Ik heb mijn 964 inmiddels verkocht en ben over op een waterkoker... Ik mis het geluid van de 964 wel, maar ik heb er 530pk voor terug, dus het is een aardige ruil geweest.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:51 schreef kevin20vt het volgende:
Zou jij jouw 964 met 27,5 miljoen niet naar "Ap Car Design" gaan? Hoef je wat mij betreft niets erbij te kopen
Jij rijdt ruim 1:100?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:22 schreef Pas259 het volgende:
Ik rij al 4 weken op een volle tank van 62 liter. circa 6.5 duizend kilometer!:):):):)
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:38 schreef _Led_ het volgende:
[..]
...En je rijdt in een fokking Ford Fiesta FOCUS
Zet dat eens naast
[ afbeelding ]
en zeg dan nog eens serieus dat je zo'n Fiesta brik zou kopen als je 27 miljoen euro had
Dus, wel gruwelijk mooi gekquote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:51 schreef DS4 het volgende:
Spyker kun je gerust overslaan. Kwalitatief extreem slecht in elkaar gezet.
Het is een aparte auto en als je een verzameling hebt is het leuk om dat ding netjes weg te zetten in een mooie ruimte, maar zoals ik al eerder aanhaalde: autoverzamelingen zijn op dit niveau hobby's die eigenlijk te duur zijn voor als je maar 27,5 mio hebt.quote:
Hoezo is een auto verzameling te duur met 27,5 miljoen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is een aparte auto en als je een verzameling hebt is het leuk om dat ding netjes weg te zetten in een mooie ruimte, maar zoals ik al eerder aanhaalde: autoverzamelingen zijn op dit niveau hobby's die eigenlijk te duur zijn voor als je maar 27,5 mio hebt.
Om in te rijden is het prut.
Stel dat we even een hele kleine verzameling van auto's nemen: 10 van gemiddeld 500K. Dat is 5 mio. Maar je moet ook een leuk gebouw erbij + bruggen, want je wil de auto's netjes houden lijkt me. Dan zit je al op 6 mio. Dan nog de jaarlijkse kosten erbij...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:46 schreef bleiblei het volgende:
Hoezo is een auto verzameling te duur met 27,5 miljoen?
Vergeet niet dat dit echt 27,5 miljoen cash is, en niet een aandeel van 27,5 miljoen in een (eigen) bedrijf.
Ik denk dat je met dat geld een leuke "verzameling" kunt maken.
Okee, geen verzameling a la Kroymans of van de Moesdijk, maar een verzameling van +/- 5 a 10 auto's kaliber 100.000 tot 500.000 euro is absoluut niet verkeerd.
Beter is het gewoon om hard te werken en te beseffen dat de kans dat je de loterij wint 0% is. het gebeurt niet, dus gewoon geld verdienen. Dat werkt nl. wel. Ook al is 27,5 mio voor de meesten niet weggelegd. Maar goed, acceptatie is het begin van geluk.quote:Overigens is fantaseren over wat je met het geld zou doen in 99,99999999999999% van de keren dat je een lot koopt, hetgene waar je voor betaalt. Dat moet je dus ook zeker doen als je zo gek bent om extra belasting te betalen.
Die auto's kan je ook gewoon naar de dealer brengen hoor. En voor een miljoen euro kan je een 5 a 10 auto's heeeeel vaak naar Cito, Hessing of Munsterhuis brengen. En als je er mee rijdt zoals de meesten doen met hun "verzameling" kan je dat dan ook verrekkes lang volhouden. Daarnaast kan je die auto's met de nodige voorwaarden best netjes verzekeren, etc. etc. etc. Komt er op neer dat je met 27,5 miljoen euro die grap lang kan volhouden. Mits je niet de overige 20 miljoen er ook in 1 jaar doorheen gast.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stel dat we even een hele kleine verzameling van auto's nemen: 10 van gemiddeld 500K. Dat is 5 mio. Maar je moet ook een leuk gebouw erbij + bruggen, want je wil de auto's netjes houden lijkt me. Dan zit je al op 6 mio. Dan nog de jaarlijkse kosten erbij...
Op zich kan dat best nog wel, maar ik neem aan dat als je jezelf dit soort luxe aan wil meten wil je ook een leuke woning en een leuke auto onder je reet. En nog leuk leven. En dat wil je tot aan je dood.
Als je daar nu eens goed aan gaat rekenen, rekening houdende met inflatie, slechte beleggingsperioden die je door moet komen, enz. dan is de enige verstandige keuze om geen autoverzameling te beginnen.
[..]
Beter is het gewoon om hard te werken en te beseffen dat de kans dat je de loterij wint 0% is. het gebeurt niet, dus gewoon geld verdienen. Dat werkt nl. wel. Ook al is 27,5 mio voor de meesten niet weggelegd. Maar goed, acceptatie is het begin van geluk.
Moet je voor de grap eens informeren wat een beurtje kost bij dergelijke merkenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die auto's kan je ook gewoon naar de dealer brengen hoor. En voor een miljoen euro kan je een 5 a 10 auto's heeeeel vaak naar Cito, Hessing of Munsterhuis brengen. En als je er mee rijdt zoals de meesten doen met hun "verzameling" kan je dat dan ook verrekkes lang volhouden. Daarnaast kan je die auto's met de nodige voorwaarden best netjes verzekeren, etc. etc. etc. Komt er op neer dat je met 27,5 miljoen euro die grap lang kan volhouden. Mits je niet de overige 20 miljoen er ook in 1 jaar doorheen gast.
Jawel. Zoek maar eens op significantie.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:13 schreef bleiblei het volgende:
Overigens is de kans dat je de loterij wint nooit en te nimmer 0%.
In hoeverre is de uitkomst van een loterij niet op toeval berust?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jawel. Zoek maar eens op significantie.
Ja, maar je rekent nu vanuit gebruik. Een verzameling staat stil. Af en toe zul je er een stukkie mee rijden, maar iha staat de boel stil. Om dat goed te doen moet je een auto prepareren. Iedere keer weer even verzetten (anders zijn de banden snel onrond). Wil je er mee gaan rijden moet de auto weer klaargemaakt worden om er mee te kunnen rijden. De auto's moeten steeds schoongemaakt worden (ook al is het alleen maar stof).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:29 schreef bleiblei het volgende:
Enne, 1 beurtje per jaar a 3000 euro is bij 10 auto's 30.000 euro.
Tenzij je bank op zijn bek gaat hou je je geld gewoon hoor, ben jij geld kwijtgeraakt van je spaarrekening dan ?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:23 schreef Estolan het volgende:
zet 27,5mil maar is op je bank wanneer er een zware economische dip komt, dan heb je geen 27,5mil meer
VANDAAR DE WERELD CRISIS HE!, anders zou er nog genoeg geld aanwezig zijn door alle slimme beleggers, maar zo werkt het niet
Ik denk dat je weer niet snapt hoe het werkt.quote:Trouwens, 27,5miljoen = belasting vrij
JA WANNEER JE HET KRIJGT!, maar het volgende jaar mag je echt wel rekenen op een forse bij betaling aan de heren vd belastingdienst
Uhm, we hebben het over 5 ton aanschafprijs, niet 5 ton gewicht.quote:en 10 auto's van gem 5ton, wat ben je daar aan kwijt aan wegenbelasting en verzekering per jaar???? ( zonder dat je er 1 meter mee rijd )
Och, 33 jaar en 15 schadevrije jaren, prima te doenquote:even een VB.
Aston Martin DB9 Volante 2009
27jaar vanuit Den Haag met 4 schadevrije jaren bij Centraal Beheer
all-in verzekering: 7.428,77euro PER JAAR
7.428,77 x 10 auto's = 74287,7 euro pj
gaat hard hoor dan
Je vergeet de inflatiequote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:07 schreef _Led_ het volgende:
Ik denk dat je weer niet snapt hoe het werkt.
Je krijgt 27.5miljoen netto op je rekening.
Na een jaar krijg je rente, laten we zeggen 3%.
Je krijgt dus 825000 euro, maar daar gaat 1.2% rendementsheffing over ( = 330k ).
Je krijgt dus netto 495000 euro per jaar aan rente om mee te spelen, en dan gaat er helemaal niks af van die 27.5 miljoen euro die je op je rekening hebt staan.
Leuk, maar je vergeet inflatie. Trekt van die 3% eens inflatie 2,5% en 1,2% vermogensrendementsheffing af en je wordt zonder een cent uit te geven al jaarlijks 0,7% armer.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:07 schreef _Led_ het volgende:
Je krijgt 27.5miljoen netto op je rekening.
Na een jaar krijg je rente, laten we zeggen 3%.
Je krijgt dus 825000 euro, maar daar gaat 1.2% rendementsheffing over ( = 330k ).
Je krijgt dus netto 495000 euro per jaar aan rente om mee te spelen, en dan gaat er helemaal niks af van die 27.5 miljoen euro die je op je rekening hebt staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |