abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71721612
Ik wil iets kwijt over de relatie tussen mij en mn familie. Paar dagen geleden ben ik er mee geconfrontreerd dat die niet zo best is. Ik zit sinds april in Portugal. Ik ben weg gegaan omdat er problemen waren tussen mij en vooral mn moeder, en ik wilde gewoon even weg zijn. Nu 4 maanden later is het contact tussen mij en mn familie minimaal geworden. Alles komt nog van hun kant, van mij hoeft het niet echt meer. Afgelopen maand waren mn broer en mn oom hier op vakantie, maar ik was totaal niet blij met hun aanwezigheid. Ik heb ze zoveel mogelijk ontlopen. Over twee weken ga ik weer naar Nederland, ik wil ook wel terug naar Nederland, maar niet naar mn familie. Ze zijn de oorzaak van mijn problemen, en het grootste probleem is dat we niet communiceren. Dat hebben we geprobeerd, maar we begrijpen elkaar niet en leven totaal langs elkaar heen. In april wilde ik een tijdje weg, en vond ik het moeilijk om van iedereen afscheid te nemen. Nu zou ik voor altijd weg kunnen blijven, ik zou het totaal niet erg vinden als ik ze niet meer zou zien.

Ik had laatst een hele slechte gedachte. Mijn moeder is geestelijk en lichamelijk ziek. Ze heeft die zorg altijd op mij laten neerkomen, dmv emotionele chantage `ik ga zelfmoord plegen`..dat was altijd zo, vanaf mn 8e jaar. Nu verwijt ik haar dat ze op die manier mijn jeugd tot een hel heeft gemaakt. Ik dacht laatst `ging ze maar dood, dan kon ik verder met mn leven`. Ook het feit dat ze weer samen is met mn vader en de dingen die hij de mensen waar ik van hou heeft aangedaan, inclusief haar, maakt het alleen maar moeilijker. Terwijl ik er nu over schrijf wil ik niet eens meer naar huis. Ik zou mn familie nog wel kunnen zien, maar er is geen band meer. Ik denk alleen maar `wie zijn deze mensen? moet ik ze kennen?` Slechts een paar familie/goeie vrienden heb ik wel een band mee, maar ook niet zo sterk want ik mis ze niet. Eigenlijk komt het er op neer dat die band er nooit is geweest, als je in 4/5 maanden kan vervreemden van iedereen.

Wat zal ik nu doen? Moet ik nog proberen om straks alsnog een band te krijgen met mn familie, of gewoon totaal mn eigen leven lijden zoals ik hier doe? Nu ben ik gelukkig, voor het eerst in me jeugd kan ik gewoon genieten van de kleine dingen in het leven, maar is het ook beter om alleen te zijn?
pi_71721679
Als je zo zeker weet dat je er niet gelukkiger van zal worden...lijkt het antwoord me duidelijk.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_71721695
Als ze jou het leven op die manier zuur maken, dan moet je voor jezelf kiezen. Je zou gewoon 'normaal' met ze om proberen kunnen te gaan en je erbij neerleggen dat niet iedereen een geweldige relatie heeft met de familie (ik ook niet).

Je zou uit beleefdheid naar verjaardagen etc. kunnen gaan en voor de rest je eigen leventje leiden..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71721696
om jezelf wonen
pi_71721768
Ik zou je aanraden om juist zoveel mogelijk je familie los te laten en voor jezelf te kiezen. Vind een leuke vrouw en richt daar je energie en interesse op. Omring je met vrienden, die zijn veel waardevoller dan (jouw) familie.

Door blijven draaien in hetzelfde kringetje helpt je zeker niet verder. Noch je familie.

Ga niet terug naar Nederland, nog niet. Richt je op een nieuw leven in Portugal (of waar dan ook, maar daar zit je nu) en vermijd het contact met je familie.

Het enige wat ik vreemd vind, is dat als jij je jeugd beschouwt als een hel, waarom doet je broer dat dan niet? Met hem zou ik anders wel nog contact houden, als hij je tot steun kan zijn.

Succes.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71721796
kun je het niet gewoon een beetje van je af houden?
Dat je 6 keer per jaar braaf naar huis gaat voor een kop kofie en zo en verder lekker je eigen ding doet?

alle contact verbreken is een hele mega stap waar veel mensen spijt van krijgen
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_71721841
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:06 schreef liefie_ het volgende:
kun je het niet gewoon een beetje van je af houden?
Dat je 6 keer per jaar braaf naar huis gaat voor een kop kofie en zo en verder lekker je eigen ding doet?

alle contact verbreken is een hele mega stap waar veel mensen spijt van krijgen
Idd, dat wilde ik ook al aangeven.. Dat je gewoon de "noodzakelijke" contacten houdt, zoals een verjaardag of een paar uurtjes met Kerst whatever.. Je kunt het alsnog definitief verbreken.. Vaak is er dan geen weg terug meer.
pi_71722110
Het is het beste om volledig op je gevoel af te gaan en daar ook op te vertrouwen. Op je bek gaan overkomt iedereen en dat mag ook, daar leer je als mens van.
Maar als je zo 'klaar' bent met je familie, dan zou ik ze links laten liggen. Mensen kunnen het flink verbruien en op een bepaald moment wil je en moet je daar afstand van nemen, om jezelf te beschermen.

Als zij een achterlijk leven willen leiden (eeh..lijden beter gezegd) moeten ze dat zelf weten. Maar ze hebben niet en nooit het recht (en niet gehad...) om jouw leven te beïnvloeden op een negatieve manier. Dat hebben ze blijkbaar wel gedaan en dat is echt slecht. Ik weet niet hoe oud je bent maar ik zou idd lekker in Portugal blijven voorlopig, heerlijk toch, als je je zo in je element voelt daar?
Zoek er gewoon een vaste baan en blijf daar lekker, geniet van het mooie weer en het leven daar.

Je kunt altijd nog terug naar Nederland maar ik denk dat je dan wel meer last krijgt van je familie dan dat je nu hebt. Ik zou mooi m'n eigen geluk creeëren daarzo. Kies dus gewoon voor jezelf, daar heb je zo te lezen wel een keer recht op zo langzamerhand.

Succes!
pi_71722135
Bagger verwijderd.. ga ergens anders spelen.
pi_71722152
Btw TS: Hoe is het verder met jouw geestelijke gezondheid? (serieuze vraag)
pi_71722247
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:08 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Idd, dat wilde ik ook al aangeven.. Dat je gewoon de "noodzakelijke" contacten houdt, zoals een verjaardag of een paar uurtjes met Kerst whatever.. Je kunt het alsnog definitief verbreken.. Vaak is er dan geen weg terug meer.
Dat is wel zo inderdaad, maar zo te lezen is TS daar nog niet aan toe. Je kunt je buik kompleet vol hebben van mensen, ik herken dat helaas.
Als ze altijd lopen te kloten en je geen eigen leven gunnen, dan ben je er echt klaar mee. Hoeveel pijn het ook gekost heeft, je komt op een punt waarop je geen contact meer wenst. Nu is dat bij mij gelukkig goed gekomen maar sjezus, wat heb ik mijn naaste familie soms ook vervloekt. Bemoeizuchtige zeikerds, terwijl je een keurig leven leid en ontzettend succesvol bent. Dan denk je ook echt, donder een roteind op.

Dus ik herken het wel. En dan voel je je met kerst enzo ook niet lekker hoor, het zijn gewoon vreemde van je en je bent dan liever op jezelf. Je kunt je er dood aan ergeren. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Maar definitief breken is ook weer zoiets.......dat doe je ook niet 1,2,3. Toch...als mensen je leven ruïneren en constant pijn doen, dan komt er een moment waarop je het genoeg vindt en je voor jezelf kiest. Kan eerst 100 x pijn doen en een ellendig en verdrietig gevoel opleveren, de 101e keer heb je dat niet meer. Je hersenen draaien dan echt een knop om, mijn inziens uit zelfbehoud.
pi_71722258
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:19 schreef jollieboer1 het volgende:
Het is het beste om volledig op je gevoel af te gaan en daar ook op te vertrouwen. Op je bek gaan overkomt iedereen en dat mag ook, daar leer je als mens van.
Maar als je zo 'klaar' bent met je familie, dan zou ik ze links laten liggen. Mensen kunnen het flink verbruien en op een bepaald moment wil je en moet je daar afstand van nemen, om jezelf te beschermen.

Als zij een achterlijk leven willen leiden (eeh..lijden beter gezegd) moeten ze dat zelf weten. Maar ze hebben niet en nooit het recht (en niet gehad...) om jouw leven te beïnvloeden op een negatieve manier. Dat hebben ze blijkbaar wel gedaan en dat is echt slecht. Ik weet niet hoe oud je bent maar ik zou idd lekker in Portugal blijven voorlopig, heerlijk toch, als je je zo in je element voelt daar?
Zoek er gewoon een vaste baan en blijf daar lekker, geniet van het mooie weer en het leven daar.

Je kunt altijd nog terug naar Nederland maar ik denk dat je dan wel meer last krijgt van je familie dan dat je nu hebt. Ik zou mooi m'n eigen geluk creeëren daarzo. Kies dus gewoon voor jezelf, daar heb je zo te lezen wel een keer recht op zo langzamerhand.

