abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:04:22 #51
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71761810
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:00 schreef Mylene het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg. Over een paar jaar draag ook jij een luchtige foundation en mascara.
Dat riepen alle kenners een paar jaar geleden ook al... Laat je toch niet zo manipuleren door de Cosmetica-industrie en reclamebureaus.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:07:54 #52
59897 sourcy
Sparkling...
pi_71761902
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:04 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik snij nog liever met een bot roestig mes een aantal vingers af
onzeker over je mannelijkheid? stoere praat om dat te compenseren zeker?
pi_71761932
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:47 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Het goede doel was een betere username? Schatje was ook nice btw.
[..]

Niet nodig, mijn huid is perfect. Een keer probeerde m'n vriendin wat handcreme op me te smeren maar dat werd totaal niet absorbeerd door m'n huid en bleef lekker glibberig. Ik zou geen mascara kopen, iig niet voor mezelf
Pssst...

Mascara is niet voor je huid

En om gelijk maar ontopic te gaan, waarom heeft iedereen het gelijk over eyeliner enzo?
Lijkt me dat je de gemiddelde man eerder zo ver krijgt dat hij een concealer of foundation draagt dan een eyeliner.
Mooie egale huid wil iedereen wel, dramatische ogen niet.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:17:04 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71762137
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:56 schreef trovey het volgende:
Rokken voor mannen als mode-artikel...nee.
Voor de Romeinen was juist de broek een fashionitem voor verwijfde barbarentypes. Echte mannen droegen een tunica.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_71762146
Make up voor mannen ... ik sla even over. Net als de Skinny jeans en de diepe v-hals etc. Een creme is nog altijd iets heel anders dan een eyeliner en in dit huis blijft dat ook zo.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:18:11 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71762167
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:58 schreef Ps2K het volgende:
Wanneer begrijpen die teringlijers nou eens dat mannen geen make up nodig hebben of willen. Godverdomme laat die homo's dan gewoon dat wijven spul kopen, scheelt ook weer in de marketing.
Je klinkt zo bang en gefrustreerd dat ik vrees dat jij de eerste bent die eraan gaat.
pi_71762233
Mannenmakeup.. Riepen ze dat jaren geleden ook al niet? Volgens mij komt dat er niet echt doorheen hoor.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:20:57 #58
36038 Shaman
retro-progressief
pi_71762253
Mannen met make-up zijn worden mietjes....
quote:
'Cosmetica schadelijk voor vruchtbaarheid mannen'

NIJMEGEN - Het gebruik van cosmetica kan de vruchtbaarheid van mannen aantasten.

Uit de voorlopige resultaten van onderzoek door UMC Radboud in Nijmegen onder honderden mannen blijkt dat mannen die twee of meer cosmeticaproducten als lotion en deodorant gebruiken, een vijf keer groter risico lopen dat hun zaad minder vruchtbaar wordt.

Een woordvoerster van het UMC heeft zaterdag een bericht daarover in de Volkskrant bevestigd.

Volgens de onderzoekster, Nel Roeleveld, is het voor het eerst dat dergelijke uitkomsten over cosmetica worden gevonden. ''De uitkomsten zijn met een onzekerheidsmarge omgeven'', tekent ze daarbij aan.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:27:46 #59
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71762438
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:20 schreef patatmetfriet het volgende:
Mannenmakeup.. Riepen ze dat jaren geleden ook al niet? Volgens mij komt dat er niet echt doorheen hoor.
Die indruk had ik ook. Elk jaar beweren 'kenners' weer dat het er aan komt. Lijkt me een typische 'push' van de industrie om een nieuwe doelgroep simpelweg te creëren. Huidverzorging wordt al amper gebruikt- en terecht - en dat duwen ze ook al jaren de markt in.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:32:06 #60
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_71762557
Nee bedankt. Cremetjes doe k wel (sporadisch, ben daar al te lui voor). Maar dat gaat me echt te ver. Bij een vrouw wil ik ook niets anders zien dan naturel of helemaal niets.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tokamak op 10-08-2009 18:46:24 ]
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:34:38 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71762619
Het is natuurlijk een logisch gevolg van de hetze om mannen ineens hun benen, borst en schaamstreek te laten scheren. Sinds die feminisering van de mannelijke esthetiek is het nooit meer goed gekomen.

* Ringo nog steeds met harig apenlijf zijn schitterende leven leeft
pi_71762961
Wijsheid van Barack hierover:
quote:
"You can put lipstick on a pig," he said as the crowd cheered. "It's still a pig."
pi_71763155
Het is in ieder geval al wel populair en lucratief genoeg voor nagellakmerken om er op in te springen met nagellak voor mannen.

http://www.manglaze.com/
Nubar V for men
http://www.overallbeauty.(...)outure-c-83_111.html

En er duiken ook de laatste tijd ook steeds meer mannen op met een blog over nagellak of die dergelijke blogs volgen.
http://ybpolish.blogspot.com/
http://www.flickr.com/photos/toepaintguy/
http://www.alllacqueredup(...)en-wearing-nail.html

En een beetje toenail art:
http://www.flickr.com/photos/37666272@N05/

Edit: ik ben er ook niet weg van en mijn vent moet het echt niet in zijn hoofd halen om in mijn nagellakstash te rommelen maar toch vind ik zoiets nog niet eens heel raar staan. In ieder geval beter dan van die schurftige korstige onverzorgde droge voeten. Bij een andere man dan de mannen die ik persoonlijk ken.

Hmm, hotlinken werkt niet. Dan maar zo.
http://www.flickr.com/photos/toepaintguy/3796432404/
http://www.flickr.com/photos/toepaintguy/3359236415/

[ Bericht 7% gewijzigd door MinderMutsig op 10-08-2009 16:06:26 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71765097
make up voor mannen, das voor travo's
pi_71765163
nagellak bij mannen vind ik ook niet vreemd, zie je vaak , vooral bij gothic figuren
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:33:28 #66
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71765749
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:41 schreef Ruud het volgende:
Mannen met make-up
Ik zie vrouwen trouwens ook het liefst zonder make-up.
Man naar mijn hart
pi_71769067
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:14 schreef EilandjeOnline het volgende:
nagellak bij mannen vind ik ook niet vreemd, zie je vaak , vooral bij gothic figuren
Klopt, want die gothic figuren zijn zo héél gewoontjes.
pi_71770225
Sorry, maar dan ben je gewoon een wijf, verzorging is voor mij schoon zijn en de haargroei op je lijf enigzins in goede banen leiden. Eventueel wat nivea en labello om een schraal smoelwerk te voorkomen en een luchtje bij gelegenheden.

Gekker moet het niet worden .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71770453
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:27 schreef kingmob het volgende:

[..]

Die indruk had ik ook. Elk jaar beweren 'kenners' weer dat het er aan komt. Lijkt me een typische 'push' van de industrie om een nieuwe doelgroep simpelweg te creëren. Huidverzorging wordt al amper gebruikt- en terecht - en dat duwen ze ook al jaren de markt in.
quote:
Mannencosmetica stuwt L’Oreal

HOOFDDORP – Mannencosmetica is intussen goed voor 5 procent van de verkopen van L’Oreal in Nederland. Dit is opvallend omdat de fabrikant het assortiment pas drie jaar verkoopt bij supermarkt en drogist.

Dat meldt Het Financieele Dagblad. L’Oreal heeft een jaaromzet van 17,5 miljard euro. Daarvan wordt ongeveer 1,5 procent in Nederland gerealiseerd. Vorig jaar groeide de markt voor mannencosmetica met 19 procent, zo stelt Jean-Charles Bondy van L’Oreal Benelux in de krant. Andere groeiproducten voor de fabrikant is oog make-up voor vrouwen.

L’Oreal vierde gisteren het honderdjarige bestaan. Volgens Bondy gebruiken niet alleen jongens de cosmecia, maar ook andere generaties. ‘Je ziet altijd dat zoiets redelijk snel door alle bevolkingslagen sijpelt. De totale omzetgroei van L’Oreal in Nederland bedroeg vorig jaar 5 procent. In het eerste kwartaal van 2009 viel dit terug naar 0,9 procent.
bron
quote:
Mannencosmetica stijgt met tien procent

De Nederlandse man wordt steeds bewuster van zijn uiterlijk en besteedt ook veel meer aandacht aan zijn look en aan lichaamsverzorging. Ze worden niet alleen ijdeler, of beter gezegd: ijdel waren ze altijd al, maar nu schamen ze zich er niet meer voor. Ze hebben er ook veel geld voor over om hun uitstraling een handje te helpen. Dat blijkt uit het jaarverslag (2007) van de NCV (Nederlandse Cosmetica Vereniging).
Mannencosmetica

De omzet in mannencosmetica is ook in 2007 weer gegroeid. De groei is 10%, naar een omzet van 292 miljoen euro. Onder mannencosmetica worden de volgende twee categorieën verstaan: haarverzorgingsproducten (haarkleuring, shampoo, gel, versteviging) en huidverzorgingsproducten (deodorant, douchegel, bodylotion, huidcrèmes).

De markt voor mannenverzorging werd in eerste instantie gedomineerd door een beperkt aantal, noodzakelijke, mannenproducten zoals scheergel,- schuim en aftershave. De populaire merken zagen hier ook brood in en brachten steeds meer verschillende mannenproducten op de markt. Dit heeft de aankoopdrempel verlaagd voor de man. De omzet in mannencosmetica groeide in 2007 sneller dan de omzet in de totale persoonlijke verzorging. De groei komt vooral voor rekening van de deelmarkt huidverzorging. De man staat steeds meer open voor gezichtsverzorging. Hij koopt producten die resultaatgericht en probleemoplossend zijn. Het zijn vooral de A-merken die een zeer sterke groei laten zien.
2008

Het aandeel mannencosmetica binnen het totaal cosmetica is de laatste jaren hard gegroeid en bedraagt nu 17,7%. Volgens de NCV is de markt voor mannencosmetica nog lang niet verzadigd en zijn er nog voldoende mogelijkheden om de categorie mannencosmetica verder uit te breiden. Daarom verwacht de NCV voor 2008 weer een groei van mannenproducten.
bron
quote:
'Mannen worden steeds vrouwelijker'

AMSTERDAM - De Nederlandse man verschilt steeds minder van de Nederlandse vrouw als het gaat om zogeheten typische vrouwenzaken. Mannen geven per maand gemiddeld meer geld uit aan kleding dan vrouwen. Bovendien besteedt hij per maand ook al meer geld aan verzorgingsproducten. Daarnaast neemt de 'vrouwelijke onzekerheid' bij de man toe.

