abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72298576
Beetje jammer dat Youtube de kwaliteit een beetje vernaggelt, maar goed. Noah heeft een nieuw cadeautje gekregen, en is er zéér content mee. Ik kan 'm iedereen aanraden, Noah heeft er echt uren mee doorgebracht. Op de video zie je trouwens z'n buik beter dan op de foto's .

pi_72302378
Waar heb je dat ding vandaan ?
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:37:33 #103
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72302526
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:26 schreef Sorella het volgende:
Waar heb je dat ding vandaan ?
Wij hebben 'm ook: dierenwinkel!

En inderdaad, ze zijn er úren zoet mee
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_72302773
check, ook hier zijn we in t bezit van een zwaargewicht.

Onze tuxedokat Loei (8 jaar) weegt 6.7 kilo... En de dierenarts vond hem er lekker gezond uitzien en niet te dik maar gewoon groot Hij is een kruising (europese korthaar/aziaat wrs siamees) en hij is vrij groot dus dat scheelt maar buiten dat is t wel een enorme snaaierd hoor. T helpt ook niet dat ie zowat alles lust (van Paprika tot asperge, hij probéért het gewoon...) en t een dief eerste klas is (ok als ie flauwvalt moet ik hem soms wel wat kipfilet of biefstuk geven natuurlijk, we kunnen geen Biafratoestanden hebben hier natuurlijk)

Toen we de pers op dieetvoer ( ) moesten zetten voor zijn nieren en blaas ging Loei vrolijk dat eten (apart eten geven is een drama) en daardoor is ie wel wat zwaarder geworden. (schijnt veel voor te komen als ie dat voer eigenlijk niet nodig heeft maar kwaad kan t voer zeker niet)

Maar goed, tis veel kat, hij heeft ook heel veel spieren wat handig is als je hem eens moet vastpakken bij de DA, dan zet hij zich helemaal op zodat je alleen spieren in zijn nek voelt bijv, pak dat maar eens vast... dat lukt haast niet..

Eniewee, Loei dus, Lief, groot en dol op eten. Lievelingsvlees: alles. Lievelingsgroenten: Doperwtjes, Lievelingsfruit: Meloen

'callin me a fatty?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72303309
Hoe heet dat speelgoed en van welk merk?
Ziet er leuk uit voor mijn kereltjes (geen overgewicht btw) ter vermaak
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_72303443
Kost dat? Ziet eruit als iets dat Lizzie geweldig zou vinden.
pi_72306044
Die TT
Die foto's allemaal

Loei

[ Bericht 20% gewijzigd door DuchessX op 31-08-2009 12:34:33 ]
#geen
pi_72306196
Even een terugvindpoes voor onze tientonner...
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:42:54 #110
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72306460
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:26 schreef JufMariska het volgende:
Super! Fijn dat het werkt. Dieethoeveelheden voer lijken erg weinig, ben ik met je eens, maar het is voor het goede doel! En vooral Joep heeft wel wat reserve toch? Denk ik met Siep ook altijd maar
Nou het is meer dat hij meer mag eten (dat zit ook in zijn bakje) maar dat hij niet alles op eet, blijkbaar kan hij niet zoveel tegelijk op omdat hij normaal over de hele dag verspreid eet. Op de 3 momenten dat het bakje er staat eet hij steeds maar een klein beetje. Maar gisteren had hij wel alles op maar vanmorgen wilde hij niet eten. Gewoon nog een beetje wennen dus denk ik.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_72308742
Hou ff in de gaten, misschien heeft ie toch pijn.
pi_72308795
de kat uit de OP lijkt op mijn Sabbat.

Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_72311920
quote:
Ik heb 'm voor 12 euro gehaald, wel.

Maar het is echt een goede koop. Noah vindt speelgoed normaal echt niks, het moet daadwerkelijk bewegen voordat hij überhaupt nar iets omkijkt. Dit is ideaal.
pi_72314179
Waar heb jij het gehaald, gewoon in de dierenwinkel ? en welke dan ?
pi_72318597
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 17:17 schreef Sorella het volgende:
Waar heb jij het gehaald, gewoon in de dierenwinkel ? en welke dan ?
Ik heb hem gewoon bij de lokale dierenwinkel gehaald vandaag, ik was 13,95 kwijt.

Eeerst moest Nala er nog niet veel van hebben, vervolgens heb ik haar opgepakt bij dat ding gezet en heb ik het balletje een paar keer een tik gegeven.. dat is nu 10 minuten geleden en ze is nog steeds er mee bezig
pi_72325223
Rentenaar? Die heeft maar weinig van dt soort speeltjes voor katten.
pi_72325531
Hmmm Mijn poes heeft ook wat vetkwabjes

hier was ze zelfs nog dunner dan nu
'..Live the life you've dreamed..'
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:45:03 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_72339710
Mijn kat heet Oprah, en laten we zeggen dat ze qua figuur dr naam eer aandoet sinds de castratie
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:40:04 #119
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_73307938
Hoe gaat het met de katten?

Ik heb geen goede weegschaal maar het lijkt er op dat Joep al wat aan het afvallen is.

Joep en Diesel zijn hier helemaal gewend aan de 3 momenten dat ze eten krijgen en dat als het op is het ook echt op is voor die dag. Ik heb nu wel het probleem dat Joep (de volumineuse) zijn eten na 2 keer al op heeft en Diesel (de slanke) bij de 3e keer nog wel wat heeft. Joep krijgt van mij dan een extra knuffelbeurt maar zit echt te wachten tot Diesel bij haar bakje weg gaat zodat hij snel de laatste brokjes uit haar bakje kan opeten.

Ik denk dat ik het eten van Joep maar in 3 porties verdeel zodat hij 's avonds ook nog wat heeft.

Ik moet vandaag ook even naar de winkel voor nieuw voer. Op het moment krijgen ze allebij Royalcanin .
Ik wil eigenlijk kijken of ik ze allebij verschillend voor kan geven. Dan zou ik voor Joep

kunnen doen (of is dat voor katten die nogmaar net gecastreerd zijn?) en voor Diesel

Kunnen kopen.

Of zou ik net zo goed het zelfde voer kunnen houden?
pi_73309111
sterilised is voor als ze gecastreerd zijn.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:12:37 #121
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_73309134
Inmiddels 7.2 schoon aan de haak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:24:13 #122
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_73309576
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:12 schreef ferrari_rood het volgende:
sterilised is voor als ze gecastreerd zijn.
Dat is Joep, maar niet recent.
pi_73314600
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:52 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Ik heb hem gewoon bij de lokale dierenwinkel gehaald vandaag, ik was 13,95 kwijt.

Eeerst moest Nala er nog niet veel van hebben, vervolgens heb ik haar opgepakt bij dat ding gezet en heb ik het balletje een paar keer een tik gegeven.. dat is nu 10 minuten geleden en ze is nog steeds er mee bezig
Ik heb die senses speelrail aan mijn broer gegeven voor zijn nieuwe kitten straks, die twee van mij deden er na 2 weken nog niets mee (stomme beesten)
pi_73315566
Sterilised mogen ze altijd hebben. Zorgt ervoor dat ze minder aankomen en volgens mij is het preventief tegen blaasgruis.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:44:37 #125
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_73315714
Nou dan ga ik dat maar even halen. Ik haal normaal mijn voer bij de hornbach, dat is hier lekker dichtbij, maar ze hadden geen sterilised. Morgen dus maar even naar de dierenwinkel. Vandaag hebben ze allebij maar fit 32 gehad en lekker dat ze het vonden. Maar volgens mij vinden ze alles wat nieuw is geweldig. Ik heb de porties maar wel even in 2 delen verdeelt om te voorkomen dat ze vanavond niets meer hebben.
pi_73603494
Mijn volmineuze kat is binnenkort niet meer mijn kat.. Ik heb er van het weekend eens over nagedacht en was van plan om afgelopen zaterdag naar het asiel waar ik haar een jaar geleden vandaan gehaald heb te gaan en daar de situatie voor te leggen.
(lees: op 13 plaatsen!! behang van de muur gekrabd(van plekken van 1 bij 3 cm tot een plek van 50 cm x 50 cm), ze heeft al 2 opladers(1x telefoon, 1x psp spelcomputer) kapotgebeten, bij 1 plant met sprieten omhoog er voor gezorgd dat de sprieten nu naar links en naar rechts wijzen en regelmatig als ik haar aaide dat ze mijn handen openhaalde.. daar komt bij dat ze in het jaar tijd welgeteld 3x bij me op schoot is komen liggen..)

Donderdag was mijn vader bij mij en die merkte al dat het mijn humeur danig verpeste dus die had het asiel al gebeld met wat de mogelijkheden + kosten waren. Daar kwam uit dat ik haar sowieso gratis terug mag brengen. Of ik dan ook gratis een nieuwe kat uit zou mogen kiezen daarvoor moet vandaag de beheerder gebeld worden. Maar heb het idee dat deze kat liever ook naar buiten wilt.. en dat kan bij mij niet.. Dus ben nu weer op zoek naar een kat die wel binnen kan en wil blijven en ook afentoe aandacht komt vragen en mijn eigendommen niet sloopt..
pi_73603976
Probeer anders eens voer van Acana, da's graanvrij en heeft onze ballon vormige kat (flink aangekomen nadat ze een nestje had) weer teruggebracht naar een normale vorm.

http://www.acana.nl/acana/Kattenvoeding.html
Oh, you can't help that, we're all mad here.
  maandag 12 oktober 2009 @ 11:22:43 #128
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_73604364
Ik geef Joep sinds een paar dagen het lightvoer van royalcanin. Hij vindt het lekker en hij mag er meer van dan van het andere voer. Nu moet ik alleen extra opletten dat hij het (normale) voer van Diesel niet ook nog gaat opeten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:45:29 #129
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74586614
Het gaat nog steeds goed met Joep, ik moet wel erg goed opletten dat hij niet uit bakje van Diesel gaat eten als ze klaar met eten is maar nog niet alles op heeft. Maar Joep begrijpt steeds beter wat NEE betekend. Alleen als ik even vergeet om het bakje van Diesel weg te halen gaat hij er stiekem uit eten.
Het afvallen gaat volgens mij nog steeds goed, hij krijgt steeds meer een figuur.

Hoe is het met de rest?
pi_74586736
Even een tvp, interessant. Onze kater Joey is nu 4,7 kilo (hij is erg groot, en dus gewoon nog slank), maar lees even mee voor de tips.

Vraagje, wat is een voerbal?
pi_74588684
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:58 schreef shmoopy het volgende:
Die is met een maand of 9 gecastreerd, en geen grammetje aangekomen, dus het hoeft niet per se.
Ik neem alles terug.
Donkey is snds deze post danig aangekomen.
Voor een wormenkuurtje moest ik even zijn gewicht weten dus ben ik met hem op de weegschaal gaan staan: 6 kilo.

Helló?!
Dat kán helemaal niet!
Beest krijgt niks anders te eten dan anders, dus ik vermoed dat hij ergens een eethuisje heeft en daar baal ik verdomme flink van.
Koop ik me arm aan dure brokjes, zit er ergens waarschijnlijk een oud vrouwtje goedbedoeld mijn prachtige zwarte gevaarte vet te mesten met godweetwatvoorrotzooi.

Ik heb de neiging hem binnen te houden voor een paar weken om te zien of ie dan afvalt, maar dat vind ik ook weer zo zielig.

What to do?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:40:35 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_74588822
Ik ken wel veel dikkere katers!
Ik vind het wel meevallen eigenlijk
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:41:22 #133
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_74588839
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:36 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik neem alles terug.
Voor een wormenkuurtje moest ik even zijn gewicht weten dus ben ik met hem op de weegschaal gaan staan: 6 kilo.

Helló?!
Dat kán helemaal niet!
Beest krijgt niks anders te eten dan anders, dus ik vermoed dat hij ergens een eethuisje heeft en daar baal ik verdomme flink van.
Koop ik me arm aan dure brokjes, zit er ergens waarschijnlijk een oud vrouwtje goedbedoeld mijn prachtige zwarte gevaarte vet te mesten met godweetwatvoorrotzooi.

Ik heb de neiging hem binnen te houden voor een paar weken om te zien of ie dan afvalt, maar dat vind ik ook weer zo zielig.

What to do?
Of hij rent naar buiten en ligt vervolgens uren te chillen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:43:54 #134
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74588938
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:36 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik neem alles terug.

Helló?!
Dat kán helemaal niet!

What to do?
Briefje op hem plakken met 'niet voederen"? Geen idee wat ik zou doen.
pi_74589476
Hij is de hele dag buiten, jaagt op alles wat beweegt, dus van luiheid zal het helaasch niet zijn.

Dat briefje plakken had mijn jongste ook bedacht, of een bordje om z'n nek.

Maar wat is nou een beetje normaal gewicht voor een 1-jarige kater? Want hij is gewoon vierkant aan het worden, hoor, ik zag het al duidelijk voor het wegen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:11:31 #136
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_74590042
3 tot 4.5 kilo

http://www.weetjesoverkatten.nl/eten_en_eetgewoontes.htm
Maar uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.

Mijn katert is niet erg groot of dik maar zit ook op net iets boven de 4 kilo.

Ik zou zeggen zolang het beest niet lui is en happy lijkt, je niet al te veel zorgen maken.
pi_74595058
Ik zweer je shmoop, onze zwartjoekels moeten 's meeten. De mijne blijft ook uitdijen, ondanks de goede en afgewogen brokjes . Maar ja, hij kan dan ook niet naar buiten, dus ik ga in december een sportconstructie voor 'm bouwen denk ik .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')