quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:51 schreef its_me_ het volgende:Ik zou graag de grammatica wat beter onder de knie willen krijgen. De woordenschat volgt wel wanneer je het voldoende spreekt. Ik begrijp alles wel zo'n beetje wanneer ik het lees. Luisteren snap ik iets minder maar toch nog wel het merendeel.
Het gaat er vooral om dat ik moeilijk teksten kan schrijven.
Ik heb geen ervaring met cursussen in het buitenland, maar kan misschien wel wat algemenere tips geven.
Ten eerste zijn de meeste native engels-sprekers niet erg goed in hun eigen grammatica. Ik heb zelf gemerkt dat het schrijven van engelse teksten me steeds beter afgaat sinds ik, wanneer ik engels lees, ook echt let op de manier waarop het geschreven is. Ook zijn er een aantal goede artikelen over wetenschappelijk schrijven in het engels met erg goede tips, ik weet aleen niet of dat is wat je zoekt of dat je een iets lager niveau zoekt. Wat trouwens ook erg goed helpt is een internationaal forum zoeken over een van je interesses en daar regelmatig leest en/of post.
Een cursus kan slechts een deel doen in de tijd die er voor staat, door regelmatig engels op te zoeken zul je merken dat je snel veel aanleert.
Just my 2 cents, hoop dat je er iets aan hebt
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-