Dit blijkt uit het nationaal onderzoek dat het mannenblad Men's Health en onderzoeksbureau Trendbox lieten uitvoeren onder 780 mannen en vrouwen tussen de 18 en 50 jaar. Beiden constateren dat mannen zich veel bewuster zijn geworden van hun uiterlijk. Hij geeft zichzelf dan ook direct een hoger cijfer dan vijf jaar geleden in het onderzoek: een 7,3. In 2001 was dat 7,2.

Zeker 75 procent van de man vindt zijn uiterlijk belangrijk, maar om helemaal goed voor de dag te komen tast hij flink in de buidel. Maandelijks geeft hij gemiddeld 106 euro uit aan kleding.

Verzorging

Dat is een stijging van 50 procent ten opzichte van 2001. De vrouw geeft daar in diezelfde periode maar 69 euro aan uit. Hetzelfde geldt voor verzorgingsproducten. Een man legt daar gemiddeld 27 euro per maand voor op tafel, een vrouw 23 euro.

Ook in de gedragingen wordt de man steeds meer vrouw. Zo voelt 54 procent zich zekerder wanneer hij tijd besteedt aan zijn uiterlijk. Vijf jaar geleden was dat nog 33 procent. Zo besteedt ook een grotere groep meer aandacht aan zijn uiterlijk en vindt 61 procent van de mannen dat hij door zijn manier van kleden laat zien wie hij is. In 2001 deelde nog maar 45 procent die mening.

Sportschool

Zorgen maakt de man zich in toenemende mate over zijn uiterlijk in gezelschap en op feestjes of voor de seksuele prestaties in het algemeen, constateren de onderzoekers. Om die onzekerheid wat weg te poetsen sleutelt de man aan zijn lichaam. Hij gaat veel meer naar de sportschool dan in 2001. Dat percentage steeg van 8 procent in 2001 naar 23 procent nu.

Daarnaast scheert hij niet alleen meer het gezicht, maar ook de neus (58 procent), de schaamstreek (41 procent), de oksels en oren (30 procent).

Metroseksueel

Hoofdredacteur Jan Peter Jansen van Men's Health zegt dat de Nederlandse man zich in zeer korte tijd erg bewust van zichzelf is geworden. Het fenomeen van de metroseksueel is daar van grote invloed op geweest.

Jansen: "Daar is nu wel het überseksuele element aan toegevoegd. De metroman was narcistisch en gevoed door onzekerheid die hij zichzelf oplegde. Het empathische in de man is weer terug, ondanks zijn hoge verzorgingsgraad. Maar die is vanzelfsprekend geworden."
bron
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:28:31 #70
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71770687
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sorry, maar dan ben je gewoon een wijf, verzorging is voor mij schoon zijn en de haargroei op je lijf enigzins in goede banen leiden. Eventueel wat nivea en labello om een schraal smoelwerk te voorkomen en een luchtje bij gelegenheden.

Gekker moet het niet worden .

pics!!!!!
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:31:08 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71770784
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:21 schreef Mylene het volgende:

[..]

[..]

bron
[..]

bron
[..]

bron
Ik herhaal:
quote:
Onder mannencosmetica worden de volgende twee categorieën verstaan: haarverzorgingsproducten (haarkleuring, shampoo, gel, versteviging) en huidverzorgingsproducten (deodorant, douchegel, bodylotion, huidcrèmes).
Ik zie nergens in het artikel iets over mascara, lippenstift of nagellak staan.
pi_71770972
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik herhaal:
[..]

Ik zie nergens in het artikel iets over mascara, lippenstift of nagellak staan.
Ringo cowboy, lees eerst de quote waarop ik reageer.
quote:
Huidverzorging wordt al amper gebruikt- en terecht - en dat duwen ze ook al jaren de markt in.
pi_71771022
Het gaat natuurlijk al grandioos mis als Tokio Hotel als voorbeeld genoemd wordt van dat het heus wel kan...
Weet je hoe freaking lang ik gedacht heb dat die gozer een meisje was? En ik verdenk hem er nogsteeds van!
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:30:26 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71772522
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:35 schreef Mylene het volgende:

Ringo cowboy, lees eerst de quote waarop ik reageer.

Mylene, schone jonkvrouw, het ging me om het feit dat iedereen hier doet alsof mannen zich als vrouwtjes zijn gaan gedragen en, als het aan de marketingboys ligt, zij hun ogen,lippen en nagels moeten verven.
Terwijl het gewoon gaat over een toename in het gebruik van gel, deodorant, doucheschuim en (eventueel) een beetje gezichtscrème.

Hysterisch topic aldus.
pi_71773152
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')