abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:08:23 #1
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_71732857
Hallo,

Op dit moment twijfel ik tussen een nieuwe en mijn huidige werkgever, maar ik zal eerst even kort wat toelichten over mijn werkgeschiedenis, voordat ik bij de vraag kom;

Sinds zomer-2007 werk ik bij een ccc (customer contact center). Hier verricht ik voornamelijk financiële diensten voor verschillende instanties die mijn bedrijf inhuren. Na eerst een jaar op uitzendbasis te hebben gewerkt kreeg ik zomer-2008 een halfjaarcontract aangeboden, welke in maart verlengd is. Het werk dat ik verricht is afwisselend, zowel verzekeraars, beleggingsinstanties en hypotheken behoren tot mijn projecten. Half 2008 ben ik verhuisd naar een andere stad, op één uur reistijd van mijn werkgever en dit alles heeft ervoor gezorgt dat mede door mijn intensivering van de studie ik daar een beperkt aantal uren kan werken (ca. 8 – 12 uur in de week).

Aangezien mijn leidinggevende(n) dit ook bemerkten en zij een nieuwe order kregen om in-house detacheringswerk te leveren, werk ik sinds mei-2009 bij een direct-writer-verzekeraar, tussen mijn werkgever en mijn woonplaats in. Sinds het hier om detacheringswerk gaat en het op ca. 45 minuten reizen van mijn werkgever ligt, krijg ik ook alle reistijd doorbetaald, wat niet het geval was bij werkverrichtingen mijn werkgever.

Echter, in de zomervakantie ben ik fors meer inzetbaar en ik werk nu gemiddeld 50 uur per week, allen op locatie bij de verzekeraar. Ik weet dat ze hier zeer tevreden met mij zijn – dit is meerdere keren gemeld – maar ook mijn werkgever ziet potentie in mij en wilt mij in de toekomst, mocht ik studie en werk beter kunnen combineren, een hogere functie aanbieden.

Nu komen we aan “on the tricky part” – mijn werkgever voelt nattigheid; ik werk nu dichterbij huis, krijg alle reistijd doorbetaald en het werk is diepgaander en professioneler te noemen. Ze vrezen niet op te kunnen tegen de grotere marge die de verzekeraar mij kan bieden, maar willen tegelijkertijd zo veel mogelijk inkomsten genereren uit mij natuurlijk, wat bij detacheringswerk goed op ca. 40 ¤ per uur kan liggen, zonder kosten van hun kant. Hierom heeft mijn werkgever ook een maand voor het aflopen van mijn contract een bespreking aangevraagd, en hier duidelijk te kennen gegeven dat zij mijn contract willen verlengen. Ik weet in welke sterke positie ik mij bevindt, heb aangegeven dat ik vanwege reistijd enkel nog werkzaamheden als detacheerder kan verrichten en dat ik een update wil over mijn loon.

De verzekeraar op zijn beurt wilt mij behouden, maar de grote vergoeding aan mijn werkgever steekt natuurlijk en zij willen kijken of zij mij in dienst kunnen nemen, zonder dat zij hier een fee over hoeven te betalen aan mijn werkgever (wat wel richting de 1000 – 10.000 euro kan lopen). Ik ben primair nog steeds student en kan dus ook maar 12 - 18 uur in de week werken, wat voor hen de eventuele kosten er ook niet gegarandeerd uithaalt.

CONCLUSIE
Voor diegene die het verhaal te saai vonden:

Ik werk nu ergens, krijg daar minder betaald, slechtere secundaire arbeidsvoorwaarden en ongunstige locatie MAAR heb meer zekerheid, hoef minder uur te draaien en heb promotiemogelijkheden.

Of ik ga ergens werken, waar ik fors meer betaald krijg, betere secundaire arbeidsvoorwaarden, hoger niveau, maar heb minder zekerheid, moet wellicht meer diensten draaien en moet bepaalde diploma's halen om huidig functieniveau te blijven handhaven.

Graag adviezen van anderen die in wellicht dezelfde (luxe)positie verkeren of die een eventuele switch gemaakt hebben. Zal ik gaan voor het salaris, werk en het niveau of zal ik blijven voor zekerheid, solidariteit en promotie?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Forum Admin zondag 9 augustus 2009 @ 15:11:09 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_71732940
Begin eens met normale lettergroottes te gebruiken. Zo schiet het niet op en dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:13:02 #3
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_71733010
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Begin eens met normale lettergroottes te gebruiken. Zo schiet het niet op en dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Al gedaan.. Inhoudelijk ook nog feedback?
  Forum Admin zondag 9 augustus 2009 @ 15:14:20 #4
Heeft een huisje.
pi_71733043
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Al gedaan.. Inhoudelijk ook nog feedback?
Het is nu pas leesbaar....
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:16:10 #5
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_71733109
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:14 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Het is nu pas leesbaar....
You've made your point.
  Forum Admin zondag 9 augustus 2009 @ 15:18:03 #6
Heeft een huisje.
pi_71733177
Je bent nog student. Waar heb je nu zoveel zekerheid voor nodig?
Ik zou gaan voor de baan die mij het meeste uitdaging zou bieden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 augustus 2009 @ 15:18:21 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71733186
Hoe zeker is die promotiekans? Weet je heel zeker dat dat niet alleen maar een lokkertje is?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:23:05 #8
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_71733333
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je bent nog student. Waar heb je nu zoveel zekerheid voor nodig?
Ik zou gaan voor de baan die mij het meeste uitdaging zou bieden.
Dat klopt inderdaad, ik heb op dit moment ook niet zo heel veel zekerheid nodig, maar meer zekerheid als in; als ik een paar weken niet kan ivm studie, dat ze me er niet direct uitkicken. Het is een professionele organisatie waarin mensen fulltime werken tussen de 28 - 40 uur per week en ik val daar een beetje buiten, kan op de momenten dat de rest liever thuis op de bank ligt of juist niet overdag.
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:18 schreef Rewimo het volgende:
Hoe zeker is die promotiekans? Weet je heel zeker dat dat niet alleen maar een lokkertje is?
Hmm.. Ook waar. Het zou een lokkertje kunnen zijn, ben hier ook zeker niet naïef in en heb sentimenten niet bepaald onderdeel laten worden van de contractbespreking - dit betreurde de HR-manager

EDIT: Ik blijf bovendien sowieso bij de baan werken waar ik de meeste uitdaging heb, maar hetzij dus op detacheringsbasis, met lager uurloon en - voorwaarden, wel reistijd doorbetaald en indien project afloopt terug bij werkgever. Of hetzij in dienst van verzekeraar, met hoger uurloon en betere voorwaarden, geen reistijd doorbetaald en indien project afloopt eventueel eruit gekickt worden.

[ Bericht 12% gewijzigd door GSbrder op 09-08-2009 15:30:46 ]
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:38:03 #9
129586 klara12
fly with the wind
pi_71735647
Bepaalde zekerheden kun je meenemen naar de contractbesprekingen van waar je nu werkt.
Ook dat je niet altijd kunt, bespreken en opnemen in je contract.
Wat anderen doen in het bedrijf is niet jouw zaak. Jij moet zorgen dat je de extra's die je wilt in je contract krijgt. Ook niks van project laten opnemen in contract. Maar vast contract, zonder dat soort geneuzel.
Wel je eigen geneuzel erin krijgen.
Overname-kosten zijn niet jouw pakkie an. Wil de ander je graag dan zijn ze bereid dat te betalen. Laat die onderhandelingen ook lekker tussen de twee bedrijven plaatsvinden.

Enfin, ik zou het wel weten. Edoch jij moet zelf kiezen.
pi_71736620
Ik zou voor die nieuwe werkgever gaan. Je bent student!
Al zouden ze geen nieuw contract afgeven over een tijdje, jij bent weer een boel ervaring rijker en als je eenmaal afgestudeerd bent vind je vanzelf wel een baan. Of misschien zelfs eerder, omdat je nu zoveel meer ervaring kan opdoen bij je toekomstige nieuwe werkgever.

Toon wat lef!

En wat betreft die overnames en kosten die eraan vast zitten, dat zijn inderdaad niet juow problemen. DAt zoeken ze onderling maar uitl Gewoon gaan met die banaan en duidelijk aangeven wat jouw wensen zijn.
pi_71800054
ik zou gewoon eens afwachten wat min huidige werkgever te bieden heeft. Misschien willen die er ook wel een fors schepje bovenop doen. En pas als je hun aanbod weet kun je de afweging gaan maken. Je stelt hier nu nml een vraag waarop ik geen advies kan geven omdat ik niet alle kanttekeningen ken
Daarnaast ben je student, dus zo gek veel te eisen heb je nog niet
Maak in ieder geval je studie af en kom niet in de verleiding om fulltime te gaan werken en daarnaast verder te leren. Met de huidige arbeidsmarkt zou ik (ondanks de "luxe" positie waarin jij je bevind) toch gewoon zo lang mogelijk doorleren

Succes met de afweging!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')