abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71733492
quote:
ELSPEET - Helma Frens uit Elspeet ontving deze week heftige reacties als gevolg van een interview in dagblad Trouw. Daarin vertelde zij over haar bekering tot de Islam. Die keuze kon op weinig begrip rekenen van haar omgeving. ,,Ik kreeg veel hatemails. Mensen roepen me na op straat. Dat heeft me wel beangstigd."

De 17-jarige Elspeetse is de eerste in het reformatorische dorp die tot de Islam is bekeerd. Die radicale keus kwam na een depressie op haar 15e. Frens, christelijk opgevoed, vond toen geen steun in haar geloof en ging op zoek naar een religie waarin ze dat wel vond. Frens is na een lange worsteling nu praktiserend moslima en gaat gesluierd over straat. Volgens haar komen de, veelal negatieve, reacties voort uit onwetendheid. Toch laat ze in een korte reactie weten verbaasd te zijn over de reacties naar aanleiding van haar verhaal. ,,Trouw was overal in Elspeet uitverkocht. Er wordt erg veel over mij gepraat. En ik krijg veel hatemails en verwensingen op straat." Om die reden wil Frens ook niet verder in de publiciteit treden. Toch kreeg ze ook positieve reacties. ,,Eén man kwam naar me toe bij een zebrapad en complimenteerde mij met mijn moedige keus. Dat was fijn om te horen."
DeStentor.nl

Zo wat een haat hebben ze toch in Elspeet laat die meisje toch in haar waarde het is haar keuze om moslima te worden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  PR/Manusje van alles zondag 9 augustus 2009 @ 15:30:52 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71733560

Nou nou! het is een dolle bende daar in Elspeet!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:35:52 #3
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_71733690
wouwwwwwwwwwwww een overloper ,elspeet elspeet toch ,de rest van nederland barst ervan zal ze nu voldoende aandacht krijgen als een boerkatrut
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_71733693
Ach mens, kap met zeiken, je weet dat dat kan gebeuren daar. Ga dan maar naar Mekka als je je zo kudt voelt.
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:37:20 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71733739
Geweldig dorp trouwens. Zelfs de website van de lokale keukenboer: http://www.armakeukens.nl/ is daar op zondag gesloten.

Maar dat een beetje gepuber van dat wicht daar zoveel aandacht trekt is ook wel weer bijzonder. Vandaag is het meisje even moslima, overmorgen zit ze diep in de 'budha'. Trekt allemaal wel weer bij.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:38:03 #6
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_71733757
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:35 schreef T3hTommay het volgende:
Ach mens, kap met zeiken, je weet dat dat kan gebeuren daar. Ga dan maar naar Mekka als je je zo kudt voelt.
Hey Klapmongool, vrijheid is in Nederland een groot goed.
Als je daar niet mee om kunt gaan tief je maar een eind op!
Heul erg anti-heul!
pi_71733805
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:35 schreef T3hTommay het volgende:

Waarom geldt die vrijheden niet voor die bekeerde moslima ? of geldt het alleen voor de onterelante elspeters.
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:40:43 #8
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_71733842
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:38 schreef HeldenHart het volgende:

[..]

leg het eens voor bij de moslims ,die kunnen nog een hoop van jou leren .he wat zal het rustig worden in nederland
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 augustus 2009 @ 15:40:49 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71733847
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:37 schreef Ryon het volgende:
Geweldig dorp trouwens. Zelfs de website van de lokale keukenboer: http://www.armakeukens.nl/ is daar op zondag gesloten.

Maar dat een beetje gepuber van dat wicht daar zoveel aandacht trekt is ook wel weer bijzonder. Vandaag is het meisje even moslima, overmorgen zit ze diep in de 'budha'. Trekt allemaal wel weer bij.
"Vandaag ben ik he le maal into Zen".
  PR/Manusje van alles zondag 9 augustus 2009 @ 15:41:01 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71733855
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom geldt die vrijheden niet voor die bekeerde moslima ? of geldt het alleen voor de onterelante elspeters.
Die zijn zwaar christelijk kan je vergelijken met een christen in een of ander apenland waar ze de koran lezen. Daar worden ze nog wel eens opgehangen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Donald Duck held zondag 9 augustus 2009 @ 15:41:32 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71733865
Bekeren tót de Islam. Dat is net zoiets als destijds juist naar Oost-Duitsland willen overlopen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71733878
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:38 schreef HeldenHart het volgende:

[..]

islam is geen vrijheid maar het neo facisme
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:42:33 #13
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_71733906
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:40 schreef telavivnick het volgende:

[..]

leg het eens voor bij de moslims ,die kunnen nog een hoop van jou leren .he wat zal het rustig worden in nederland
Voor hen geldt dat net zo goed natuurlijk!
En als de niet-moslims niet het goede voorbeeld geven hoe moeten de kwaadwillende moslims dan ooit zien hoe het wel moet?
Heul erg anti-heul!
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:42:36 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71733907
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is daar toch niet verboden om moslima te worden? Dat 'bekering' een probleem kan vormen in een dorp waar religie bovengemiddeld belangrijk is had ze van te voren al kunnen weten. De mensen daar hebben evenveel vrijheid om haar keuze te bekritiseren als te respecteren, of ze daar wat van aantrekt moet ze lekker zelf weten.

Als ze echt graag in alle rust de moslim wil uithangen dan is mekka waarschijnlijk een betere locatie dan een christelijk dorp.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_71733942
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Bekeren tót de Islam. Dat is net zoiets als destijds juist naar Oost-Duitsland willen overlopen.
Aha daarom zijn er meer dan 1,2 miljard moslims in deze hele wereldse aarde.

scheer je weg
  Donald Duck held zondag 9 augustus 2009 @ 15:43:26 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71733946
Kut google adsens
meteen die stomme advertentie weer in dit topic
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:43:59 #17
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_71733966
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:41 schreef franksetank het volgende:

[..]

wwar zeg ik dat islam vrijheid is dan?
Heul erg anti-heul!
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:44:38 #18
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_71733985
Hatemails gaan versturen is doorgaans vooral een bevestiging van eigen domheid en dit geval is daar geen uitzondering op.

Past maar een smilie bij dat soort mensen
pi_71734000
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is daar toch niet verboden om moslima te worden? Dat 'bekering' een probleem kan vormen in een dorp waar religie bovengemiddeld belangrijk is had ze van te voren al kunnen weten. De mensen daar hebben evenveel vrijheid om haar keuze te bekritiseren als te respecteren, of ze daar wat van aantrekt moet ze lekker zelf weten.

Als ze echt graag in alle rust de moslim wil uithangen dan is mekka waarschijnlijk een betere locatie dan een christelijk dorp.
Waarom wordt ze dan bedreigd ?
Waarom meet jij met 2 maten ?
pi_71734041
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:41 schreef franksetank het volgende:

[..]

ik heb medelijden met je omdat je zo erg onwetend bent en enkel wilders nieuws hoort
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:48:07 #21
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_71734105
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Zelfs al zou je dat vinden dan nog is hatemail sturen compleet belachelijk.

Het is echt te triest voor woorden dat men tegenwoordig bij van alles en nog wat meteen begint te dreigen, net of Nederland daar een een beter land van gaat worden.
pi_71734121
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een hatemail is kritiek leveren?

Misschien heeft ze een heel bewuste keuze gemaakt, misschien is het een bevlieging. Laat het meisje toch lekker.
pi_71734230
Om wat voor reden ze ook tot de islam is bekeerd, de reacties op haar blijven vrij walgelijk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71734233
Deze 17jarige is gewoon een doorgeslagen puber, normaal worden dit soort figuren, provocerende emo's en alto's om zo erg mogelijk te kunnen provoceren, maar dit persoon heeft dus in deze situatie voor de islam gekozen om te provoceren.

Ik denk dat ze er wel over deze achterlijke toestanden heen groeit.
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:51 schreef Mwanatabu het volgende:
Om wat voor reden ze ook tot de islam is bekeerd, de reacties op haar blijven vrij walgelijk.
Mensen die provoceren doen het juist voor de reacties.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71734349
- knip -

[ Bericht 87% gewijzigd door sp3c op 09-08-2009 18:26:19 ]
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')