bronquote:PARIJS - In de Parijse voorstad Bagnolet is zondag een 18-jarige man overleden, nadat hij op de vlucht voor de politie tegen een betonnen muur was gereden. Dit is van bronnen rond het onderzoek vernomen.
De man sloeg op de vlucht, toen een politiepatrouille hem wilde controleren. Na het incident gingen woedende jongeren de straat op.
Zij zwaaiden met metalen staven naar de politie, vernielden een bushalte en staken vuilnisbakken in brand. De oproerpolitie heeft versterkingen naar Bagnolet gestuurd.
In 2005 en 2007 deden zich in de voorsteden van Parijs en later ook in die van andere grote Franse steden wekenlang rellen voor.
Ook toen brak de onrust uit na de dood van jongeren die op de vlucht waren voor de politie.
Denk het ook. Als je je woede niet op je eigen ouders wilt richten, dan maar op iets wat er op lijkt: de politie. Maar daar komt in wezen, de woede niet vandaan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:25 schreef rechtsom het volgende:
Het is altijd de schuld van de politie... nooit van die gasten zelf... En zolang ze dat blijven denken zullen ze nooit hogerop komen!
een Fransman is ook een buitenlanderquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef ilona-scuderia het volgende:
Was het een Fransman of een buitenlander?
Het zijn juist de import fransen die in opstand komenquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef Dementor het volgende:
Ach de Fransen durven tenminste nog in opstand te komen.
Joh allemaal?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:29 schreef rechtsom het volgende:
[..]
Het zijn juist de import fransen die in opstand komen
Om niks...quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef Dementor het volgende:
Als de gevestigde orde dan maar hard terug gaat meppen, prima.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef Dementor het volgende:
Dat dus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef waht het volgende:
Alsof een van die relmocro's ook maar iets geeft om die dwaas die de Darwin Award verdient. Ze willen gewoon rellen, en grijpen elke mogelijkheid aan om dat te doen.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de gevestigde orde dan maar hard terug gaat meppen, prima.
Ik weet niet of je de beelden hebt gezien vorige keer? Maar er zat weinig Frans tussen hoor. Het is vooral Algerijns en Marrokaans. Ongeintegreerde lui uit die buitenwijken die zo'n beetje een hele eigen samenleving daar hebben opgebouwd, naast de Fransequote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef Dementor het volgende:
Ja ik heb de beelden gezien.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de beelden hebt gezien vorige keer? Maar er zat weinig Frans tussen hoor. Het is vooral Algerijns en Marrokaans. Ongeintegreerde lui uit die buitenwijken die zo'n beetje een hele eigen samenleving daar hebben opgebouwd, naast de Franse
Eens, al denk ik dat het om Algerijnen gaatquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef waht het volgende:
Alsof een van die relmocro's ook maar iets geeft om die dwaas die de Darwin Award verdient. Ze willen gewoon rellen, en grijpen elke mogelijkheid aan om dat te doen.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef Dementor het volgende:
Vroegah tiefde er nog weleens een Concorde op, maar dat zit er ook niet meer inquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:46 schreef Armageddon het volgende:
Gewoon nuken die buitenwijken. Opgelost.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:57 schreef Waldkorn het volgende:
Gewoon met scherp schieten. Raak je geen Marokkaan, dan raak je wel een Fransman. Win-win dus.
Ik moest heel hard lachen, zeer gevat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:57 schreef Waldkorn het volgende:
Gewoon met scherp schieten. Raak je geen Marokkaan, dan raak je wel een Fransman. Win-win dus.
Jep, in 2011 zetten we de popcorn vast weer klaarquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, in 2005 en 2007 eerder rellen.
Ze moeten dit jaar blijkbaar weer de straat op dus, om hun schema aan te houden.
Een Marokkaanse Fransman is jackpot?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:57 schreef Waldkorn het volgende:
Hehe. True, truequote:Op maandag 10 augustus 2009 13:57 schreef Waldkorn het volgende:
Grote kans ja.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:51 schreef Disorder het volgende:
[..]
Eens, al denk ik dat het om Algerijnen gaat
euhmquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:24 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Uhm, misschien niet op de vlucht slaan.
http://www.hrea.org/lists2/display.php?language_id=6&id=12127quote:De politie in Frankrijk maakt zich schuldig aan mishandeling, soms met de dood tot gevolg, marteling, buitensporig geweld en racisme. Dat zegt Amnesty International in een nieuw rapport "Public Outrage: police officers above the law in France".
In Frankrijk is nauwelijks controle op de gevolgen van het politieoptreden en eventuele daders worden maar zelden berecht.
En als ze wel rellen?quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Zijn hier de users die willen dat er gereld wordt, zodat ze eindelijk eens op burgers kunnen schieten?
Dat terwijl er eigenlijk geen rel is?
Fantastisch.
yup .. zoiets als dit graagquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Zijn hier de users die willen dat er gereld wordt, zodat ze eindelijk eens op burgers kunnen schieten?
Dat terwijl er eigenlijk geen rel is?
Fantastisch.
Zoals door een zekere persoon ooit tegen mij gezegd is over 9/11:quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:08 schreef moussie het volgende:
[..]
yup .. zoiets als dit graag
http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_massacre_of_1961
Eigenlijk maken die Marokkanen me niets uit. Schiet gewoon op Fransen. rawrr rakke takke takquote:Op maandag 10 augustus 2009 15:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Een Marokkaanse Fransman is jackpot?
Bij een achtervolging is dat anders heel normaal, kijk maar eens naar de gemiddelde "politie" series op de televisie uit de Verenigde Staten of een ander <insert random> land.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:01 schreef Meki het volgende:
volgens de bewoners is die jongen aangereden door de politie en opzettelijk.
en ik geloof sneller de bewoners dan de politie die hun wegen snel opvegen zodat er geen enkele spoor leidt naar de werkelijke daders de politie zelf
Nee hoor dat is abnormaal. dat is onmenselijk.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Bij een achtervolging is dat anders heel normaal, kijk maar eens naar de gemiddelde "politie" series op de televisie uit de Verenigde Staten of een ander <insert random> land.
Hoe wil je 't anders doen, achtervolgen tot de tank leeg is?
Waarom ben je terug gekomen Meki.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor dat is abnormaal. dat is onmenselijk.
de jongeren in Parijs worden telkens gechanteerd en telkens moeten ze zich legimiteren
hun wijken zien er verrot uit, ramen die bestaan niet meer
jongeren worden niet aangenomen enkel omdat ze uit een aantal postcodes vandaan komen.
de Parijse jongeren dienen in opstand te komen zodat ze voor zichzelf kunnen opkomen en hun rechten vragen.
Ik ben er zelf geweest en heb zelf de wijken onder mijn eigen ogen gezien.
En dan mogen ze niet aangepakt worden door de politie? Wat is dat nou voor een redenatie, als iemand vlucht voor de politie dan moet afkomst en buurt geen reden zijn om ze te laten gaan. Gewoon aan de kant rammen die lui.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:09 schreef Meki het volgende:
[..]
de jongeren in Parijs worden telkens gechanteerd en telkens moeten ze zich legimiteren
jongeren worden niet aangenomen enkel omdat ze uit een aantal postcodes vandaan komen.
de Parijse jongeren dienen in opstand te komen zodat ze voor zichzelf kunnen opkomen en hun rechten vragen.
het is geen crimineel maar een pizzakoerier.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En dan mogen ze niet aangepakt worden door de politie? Wat is dat nou voor een redenatie, als iemand vlucht voor de politie dan moet afkomst en buurt geen reden zijn om ze te laten gaan. Gewoon aan de kant rammen die lui.
Tevens, wat maken die wijken nou uit? Moet ik soms medelijden hebben met criminelen die wegvluchten alleen omdat ze uit een "Flatje zonder ramen en slechte postcode" komen?
Ik geloof best dat die jongeren weinig goede ervaringen hebben met de politie. Maar maakt dat het feit dat er eentje vlucht voor de politie en tegen een muur sjeest minder zijn eigen schuld? Er is wegrijden en rijden als een idioot, toch?quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:19 schreef Meki het volgende:
[..]
het is geen crimineel maar een pizzakoerier.
de jongeren worden daar dagelijks gechanteerd en altijd op de voeten gelopen door de politie, vindt je het gek als ze vluchten voor de politie daar.
de politie heeft regels hoe om te gaan met vluchtende mogelijke daders of wat dan ook
je leidt hem niet naar de dood, want dan ben je een moordenaar
de politie heeft een handboek klaar staan hoe om te gaan met vluchtenden.
goh, ik ben er ook geweest en heb toch echt wat anders gesignaleerd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:09 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:
heb een hekel aan franse namenquote:Op maandag 10 augustus 2009 18:01 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
![]()
Het zal tijd worden dat de politie en het leger aldaar eens een paar kogels door die proleten uit de banlieues jagen.
Dat zal dan wel komen omdat jij niet echt een idee hebt hoe het eraan toe gaat op zo'n bureau, want of je er nou of niet terecht zit maakt weinig uit, met een donker getint velletje zit je in doodsangst als ze je willen meenemen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik geloof best dat die jongeren weinig goede ervaringen hebben met de politie. Maar maakt dat het feit dat er eentje vlucht voor de politie en tegen een muur sjeest minder zijn eigen schuld? Er is wegrijden en rijden als een idioot, toch?
Ik vind zijn reactie niet in verhouding met "chantage" en "op de voeten gelopen worden". Vluchten doe je als je in doodsangst zit, of een jaar of 10 cel tegemoet kan zien, niet omdat je onterecht 6 uurtjes op een bureau zit anders.
Wegmisbruikers in NL als zij in achtervolging gaan gaan zij ook niet overredenquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik geloof best dat die jongeren weinig goede ervaringen hebben met de politie. Maar maakt dat het feit dat er eentje vlucht voor de politie en tegen een muur sjeest minder zijn eigen schuld? Er is wegrijden en rijden als een idioot, toch?
Ik vind zijn reactie niet in verhouding met "chantage" en "op de voeten gelopen worden". Vluchten doe je als je in doodsangst zit, of een jaar of 10 cel tegemoet kan zien, niet omdat je onterecht 6 uurtjes op een bureau zit anders.
Dat heb je overal met dronken lommezakken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:51 schreef franksetank het volgende:
[..]
goh, ik ben er ook geweest en heb toch echt wat anders gesignaleerd.
was met oudjaarsnacht 12 uur op de champs de lycee.
ik was er met een grote groep vrienden om nieuwjaar te vieren.
de hele champs stond vol met miljoenen mensen.
wij stonden relatief achteraan.
welke mensen zag je....
in de leeftijd van 0 tot 100 jaar.
aziatisch, amerikaans (leuk meisje ontmoet btw), scandinavisch, oost-europees.
van student, arbeider tot bankdirecteur.
gezinnetjes, stelletjes, vriendengroepen.
de sfeer was fenominaal, iedereen begroeten, handje schudden, nieuwjaar kussen, samen je wijn delen met vreemden.
op een paar meter afstand stonden twee deense stelletjes.
van die brave (beetje nerdige) jongens met twee mooie vriendinnen.
er komt opeens een groep algerijnen/marokkanen.
het meisje word aangerand, betast en met de tong gezoend.
de partners willen tussenbeide komen en het meisje probeert nog weer erger te voorkomen.
kerels krijgen klappen en de groep loopt lachend verder.
even verderop hebben ze mortiervuurwerk.
deze rotzooi (waarmee je dus auto's kunt opblazen) word tussen de menigte afgestoken en tegelijkertijd begint het tuig met stenen en flessen op de mensen te gooien.
er breekt ontzettende massahysterie uit en de menigte vlucht naar voren.
kinderen, ouderen en mensen slecht ter been komen ten val en de paniek is massaal.
halverwege komt de parijse me in volledige vechtuitrusting ons tegemoet en slaat er idd flink op los.
een perfect feest word in luttele minuten voor honderduizende verpest door dat tuig.
sindsdien ben ik van mening dat je dat smerige tuig beter kunt afschieten en ik denk dat alle mensen die daar toen ook getuige waren hetzelfde denken.
en van een vriend die er een hele tijd heeft gewoond was dat geweld jegens normale burgers niet abnormaal...
Inderdaad, dat is in Lloret ook. Maar die lompe boeren(vingerûûûûh!) mogen ze van mij OOK afschieten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heb je overal met dronken lommezakken.
dat krijg je met alcohol
kijk maar in DAM of bij elke feestgelegenheden allemaal dronken lommezakken
Hebt ge daar een bron bij?quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker hoor, zo'n dode in een cel, en toevallig doet de camera het niet
nee hoor, die relschoppers waren niet dronken en het was ook niet iets dat begon door anderen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heb je overal met dronken lommezakken.
dat krijg je met alcohol
kijk maar in DAM of bij elke feestgelegenheden allemaal dronken lommezakken
Yakou Sanogo.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef ilona-scuderia het volgende:
Was het een Fransman of een buitenlander?
Neuh, achterlijk gedrag van de sociale onderklasse is niet genetisch bepaald. Niet dat het niet aangepakt hoeft te worden, maar door het meteen van die racistische kant te benaderen blijven echte oplossingen buiten zicht. Bevolkingsgroepen waar geen energie ingestoken wordt "omdat ze toch niet beter kunnen" gaan zich zeker niet beter gedragen. Bevolkingsgroepen met geboden perspectieven icm gerichte harde aanpak van radicale elementen en rotte appels gaan zich mogelijk wel beter gedragen. Kies maar waar je liever naartoe wilt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:32 schreef franksetank het volgende:
[..]
nee hoor, die relschoppers waren niet dronken en het was ook niet iets dat begon door anderen.
ze hadden geen aanleiding maar werden agressief omdat dat in hun aard zit.
zal wel genetisch bepaald zijn.
alleen omdat ooit hitler de eugenetica misbruikte wil dat niet zeggen dat er een kern van waarheid in zit....quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Neuh, achterlijk gedrag van de sociale onderklasse is niet genetisch bepaald. Niet dat het niet aangepakt hoeft te worden, maar door het meteen van die racistische kant te benaderen blijven echte oplossingen buiten zicht. Bevolkingsgroepen waar geen energie ingestoken wordt "omdat ze toch niet beter kunnen" gaan zich zeker niet beter gedragen. Bevolkingsgroepen met geboden perspectieven icm gerichte harde aanpak van radicale elementen en rotte appels gaan zich mogelijk wel beter gedragen. Kies maar waar je liever naartoe wilt.
het is een genetisch kenmerk van japanners (aziaten).quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:45 schreef Bowlingbal het volgende:
Het verwerken van alcohol vergelijken met gedrag.
Inderdaad, dat wil niet zeggen dat er een kern van waarheid in jouw racistische benadering zit.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:44 schreef franksetank het volgende:
[..]
alleen omdat ooit hitler de eugenetica misbruikte wil dat niet zeggen dat er een kern van waarheid in zit....
Ja, en kijk naar Noordafrikanen, ze gedragen zich allemaal achterlijk zei je net. En dan gaan we weer op hetzelfde krakkemikkige ouwe hobbelpaard dat al een eeuw ofzo bereden wordt door de wat minder creatieve goedpraters van racisme:quote:een persoon word geschapen door genotype en omgeving en overal ter wereld heb je diversiteiten.
veelal herkenbaar in het fenotype maar sommige ook intern.
kijk naar japanners, ze hebben allemaal uiterlijke kenmerken die we allemaal herkennen.
wanneer een japanner echter blank zou zijn zou zijn genotype hem nog verraden doordat hij na 4 biertjes hoepeldik is en 2 dagen een immense kater.
Nee. Maar het gaat veel te ver om te roepen dat ze allemaal maar afgeschoten moeten worden omdat ze genetisch gezien niet tot normaal gedrag in staan zouden zijn, zoals jij in dit topic doet.quote:en de gemiddelde afrikaan is genetisch gezien een betere atletiek beoefenaar dan vele andere rassen.
dan is het echter wel normaal om te spreken van een genetisch pluspunt.
wanneer echter een negatief punt begint op te vallen dan is het opeens alleen nog omgeving die het geweldadige gedrag verklaard
plato was de eerste die met eugenetica kwam, daarna oa darwin.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Inderdaad, dat wil niet zeggen dat er een kern van waarheid in jouw racistische benadering zit.
[..]
Ja, en kijk naar Noordafrikanen, ze gedragen zich allemaal achterlijk zei je net. En dan gaan we weer op hetzelfde krakkemikkige ouwe hobbelpaard dat al een eeuw ofzo bereden wordt door de wat minder creatieve goedpraters van racisme:
[..]
Nee. Maar het gaat veel te ver om te roepen dat ze allemaal maar afgeschoten moeten worden omdat ze genetisch gezien niet tot normaal gedrag in staan zouden zijn, zoals jij in dit topic doet.
en de lijkschouwing laat niets vreemds zien... Gewoon gevalletje zelfmoord dus, het is echt niet vreemd dat die camera's niet werken hoor. Ik kom zo vaak in gebouwen met "camerabewaking" (waaronder bankgebouwen, kluizencomplexen & ziekenhuizen) en ik weet uit ervaring dat het een uitzondering is dat meer dan 75% van de camera's werkt. Dus ja, eentje die niet op tape staat is zo gek niet, zeker als je ervan uit gaat dat de meeste cellen geen echt schitterende onderhoudscontracten hebben voor hun technische infrastructuur (niet in België, en niet in Frankrijk)quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:05 schreef moussie het volgende:
[..]
http://www.amnesty.nl/voor_de_pers_artikel/51976
Razzia's!quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het wordt tijd dat die wijken eens goed schoongeveegd worden. Dat tuig grijpt echt alles aan om te gaan rellen. Er hoeft maar een agent te wijzen naar een bewoner, en die idioten gaan weer los.
Het zal ook nooit eens gewoon aan dat figuur zelf kunnen liggen he? Je weet altijd verzachtende omstandigheden te vinden of het zo te draaien dat we allemaal medelijden moeten krijgen nu deze knul zijn vrijwilligerswerk in het bejaardentehuis niet meer uit kan voeren.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zal dan wel komen omdat jij niet echt een idee hebt hoe het eraan toe gaat op zo'n bureau, want of je er nou of niet terecht zit maakt weinig uit, met een donker getint velletje zit je in doodsangst als ze je willen meenemen.
Gebeurt wel vaker hoor, zo'n dode in een cel, en toevallig doet de camera het niet
Ja, en wat praat dat nou precies goed aan jouw racistische bewering dat ze genetisch gezien niet tot goed gedrag in staat zijn?quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:57 schreef franksetank het volgende:
[..]
plato was de eerste die met eugenetica kwam, daarna oa darwin.
eugenitica word in de agrarische sector gewoon gebruikt en met succes.
en soms gaat het ook wel eens verkeerd...
http://en.wikipedia.org/wiki/Africanized_bee
Ja, want jij bent de enige die ooit gezien heeft dat ze zich op die manier misdragen en daardoor ook de enige die er iets zinnigs over kan zeggen!quote:en ik zei dat ze de relschoppers in parijs mogen afschieten, maar goed je had er bij moeten zijn om te zien waar dat smerige low-life toe in staat was...
Omdat ze statistisch gezien vaker binnen de familie trouwen. Dus het is zeker één factor bij een bepaalde groep Noordafrikanen. Maar om ze meteen allemaal als genetisch minderwaardig neer te zetten gaat te ver en is ook veel te eenzijdig bekeken als je het bekijkt in de relatieve orde van grootte van andere factoren.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:51 schreef franksetank het volgende:
en trouwens, als het er niks mee te maken heeft hoe kan het dan bijvoorbeeld dat bepaalde psychische stoornissen (down syndroom, etc) relatief erg vaak voorkomt bij turken en marokkanen in nederland/europa
ik denk dat agressie en het onvermogen om deel uit te maken van een hoogstaande beschaving wel in mindere mate aanwezig is.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, en wat praat dat nou precies goed aan jouw racistische bewering dat ze genetisch gezien niet tot goed gedrag in staat zijn?
[..]
Ja, want jij bent de enige die ooit gezien heeft dat ze zich op die manier misdragen en daardoor ook de enige die er iets zinnigs over kan zeggen!
en is het dan ook niet een mogelijk gevolg dat door inteelt en het binnen de eigen groep trouwen er een agressief deel in die mens is geslopen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat ze statistisch gezien vaker binnen de familie trouwen. Dus het is zeker één factor bij een bepaalde groep Noordafrikanen. Maar om ze meteen allemaal als genetisch minderwaardig neer te zetten gaat te ver en is ook veel te eenzijdig bekeken als je het bekijkt in de relatieve orde van grootte van andere factoren.
Daarnaast komt Down niet vaker voor, maar minder vaak, maar andere afwijkingen zoals psychiatrische ziekten en zwakbegaafdheid weer vaker.
tja, de mens is ook gewoon een dier waarvoor dezelfde biologische wetten gelden als voor andere diersoorten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Geweldig, de retoriek hier doet eerder denken aan het fokken van honden in kennels dan over mensen
Nee en nee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:31 schreef franksetank het volgende:
[..]
en is het dan ook niet een mogelijk gevolg dat door inteelt en het binnen de eigen groep trouwen er een agressief deel in die mens is geslopen.
aangezien ze uit gebieden komen waar tot zeer lange tijd het recht van de sterkste/agressiefste gold.
Nee, maar als hij zelf vlucht dan zal hij toch wel iets gedaan hebben en anders hoeft ie toch niet te vluchtenquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:19 schreef Meki het volgende:
de politie heeft regels hoe om te gaan met vluchtende mogelijke daders of wat dan ook
je leidt hem niet naar de dood, want dan ben je een moordenaar
de politie heeft een handboek klaar staan hoe om te gaan met vluchtenden.
Eh, Marokko?quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:36 schreef franksetank het volgende:
[..]
tja, de mens is ook gewoon een dier waarvoor dezelfde biologische wetten gelden als voor andere diersoorten.
het blijft natuurlijk opmerkelijk dat er geen enkel land is waar het tuig niet de samenleving ontwricht en aan het rellen is.
Nee, dat is de schuld van het idee dat het hier Walhalla is en de instroom met name aankomt in de lagere sociale klassen én dat dit patroon in stand gehouden wordt door huwelijksmigratie, wat een hoop mensen van elke generatie weer terugbrengt op Square One qua integratie.quote:van Spanje tot zweden en van Groot-Brittannië tot Australië is het hommeles met het bepaalde soorten.
zeker toeval en de schuld van de racistische autochtone bevolking
dat van die afgebakende minderheid verzin je er zelf ff bij....quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee en nee.
Ten eerste is het aantal neef-nicht huwelijke hoger, maar nog steeds een minderheid van het totaal. Daarnaast is het ook nog eens een afgebakende minderheid (bepaalde streken, dorpen, families) (Bron)
Ten tweede gold het recht van sterkste of agressiefste helemaal niet zoals jij het nu stelt en al helemaal niet zodanig dat het de genetische opmaak van alle volkeren daar zou hebben beïnvloed.
Volgens Moussie was het voor hem kiezen tussen vluchten en het risico op een ongeluk of in elkaar geslagen worden door de politie in de cel. Als hij pech had hadden de agenten ook nog de camera gesaboteerd en hem dood geslagen. Kortom, hij had geen andere keuze dan vluchten ook al was hij natuurlijk onschuldig.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, maar als hij zelf vlucht dan zal hij toch wel iets gedaan hebben en anders hoeft ie toch niet te vluchten
Vanwaar altijd die SMOES "het ligt aan de lagere sociale klassen"...?quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Eh, Marokko?
[..]
Nee, dat is de schuld van het idee dat het hier Walhalla is en de instroom met name aankomt in de lagere sociale klassen én dat dit patroon in stand gehouden wordt door huwelijksmigratie, wat een hoop mensen van elke generatie weer terugbrengt op Square One qua integratie.
toch grappig...quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Eh, Marokko?
[..]
Nee, dat is de schuld van het idee dat het hier Walhalla is en de instroom met name aankomt in de lagere sociale klassen én dat dit patroon in stand gehouden wordt door huwelijksmigratie, wat een hoop mensen van elke generatie weer terugbrengt op Square One qua integratie.
Omdat hij vluchtte voor een aanhouding? Dan is het meestal wel logisch dat de politie er achter aan gaat. Dat doen ze hier ook als je denkt weg te kunnen rijden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:47 schreef ouderejongere het volgende:
Waarom schrijft de politie niet gewoon het kenteken op? Doordat de politie deze -waarschijnlijk- onschuldige burger heeft opgejaagd is hij nu dood.
Ik heb een bron gequote dat dat wel degelijk zegt. Nu jij.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:41 schreef franksetank het volgende:
[..]
dat van die afgebakende minderheid verzin je er zelf ff bij....
Nee hoor. Voor de kolonisatie was Marokko bij vlagen bloeiender en verder dan wij hier. Nu niet meer, da's een feit, maar die leemhutten en geiten waar jij het over hebt zijn niet standaard en dat ook nooit geweest voor het grootste deel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Marokkoquote:het midden-oosten en het afrikaanse continent kent anders een behoorlijk bloedige geschiedenis.
wanneer de blanke kolonisten er nooit waren geweest dan leefden ze nu nog allemaal in leemhutten en hoeden ze geiten.
Oh, die beschavingen hebben ze niet zelf gesticht enzo, maar alleen kapotgemaakt? Vanaf de 7e eeuw hebben een hoop verschillende volkeren daar echt wel iets meer voor elkaar gekregen dan het hoeden van geiten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_het_Midden-Oostenquote:de fantastische beschavingen die het midden oosten kende zijn wel door de woestijnrovers kapot gemaakt...
Omdat hij rijdt met een vals kenteken, anders komen die gemene agenten er nog achter wie het is en wordt hij alsnog doodgeslagen in een cel met defecte camera. Ze moeten dus wel achtervolgenquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:47 schreef ouderejongere het volgende:
Waarom schrijft de politie niet gewoon het kenteken op? Doordat de politie deze -waarschijnlijk- onschuldige burger heeft opgejaagd is hij nu dood.
Als je onschuldig bent ga je er niet vandoorquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:47 schreef ouderejongere het volgende:
Het is allemaal de schuld van de politiequote:Op maandag 10 augustus 2009 19:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als je onschuldig bent ga je er niet vandoor
Is dat zo? Waren de Turken, Surinamers, Spanjaarden en Italianen zoveel beter? Of gaan we het weer over die geweldige Chinezen hebben nu?quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vanwaar altijd die SMOES "het ligt aan de lagere sociale klassen"...?
Zowat elke allochtoon in de immigratie voor 1980 kwamen uit lagere sociale klassen uit hun oorspronkelijke land. Maar toch kunnen de meeste allochtone groepen zich wel gedragen.
Inderdaad, met het tuig. De sociale onderklassen. Oliver Twist bestaat niet.quote:Het gaat telkens weer met een paar dezelfde bevolkingsgroepen fout. En dit patroon zie je door heel West-Europa.
Nee hoor. Het is een hele belangrijke factor, geen schuld. Niemand zegt dat ze er zelf niks aan kunnen of moeten doen. Dat zou pas beledigend zijn.quote:Mensen moeten eens een keer ophouden met de schuld te leggen bij "het ligt aan de lagere sociale klassen". Want daarmee beledig je al die andere allochtone bevolkingsgroepen, doe OOK uit de algere sociale klassen komen, EN die zich wel gewoon normaal gedragen.
Ik heb nog nooit een paria Shakespeare horen opzeggen. Het zal wel genetisch bepaald zijn. Dat ze op een vuilnisbelt opgroeien kan toch verdorie geen beperkende factor zijn in hun ontwikkeling?quote:Het gaat telkens weer ALLEEN met een paar dezelfde bevolkingsgroepen fout. En dit patroon zie je door heel West-Europa.
Wat te denken van de ghettoproblematiek in de VS? Daar zijn het vooral Hispanics en zwarten. In Duitsland zijn het Turken, in Frankrijk zijn het Algerijnen, in Nederland zijn het Marokkanen. Het is echt niet immer de Maghrebijn die zich misdraagt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zowat elke allochtoon in de immigratie voor 1980 kwamen uit lagere sociale klassen uit hun oorspronkelijke land. Maar toch kunnen de meeste allochtone groepen zich wel gedragen. Het gaat telkens weer met een paar dezelfde bevolkingsgroepen fout. En dit patroon zie je door heel West-Europa.
Wat is dit voor goedkope aldi praat ?quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:28 schreef Zienswijze het volgende:
Hou het maar op die 2 westelijke Noord-Afrikaanse landen.
In Nederland: problemen met hen
In Belgie problemen met hen
In Frankrijk: problemen met hen
Goh, aan wie zou het nou weer liggen?![]()
Edit: de eerste goedpraters zijn al weer binnen.
Die zijn nou hier voor verantwoordelijkquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:55 schreef Meki het volgende:
Mag ik deze tokkies hier eraan herrinneren wie in de wijk ONDIEP gingen rellen ?
de sociale voorzieningen van amerika kun je niet vergelijken met die van de meeste europese landen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:53 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Wat te denken van de ghettoproblematiek in de VS? Daar zijn het vooral Hispanics en zwarten. In Duitsland zijn het Turken, in Frankrijk zijn het Algerijnen, in Nederland zijn het Marokkanen. Het is echt niet immer de Maghrebijn die zich misdraagt.
Geen antwoord op de vraaggestelde vraagquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:58 schreef Slappy het volgende:
[..]
Die zijn nou hier voor verantwoordelijk
Anders diep je even een gebeurtenis van 2 jaar geleden op.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:55 schreef Meki het volgende:
Mag ik deze tokkies hier eraan herrinneren wie in de wijk ONDIEP gingen rellen ?
Waarom haal je dat onderwerp erbij danquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen antwoord op de vraaggestelde vraag
Wie waren de rellende tokkies in Ondiep
Tuurlijk er is een parallel te trekken tussen Ondiep en Parijsquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:55 schreef Meki het volgende:
Ja, en wat was ook al weer de aanleiding?quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:55 schreef Meki het volgende:
Hoezo opgejaagd ? Hij ging er van tussen en reed zich met zijn stomme kop te pletter. Dat deed hij echt allemaal zélf hoorquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:47 schreef ouderejongere het volgende:
In zo'n geval is het logisch dat de politie ff wil weten waarom je op de vlucht gaat hoor, voor het zelfde geld heb je een ontvoert kind, een lijk of een bom in je auto ofzo, weten zij veel.quote:De man sloeg op de vlucht, toen een politiepatrouille hem wilde controleren.
Nee hoor, als ik ook nog de voetbalhooligans en tokkies erbij neem kom ik zeker op 20 massa's stadionsvol arena's met relschoppers in Nederlandquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:59 schreef fratsman het volgende:
[..]
Anders diep je even een gebeurtenis van 2 jaar geleden op.
En vergelijk dat dan eens met de HONDERDEN incidenten waar jou landgenoten jaarlijksmaandelijks bij zijn betrokken, Meki.
Nog steeds geen antwoord op me vraagquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:00 schreef Slappy het volgende:
[..]
Waarom haal je dat onderwerp erbij dan![]()
Mag ik u herinneren aan het incident tegen Jong Marokko?quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, als ik ook nog de voetbalhooligans en tokkies erbij neem kom ik zeker op 20 massa's stadionsvol arena's met relschoppers in Nederland
Klopt een politie die schoot.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja, en wat was ook al weer de aanleiding?
Mag ik je daar even aan helpen herinneren?
quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Mag ik u herinneren aan het incident tegen Jong Marokko?
Hier werd de in Ondiep zeer geliefde Mulder zondagavond na een vechtpartij met allochtone jongeren voor zijn deur doodgeschoten. Mulder en de andere bewoners klagen al maanden over overlast van de jongeren. Waar de dodelijke schietpartij plaatsvond, liggen bloemen en staat de tekst ’Rini rust zacht’ op de straat gekalkt als eerbetoon.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen antwoord op de vraaggestelde vraag
Wie waren de rellende tokkies in Ondiep
Ja maar ik bedoel waar het allemaal mee begon, waarom de politie moest komen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt een politie die schoot.
terecht of onterecht ? weet ik niet
maar bij de Parijse rellen hebben jullie al een oordeel klaar zonder enige wetenheid
Maak een topic aan speciaal voor dat onderwerp en nieuws bericht het gaat hier over rellen in Parijs en niet tokkie feestje.Of is het dit keer de schuld van Amerika of Israëlquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord op me vraag
En dat is maar een van de vele voorbeeldenquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Mag ik u herinneren aan het incident tegen Jong Marokko?
Deze nieuwsbericht komt mij niet bekend voor het is zeker herschreven met het doel om nieuws te verdraaien zodat het in de straatje pastquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:05 schreef franksetank het volgende:
[..]
Hier werd de in Ondiep zeer geliefde Mulder zondagavond na een vechtpartij met allochtone jongeren voor zijn deur doodgeschoten. Mulder en de andere bewoners klagen al maanden over overlast van de jongeren. Waar de dodelijke schietpartij plaatsvond, liggen bloemen en staat de tekst ’Rini rust zacht’ op de straat gekalkt als eerbetoon.
De> grote menigte trok met leuzen als ’moordenaars’ en ’kankerlijers’ de wijk in en stichtte her en der brand, onder meer in het oude politiebureau. Het pand liep daardoor ernstige schade op. Een auto brandde volledig uit. Twee fietsen van agenten werden vernield. Meerdere ruiten van leegstaande woningen sneuvelden.
Omstreeks 22.40 uur sloeg de vlam in de pan en gooide de verzamelde meute van ruim vierhonderd mensen stenen naar de aanwezige mobiele eenheid van de politie
De politie heeft twee aanhoudingen verricht. Een agent raakte lichtgewond.
Volgens burgemeester Brouwer is de geweldsuitbarsting een teken dat het ’in een bepaalde groep kennelijk broeit’. ,,Die groep grijpt dit incident aan om zich in de wijk te laten gelden. Daar moeten we de buurt tegen beschermen.’’ Brouwer zegt geschokt te zijn door het ongeluk zondagavond en heeft begrip voor de verontwaardiging van bewoners die zich in de steek gelaten voelen. ,,Ik snap dat bewoners soms boos zijn over de overlast rondom hun eigen huis en buurt. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
oh yeah meki, als je dan toch een voorbeeld aanhaalt dan eentje waarmee je jezelf niet zwaar voor lul zet
Je doelt op het handjevol Twente supporters dat een flesje gooide? Hoe is dat te vergelijken met een heel stadion vol met relmarokkanen die het veld oprenden en vernielingen aanbrachten?quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Mag ik u herinneren aan het incident van Nederlandse voetballiefhebbers in Marseille in Frankrijk.
http://www.ad.nl/utrecht/article1171293.ecequote:Op maandag 10 augustus 2009 20:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Deze nieuwsbericht komt mij niet bekend voor het is zeker herschreven met het doel om nieuws te verdraaien zodat het in de straatje past
HAHAHAHAquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Deze nieuwsbericht komt mij niet bekend voor het is zeker herschreven met het doel om nieuws te verdraaien zodat het in de straatje past
Deze ook herschreven?quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:06 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Mulder ergerde zich wild aan ’ettertjes’
Door RENÉ CAZANDER en RAYMOND BOERE
UTRECHT - De zondagavond doodgeschoten inwoner van Ondiep, Rinie Mulder, stond altijd voor iedereen klaar.
Dat zeggen zijn vrienden en kennissen. Het aftellen was begonnen. Rinie Mulder (54) verheugde zich zo op zijn nieuwe huurwoning aan de Ahornstraat in de Utrechtse wijk Ondiep, dat hij iedere dag wel een paar keer ging kijken.
Was hij samen met zijn vrouw eindelijk verlost van die tergende overlast van allochtone jongeren, pal bij hem voor de deur aan de Boerhaavelaan. Oktober dit jaar zou de bouw van het complex klaar zijn. Maar een schietpartij maakte zondagavond abrupt een einde aan zijn leven en zijn dromen.
Mulder stond voor iedereen klaar, herinneren vrienden en kennissen hem. Een man met het hart op de juiste plaats. Grote mond, vooral als ie gedronken had, maar klein hartje. Eigenaar Hogervorst van stamkroeg Murk: ,,Blaffende honden, bijten niet.’’
Elke vrijdag kocht hij bij bloemist Appie bloemen. Die legde hij trouw op de graven van de vrienden van zijn zoon, die jaren geleden bij een auto-ongeluk in Breukelen om het leven kwamen. Rinies zoon overleefde als enige het ongeluk.
Dat de geliefde Ondieper op zo’n dramatische wijze om het leven is gekomen, is voor veel bekenden en vrienden onbegrijpelijk. Dat hij met een mes de jongeren te lijf zou zijn gegaan, had niemand verwacht.
Wel was bekend dat de ’etterende’ jongeren een obsessie voor hem begonnen te worden. Hij praatte er vaak over. In zijn stamkroeg Murk en bij zijn cluppie DHC, waar Mulder elk weekend te vinden was.
Via het voetbal kent Chris Mockink (61) hem. ,,Een keer in de twee weken presenteerde hij in de kantine voor ons het rad van avontuur.’’ Mulder heeft Mockink zondagavond gebeld. Met het verzoek of hij hem wilde komen ophalen uit de kroeg De Witte Raaf op de Straatweg. Maar Mockink had zijn mobiel uitstaan. Mulder is uiteindelijk opgehaald door de dochter van zijn maat met wie hij in de kroeg zat.
Bij aankomst bij zijn woning kwam het tot een treffen tussen Mulder, diens maat, en de jongeren op de Boerhaavelaan. Daarbij is 54-jarige Mulder, voor zover tot dusver bekend, door een motoragent doodgeschoten.
Mulder laat een vrouw en twee kinderen achter.
Ja, leg dat maar eens uit aan die jongeren.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe kan dit de schuld van de politie zijn? Die jongen reed toch zelf tegen de muur op?²
was het een volkswagen waarmee ze zich te pletter reden?quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja, leg dat maar eens uit aan die jongeren.
Ja had hij maar niet moeten vluchten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:13 schreef Meki het volgende:
De politie had er de achtervolging ingezet op een jongeman op een motor. Tijdens de achtervolging verongelukte Yakou Sanogo, de 18-jarige bestuurder van de motor
Ja en nu vuile racistquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:13 schreef Meki het volgende:
De politie had er de achtervolging ingezet op een jongeman op een motor. Tijdens de achtervolging verongelukte Yakou Sanogo, de 18-jarige bestuurder van de motor
bronquote:Yakou Sanogo, die als pizzaleveraar werkte, sloeg op de vlucht toen een politiepatrouille hem wilde controleren. Volgens gerechtelijke bronnen zat hij op een motorfiets die verboden is op de openbare weg. Na het incident trokken woedende jongeren de straat op. Zij denken dat de politiewagen de jongen aangetikt heeft.
De Franse politie, bang voor nieuwe rellen, heeft benadrukt dat er geen contact is geweest tussen de achtervolgende politiewagen en de vluchter.quote:
Begrijpelijk en onbegrijpelijk.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
De Franse politie, bang voor nieuwe rellen, heeft benadrukt dat er geen contact is geweest tussen de achtervolgende politiewagen en de vluchter.
Dat ze bang zijn voor nieuwe rellen zegt al wie de baas is daar.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Begrijpelijk en onbegrijpelijk.
Ik snap dat ze rellen willen voorkomen, maar waarom de werkelijke gebeurtenis ontkennen als er gerechtigheid mee gediend word. Ik denk niet dat deze pizzabezorger gewoon van z'n motorfiets 'gevallen' is. Die mensen hebben meestal wel rij-ervaring en vallen niet zomaar overal van de motorfiets af.
En ik denk dat de relbevolking van Parijs dit ook wel weet.
Trouwens, die pizzabezorger had helemaal niet moeten vluchten in de eerste plaats, dan was er ook niks aan de hand geweest. Waarschijnlijk was hij gewoon een illegaal of crimineel die niet gepakt wou worden. Wat mij betreft is met zijn dood (waarom zou hij anders vluchten) gerechtigheid gediend.
Vandaar onbegrijpelijk.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat ze bang zijn voor nieuwe rellen zegt al wie de baas is daar.
Zonder geweld is het niet op te lossen denk ik.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vandaar onbegrijpelijk.
Maargoed, hoe wil je een op hol geslagen buitenlandse menigte in controle houden zonder fysiek geweld toe te passen? Zodra ze dit laten loslopen zit Frankrijk met een imago-verlies van hier naar Tokio. Om nog maar te zwijgen over een eventuele toename van terrorisme dreiging.
Precies, en dat zullen ze nooit doen. Gevalletje excuses en fluwelen kussentje dus weer.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:30 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Zonder geweld is het niet op te lossen denk ik.
Die word na een paar minuten al gestolen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is straks weer donker en dan gaan ze meestal weer rellen. Heeft er iemand een webcam met uitzicht op de straten van de banlieues?
Gewoon gevalletje zelfmoord, ja ja .. maar okay, zou kunnen in het eerste geval, met zijn broekspijp aan een stoelpoot of zo .. en dat andere geval, hoe zit het daarmee? Die is zomaar een coma gevallen, zijn interne organen hebben het vanzelf begeven, hij heeft zich zelf geslagen? En toevallig was ook daar de camera kapot, ja ja ..quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
en de lijkschouwing laat niets vreemds zien... Gewoon gevalletje zelfmoord dus, het is echt niet vreemd dat die camera's niet werken hoor. Ik kom zo vaak in gebouwen met "camerabewaking" (waaronder bankgebouwen, kluizencomplexen & ziekenhuizen) en ik weet uit ervaring dat het een uitzondering is dat meer dan 75% van de camera's werkt. Dus ja, eentje die niet op tape staat is zo gek niet, zeker als je ervan uit gaat dat de meeste cellen geen echt schitterende onderhoudscontracten hebben voor hun technische infrastructuur (niet in België, en niet in Frankrijk)
quote:The autopsy report stated his death was the result of multiple organ failure, but did not indicate how
this was caused.
When Abou Bakari Tandia’s family were finally allowed to see him in hospital, when he was already brain
dead, they noted that his body was swollen and he had a large round wound on his chest which did not appear in any of his medical reports. They also noted that he had no visible head injuries, despite the fact the police claimed he had fallen into a coma after deliberately banging his head against the wall in his cell. Neither the autopsy report nor any of the medical reports from either of the two hospitals he was admitted to recorded any evidence of a head injury.
Maar het blijft een neerwaartse spiraal, en eens komt de bodem in zicht. Vraag me af wat er dan gaat gebeuren.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, en dat zullen ze nooit doen. Gevalletje excuses en fluwelen kussentje dus weer.
Gevaarlijke denkwijze. Je overschat de controleerbaarheid van geweld.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat ze bang zijn voor nieuwe rellen zegt al wie de baas is daar.
Intolerantie en een geweldsgolf van jewelste lijkt me eigenlijk. Dit is niet gewenst natuurlijk, maar ik zie geen andere uitkomst dan dat het op een gegeven moment de spuitgaten van de bevolking en regeringsleiders uit komt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:36 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar het blijft een neerwaartse spiraal, en eens komt de bodem in zicht. Vraag me af wat er dan gaat gebeuren.
Popcorn en cola erbij.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is straks weer donker en dan gaan ze meestal weer rellen. Heeft er iemand een webcam met uitzicht op de straten van de banlieues?
Jawel maar wat gebeurt er dan, dan moet er wel geweld gebruikt worden. Ofwel door de overheid, ofwel door de bevolking die het recht in eigen hand neemt. Is deze aanpak dan niet de aanzet tot bijvoorbeeld een burgeroorlog.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Intolerantie en een geweldsgolf van jewelste lijkt me eigenlijk. Dit is niet gewenst natuurlijk, maar ik zie geen andere uitkomst dan dat het op een gegeven moment de spuitgaten van de bevolking en regeringsleiders uit komt.
Goeie link zo te zienquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Gewoon gevalletje zelfmoord, ja ja .. maar okay, zou kunnen in het eerste geval, met zijn broekspijp aan een stoelpoot of zo .. en dat andere geval, hoe zit het daarmee? Die is zomaar een coma gevallen, zijn interne organen hebben het vanzelf begeven, hij heeft zich zelf geslagen? En toevallig was ook daar de camera kapot, ja ja ..
uit het rapport
[..]
[ afbeelding ]
anyway, lees anders het rapport eens, over hoe hoogzwangere vrouwen en doodzieke mensen in elkaar geslagen worden, voor niets, of nadat ze al op geboeid op de grond liggen, hoe getuigen geïntimideerd worden als ze er iets van durven te zeggen .. veel leesplezier
http://www.amnesty.org/en/library/info/EUR21/003/2009/en
Precies, een gevolg van teveel tolerantie en het niet voor de kop willen stoten van mensen die die stoot eigenlijk wel verdienen. Ik ga er ook niet om treuren als het zo ver komt, ze hebben het er zelf naar gemaakt. En met 'ze' bedoel ik nu regeringen á la Balkenende I,II,III,IV en ga zo maar door die alles bagatelliseren tot ze er bij neer vallen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:43 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel maar wat gebeurt er dan, dan moet er wel geweld gebruikt worden. Ofwel door de overheid, ofwel door de bevolking die het recht in eigen hand neemt. Is deze aanpak dan niet de aanzet tot bijvoorbeeld een burgeroorlog.
Alternatief zou kunnen zijn om hoge muren rondom de banlieus te bouwen en ze dan uit te roepen tot dangerzone oid, en vervolgens die lui in hun eigen sop te laten gaarkoken. Maar dat lijkt me ook niet iets wat je moet willen.
Nee, de menselijkheid moet terugkeren tot Allah.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar gaat het heen met deze wereld?
De mensheid moet terugkeren tot Allah.²
Nog meer aanslagenquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Zou het werken denk je, als ze deze problematiek net zo oppakken als hier in het welse Nederland? Of is Frankrijk een land dat te veel verschilt met les Pays Bas?quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:54 schreef Slappy het volgende:
[..]
Nog meer aanslagenen meer vrijheid van meningsuiting
Nogal.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou het werken denk je, als ze deze problematiek net zo oppakken als hier in het welse Nederland? Of is Frankrijk een land dat te veel verschilt met les Pays Bas?²
Ach, zo erg is het toch niet? Een beetje 'boh' ertegenaan, 'de gemeenschap heeft er zelf om gevraagd' en dat soort bagatelliserende dingen zoals hier?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:06 schreef __Saviour__ het volgende:
En dat zou nog wel even door kunnen gaan. Echt geweldig, die ongecontroleerde import.
1 geval? je kan overdrijvenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:40 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ach, zo erg is het toch niet? Een beetje 'boh' ertegenaan, 'de gemeenschap heeft er zelf om gevraagd' en dat soort bagatelliserende dingen zoals hier?
Wat een onzin! Als iedereen nou gewoon (dezelfde soort) Moslim is hoeft er niet meer aangeslagen te worden, behalve door de belastingdienst!quote:
Doen ze in Rio de Janeiro ook.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:43 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel maar wat gebeurt er dan, dan moet er wel geweld gebruikt worden. Ofwel door de overheid, ofwel door de bevolking die het recht in eigen hand neemt. Is deze aanpak dan niet de aanzet tot bijvoorbeeld een burgeroorlog.
Alternatief zou kunnen zijn om hoge muren rondom de banlieus te bouwen en ze dan uit te roepen tot dangerzone oid, en vervolgens die lui in hun eigen sop te laten gaarkoken. Maar dat lijkt me ook niet iets wat je moet willen.
Inderdaad, gewoon gebieden waar de politie niet meer komt.quote:
Nee, geloof is de bron van heel veel kwaadquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Je zou het niet ghetto moeten gaan noemen nee. Omdat het dan teveel herinnert aan Hitler met zijn praktijken tot '45. Maar verder vind ik het inderdaad ook niet iets wat je moet willen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:43 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Als de gemiddelde persoon het woord 'ghetto' hoort, dan denkt ie niet aan een joodse wijk uit Hitler's tijd, maar aan lowriders en 'nigga's' en homies enzo, die elkaar beschieten vanuit de langzaamrijdende lowrider, hun gouden tanden showend naar de vijandelijke gangquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:18 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je zou het niet ghetto moeten gaan noemen nee. Omdat het dan teveel herinnert aan Hitler met zijn praktijken tot '45. Maar verder vind ik het inderdaad ook niet iets wat je moet willen.
ik moet hieraan denkenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als de gemiddelde persoon het woord 'ghetto' hoort, dan denkt ie niet aan een joodse wijk uit Hitler's tijd, maar aan lowriders en 'nigga's' en homies enzo, die elkaar beschieten vanuit de langzaamrijdende lowrider, hun gouden tanden showend naar de vijandelijke gang
Neen, niet het geloof zelf, de interpretatie van mensen. Bedankt voor je repliek.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, geloof is de bron van heel veel kwaad
Wtf heeft geloof te maken met de decennia problemen in de banlieu's ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, geloof is de bron van heel veel kwaad
In oktober 2007 waren er in Amsterdam-Slotervaart ook rellen toen een man van Noord-Afrikaanse afkomst werd doodgeschoten door te politie. Toen waren er ook grote rellen.quote:In 2005 en 2007 deden zich in de voorsteden van Parijs en later ook in die van andere grote Franse steden wekenlang rellen voor. Ook toen brak de onrust uit na de dood van jongeren die op de vlucht waren voor de politie
Bron: Spits
En die gast werd dus neergeschoten omdat hij twee agenten had neergestoken. Uiteraard krijg je dan een kogel in je. Maar dan nog durven die allochtonen te gaan rellen, echt te absurd voor woorden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In oktober 2007 waren er in Amsterdam-Slotervaart ook rellen toen een man van Noord-Afrikaanse afkomst werd doodgeschoten door te politie. Toen waren er ook grote rellen.
Het is weer wachten op de volgende rellen door onze Noord-Afrikaanse jongeren.
Zucht. Diepe zucht.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Is dat zo? Waren de Turken, Surinamers, Spanjaarden en Italianen zoveel beter? Of gaan we het weer over die geweldige Chinezen hebben nu?
[..]
Inderdaad, met het tuig. De sociale onderklassen. Oliver Twist bestaat niet.
[..]
Nee hoor. Het is een hele belangrijke factor, geen schuld. Niemand zegt dat ze er zelf niks aan kunnen of moeten doen. Dat zou pas beledigend zijn.
[..]
Ik heb nog nooit een paria Shakespeare horen opzeggen. Het zal wel genetisch bepaald zijn. Dat ze op een vuilnisbelt opgroeien kan toch verdorie geen beperkende factor zijn in hun ontwikkeling?
Wat je grote rellen noemtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In oktober 2007 waren er in Amsterdam-Slotervaart ook rellen toen een man van Noord-Afrikaanse afkomst werd doodgeschoten door te politie. Toen waren er ook grote rellen.
Het is weer wachten op de volgende rellen door onze Noord-Afrikaanse jongeren.
En jij bagatelliseert alle problemen met je soortgenoten weer lekker wegquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat je grote rellen noemt
Jij maakt van een mier maak jij een kudde olifanten ermee.
Welk??quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik woon ook in Amsterdam, maar gelukkig niet in dat stadsdeel. Als ze ook maar 1 seconde aan mijn auto hadden gezeten, dan lagen al die jongens nu nog in het ziekenhuis. Aangezien de politie toch geen ene reet doet, moet je zelf maar actie ondernemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat je grote rellen noemt
Het "grappige" is dat de politie er dan WEL als de kippen bij isquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik woon ook in Amsterdam, maar gelukkig niet in dat stadsdeel. Als ze ook maar 1 seconde aan mijn auto hadden gezeten, dan lagen al die jongens nu nog in het ziekenhuis. Aangezien de politie toch geen ene reet doet, moet je zelf maar actie ondernemen.
Ja om mensen te arresteren die hun auto willen beschermen tegen dat reltuig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het "grappige" is dat de politie er dan WEL als de kippen bij is
Natuurlijk zijn er de sociaal-economische omstandigheden die meespelen maar er lijkt toch wel sprake van een soort relcultuur in grote delen van de islamitische wereld, en dat nemen de immigranten ook mee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Wtf heeft geloof te maken met de decennia problemen in de banlieu's ?
Maar het overgrote deel van de immigranten die problemen veroorzaken zijn hier nu juist geboren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:55 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er de sociaal-economische omstandigheden die meespelen maar er lijkt toch wel sprake van een soort relcultuur in grote delen van de islamitische wereld, en dat nemen de immigranten ook mee.
Komt omdat de politie is hier zo soft is en die lachwekkende lage straffen. Kijk maar naar Dubai of Saoedi-Arabie: heel lage criminaliteit.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:01 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Maar het overgrote deel van de immigranten die problemen veroorzaken zijn hier nu juist geboren.
Ja, inderdaad. Wij herkennen deze problemen totaal niet in ons vaderland. Men moet hier dus in de spiegel kijken, want het falen ligt niet zozeer bij de immigranten maar meer in de benadering van de overheid. Er is gewoon te veel vrijheid, men moet serieus overwegen de sociale controle van het vaderland hier trachten te implementeren. Denk je echt dat dat werkt? Ik weet het zeker.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:01 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Maar het overgrote deel van de immigranten die problemen veroorzaken zijn hier nu juist geboren.
dat maakt niet dat ze daarom "autochtonen" zijn hoor. Letterlijk gezien misschien wel, maar qua cultuur zijn dat gewoon nog steeds geen autochtonen. Het probleem is dat er geen politiek correct woordje is voor "de immigrant van de 2de of 3de of zelfs 4de generatie die nog steeds niet geintegreerd is en daarom maar crimineel geworden is". Dat zou wel handig zijn om hebbenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:01 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Dat is er wel: klootzakkenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:04 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dat maakt niet dat ze daarom "autochtonen" zijn hoor. Letterlijk gezien misschien wel, maar qua cultuur zijn dat gewoon nog steeds geen autochtonen. Het probleem is dat er geen politiek correct woordje is voor "de immigrant van de 2de of 3de of zelfs 4de generatie die nog steeds niet geintegreerd is en daarom maar crimineel geworden is". Dat zou wel handig zijn om hebben(buiten de benaming "fin" dan
)
Ah, meteen maar de sharia hier invoeren dan?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:02 schreef Zienswijze het volgende:
Komt omdat de politie is hier zo soft is en die lachwekkende lage straffen. Kijk maar naar Dubai of Saoedi-Arabie: heel lage criminaliteit.
Ze houden in ieder geval nog de schijn op. En eigen rechter spelen is natuurlijk compleet verachtelijk. Als iemand aan mijn auto zou zitten, dan zou ik de gevolgen van buitenproportioneel geweld niet zomaar op de koop toe nemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik woon ook in Amsterdam, maar gelukkig niet in dat stadsdeel. Als ze ook maar 1 seconde aan mijn auto hadden gezeten, dan lagen al die jongens nu nog in het ziekenhuis. Aangezien de politie toch geen ene reet doet, moet je zelf maar actie ondernemen.
Kijk wat je allemaal droomt in je dromen etc. is jou zaakquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja om mensen te arresteren die hun auto willen beschermen tegen dat reltuig.
Fascistische politie in dit land
Komt door Shaira, wil jij die ook in Nederland ?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Komt omdat de politie is hier zo soft is en die lachwekkende lage straffen. Kijk maar naar Dubai of Saoedi-Arabie: heel lage criminaliteit.
I know. Nee ik hoef geen sharia. Maar het feit dat ze daar keiharde straffen hebben op o.a. diefstal, geeft wel aan dat het werkt. Dan komen Westerse landen met taakstrafjes en 2 weken verblijf in het staatshotelquote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Komt door Shaira, wil jij die ook in Nederland ?
Eens. Mits 100% schuld bewezen natuurlijk.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:34 schreef Zienswijze het volgende:
En dan geen Amerika-achtige straffen, want die straffen zijn alleen maar een klein beetje hoger als die van ons, maar echt zeer zware straffen op criminaliteit.
huh .. relcultuur .. in Algerije of Marokko?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:55 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er de sociaal-economische omstandigheden die meespelen maar er lijkt toch wel sprake van een soort relcultuur in grote delen van de islamitische wereld, en dat nemen de immigranten ook mee.
Ik had het al eerder gepost .. bij deze nog een keer .. pdf van amnesty over de politie in Frankrijkquote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:29 schreef kitao het volgende:
Pas nog ergens gelezen hoe hoog het aantal zelfmoorden is in Franse cellen , dan is Papillion er bijna niets bij. Wordt tijd dat de EU hier eens naar gaat kijken , voordat er daadwerkelijk massaal met gericht vuur wordt geschoten.
http://www.france24.com/e(...)ee-days-human+rightsquote:French prisons see 'one suicide every three days'
Friday 07 August 2009
The Paris-based International Prison Observatory has voiced alarm over suicide rates in French jails, which have been previously criticised for their poor conditions. The rights group says 88 prisoners have killed themselves so far this year.
ach ja, er zijn kabels uit camera's getrokken terwijl het onmogelijk is om daar bij te kunnen komen .. lees de pdf en huiverquote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:20 schreef kitao het volgende:
[..]
http://www.france24.com/e(...)ee-days-human+rights
En laten we er voor de goede orde maar vanuit gaan dat het daadwerkelijk zelfmoorden zijn .......
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
I know. Nee ik hoef geen sharia. Maar het feit dat ze daar keiharde straffen hebben op o.a. diefstal, geeft wel aan dat het werkt. Dan komen Westerse landen met taakstrafjes en 2 weken verblijf in het staatshotel![]()
Veel Saoedi's lachen Westerse landen keihard uit, omdat Westerse landen miljaren geld in de criminaliteit pompen, maar nog steeds blijft criminaliteit hier redelijk hoog. En terecht, dat mag wel gezegd worden.
Dus ik ben wel voor invoering van zeer zware straffen.
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/sa.html Onder Transnational issues.quote:Trafficking in persons:
current situation: Saudi Arabia is a destination country for workers from South and Southeast Asia who are subjected to conditions that constitute involuntary servitude including being subjected to physical and sexual abuse, non-payment of wages, confinement, and withholding of passports as a restriction on their movement; domestic workers are particularly vulnerable because some are confined to the house in which they work unable to seek help; Saudi Arabia is also a destination country for Nigerian, Yemeni, Pakistani, Afghan, Somali, Malian, and Sudanese children trafficked for forced begging and involuntary servitude as street vendors; some Nigerian women were reportedly trafficked into Saudi Arabia for commercial sexual exploitation
tier rating: Tier 3 - Saudi Arabia does not fully comply with the minimum standards for the elimination of trafficking and is not making significant efforts to do so; the government continues to lack adequate anti-trafficking laws and, despite evidence of widespread trafficking abuses, did not report any criminal prosecutions, convictions, or prison sentences for trafficking crimes committed against foreign domestic workers (2008)
Ik ken amnesty , ik lees liever niet teveel over de details , anders word ik depressief.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:24 schreef moussie het volgende:
[..]
ach ja, er zijn kabels uit camera's getrokken terwijl het onmogelijk is om daar bij te kunnen komen .. lees de pdf en huiver
Het idiote is .. vervang Frankrijk voor Turkije en het is ineens een land onwaardig om bij de EU te horen ..
Waar ik depressief van wordt is dat men vanuit de dieptreurige situatie daar 1 op 1 conclusies trekt op de situatie hier ..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik ken amnesty , ik lees liever niet teveel over de details , anders word ik depressief.
Niet amnesty schuld , maar de verborgen feiten die velen niet willen zien.
Hehe, ik ben dan een dagje ouder .. en ja, eentje uit de rellende jeugd van toen .. het gekke is dat veel van de huidige vrijheden nou juist te danken zijn aan de rellen van toen, of die van de generaties voor mij ..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:07 schreef kitao het volgende:
Dat hebben we waarschijnlijk te danken aan een bepaalde PoViVieke partij in Nederland , en inderdaad een aantal aso's die de rest een slechte naam geven. Dat geldt bij iedere bevolkingsgroep , maar het is gewoon persoonlijke voorkeur welke er uitgepikt wordt.
Nu de moslims, morgen de negers , overmorgen de linkschen. Allemaal een eigen plakkertje op de borst.
Typisch weer het "linkse" wantrouwen. Cijfers meteen in twijfel nemen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:27 schreef Bowlingbal het volgende: blablabla ik kan er niet tegen dat in andere landen de criminaliteit veel lager is dan hier. ik kan er niet tegen dat in landen waar geen links knuffelbeleid wordt toegepast, de criminaliteit veel lager is dan hier huil huil huil huilie![]()
Ik kan je niet op alle punten volgen , maar ik vind het woord rellen wel iets te krap voor de volksopstanden die plaatsvonden in deze wijken. En ik betwijfel het of het gedaan wordt om er beter van te worden.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Hehe, ik ben dan een dagje ouder .. en ja, eentje uit de rellende jeugd van toen .. het gekke is dat veel van de huidige vrijheden nou juist te danken zijn aan de rellen van toen, of die van de generaties voor mij ..
wat dat aangaat is dat plaatje wel historisch, het zijn achterstandsgroepen die zitten te rellen tegen de gevestigde orde tot er iets verandert .. Spartacus ... blabla
en heel misschien hadden wij vrouwen wel voordelen die andere bevolkingsgroepen niet hebben ..*kuch* ..
ik persoonlijk moest het altijd van argumenten hebben maar ik heb van dames uit mijn kennissenkring begrepen dat chantage ook uitstekend werkt
Dat mensen veel liever en veel meer op gevoel en emotie afgaan in plaats van echt eens nadenken is al decennia duidelijk. Helaas is het dan weer makkelijker om te ontkennen dat je een beslissingen doet op emotie in plaats een proces waar ergens nagedacht is.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar ik depressief van wordt is dat men vanuit de dieptreurige situatie daar 1 op 1 conclusies trekt op de situatie hier ..
ik begin soms te denken aan een of andere mentale stoornis, zodra het woord moslim in het plaatje verschijnt wordt elk rationeel denkvermogen uitgeschakeld
Hoe hard mag ik je uitlachen als Nederland met het -volgens jouw- Linksche Knuffelbeleid- minder moorden per 100.000 heeft als de US met zijn 'strenge straffen'?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Typisch weer het "linkse" wantrouwen. Cijfers meteen in twijfel nemen.
Ga m'n posts lezen 1 pagina terug. Ik wijs het straffen van Amerika ook af, omdat ze net iets hoger straffen dan wij in Europa. Dan heeft het geen zin. Ik pleit voor zeer zware straffen, veel hoger dan die van Amerika.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:03 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hoe hard mag ik je uitlachen als Nederland met het -volgens jouw- Linksche Knuffelbeleid- minder moorden per 100.000 heeft als de US met zijn 'strenge straffen'?
Met 110 decibel, 10 minuten lang? Of 10 zulke smileys?
Ok, cijfers van Thailand dan?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ga m'n posts lezen 1 pagina terug. Ik wijs het straffen van Amerika ook af, omdat ze net iets hoger straffen dan wij in Europa. Ik pleit voor zeer zware straffen, veel hoger dan die van Amerika.
Feesten ?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:41 schreef Zienswijze het volgende:
Met alle respect voor ieder mens, maar zien jullie ook niet in dat de bevolkingsgroepen oorspronkelijk uit Afrika het niet zo goed doen? Zowel boven als onder de Sahara.
Dat heeft te maken met cultuur. De vooruitstrevendheid is iets minder in die cultuur. Zij zijn meer gericht op feesten, stoer doen, buiten hangen, lol trappen etc. Er wordt minder aandacht aan scholing en studie besteed. Daardoor blijven ze relatief vaak in de onderklasse hangen --> komen ze eerder in de criminaliteit.
Ik heb het over de situatie in Europese landen. Met een minderheid aan oorspronkelijk Afrikaanse bevolkingsgroepen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:05 schreef kitao het volgende:
[..]
Feesten ?
In Sierra Leone, Darfur, Liberia , Zuid-Afrika , Somalië , Ruanda , Kongo , Zimbabwe , enz. ?
Zal waarschijnlijk eerder komen door gebrek aan scholen.
En in de 'bovenklasse' is nog meer criminaliteit , alleen zij worden gedekt door hun machtige maatjes.
Dat zijn 3e wereldlanden, die je niet kan vergelijken met welvarende landen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:05 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ok, cijfers van Thailand dan?
Doe dan eens een voorbeeld, anders dan de dictatuur Singapore.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zijn 3e wereldlanden, die je niet kan vergelijken met welvarende landen.
We moeten het over welvarende landen hebben.
Het is offtopic, maar interessant is trouwens wel waarom sommige Aziatische landen wel uit de armoede kunnen komen en dat er bij vrijwel alle Afrikanse landen nauwelijks economische groei is.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:05 schreef kitao het volgende:
[..]
Feesten ?
In Sierra Leone, Darfur, Liberia , Zuid-Afrika , Somalië , Ruanda , Kongo , Zimbabwe , enz. ?
Zal waarschijnlijk eerder komen door gebrek aan scholen.
En in de 'bovenklasse' is nog meer criminaliteit , alleen zij worden gedekt door hun machtige maatjes.
Japan bijvoorbeeld. Of Dubai.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Doe dan eens een voorbeeld, anders dan de dictatuur Singapore.
De VS mag ik niet nemen omdat die volgens jou harder straffen dan Nederland maar niet hard genoeg. SA neem ik niet omdat die blijkens het stuk van de CIA wat ik net plaatste echt volledig onbetrouwbare statistieken hebben, en Thailand is volgens jou ineens een derde wereldland.
Welk land wil je?
Mag het een bééétje normaal land zijn?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Japan bijvoorbeeld. Of Dubai.
Hoezo beetje normaal? Zijn alle landen die geen links knuffelbeleid toepassen niet normaal ofzo?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:10 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Mag het een bééétje normaal land zijn?
Waarom mag de VS niet? Die straffen op veel gebieden volgens mij harder dan Dubai. En de doodstraf is een geruime periode zelfs niet toegepast in Japan, in tegenstelling tot de VS.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo beetje normaal? Zijn alle landen die geen links knuffelbeleid toepassen niet normaal ofzo?
Zit je zonder argumenten?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:12 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom mag de VS niet? Die straffen op veel gebieden volgens mij harder dan Dubai. En de doodstraf is een geruime periode zelfs niet toegepast in Japan, in tegenstelling tot de VS.
Als jij roept dat harder straffen werkt, en ik met de VS aan komt zetten, moet je niet gaan zeggen dat die te zacht straffen, om vervolgens met Japan als voorbeeld te komen.
wat is dat nou weer voor provinciaals idee - half amsterdam zuid koopt (oa) bij de aldiquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat is dit voor goedkope aldi praat ?
Ja, de VS straft harder dan Dubai. Naar immigranten is Dubai misschien hard, maar het is dan ook een erg apart land, waar 90% immigrant is, en waar de autochtonen, om het zo te noemen, niets doen en hun hand op de oliepomp hebben. Vandaar dat ik om een normaal land vroeg.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zit je zonder argumenten?
De VS harder straffen dan Dubai?Als je in Dubai iets flikt als buitenlander, mag je meteen naar je eigen land teruggaan.
Net iets? Lijkt me niet.quote:En volgens mij hanteren ze daar ook de sharia.
De VS straft net iets hoger dan Nederland. Straffen die worden uitgedeeld in Japan, Dubai of Singapore zijn echt niet te vergelijken met de VS. Vergeleken met die landen is de VS echt een softie.
In Dubai heb je idd ook gastarbeiders. En die halen het niet in hun hoofd om iets te flikken, want ze worden dan keihard ervoor afgestraft.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:22 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, de VS straft harder dan Dubai. Naar immigranten is Dubai misschien hard, maar het is dan ook een erg apart land, waar 90% immigrant is, en waar de autochtonen, om het zo te noemen, niets doen en hun hand op de oliepomp hebben. Vandaar dat ik om een normaal land vroeg.
Vergeleken met de straffen die Japan, Singapore en Dubai hanteren is de VS een softie. En is de VS dus net iets minder softie dan Nederland.quote:Net iets? Lijkt me niet.
Japan geruime tijd geen doodstraf gehad? Klopt niet: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)ert_drie_moordenaarsquote:Singapore valt af omdat het een verkapte gekozen dictatuur is, als je dat wil, prima, maar dat is een heel ander verhaal. Japan heeft geruime tijd geen doodstraf gehad, hoe beweer je dan dat ze harder straffen?
Anders als in wel heel erg anders. Zoek maar eens het percentage tijdelijke immigranten op. Dat is echt te uniek om het enigszins vergelijkbaar te houden.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In Dubai heb je idd ook gastarbeiders. En die halen het niet in hun hoofd om iets te flikken, want ze worden dan keihard ervoor afgestraft.
Maar wat is je probleem met Dubai? Omdat het land anders is dan nederland "telt het niet?"
Ja, en vast ook wel een McDonalds...quote:Dubai heeft ook allochtonen, arm-rijk verschil, achterstandswijken en noem maar op.
Eh, wel:quote:[..]
Vergeleken met Japan, Singapore en Dubai wel.
[..]
Japan geruime tijd geen doodstraf gehad? Klopt niet: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)ert_drie_moordenaars
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_Japanquote:Na een kort moratorium ingesteld door de Minister van Justitie Seiken Sugiura die de doodstraf niet kon verenigen met zijn boeddhistische geloofsovertuiging, werden in december 2006 weer executies uitgevoerd.
Ik ben offline.quote:Ps: ik ga ff eten, ben zo terug.
Dus? Er zijn ook genoeg immigranten die zich langer vestigen. Denk ook aan expats etc.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Anders als in wel heel erg anders. Zoek maar eens het percentage tijdelijke immigranten op. Dat is echt te uniek om het enigszins vergelijkbaar te houden.
]http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_Japan[/quote][/url] En nu niet meer dus.quote:Eh, wel:
[..]
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_Japan
Japan: in de 19e eeuw heeft Japan zich ontwikkeld in slechts enkele decennia van een 3e wereldland tot een welvarend land. Buitegewoon knappe prestatie. Dan moet je ze geen robots noemen. Japanners zijn gewoon harde werkers die van hun land een welvarend land hebben gemaakt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:21 schreef kitao het volgende:
Azië :
Zuid-korea wordt beschermd met een ijzeren gordijn met hulp van de VS.
Vietnam is teruggebombardeerd tot het stenen tijdperk.
Japanners zijn VS - robots.
China is een dictatuur , en inderdaad Chinezen zijn harde werkers. Zij stonden ook de spoorlijn te bouwen van de Oost - naar de Westkust.
Ik heb het over nu. Waarom lukt het vrijwel geen enkel Afrikaans land om hoge economische groei te realiseren en er een welvarend land van te maken? I.t.t sommige Aziatische landen doen Afrikaanse landen het bar en bar slecht. Terwijl die Aziatische landen zich wel uit de armoede hijsen.quote:Maar negers hadden eén pech , zij waren het taaist van allemaal , sterker dan die amazone-indianen die bij ieder griepkuchje dood neervielen. Dus de negers werden de slaven.
Niet omdat ze zo lui waren.
En ik ben ook blij dat sommigen nog plezier maken ipv alleen maar denken hoe hij het beste het lesje voor de consumptie-maatschappij kan maken.
Klopt, je moet ze in hun knieschijven schieten. Kreperen zullen ze.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:49 schreef Karrs het volgende:
"We gaan weer rellen, want ZIJ hebben één van ONS doodgemaakt!"
Waar ligt dat verknipte beeld van die reljeugd toch aan?
= knip=
Wat NIET helpt, is om de eerste drie linies reljongeren een 9mm kogel dwars door hun kneiter te knallen.
Ja, dat is de illusie van Singapore; dat het schoon is e.d. Ga er maar eens kijken, dan zul je versteld staan dat het net zo 'vies' kan zijn als in Nederland. Die forse straffen staan er inderdaad, alleen de uitvoering ervan schiet tekort. Roken gebeurt ook op plekken waar het niet mag hoor.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En wat heb je tegen Singapore? Jij schildert het land af als een dictatuur a la Mao-stijl. Je kan gewoon leven en lopen in Singapore hoor. Je word niet opgegeten.
Kijk maar naar bijv. de straten in Singapore. Die zijn helemaal schoon. I.t.t Nederland waar om de halve meter hondenpoep, kauwom en sigaretten liggen. Singapore hanteert forse straffen als je de straten vuil maken, Ned. doet dat niet.
[..]
Relkloon.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:29 schreef kitao het volgende:
Ik weet niet wat anderen hier in zien , rotmarokkaan of luie zwarte , maar ik zie slechts jongeren die dood zijn mede door schuld van wild west agenten. Ik vind het begrijpelijk dat de bevolking zijn gram heeft gehaald op de politie en andere overheidsgezanten.
Zeker als je bedenkt dat in 2005 , en 2007 , en 2009 steeds een dode tiener te betreuren was.
Pas nog ergens gelezen hoe hoog het aantal zelfmoorden is in Franse cellen , dan is Papillion er bijna niets bij. Wordt tijd dat de EU hier eens naar gaat kijken , voordat er daadwerkelijk massaal met gericht vuur wordt geschoten.
Ik kan hier niet te diep op ingaan , daar heb ik de kennis niet voor. Wel een interessant thema waarom Azie het beter doet als Afrika. Maar neem India , kernonderzeeers , mannetje op de maan bijna , gaat prima zou je zeggen. Maar hoeveel procent van de bevolking profiteert daarvan? Een paar van oorsprong buitenlandse bedrijven die geld slaan uit mensonterende arbeidsomstandigheden zie ik niet als representatief voor de Aziatische "spirit".quote:Op woensdag 12 augustus 2009 04:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Japan: in de 19e eeuw heeft Japan zich ontwikkeld in slechts enkele decennia van een 3e wereldland tot een welvarend land. Buitegewoon knappe prestatie. Dan moet je ze geen robots noemen. Japanners zijn gewoon harde werkers die van hun land een welvarend land hebben gemaakt.
Taiwan: Heeft zich na de WO2 ook opgewerkt tot een welvarend land dat niet onder doet voor de Zuid-Europese landen
Singapore: Was vlak na de WO2 een grote leegte. Heeft zich in een tiental jaren uitstekend ontwikkeld tot een welvarend land. En geldt nu als 1 v/d welvarenste landen van Azie
Hongkong: autonome regio. Welvarend.
China: Land met meer dan 1,3 miljard inwoners redt zich uit de armoede slop. China is bezig een uitermate knappe prestatie neer te zetten.
Kijk, als je in de armoede slop zit, dan WIL je ook zo hard werken, omdat je uit die verdoemde armoede wil. Je wilt een beter leven.
Azaitische cultuur is vooruitstrevend. En hard werken zit gebakken in de Aziatische cultuur. Over het algemeen werken Aziaten gewoon hard. En dat uit zich in Aziatische groeireuzen op economisch gebied.
Waar is Afrika?
[..]
Ik heb het over nu. Waarom lukt het vrijwel geen enkel Afrikaans land om hoge economische groei te realiseren en er een welvarend land van te maken? I.t.t sommige Aziatische landen doen Afrikaanse landen het bar en bar slecht. Terwijl die Aziatische landen zich wel uit de armoede hijsen.
http://www.expatica.com/f(...)-of-youth_55316.htmlquote:11/08/2009Cars torched in Paris suburb following death of youth
Unrest in France following death of youngster.
Related ArticlesViolence could endanger economic recovery
Riots have scared off US tourists: travel groups
French riots dominate front-page news in UKBAGNOLET – Groups of youths torched cars, set garbage bins on fire and threw rocks at police in a Paris suburb on Monday evening, a day after an 18-year-old died fleeing police on his motorbike.
Youths also burned a bus but a police officer told AFP that no serious incidents in the eastern Paris suburb of Bagnolet had been reported.
On Sunday evening an 18-year-old man on a motocross bike, whose use is prohibited in cities, refused a police request to stop and fled, investigators said.
He crashed into a barrier trying to negotiate a turn, and died of a neck injury according to autopsy results.
Angry youths torched 29 cars, set garbage bins aflame and damaged public property on Sunday night following the death, prompting France's interior minister and the town's mayor to make public appeals for calm.
The accidental deaths in 2005 of two Paris region youths while trying to evade police sparked more than two weeks of rioting that spread across the country.
AFP / Expatica
Kernwoorden van dit topic.quote:Angry youths
http://cnews.canoe.ca/CNEWS/World/2009/08/11/10424266-ap.htmlquote:"Seeing cars burned, everything damaged, and garbage cans being burned - this is pretty shocking because we aren't used to seeing this," said Bagnolet resident Nejla Hatit.
"I think this has more to do with the riots of 2005 - they want to do the same thing to show that Bagnolet is also a town that is in rebellion," she said
Wie is ze? Tegen rellende mensen? Of tegen alle mensen die daar wonen? Of tegen mensen met een bepaald geloof?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:07 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe meer ze rellen, hoe meer normale burgers ze tegen zich keren.
Wordt vannacht ongetwijfeld vervolgdquote:Franse politie: pizzakoerier niet geraakt
PARIJS - De 18-jarige pizzakoerier die vorige week op de vlucht voor de politie in een Parijse voorstad overleed, is niet aangereden door de politie. Dat blijkt uit eigen onderzoek van de politie, meldde de Franse nieuwszender TF1 dinsdag.
Vorige week braken er rellen uit in de voorstad Bagnolet na de dood van de pizzakoerier, die met zijn crossmotor tegen een betonnen muur was gereden. Volgens geruchten had de politie hem aangereden.
Volgens de afdeling die het doen en laten van de politie onderzoekt, is er geen enkel contact geweest tussen de crossmotor en de politiewagen. De motor was opgevoerd, waardoor de bestuurder mogelijk de controle over het voertuig is verloren, zei een medewerker van het instituut. De jongen blijkt na autopsie te zijn overleden door verwondingen aan zijn borstkas.
De man sloeg op de vlucht, toen een politiepatrouille hem wilde controleren. Het is in Frankrijk verboden met een crossmotor in steden te rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |