beste ja, maar met water kan ook.
Gewoon vaak doen met minder gewicht, in de spiegel kijken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:10 schreef Drinky het volgende:
Kan iemand tips geven m.b.t deadlifts en squats?
Heb ze vandaag voor het eerst geprobeerd(kan nu ook naar een sportschool met barbell's) en qua form viel het me erg tegen. Squatte iets van 115kg en DL was 145kg, maar dat kan denk ik meer zijn zodra ik m'n vorm goed krijg. Ik heb het gevoel dat m'n rug niet helemaal recht als ik een DL of squat doe, maar ik kan dat moeilijk zelf controleren. Had ook zo'n riem om om erge blessures te voorkomen, maar ik had gelezen dat zo'n riem de ontwikkeling van je stabilisatie spieren onderdrukt?
Hoe krijg je een goede form bij die twee oefeningen?
Ik heb m'n fout al ontdekt denk ik. Ik deed de DL met een squat houdingquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:20 schreef Rejected het volgende:
Rug moet iig recht, probeer eerst met een lager gewicht de oefening te masteren.
Hoezo DL je 145 kg op je eerste poging?Nice hoor.
Verouderd onderzoek.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:34 schreef Ronalld het volgende:
Kun je creatine continu gebruiken?
Door creatinesuppletie is de eigen aanmaak niet meer nodig en kan het lichaam hierop reageren door de eigen productie te verminderen. Wanneer men dan stopt met creatinesuppletie komt de eigen productie weer op gang. Het advies is wel om regelmatig periodes in te lassen zonder creatinesuppletie. Bijv. na 6 weken gebruik enkele weken te stoppen.
Bron: Eigenkracht.nl
Fair enough.
Het heeft niet alleen te maken met gewichten erbij te schroeven..maar natuurlijk ligt het ook aan wat je eet, je rust etc..anders word je nooit een grote jongenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:15 schreef Seginus het volgende:
Even een vraagje...
Als je 3 maanden geleden begonnen met krachttraining met als doel groter te worden en iedere week gewichten erbij kan schroeven tot je weer een nieuwe max. bereikt, is dat het teken dat je altijd goed bezig bent en zeker zo moet doorgaan tot de progressie gaat tegenvallen en je aanpassingen moet maken?
Het Universitair Sport Centrum in Amsterdam (Boelelaan als je er n beetje bekend bent) geeft er een cursus over, maar weet niet of dat is waar je naar zoekt?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:40 schreef Spartacus911 het volgende:
Weet iemand een plek waar je ook aan gewichtheffen kan doen?
Geen fancy sportclub, maar gewoon iets met vrije gewichten en het liefst zo nostalgisch mogelijk.
In de Randstad.
Dan moet je gaan periodiseren.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:15 schreef Seginus het volgende:
Even een vraagje...
Als je 3 maanden geleden begonnen met krachttraining met als doel groter te worden en iedere week gewichten erbij kan schroeven tot je weer een nieuwe max. bereikt, is dat het teken dat je altijd goed bezig bent en zeker zo moet doorgaan tot de progressie gaat tegenvallen en je aanpassingen moet maken?
quote:
Is jou OH press/ incline BP groter als je BP?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:02 schreef Spartacus911 het volgende:
Ik vind de benchpress alleen geen functionele oefening. Als je iets van je af wilt drukken, druk je altijd meer incline of OH dan volledig vlak.
Misschien doet hij vaak plafonds stuccenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:59 schreef Rejected het volgende:
Hij bedoelt denk ik: als je onder het puin ligt.
Imo is de flat bench dumbells press1 van de beste manieren om de borst het best in zijn algemeenheid aan te spreken voor massa. De reguliere bench press doe ik nooit. Reden 1 is de veiligheid die hoger ligt zo, ik train alleen. Reden 2 is het eerder besprokene.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:44 schreef Spartacus911 het volgende:
Ja ok... maar de OH press is nog steeds de echte.
Geen domme vraag hoor... maar het is algemeen geaccepteerd dat vrije gewichten beter zijn dan machines.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:29 schreef Caveat het volgende:
Ik ben sinds twee week ook begonnen met krachttraining en ik heb (waarschijnlijk) een domme vraag: zijn al die trainingstoestellen ook in te wisselen voor oefeningen met gewichten? En zo ja, wat voor oefeningen moet ik dan aan denken?
Fitness trouwens drie keer per week en heb mijn voedingsschema al aangepast.
Rippetoe. http://www.bodybuilding.com/fun/wotw52.htmquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:29 schreef Caveat het volgende:
Ik ben sinds twee week ook begonnen met krachttraining en ik heb (waarschijnlijk) een domme vraag: zijn al die trainingstoestellen ook in te wisselen voor oefeningen met gewichten? En zo ja, wat voor oefeningen moet ik dan aan denken?
Fitness trouwens drie keer per week en heb mijn voedingsschema al aangepast.
quote:Op donderdag 5 november 2009 20:56 schreef TheVotary het volgende:
Lief dagboek,
vandaag ben ik uitgelachen (of toegelachen???) door vrouwen die ik niet ken en die qua leeftijd mijn moeder konden zijn, omdat ik in een universiteitskantine waar iedereen lekker aan de kroketten zat het aandurfde om mijn blik tonijn tevoorschijn te toveren samen met mijn meegenomen blikopener.
Morgen wordt vast een betere dag!
xxx
emo.gif
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |