bronquote:PARIJS - In de Parijse voorstad Bagnolet is zondag een 18-jarige man overleden, nadat hij op de vlucht voor de politie tegen een betonnen muur was gereden. Dit is van bronnen rond het onderzoek vernomen.
De man sloeg op de vlucht, toen een politiepatrouille hem wilde controleren. Na het incident gingen woedende jongeren de straat op.
Zij zwaaiden met metalen staven naar de politie, vernielden een bushalte en staken vuilnisbakken in brand. De oproerpolitie heeft versterkingen naar Bagnolet gestuurd.
In 2005 en 2007 deden zich in de voorsteden van Parijs en later ook in die van andere grote Franse steden wekenlang rellen voor.
Ook toen brak de onrust uit na de dood van jongeren die op de vlucht waren voor de politie.
Denk het ook. Als je je woede niet op je eigen ouders wilt richten, dan maar op iets wat er op lijkt: de politie. Maar daar komt in wezen, de woede niet vandaan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:25 schreef rechtsom het volgende:
Het is altijd de schuld van de politie... nooit van die gasten zelf... En zolang ze dat blijven denken zullen ze nooit hogerop komen!
een Fransman is ook een buitenlanderquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef ilona-scuderia het volgende:
Was het een Fransman of een buitenlander?
Het zijn juist de import fransen die in opstand komenquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef Dementor het volgende:
Ach de Fransen durven tenminste nog in opstand te komen.
Joh allemaal?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:29 schreef rechtsom het volgende:
[..]
Het zijn juist de import fransen die in opstand komen
Om niks...quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef Dementor het volgende:
Als de gevestigde orde dan maar hard terug gaat meppen, prima.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef Dementor het volgende:
Dat dus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef waht het volgende:
Alsof een van die relmocro's ook maar iets geeft om die dwaas die de Darwin Award verdient. Ze willen gewoon rellen, en grijpen elke mogelijkheid aan om dat te doen.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de gevestigde orde dan maar hard terug gaat meppen, prima.
Ik weet niet of je de beelden hebt gezien vorige keer? Maar er zat weinig Frans tussen hoor. Het is vooral Algerijns en Marrokaans. Ongeintegreerde lui uit die buitenwijken die zo'n beetje een hele eigen samenleving daar hebben opgebouwd, naast de Fransequote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef Dementor het volgende:
Ja ik heb de beelden gezien.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de beelden hebt gezien vorige keer? Maar er zat weinig Frans tussen hoor. Het is vooral Algerijns en Marrokaans. Ongeintegreerde lui uit die buitenwijken die zo'n beetje een hele eigen samenleving daar hebben opgebouwd, naast de Franse
Eens, al denk ik dat het om Algerijnen gaatquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef waht het volgende:
Alsof een van die relmocro's ook maar iets geeft om die dwaas die de Darwin Award verdient. Ze willen gewoon rellen, en grijpen elke mogelijkheid aan om dat te doen.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef Dementor het volgende:
Vroegah tiefde er nog weleens een Concorde op, maar dat zit er ook niet meer inquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:46 schreef Armageddon het volgende:
Gewoon nuken die buitenwijken. Opgelost.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:57 schreef Waldkorn het volgende:
Gewoon met scherp schieten. Raak je geen Marokkaan, dan raak je wel een Fransman. Win-win dus.
Ik moest heel hard lachen, zeer gevat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:57 schreef Waldkorn het volgende:
Gewoon met scherp schieten. Raak je geen Marokkaan, dan raak je wel een Fransman. Win-win dus.
Jep, in 2011 zetten we de popcorn vast weer klaarquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, in 2005 en 2007 eerder rellen.
Ze moeten dit jaar blijkbaar weer de straat op dus, om hun schema aan te houden.
Een Marokkaanse Fransman is jackpot?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:57 schreef Waldkorn het volgende:
Hehe. True, truequote:Op maandag 10 augustus 2009 13:57 schreef Waldkorn het volgende:
Grote kans ja.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:51 schreef Disorder het volgende:
[..]
Eens, al denk ik dat het om Algerijnen gaat
euhmquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:24 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Uhm, misschien niet op de vlucht slaan.
http://www.hrea.org/lists2/display.php?language_id=6&id=12127quote:De politie in Frankrijk maakt zich schuldig aan mishandeling, soms met de dood tot gevolg, marteling, buitensporig geweld en racisme. Dat zegt Amnesty International in een nieuw rapport "Public Outrage: police officers above the law in France".
In Frankrijk is nauwelijks controle op de gevolgen van het politieoptreden en eventuele daders worden maar zelden berecht.
En als ze wel rellen?quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Zijn hier de users die willen dat er gereld wordt, zodat ze eindelijk eens op burgers kunnen schieten?
Dat terwijl er eigenlijk geen rel is?
Fantastisch.
yup .. zoiets als dit graagquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Zijn hier de users die willen dat er gereld wordt, zodat ze eindelijk eens op burgers kunnen schieten?
Dat terwijl er eigenlijk geen rel is?
Fantastisch.
Zoals door een zekere persoon ooit tegen mij gezegd is over 9/11:quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:08 schreef moussie het volgende:
[..]
yup .. zoiets als dit graag
http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_massacre_of_1961
Eigenlijk maken die Marokkanen me niets uit. Schiet gewoon op Fransen. rawrr rakke takke takquote:Op maandag 10 augustus 2009 15:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Een Marokkaanse Fransman is jackpot?
Bij een achtervolging is dat anders heel normaal, kijk maar eens naar de gemiddelde "politie" series op de televisie uit de Verenigde Staten of een ander <insert random> land.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:01 schreef Meki het volgende:
volgens de bewoners is die jongen aangereden door de politie en opzettelijk.
en ik geloof sneller de bewoners dan de politie die hun wegen snel opvegen zodat er geen enkele spoor leidt naar de werkelijke daders de politie zelf
Nee hoor dat is abnormaal. dat is onmenselijk.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Bij een achtervolging is dat anders heel normaal, kijk maar eens naar de gemiddelde "politie" series op de televisie uit de Verenigde Staten of een ander <insert random> land.
Hoe wil je 't anders doen, achtervolgen tot de tank leeg is?
Waarom ben je terug gekomen Meki.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor dat is abnormaal. dat is onmenselijk.
de jongeren in Parijs worden telkens gechanteerd en telkens moeten ze zich legimiteren
hun wijken zien er verrot uit, ramen die bestaan niet meer
jongeren worden niet aangenomen enkel omdat ze uit een aantal postcodes vandaan komen.
de Parijse jongeren dienen in opstand te komen zodat ze voor zichzelf kunnen opkomen en hun rechten vragen.
Ik ben er zelf geweest en heb zelf de wijken onder mijn eigen ogen gezien.
En dan mogen ze niet aangepakt worden door de politie? Wat is dat nou voor een redenatie, als iemand vlucht voor de politie dan moet afkomst en buurt geen reden zijn om ze te laten gaan. Gewoon aan de kant rammen die lui.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor dat is abnormaal. dat is onmenselijk.
de jongeren in Parijs worden telkens gechanteerd en telkens moeten ze zich legimiteren
hun wijken zien er verrot uit, ramen die bestaan niet meer
jongeren worden niet aangenomen enkel omdat ze uit een aantal postcodes vandaan komen.
de Parijse jongeren dienen in opstand te komen zodat ze voor zichzelf kunnen opkomen en hun rechten vragen.
Ik ben er zelf geweest en heb zelf de wijken onder mijn eigen ogen gezien.
het is geen crimineel maar een pizzakoerier.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En dan mogen ze niet aangepakt worden door de politie? Wat is dat nou voor een redenatie, als iemand vlucht voor de politie dan moet afkomst en buurt geen reden zijn om ze te laten gaan. Gewoon aan de kant rammen die lui.
Tevens, wat maken die wijken nou uit? Moet ik soms medelijden hebben met criminelen die wegvluchten alleen omdat ze uit een "Flatje zonder ramen en slechte postcode" komen?
Ik geloof best dat die jongeren weinig goede ervaringen hebben met de politie. Maar maakt dat het feit dat er eentje vlucht voor de politie en tegen een muur sjeest minder zijn eigen schuld? Er is wegrijden en rijden als een idioot, toch?quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:19 schreef Meki het volgende:
[..]
het is geen crimineel maar een pizzakoerier.
de jongeren worden daar dagelijks gechanteerd en altijd op de voeten gelopen door de politie, vindt je het gek als ze vluchten voor de politie daar.
de politie heeft regels hoe om te gaan met vluchtende mogelijke daders of wat dan ook
je leidt hem niet naar de dood, want dan ben je een moordenaar
de politie heeft een handboek klaar staan hoe om te gaan met vluchtenden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |