abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71811804
blijft blöt, want 10 kansen zouden meer loten moeten verkopen mensen staren zich dus hebberig blind op een smak geld die je nooit op krijgt
Daarbij is een miljoen al zoveel geld dat de meesten in hun hele leven niet bij elkaar krijgen gespaard.
lalalala ik kan je niet horen lalalalaa
  woensdag 12 augustus 2009 @ 10:27:53 #252
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71811808
Maar dit neemt niet weg dat het weer typisch Nederlands is om te gaan lopen zeiken. Nederland = zeik-cultuur.
pi_71811837
klopt adidah zeikers ja
pi_71811884
moest ik zoveel geld winnen was de eerste 26 miljoen alweer op voor het op mijn rekening stond
dan had ik de 26 mensen die het dichtst bij me staan ook miljonair gemaakt
en trouwens daar heeft de staat uiteindelijk meer aan, aan zoveel miljonairs...
pi_71812375
Het is inderdaad weer Nederlands gezeik van het hoogste niveau.

Wat kon de staatsloterij doen?

Alleen de prijs laten vallen op een heel lot? Dat zou niet eerlijk zijn geweest.
Als de prijs valt op een 1/5e nog eens 4 andere 1/5e loten trekken voor de rest van de jackpot? Dat is wel heel oneerlijk voor mensen met een heel lot.

De hele jackpot is niet op, so be it. In andere landen blijft die jackpot maar groeien en groeien.
pi_71813226
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:48 schreef Xeanor het volgende:
Als de prijs valt op een 1/5e nog eens 4 andere 1/5e loten trekken voor de rest van de jackpot? Dat is wel heel oneerlijk voor mensen met een heel lot.
Maar als er 5x gelijk genummerde 1/5e loten zouden zijn, zouden 5 mensen samen kans maken op 27 miljoen, en samen dus evenveel kans hebben als iemand met 1 lot. Ze moeten de uiteindelijke prijs alleen delen met z'n 5-en, maar daarvoor hebben ze dan ook minder hoeven betalen. De kans voor iemand met een héél lot zou dan hetzelfde blijven.
pi_71813777
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:21 schreef Cyclonist het volgende:

[..]

Maar als er 5x gelijk genummerde 1/5e loten zouden zijn, zouden 5 mensen samen kans maken op 27 miljoen, en samen dus evenveel kans hebben als iemand met 1 lot. Ze moeten de uiteindelijke prijs alleen delen met z'n 5-en, maar daarvoor hebben ze dan ook minder hoeven betalen. De kans voor iemand met een héél lot zou dan hetzelfde blijven.
Dan moeten ook alle vijf de loten van dat nummer verkocht zijn he. Aangezien ze 22 miljoen loten verkopen en er 8.6 miljoen zijn verkocht, zal dat lang niet altijd het geval is. Indien het uitverkocht was had dat natuurlijk wel moeten gebeuren.
pi_71813789
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:19 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik heb verschillende keren staatsloterij berichten gehoord op de radio en gelezen in kranten waarin gesteld wordt dat de jackpot gegarandeerd gaat vallen. En dat is dan inderdaad misleiding.
Kijk... ja IK weet beter. Ja, JIJ weet beter. Maar dat doet niet ter zake.
Exact, daar gaat het om. Dat het feitelijk wel klopt wat de staatsloterij doet is niet relevant. Het gaat er om of er gesuggereerd wordt dat er 27,5 uitgekeerd gaat worden, en ik denk ook dat dat wél gesuggereerd is.
quote:
Nee, ik denk dat de reclame commissie dit bezwaar zal toewijzen. Overigens vind ik NIET dan mensen claims toegewezen moeten krijgen
Eens, dat belachelijke geclaim moet maar eens ophouden in dit land (ik weet dat het is de USA veel erger is ja ).
quote:
lezzer: de trekking gebeurd elke keer om 15:00.
Oh, dat wist ik helemaal niet
Ik doe niet zo vaak mee met de staatsloterij.
Volgende maand natuurlijk wel weer, want er valt gegarandeerd 27,5 miljoen.
pi_71814978
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:30 schreef Nerrick het volgende:
moest ik zoveel geld winnen was de eerste 26 miljoen alweer op voor het op mijn rekening stond
dan had ik de 26 mensen die het dichtst bij me staan ook miljonair gemaakt
en trouwens daar heeft de staat uiteindelijk meer aan, aan zoveel miljonairs...
Je kan met 27,5 miljoen helemaal geen 26 mensen miljonair maken, je geeft dan vrijwillig zowat de helft aan de belastingdienst
pi_71815033
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:48 schreef Xeanor het volgende:
Het is inderdaad weer Nederlands gezeik van het hoogste niveau.

Wat kon de staatsloterij doen?
Niet zeggen dat de jackpot van ¤ 27,5 miljoen gegarandeerd valt? Maar dat de Staatsloterij creatief was en is met haar uitspraken, was natuurlijk al lang bekend
pi_71815173
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niet zeggen dat de jackpot van ¤ 27,5 miljoen gegarandeerd valt? Maar dat de Staatsloterij creatief was en is met haar uitspraken, was natuurlijk al lang bekend
Hij viel ook gegarandeerd, er werd tevens ook niet gezegd dat gegarandeerd de volle 27,5 miljoen zou worden uitgekeerd. Iedereen die een 1/5e lot koopt wist dat ie maar een jackpot van 5,5 miljoen zou krijgen.
pi_71815488
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:24 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Hij viel ook gegarandeerd, er werd tevens ook niet gezegd dat gegarandeerd de volle 27,5 miljoen zou worden uitgekeerd. Iedereen die een 1/5e lot koopt wist dat ie maar een jackpot van 5,5 miljoen zou krijgen.
Letterlijk klopt het misschien, maar dan kan het nog wel misleidend zijn. Maar laat de reclame code commissie zich daar maar over buigen
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:54:10 #263
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71816140
Nou ja, misleidend zou het kunnen zijn. Het is goed dat er toezicht is, maar ik vind het wel een beetje muggenziften. Het veranderd toch niets aan de uitkomst, en geld terugvragen vind ik al helemaal nergens op slaan. Je hebt nu eenmaal gegokt en verloren.
pi_71816484
Je kan toch van te voren bedenken dat zoiets kan gebeuren. Ik denk ook dat het merendeel van de loten dat verkocht is, 1/5 loten waren. Daarnaast, als de Staatsloterij het bewust op een heel lot laat vallen, dan gaan mensen weer zeuren dat het doorgestoken kaart is, omdat mensen met 1/5 lot dan geen kans hebben.

Oftewel, hoe je het went of keert, die zeikers zullen altijd blijven zeiken.
pi_71816724
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:04 schreef CasB het volgende:
Je kan toch van te voren bedenken dat zoiets kan gebeuren. Ik denk ook dat het merendeel van de loten dat verkocht is, 1/5 loten waren. Daarnaast, als de Staatsloterij het bewust op een heel lot laat vallen, dan gaan mensen weer zeuren dat het doorgestoken kaart is, omdat mensen met 1/5 lot dan geen kans hebben.

Oftewel, hoe je het went of keert, die zeikers zullen altijd blijven zeiken.
De enige oplossing zou dus zijn, geen 1/5 loten meer verkopen of 1/5 loten 5x printen en uitgeven.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:15:44 #266
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_71816846
Ze moeten gewoon afstappen van 1/5de loten, klaar.

Bakker mag ik 20% witte bollen van u..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_71817002
53% van de verkochte loten waren 1/5e loten.
pi_71818684
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:21 schreef Xeanor het volgende:
53% van de verkochte loten waren 1/5e loten.
En volgende maand zullen die 1/5 loten vast nog populairder zijn, dus is de kans groot dat de 'gegarandeerde' jackpot daarna weer een maandje opschuift

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 12-08-2009 14:24:23 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:46:27 #269
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71819490
Ik ga een straat kopen.
pi_71841359
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je kan met 27,5 miljoen helemaal geen 26 mensen miljonair maken, je geeft dan vrijwillig zowat de helft aan de belastingdienst
nee okee dat klopt misschien wel maar "you get the picture"!!!! Ik zou wel genoeg voor mezelf overhouden, maar met zoveel geld was ik niet de enige die geluk had. Daar gaat het om.
Er zijn ook hier een aantal fokkers die over die miljoenen spreken alsof het een leuk zakcentje zou zijn.
Het is een erg groot bedrag en daar word ik nou echt niet goed van.
een miljoen netto is toch ook al een ontzettende smak geld?
Hell, een ton is al veel!
pi_71841383

[ Bericht 100% gewijzigd door Nerrick op 13-08-2009 09:55:39 ]
pi_71841433
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En volgende maand zullen die 1/5 loten vast nog populairder zijn, dus is de kans groot dat de 'gegarandeerde' jackpot daarna weer een maandje opschuift
tja voor velen zijn de loten toch best duur geworden, en het leven is al best duur geworden he.

Misschien moeten we gewoon meer geld met zijn allen, we hebben niet genoeg hahahhaah
Dan kunnen we nog meer zeiken over nog kleinere futiliteiten.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:34:28 #274
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_71876487
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:53 schreef Nerrick het volgende:

[..]

nee okee dat klopt misschien wel maar "you get the picture"!!!! Ik zou wel genoeg voor mezelf overhouden, maar met zoveel geld was ik niet de enige die geluk had. Daar gaat het om.
Er zijn ook hier een aantal fokkers die over die miljoenen spreken alsof het een leuk zakcentje zou zijn.
Het is een erg groot bedrag en daar word ik nou echt niet goed van.
een miljoen netto is toch ook al een ontzettende smak geld?
Hell, een ton is al veel!

Ik zat al te balen dat ik 1 cijfer naast de ¤ 100,- zat Daar was ik al blij mee geweest

maar goed, heb mijn abonnement ook opgezegd. Speel misschien volgende maand nog mee (ivm opzegtermijn), maar het is best prijzig Kan het geld eigenlijk beter gebruiken..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:37:44 #275
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_71896545
De eerste (misschien komen er meer) loten voor de volgende trekking zijn binnen
Een halve 1/5de avenue
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: