abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71732309
Over een halfjaar ga ik stage lopen als lerares Engels, deze stage hoort bij de minor Educatie die ik ga doen. Ik vroeg me af hoe mensen hun stage hebben ervaren en of ze nog tips hebben.

Het lijkt me leuk om jonge leerlingen dingen uit te leggen en het contact met hen lijkt me ook prettig. Dit zeker omdat ik zelf dan net 20 ben en ik me nog goed kan inbeelden in hun wereld.
Ik ben alleen een beetje bang voor het spreken tegen een groep. Altijd als ik moet speechen word ik nerveus, dit hangt deels samen met het feit dat ik bang ben dat ik mijn tekst niet goed genoeg voorbereid heb. Gelukkig krijg ik hierbij begeleiding, dus die angst zal dan wel ongegrond zijn.
pi_71732585
Ben je bewust van het feit dat je meer weet dan zij vaak zullen ze een foutje niet eens doorhebben..

chill
Ja doei.
pi_71732728
Het gaat al mis bij het feit dat je het speechen vindt
Je gaat kennis overdragen, met een praatje, waar best wel eens wat gelachen mag worden. Als het een monoloog wordt heb je verloren. Betrek ze in het verhaal, maak het interactief. Stel hen vragen, zodat je ook het niveau van de klas een beetje kan inschatten. Als jij alles vertelt weet je nog niets van ze.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71732762
en dat ja
Ja doei.
pi_71732949
Ik heb de opleiding tot lerares Engels gedaan en heb twee jaar stage gelopen. Ik dacht ook dat ik het eng zou vinden om voor een klas te praten, maar eigenlijk gaat dat heel erg vanzelf. Wat ik echt het belangrijkste vond, wil je dat je leerlingen respect voor je houden en naar je blijven luisteren, is zorgen dat ze altijd doen wat je van ze wilt. Al de kleinste dingen (iets opruimen of boek openslaan (ja, mijn kinders waren niet erg leergierig ) die je ze vraagt moeten ze echt doen, zodra ze merken dat je het opgeeft is het einde zoek

Ik vond het leuk, die interactie met de leerlingen. Ik hoop dat je veel plezier zult hebben!
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')