Als ik ga muggenziften zijn 9/11 en Obama wel 21e eeuw.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:38 schreef BrandX het volgende:
Qua wereldleiders zal Obama natuurljik de boeken in gaan als de eerste 'zwarte' president van de US. Van zijn politiek zal waarschijnlijk weinig boeiend zijn, maar zijn naam zal denk ik wel bekend zijn.
9/11 zal een datum zijn die ze dan ook over leren/ horen denk ik, evenals de 'war on terror' die daarna startte, en men zal waarschijnlijk grote lol hebben om de angst voor de milleniumbug en de schijnpaniek die deze 'toen' zaaide.
Dan lachen ze ons uit, omdat zij dan planet wars voerenquote:Op zondag 9 augustus 2009 10:38 schreef BrandX het volgende:
Pff ben hier niet thuis in, maar vind het wel interessant
Mijn tvp dus:
Qua wereldleiders zal Obama natuurljik de boeken in gaan als de eerste 'zwarte' president van de US. Van zijn politiek zal waarschijnlijk weinig boeiend zijn, maar zijn naam zal denk ik wel bekend zijn.
Ook zal de naam Bill Gates waarschijnlijk bekend zijn.
9/11 zal een datum zijn die ze dan ook over leren/ horen denk ik, evenals de 'war on terror' die daarna startte, en men zal waarschijnlijk grote lol hebben om de angst voor de milleniumbug en de schijnpaniek die deze 'toen' zaaide.
Qua standbeelden/monumenten en dergelijk: de Berlijnse muur en de Vietnam Veterans Memorial muur in Washintong. Beiden hebben op zich denk ik grote historische waarde. Zeker de Berlijnse muur. Andere standbeelden/monumenten... Moeilijk vind ik.
je hebt gelijk voor wat betreft die eerste twee iddquote:Op zondag 9 augustus 2009 10:45 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als ik ga muggenziften zijn 9/11 en Obama wel 21e eeuw.Maar verder is Bill Gates inderdaad een goede, dat is een naam die als Rockefeller of Rothschild kan worden. De val van de muur zal inderdaad ook een grote symbolische lading krijgen, meer nog dan het nu al heeft.
Regionaal denk ik dat de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh wel in de geschiedenisboekjes komen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:38 schreef BrandX het volgende:
Pff ben hier niet thuis in, maar vind het wel interessant
Thomas Mann kan ik wel even toelichten. Een aanname is dus wel dat niet iedereen Engels spreekt (of Chinees), maar ik denk dat veel talen toch wel blijven bestaan, er zal denk ik te veel nationalisme zijn om die helemaal te vergeten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:56 schreef Falco het volgende:
Van schrijvers weet ik te weinig af. De naam Thomas Mann zegt me bijvoorbeeld niets. Mocht die bekend willen blijven/zijn over 300 jaar, dan moet zijn waardering van velen nog wel toenemen.
qua literatuur of in ieder geval qua verhaal zal harry potter denk ik best nog wel eens een soort van sprookjesbundel kunnen zijn. Denk dat dat verhaal generaties zal gaan plezieren.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Thomas Mann kan ik wel even toelichten. Een aanname is dus wel dat niet iedereen Engels spreekt (of Chinees), maar ik denk dat veel talen toch wel blijven bestaan, er zal denk ik te veel nationalisme zijn om die helemaal te vergeten.
Ik denk dat hier ook meespeelt dat wat nu populair is, ook snel vergeten raakt. Dan Brown bijvoorbeeld heeft geen klassiekers geschreven. Die zijn wel nu populair, maar over 200 jaar zal iemand denk ik hetzelfde kunstje weer flikken, en dan is diegene populair. De literaire schrijvers worden echter sowieso minder verkocht, maar ik vermoed dat ze wel een langere adem hebben. Mensen die literatuur gaan studeren (en zo in zekere zin bepalen wat de ‘groten’ worden), zullen de grote literatoren opdiepen uit de geschiedenis. En Mann heeft boeken geschreven met redelijke universele thematiek (de Toverberg) en was een groot stilist. Daar is denk ik veel uit te halen, zoals men nu ook veel uit Goethe kan halen.
