abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71765793
Ik heb geen idee wat er met m'n printer aan de hand is. De gebruiksaanwijzing is al tijden hardstikke zoek, dus daarnaar verwijzen heeft geen zin. Wie weet het wel?

Het probleem wordt met de uitgeprinte cd-hoesjes hieronder geïllustreerd. Hetzelfde hoesontwerp, uitgeprint met dezelfde printer en met hetzelfde merk printerinkt, alleen is de bovenste van voorjaar 2008 en de onderste van vanmiddag. Je ziet dat de onderste nogal streperig is en dat de bovenste er wel uit ziet zoals het hoort. De inkttankjes zijn beiden nog voor driekwart vol, twee weken geleden gekocht, dus 'lege tanks' is alvast niet het probleem.

Verder maakt m'n printer regelmatig zwarte vlekken, wat merkwaardig genoeg verholpen kan worden door naast het eigenlijke object een zwart lijntje te plaatsen, op een positie waarbij dat lijntje nog vóór het eigenlijke object uitgeprint wordt. Maar vaak wil ik dat lijntje helemaal niet op het blaadje hebben staan. Het is alleen wenselijk als ik maar de helft van het blaadje nodig heb voor het eigenlijke object.

Kan het ouderdom zijn? M'n printer is de Canon ip2000 en dateert van najaar 2004. Wat is bij een matig gebruik, zoals bij mij (t'is niet zo dat er elke dag dingen uitrollen zoals dat hieronder...), een normale levensduur?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2009 17:37:47 ]
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:45:31 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71766067
Printkoppen laten reinigen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_71766096
Dat zou kunnen helpen tegen die zwarte vlekken, maar het lijkt me raar als die strepen daar óók mee te maken hebben. Want die zijn op zich niet 'viezig'.
pi_71766261
Misschien vuil op de rollen die het papier geleiden waaroor het net iets te ver doorschiet. Gevolg: witte lijnen.
Gebruiksaanwijzingen zijn meestal gewoon op internet te vinden. Welk merk/type?

-edit-
Groen en zwart doen het trouwens wel goed zo te zien. Lijkt me toch een vuile kop. Desnoods bij de blokker en refillsetje halen en met de bijgeleverde reinigingsvloeistof de kop schoonmaken.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_71766323
Had ik al in de openingspost gezet, maar o.k., dan zeg ik het nog een keer: de Canon ip2000.
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:56:15 #6
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71766338
Voor die lijnen: printerkoppen uitlijnen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_71766389
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:46 schreef female81 het volgende:
Dat zou kunnen helpen tegen die zwarte vlekken, maar het lijkt me raar als die strepen daar óók mee te maken hebben. Want die zijn op zich niet 'viezig'.
Canon's (in ieder geval de oudere, ik weet niet wat ze nu doen) hebben nog een vaste printkop in de printer, en losse inkt-tanks. Als je een inkt-cartridge vervangt vervang je dus alleen de inkt, niet de printkop (itt tot sommige andere merken als HP en Lexmark)

Na verloop van tijd kan deze printkop verslijten/verstoppen. Waarschijnlijk is jouw printkop nu verstopt (vandaar de witte strepen). De driver zal nog wel de optie bieden om te proberen de printkop te reinigen, maar dit werkt niet altijd.

Het gebruik van nep-inkt versterkt dit proces ook nog eens, dus als je dat gedaan hebt is het weer iets waarschijnlijker dat je printkop verstopt is.
pi_71766521
http://software.canon-europe.com/software/0021903.asp?model=

en de "laatste" drivers en extra software (lost misschien het "zwart-"probleem op)
http://software.canon-europe.com/software/0021903.asp?model=

[ Bericht 45% gewijzigd door Adfundum op 10-08-2009 18:20:01 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_71766873
Nee, nepinkt gebruik ik niet. Heb ik bij de vorige printer ooit gedaan, maar dat was eens maar nooit weer.
pi_71895700
*kick*

Ik heb de reinigings-opties geprobeerd, en die hebben niet geholpen.

Nu probeer ik eens wat verder in de printer te kijken. Ik zie wel dat hij hier en daar wat vlekkerig is; kwestie van er met een wattenstaafje overheen gaan om de boel schoon te maken.

Maar naast kleine vlekjes ontdekte ik, op de plek van de rode circel (zie hieronder foto's van m'n printer) een heus plasje inkt, waar m'n wattenstaafje pikzwart van werd toen ik eroverheen ging. Ik kon gewoon strepen trekken met dat staafje, zo veel inkt zat erop. En rechts ervan zit het eigenlijk ook. Moet ik me nu zorgen gaan maken over de conditie van m'n printer, of is dit wel degelijk normaal?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2009 09:34:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')