abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71785229
Miss_sly, grappig dat je het over regeldagen hebt... ik vermoed hier ook zoiets...
Of het is gewoon ik wil bij mama zijn, in de draagdoek kan ik haar ook nog wel even zoet houden...
Fake it till you make it...
pi_71786342
Wat een mooie nacht miss_sly!

Nijna, succes vandaag!
pi_71786666
Stomme is dat ik dus gisteren zo bezig was met Senna en haar behoefte bij me te zijn en te drinken, dat ik de draagdoek gewoon compleet vergat Vandaag moesten we dus eventjes wat boodschappen halen, en heeft ze in totaal bijna 2 uur bij me in de doek gelegen en heeft ze gewoon heel zoet liggen slapen
Volgende keer dus de doek onthouden, dat vindt ze heerlijk, dat wist ik al

Het regelen lijkt inderdaad over

Bedankt voor het hart onder de riem meiden, dat kon ik wel even gebruiken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71788248
Gisteren kwam Timo ineens ongeveer elke 1,5 a 2 uur terwijl hij daarvoor ongeveer elke 2,5 a 3 uur kwam, kan dat dan een regeldag geweest zijn? Vandaag komt hij nog steeds zo snel. Maar als ik lees wat bij Miss sly een regeldag is, dan zou ik denken dat Timo nog niet aan het regelen is? Ik merk ook dat hij de borst niet compleet leeg drinkt (getest met kolven na het voeden).. Dus misschien heeft hij ook gewoon weer snel honger omdat hij niet genoeg gegeten heeft? Maar hij wil ook absoluut niet langer drinken, hij houdt zn mond stijf dicht (en gaat van die schattige pruillipjes trekken als ik blijf proberen )

Tot nu toe heeft de koorts in elk geval niet voor een terugloop van voeding gezorgd, ik stroom weer letterlijk leeg sinds gisteren.. En mn borsten voelen ook weer zwaarder en voller voor elke voeding.. Dus dan zou ik wel weer aan een regeldag denken denk ik?
pi_71788358
Dat kan heel goed Chan, het was gister de tiende dag. Niet iedere baby regelt op dezelfde manier, Timo drinkt gewoon wat vaker zodat de productie wordt opgekrikt.
pi_71790688
Miss_sly, het klinkt als erg vermoeiend die regeldag van Senna! Gelukkig lijkt het vandaag over te zijn.

Hier gaat het drinken wel weer wat beter maar toch kan hij nog flink onrustig zijn. Ik weet niet meer wie het zei over krampjes, maar ik krijg steeds meer het idee dat dat het is. Hij begint na het mopperen dan namelijk ook enorm zijn luier vol te poepen en dan is er vaak niks meer aan de hand.
Ik had de huisarts nog gebeld voor eventuele spruw, maar mijn eigen huisarts was op vakantie en bij de vervanger kon ik alleen op het inloopspreekuur komen, daar ga ik dus echt niet zitten met een baby van net een maand tussen de mensen die weet ik veel wat hebben!
Helaas heeft het consultatiebureau de afspraak voor morgen afgezegd omdat de arts ziek is, gelukkig mag ik morgen wel even komen wegen om te kijken hoe het gaat.
Al ben ik er niet bang voor dat hij niet goed groeit, de spek armpjes en beentjes duiden op voldoende voedsel

Hier is bij wat huilerige dagen de draagdoek trouwens ook een groot succes!
pi_71791231
Chan., ik twijfelde juist of het wel een regeldagwas van Senna omdat ze zooo veel aangelegd wilde worden, terwijl overal waar ik las het ging over "wel ieder uur"...dat haalde Senna gisteren echt niet, een uur.
Ieder kindje zal wel op zijn manier regelen, denk ik. En zoals Nebelung hierboven aangeeft, kan regelen ook op andere momenten en andere redenen dan die van zoveel weken en maanden.

FTA, fijn dat het toch wel wat beter gaat. Dat onrustige heeft Senna ook wel eens, en inderdaad wil dan een flinke scheet wel opluchten, volgens mij. Drinken en persen gaat hier niet zo goed samen iig.
Even wegen kan je net dat beetje extra zekerheid geven dat het echt goed gaat. Gewoon even doen dus
pi_71792121
miss_sly, wij hadden regeldagen met voedingen om de twee uur. De voeding duurde alleen 115 minuten. Elk kind heeft het weer anders.

FTA, heb je nog andere redenen om aan spruw te denken?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_71792544
Nee eigenlijk niet Yppy, ik zie bij hem niks in zijn mond, mijn tepels zijn wel wat gevoeliger maar dat is pas iets van de laatste dagen en daar lijkt bephanten bij te helpen.
pi_71813531
Wij zijn net terug van het consultatiebureau en Finn is in 2,5 week een kilo aangekomen, ik maar denken dat hij niet goed drinkt!!
Nu vroeg ik me af of hij nu misschien niet wat teveel aankomt, hij is morgen 5 weken en inmiddels al 1,3 kilo aangekomen en dan vooral die laatste kilo zo snel, maar dat was niet erg volgens het consultatiebureau.
pi_71815778
FTA, hier was het de eerste maand ook steeds flink aankomen!
Dochtertje: geboorte 3.435g, met 5 weken 4.7 kg (+1,265 kg)
zoontje: geboorte 3, 805 kg, met 5 weken 5,250 (+1,445 kg) Zoonlief is zelfs in één week tijd 500g bijgekomen in zijn eerste maand. Hij is toen naar een hogere curve geschoten en die volgt hij nu prima.

Fijn toch dat Finn het zo goed doet?
pi_71817071
BV kunnen ze niet teveel krijgen
Borstvoedingskindertjes groeien vaak wat sneller in de eerste tijd, maar later hebben ze weer minder kans op overgewicht
pi_71817335
Ja zeker fijn dat hij het zo goed doet Iksje!!
Dat zeiden ze op het consultatiebureau inderdaad ook freecell, gelukkig maar want ik stond toch wel even met open mond te kijken naar het gewicht.
pi_71820748
Wij hebben vandaag weer een redelijk normale dag geloof ik. In elk geval slaapt Iris weer wat tussen de voedingen door. ik denk dat ze ook wat last heeft gehad van haar buikje.
Ze had al wel wat kleine poepjes gedaan, maar vanmorgen had ik de jackpot. Gelukkig vòòr het bad en niet erin. Jemig wat er allemaal uit zo'n klein mensje kan komen zeg .
Maar ze is het kwijt! Ze was ook "maar" 20 gram gegroeit, maar ja als je er zoveel uitwerkt... hahaha.
Vandaag de weegschaal en huurkolf teruggebracht.
pi_71822154
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:32 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
... want ik stond toch wel even met open mond te kijken naar het gewicht.
dat sta ik nog steeds! Met 9w was er alweer een kilo bij (dus bijna 2.5 kg boven geboortegewicht) en eergisteren met 15w woog hij 7.420 kg! (dus nog eens een kilo in 6 weken, het gaat al wat trager maar niet gek veel)
pi_71853743
Nou, ik hoef wederom niet te twijfelen of het met de borstvoeding goed gaat. Vandaag gewogen bij de kinderarts: 4350 gram, dat is 360 gram meer dan vorige week dinsdag!
pi_71854285
Senna en Miss_sly!
pi_71855270
Ik vind het toch wel weer een geruststelling, iedere keer. Ik heb wel het idee dat het goed gaat, maar je weet het nooit zeker, tot je gewogen hebt. En dit loopt natuurlijk als een trein zo, gelukkig!

Hoe gaat het met jou en Iris, Nijna?
pi_71855627
Ze drinkt goed, gister weegschaal weggebracht dus kan niet wegen, maar gaat wel goed volgens mij. Alleen heeft ze er een handje van om 's avonds en 's nachts te gaan mopperen als ik net weer lekker in bed lig na het voeden . Nu ook happies tijd dus ik laat het nu ff hierbij.
pi_71860954
Voor Senna en Iris

Ik ben blij voor jullie dat het zo goed loopt!
Enne, de tip kennen jullie waarschijnlijk wel, maar als je een beetje twijfelt of de borstvoeding nog goed loopt, kan je de plasluiers in de gaten houden. Als die goed vol zijn en kleurloos, dan gaat het prima en dat zal je wel merken bij het volgende weegmoment.
pi_71861208
Senna ook al zo lekker aan het aankomen fijn Miss_sly!!

Nijna fijn dat Iris zo goed drinkt! Finn heeft er ook een handje van om te gaan mopperen als hij net gedronken heeft 's nachts. Ik ga denk ik morgen eens kijken voor een huurkolf om te kijken of dat me een beetje bevalt en dan zelf eentje kopen.
pi_71867058
Fijn al die jubelberichten hier!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71877490
Wat fijn al die goed groeiende kindjes
Mijn kindje groeit ook al zo goed Vanmiddag hebben we laten wegen en hij is van 2740 (afgelopen zaterdag) naar 3050 gegaan
Ik maakte me een beetje zorgen omdat hij best veel melk teruggeeft elke keer, maar waarschijnlijk krijgt hij gewoon teveel binnen en spuugt uit wat hij over heeft.. Dat deed zn moeder in elk geval wel altijd, veel teveel drinken en daarna de helft uitspugen
pi_71878418
Chan, hier wordt ook veel teruggegeven. Zolang hij er geen last van heeft en goed blijft groeien, is het vooral een wasprobleem.
pi_71878624
Wat een mooie positieve berichten

hebben jullie al gelezen dat borstgevoede babies minder bevattelijk zijn voor de mexicaanse griep? *bron*

Ik ga binnenkort maar beginnen om te kolven voor mijn oudste. Een kopje per dag met wat chocopoeder er in voor een extra dosis afweerstoffen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')