Ik vind dat moeilijk, bij kinderboeken heb ik het gevoel dat er veel en snel verandert. Ik denk echter ook wel dat HP bekend blijft. Ik zat ook aan namen als Roald Dahl te denken. Of zal een verhaal als de GVR ooit nog eens een eigen leven gaan leiden? Korter, om sneller te vertellen (zoals de sprookjes van Grimm).quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:10 schreef BrandX het volgende:
qua literatuur of in ieder geval qua verhaal zal harry potter denk ik best nog wel eens een soort van sprookjesbundel kunnen zijn. Denk dat dat verhaal generaties zal gaan plezieren.
Nou, ik denk, zoals Wikipedia ook vertelt, dat dat gewoon een dikke hoax was. En dat er dan wel weer iemand zal zijn die claimt een perpetuum mobile te hebben uitgevonden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:13 schreef Hukkie het volgende:
Met het oog op de toekomst is het misschien ook handig om Stanley Meyer te noemen. De 'uitvinder' van de waterstof auto, en waarvan men zegt dat hij onder verdachte omstandigheden om het leven is gekomen om de olie industrie te beschermen.
Voetnoot eerderquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:13 schreef Hukkie het volgende:
Met het oog op de toekomst is het misschien ook handig om Stanley Meyer te noemen. De 'uitvinder' van de waterstof auto, en waarvan men zegt dat hij onder verdachte omstandigheden om het leven is gekomen om de olie industrie te beschermen.
Kinderen zijn nogal gevoelig voor hypes. Toen ik kind was, vond ik Roald Dahl helemaal de bom en heb ik eigenlijk alleen maar kinderboeken uit de periode 1965 - 1990 gelezen. Tuurlijk zullen er een paar overblijven en bekend blijven, maar zo'n HP zal in het jaar 2300 echt niet dezelfde impact hebben zoals nu het geval is. Verder ga ik wel mee met je redenatie van Thomas Mannquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik vind dat moeilijk, bij kinderboeken heb ik het gevoel dat er veel en snel verandert. Ik denk echter ook wel dat HP bekend blijft. Ik zat ook aan namen als Roald Dahl te denken. Of zal een verhaal als de GVR ooit nog eens een eigen leven gaan leiden? Korter, om sneller te vertellen (zoals de sprookjes van Grimm).
Laatst zag ik nog wel Erik of het klein Insectenboek in de winkel (al bijna 70 jaar oud!), dat vond ik ook al heel wat voor een kinderboek.
Jawel, het zal ook wel een hoax zijn, maar met het oog op waterstofauto's leek me dit wel relevant.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, ik denk, zoals Wikipedia ook vertelt, dat dat gewoon een dikke hoax was. En dat er dan wel weer iemand zal zijn die claimt een perpetuum mobile te hebben uitgevonden.
Maar elektriciteit moet ook ergens vandaag komen. En tenzij men tegen die tijd ultra efficiente windmolens en zonnepanelen heeft uitgevonden (wat misschien niet onwaarschijnlijk is) zal dat toch van brandstof moeten komen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Voetnoot eerder. De elektrische auto lijkt nu de toekomst te hebben. Wel zal men in de 24e eeuw zich meewarig afvragen waarom we de gehele twintigste eeuw met ouderwetse transportmiddelen hebben rondgereden, die voornamelijk gevoed werden door brandstof, terwijl de rest van het leven wel geheel ingericht en afhankelijk is op elektriciteit.
Over vijftig jaar is olie en gas iets milieuvervuilends en gevaarlijk spul van vroeger en wordt het maar sporadisch gebruikt denk ik. Het is dan ook raar dat men niet veel eerder heeft nagedacht over het doorinnoveren op het gebied van elektriciteit, omdat dat veel meer voordelen kent uiteindelijk.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:29 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar elektriciteit moet ook ergens vandaag komen. En tenzij men tegen die tijd ultra efficiente windmolens en zonnepanelen heeft uitgevonden (wat misschien niet onwaarschijnlijk is) zal dat toch van brandstof moeten komen.
Of dat verhaal van die gast die ter grote van een zandkorrel heel van GB'tjes kwijt kon. Schijnt de dag voordat hij patent ging aanvragen, vermoord te zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, ik denk, zoals Wikipedia ook vertelt, dat dat gewoon een dikke hoax was. En dat er dan wel weer iemand zal zijn die claimt een perpetuum mobile te hebben uitgevonden.
Jan Sloot? Dat is nog wel een wat dramatischer versie dan ik ken. (Wikipedia over Jan Sloot). Ik denk dat die wel vergeten zal zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:45 schreef DuTank het volgende:
[..]
Of dat verhaal van die gast die ter grote van een zandkorrel heel van GB'tjes kwijt kon. Schijnt de dag voordat hij patent ging aanvragen, vermoord te zijn.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:02 schreef Quir het volgende:
Er schiet me zo snel niks te binnen, wel wil ik graag meelezen.
Ik zeg dan ook niet dat HP tzt een hype zal zijn hequote:Op zondag 9 augustus 2009 11:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Kinderen zijn nogal gevoelig voor hypes. Toen ik kind was, vond ik Roald Dahl helemaal de bom en heb ik eigenlijk alleen maar kinderboeken uit de periode 1965 - 1990 gelezen. Tuurlijk zullen er een paar overblijven en bekend blijven, maar zo'n HP zal in het jaar 2300 echt niet dezelfde impact hebben zoals nu het geval is. Verder ga ik wel mee met je redenatie van Thomas Mann.
Die val zal dan een belangrijk onderdeel zijn in het Koude Oorlog-pakket (of eerder misschien: mondiale, ideologische oorlogen in de twintigste eeuw-pakket), want de val van de muur zal een symbolische lading krijgen (heeft het mijns inziens al), het zal die symboliek hebben in de eerste plaats omdat het het sowieso al was gebouwd, in de twintigste eeuw.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:45 schreef Iblis het volgende:
De val van de muur zal inderdaad ook een grote symbolische lading krijgen, meer nog dan het nu al heeft.
Ja dat moet hem zijn! Thanksquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jan Sloot? Dat is nog wel een wat dramatischer versie dan ik ken. (Wikipedia over Jan Sloot). Ik denk dat die wel vergeten zal zijn.
Wanneer was dat dan?quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:25 schreef BrandX het volgende:
Vers van de FP: de 20ste eeuw, die eeuw waar ze toen atoombommen naar elkaar gooiden.
ik denk helemaal niet dat men zo gericht op de populatie van een tijd gaat denken en allerhande sterke waardeoordelen gaat hebben over de mensen die in onze tijd leven...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:10 schreef BLegrand het volgende:
Japan '45
Dit topic doet me wat denken aan die Southpark aflevering waarbij aliens concluderen dat de koeien het slimste soort hier op aarde zijn..
En sowieso, de geschiedenis van de toekomst zal over 'onze tijd' waarschijnlijk vrij negatief zijn, op de technologische vooruitgang na. Al wordt daarvan ook een groot deel gebruikt voor niet-coole doelen (geld!)
Ik denk dat ze terugkijken op ons en denken, haha, die sukkelaars hadden toen nog geld, democratie en kapitalisme!
Nou, niet echt. Er werden atoombommen op Japan gegooid, maar niet naar elkaar (dat vereist namelijk dat meer dan een partij gooit).quote:
Het is gechargeerd en ironisch gezegd. Maar ik denk wel dat het gooien van twee van die bommen lang de boeken in zal blijven gaan. Heeft toch veel veroorzaakt en zijn impact gehad over hoe we denken over dat soort wapens en de techniek die er achter zit.quote:
is dat nu juist niet zoiets dat voor de mensen nu heel wat lijkt, maar voor latere generaties kompleet worst is?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
Het is gechargeerd en ironisch gezegd. Maar ik denk wel dat het gooien van twee van die bommen lang de boeken in zal blijven gaan. Heeft toch veel veroorzaakt en zijn impact gehad over hoe we denken over dat soort wapens en de techniek die er achter zit.
Dat denk ik ook wel, maar het ging me om het gebruik van 'naar elkaar gooien', daar was immers geen sprake van. Alleen de Amerikanen hebben gegooid, de gevolgen daarvan zullen wel een rol hebben gespeeld bij de beslissing van andere landen om deze wapens maar niet te gebruiken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
Het is gechargeerd en ironisch gezegd. Maar ik denk wel dat het gooien van twee van die bommen lang de boeken in zal blijven gaan. Heeft toch veel veroorzaakt en zijn impact gehad over hoe we denken over dat soort wapens en de techniek die er achter zit.
dergelijke basisschool leerstof heeft iedereen wel gehad denk ik, dus vandaar dat ik het een beetje vlauw vond dat je er op terugkwam. Je hebt feitelijk gelijk, maar iedereen begreep wel wat er bedoeld werd. Overigens is het ook wel zo dat die A-bombs niet op een kudde gnoes werd gegooid maar naar andere mensen, maar laten we aub ophouden hieroverquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Er werden atoombommen op Japan gegooid, maar niet naar elkaar (dat vereist namelijk dat meer dan een partij gooit).
Ben ik het niet met je eens, juist omdat het tegen die tijd zo geïntegreerd is denk ik dat ze zich dan afvragen hoe een leven zónder internet en computers in hemelsnaam mogelijk is! Juist deze tijd kan worden herinnerd als het begin van 'een nieuwe tijd'. Computers/internet are here to stay!quote:Qua technologische vooruitgang kan ik me best voorstellen dat de fixatie op computers en internet die nu bv heel sterk is als men begint over 'de toekomst' ... ovver enkele honderden jaren volledig verdwijtn, juist omdat het dan een zeer ver geintegreerd iets is waar men in het dagelijsk leven weinig specifieke opmerkzaamheid voor heeft en eigenlijk steeds verder in de 'achtergrond' is gaan functioneren:
dat staat nu al in de geschiedenisboekenquote:Op zondag 9 augustus 2009 10:58 schreef Triggershot het volgende:
EU, NAVO, Warschaupact en de Sovjet Unie komer er ook zeker in
Mario verkracht die prinses gewoon!!quote:Op woensdag 2 september 2009 03:10 schreef Paaskonijn het volgende:
Leuk topic, denk er zelf ook wel eens over na, kan nu alleen niks verzinnen maar lees het topic morgen wel graag door.
Ik denk dat het belang van Obama over twee, drie eeuwen wel redelijk meevalt. Iedereen had een soort van 'historische ervaring' op het moment van Obama's overwinning, maar over drie eeuwen is een afro-Amerikaanse president denk ik gemeengoed. Net zoals mensen destijds misschien wel een historische ervaring hadden bij de eerste president van buiten de 13 koloniën of de de eerste 'southerner' na de burgeroorlog. Geen van beiden zou ik zo 1,2,3 weten. Ik zou ze op moeten zoeken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:40 schreef heartz het volgende:
De 1e afro- amerikaanse president en Bill Gates.
En Micheal Jackson?
Bill Gates en Micheal Jackson dan?quote:Op woensdag 2 september 2009 11:34 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Ik denk dat het belang van Obama over twee, drie eeuwen wel redelijk meevalt. Iedereen had een soort van 'historische ervaring' op het moment van Obama's overwinning, maar over drie eeuwen is een afro-Amerikaanse president denk ik gemeengoed. Net zoals mensen destijds misschien wel een historische ervaring hadden bij de eerste president van buiten de 13 koloniën of de de eerste 'southerner' na de burgeroorlog. Geen van beiden zou ik zo 1,2,3 weten. Ik zou ze op moeten zoeken.
Daarnaast is het onwaarschijnlijk dat de VS dan nog de wereldleider is.
Verder denk ik dat RM-rf wel een leuke stap zette met het benoemen van de periode 1914-1989 als één enkele grote oorlog. Doet me een beetje denken aan de manier waarop Maarten van Rossem in zijn boek 'Drie Oorlogen' de 20e eeuw behandeld.
weet je wie de rijkste man of een succesvol artiest uit 1890 was?quote:Op woensdag 2 september 2009 12:47 schreef heartz het volgende:
[..]
Bill Gates en Micheal Jackson dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |