abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71748473
Ik heb onlangs e.e.a. besteld bij een webwinkel, maar ik begin te twijfelen of er uberhaupt wel geleverd wordt. Ik heb van tevoren even de naam van de winkel door google gehaald en kreeg geen resultaten die reden tot twijfels over de betrouwbaarheid van de webwinkel gaven.

Mijn bestelling heb ik direct betaald met Paypal en ik heb hiervan bevestiging gekregen van de webwinkel. Voor zover ik kan ontdekken is mijn bestelling echter nog niet verzonden. Als de bestelling verzonden was zou namelijk een bevestiging met track en trace code verzonden worden.
Op e-mails wordt niet gereageerd en ook op het invullen van het contactforuier op de website krijg ik geen reactie. De website is in de tussentijd echter wel enkele malen aangepast (nieuwe acties, nieuwe producten etc).

Vooralsnog wil ik de verkoper het voordeel van de twijfel geven, maar zou alvast willen weten wat er aan te doen is mocht niet geleverd worden.

Voor zover ik heb kunnen ontdekken heb ik een goede kans ik als een geschil open via Paypal. Als ik het goed begrepen heb moet de verkoper dan aan kunnen tonen dat hij wel degelijk het pakketje verzonden heeft met een track & trace code of verzendbewijs. Mocht de verkoper hieraan niet kunnen voldoen dan zou ik in het gelijk gesteld worden en mijn geld terug krijgen.

Heeft iemand ervaring met geschillen via Paypal en kan hier e.e.a. over toelichten?

**Voor de duidelijkheid, de naam van de winkel heb ik achterwege gelaten aangezien nog niet vaststaat dat ze niet naar eer en geweten handelen.**
Do your worst, for I will do mine..
pi_71748567
Als je het zaakje niet vertrouwd kan je je geld laten terugstorten door Paypal,
binnen 4 weken.

moet je even op de site van Paypal neuzen hoe dat precies in zijn werk gaat.

https://www.paypal.com/nl(...)er_complaint-outside
pi_71748594
Naar mijn weten heeft PayPal een kopersbescherming, maar goed daar zullen wel wat voorwaarden mee gemoeid zijn. Bij geen antwoord krijgen van de webwinkel zou ik sowieso snel ingrijpen.

Succes!
  PR/Manusje van alles maandag 10 augustus 2009 @ 00:08:46 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71748716
zijn ze niet gewoon op vakantie?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_71748745
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dan hoort dat op de website te staan of op de bevestiging toch?
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:14:07 #6
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_71748840
quote:
In dat geval kan de verkoper protest indienen bij Paypal en kun jij aangeven of je accoord gaat met de uitleg en je klacht (niet je storneringsverzoek) wil intrekken.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_71748883
quote:
Daar had ik aan gedacht, maar de website wordt wel up te date gehouden. Dat zou waarschijnlijk niet gebeuren als ze op vakantie waren.
pi_71748916
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:15 schreef EdmondDantes het volgende:

[..]

Daar had ik aan gedacht, maar de website wordt wel up te date gehouden. Dat zou waarschijnlijk niet gebeuren als ze op vakantie waren.
Heb je al gebeld of gemaild om te informeren?
pi_71748933
Ben wel benieuwd naar de webshop eigenlijk. Kun je die even PM'en?
pi_71748972
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:02 schreef FANN het volgende:
Als je het zaakje niet vertrouwd kan je je geld laten terugstorten door Paypal,
binnen 4 weken.

moet je even op de site van Paypal neuzen hoe dat precies in zijn werk gaat.

https://www.paypal.com/nl(...)er_complaint-outside
In de eerste alinea staat al dat er alleen terugbetaald kan worden als er nog geld op de rekening van de verkoper staat..
pi_71748987
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:17 schreef Anchor het volgende:
Wellicht kan hij de naam hier gewoon noemen, dan kunnen wij allemaal kijken of we ervaring met deze winkel hebben. Zo ja welke ervaring .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_71749004
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:18 schreef EdmondDantes het volgende:

[..]

In de eerste alinea staat al dat er alleen terugbetaald kan worden als er nog geld op de rekening van de verkoper staat..
en je weet zeker dat hun banksaldo o,o is?
pi_71749060
En aangifte doen van oplichting natuurlijk Is het trouwens wel een nederlandse website?
Er gaat niets boven Groningen
pi_71749159
Paypal koperbescherming is alleen Ebay en MP. Je kunt een geschil starten maar of je geld terug krijgt is maar of je het kunt bewijzen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:27:22 #15
26777 MrTorture
pi_71749173
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:18 schreef EdmondDantes het volgende:

[..]

Er zijn vast meer slachtoffers, krijg je hun geld terug. Soort van piramidespel.
Vis een optie?
pi_71749191
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:17 schreef Anchor het volgende:
Als je het niet erg vindt hou ik dat nog even voor me tot ik duidelijkheid heb of er inderdaad niet geleverd wordt. Mochten ze te goeder trouw zijn dan wil ik hun goede naam niet bedoezelen.

Het gaat om een webwinkel die kleding verkoopt, o.a. wat apartere dingen die je doorgaans niet bij de H&M etc tegenkomt (voor zover ik weet dan). Onder andere een kei leuk jurkje besteld voor mijn vriendinnetje.
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:29:02 #17
26777 MrTorture
pi_71749211
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:26 schreef appelsjap het volgende:
Paypal koperbescherming is alleen Ebay en MP. Je kunt een geschil starten maar of je geld terug krijgt is maar of je het kunt bewijzen.
Nee hoor, heb goede ervaring met koperbescherming. Zonder lastig gedoe.
Vis een optie?
pi_71749221
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:22 schreef sander-3 het volgende:
En aangifte doen van oplichting natuurlijk Is het trouwens wel een nederlandse website?
Uh hoezo dan?

Hij is toch nog niet opgelicht.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:26 schreef appelsjap het volgende:
Ik kreeg vorige keer bij bedrijven uit het VK en China ook het geld teruggestort na gedoe bij het afleveren. De bescherming werkt niet alleen bij eBay en MP.
pi_71749254
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:29 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Nee hoor, heb goede ervaring met koperbescherming. Zonder lastig gedoe.
Ik heb ook een keer gewoon mijn geld teruggestord gekregen, ik weet alléén niet meer precies
hoe dat ging, is alweer een tijdje terug ...

en dan vergeet ik dat weer...
pi_71749266
Hoe lang geleden heb je besteld en wat staat er in de leverings/algemene-voorwaarden van de webshop over de leveringstermijn?
dag
pi_71749305
hoezo lijkt het alsof het bedrijf niet gaat leveren? wacht je er nu 2 dagen op ofzo?
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:33:50 #22
260256 For_now
niks nada noppes te melden
pi_71749321
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:27 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Er zijn vast meer slachtoffers, krijg je hun geld terug. Soort van piramidespel.
Of een heel jong iemand.
Ik zou via de KVK het telefoonnummer traceren en dan eens bellen.
pi_71749332
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:31 schreef Peter het volgende:
Hoe lang geleden heb je besteld en wat staat er in de leverings/algemene-voorwaarden van de webshop over de leveringstermijn?
m.a.w. komen ze de afspraak niet na of ben jij gewoon te haastig met je conclusies?
En waaruit bestaan je vermoedens?
dag
pi_71749368
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:19 schreef FANN het volgende:

[..]

en je weet zeker dat hun banksaldo o,o is?
Dat zeg ik niet, maar als de koper verkeerde intenties heeft zou hij dan aan terugbetaling kunnen ontkomen door zijn saldo naar zijn bankrekening te boeken. Dat wil m.i. zeggen dat er mogelijkheden zijn om onder terugbetaling te ontkomen bij een geschil.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:22 schreef sander-3 het volgende:
Het is inderdaad een Nederlandse website. Indien er sprake is van oplichting en een geschil bij paypal biedt geen uitkomst is aangifte doen idd een optie.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:27 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Via google kan ik geen slechte ervaringen vinden. Bij oplichting zouden er toch wel wat negatieve topics en reviews te vinden moeten zijn lijkt me?
pi_71749382
Om welke webwinkel gaat het? wellicht dat er ier iemand rondloopt die met die toko ervaring heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')