Ik heb geen idee wat er met m'n printer aan de hand is. De gebruiksaanwijzing is al tijden hardstikke zoek, dus daarnaar verwijzen heeft geen zin. Wie weet het wel?
Het probleem wordt met de uitgeprinte cd-hoesjes hieronder geïllustreerd. Hetzelfde hoesontwerp, uitgeprint met dezelfde printer en met hetzelfde merk printerinkt, alleen is de bovenste van voorjaar 2008 en de onderste van vanmiddag. Je ziet dat de onderste nogal streperig is en dat de bovenste er wel uit ziet zoals het hoort. De inkttankjes zijn beiden nog voor driekwart vol, twee weken geleden gekocht, dus 'lege tanks' is alvast niet het probleem.
Verder maakt m'n printer regelmatig zwarte vlekken, wat merkwaardig genoeg verholpen kan worden door naast het eigenlijke object een zwart lijntje te plaatsen, op een positie waarbij dat lijntje nog vóór het eigenlijke object uitgeprint wordt. Maar vaak wil ik dat lijntje helemaal niet op het blaadje hebben staan. Het is alleen wenselijk als ik maar de helft van het blaadje nodig heb voor het eigenlijke object.

Kan het ouderdom zijn? M'n printer is de Canon ip2000 en dateert van najaar 2004. Wat is bij een matig gebruik, zoals bij mij (t'is niet zo dat er elke dag dingen uitrollen zoals dat hieronder...), een normale levensduur?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2009 17:37:47 ]