Succes!
Helemaal mee eens. Goed gesproken.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_71722301
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Goed gesproken.
Bedankt..!!
pi_71722310
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:25 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

Dat is wel zo inderdaad, maar zo te lezen is TS daar nog niet aan toe. Je kunt je buik kompleet vol hebben van mensen, ik herken dat helaas.
Als ze altijd lopen te kloten en je geen eigen leven gunnen, dan ben je er echt klaar mee. Hoeveel pijn het ook gekost heeft, je komt op een punt waarop je geen contact meer wenst. Nu is dat bij mij gelukkig goed gekomen maar sjezus, wat heb ik mijn naaste familie soms ook vervloekt. Bemoeizuchtige zeikerds, terwijl je een keurig leven leid en ontzettend succesvol bent. Dan denk je ook echt, donder een roteind op.

Dus ik herken het wel. En dan voel je je met kerst enzo ook niet lekker hoor, het zijn gewoon vreemde van je en je bent dan liever op jezelf. Je kunt je er dood aan ergeren. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Maar definitief breken is ook weer zoiets.......dat doe je ook niet 1,2,3. Toch...als mensen je leven ruïneren en constant pijn doen, dan komt er een moment waarop je het genoeg vindt en je voor jezelf kiest. Kan eerst 100 x pijn doen en een ellendig en verdrietig gevoel opleveren, de 101e keer heb je dat niet meer. Je hersenen draaien dan echt een knop om, mijn inziens uit zelfbehoud.
Dat verschilt idd per situatie, maar helemaal nooit wat laten horen is zo definitief zo bedoelde ik het meer. Je zou voorlopig de eer aan jezelf kunnen houden en dan iig ff een kaartje ofzo sturen bij verjaardagen etc.
pi_71722324
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:28 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Dat verschilt idd per situatie, maar helemaal nooit wat laten horen is zo definitief zo bedoelde ik het meer. Je zou voorlopig de eer aan jezelf kunnen houden en dan iig ff een kaartje ofzo sturen bij verjaardagen etc.
Ik stuur nooit kaarten bij verjaardagen en familie mijd ik waar ik kan.

Ik denk dat TS nog veel verder van zijn familie afstaat. Geen enkele reden om dat soort nodeloze verplichtingen te doen dus.

pi_71722385
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik stuur nooit kaarten bij verjaardagen en familie mijd ik waar ik kan.

Ik denk dat TS nog veel verder van zijn familie afstaat. Geen enkele reden om dat soort nodeloze verplichtingen te doen dus.
Hij twijfelt toch of hij contact wil houden? Blijkbaar heb jij die beslissing al genomen. Als zijn broer een maand geleden er nog op "vakantie" was dan zal het vast nu ook weer niet zo zijn dat hij een gruwelijke hekel aan die vent heeft.. Je doet net alsof zijn broer zijn vrouw heeft vermoord ofzo..
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:00:48 #17
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_71724935
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:31 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Hij twijfelt toch of hij contact wil houden? Blijkbaar heb jij die beslissing al genomen. Als zijn broer een maand geleden er nog op "vakantie" was dan zal het vast nu ook weer niet zo zijn dat hij een gruwelijke hekel aan die vent heeft.. Je doet net alsof zijn broer zijn vrouw heeft vermoord ofzo..
maar hij geeft wel aan dat ie ze meer vermijden heeft dan dat hij blij mee was...

Ik heb ook een situatie van (voornamelijk) mijn moeder van ik hoef je niet te zien... Er is wel contact maar een 1 richtings verkeer. Al spreek ik haar nu een jaar niet...het boeit me niet

Wij kunnen je wel aangeven van hoe wij er over denken maar uiteindelijk ben jij degene die moet doen wat voor JOU goed voelt. Contact verbreken is vrij definitief ja... maar ik zie vaker om heen dat je als familie altijd weer contact kan leggen (mijn moeder heeft mijn oma al vele malen verbannen in haar leven en heeft nu weer contact met haar) Mijn advies is dus:

Doe wat goed voor jou voelt!
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:41:06 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71725133
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 @ 01:08 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Dat idd.
Definitief is wel erg definitief. Je hebt nu een paar maanden weinig contact met ze en mist ze niet, maar hoe is dat over twee jaar?
Houd het contact af. Bel als er iemand jarig is (en jet het niet vergeten bent) even een paar minuutjes.
Stuur een kaartje met kerst en ga er alleen heen als je echt de behoefte voelt.

Leef je eigen leven.
(Un)masking for the greater good.
pi_71725162
dat dus
Ja doei.
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:50:05 #20
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71725187
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 @ 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
dat dus
We zijn 't wel met elkaar eens vandaag, Motorbloempje
(Un)masking for the greater good.
pi_71725277
indeedio!
Ja doei.
pi_71725381
Als je wel terug naar Nl wil, ga je toch een flink eind bij ze vandaan wonen, zodat je daar je eigen ding kunt doen, net zoals nu in portugal?
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:06:31 #23
265585 Gonzo_the_great
ya're all muppets!
pi_71734638
Mensen, mensen....

wij weten allemaal zo goed wat TS moet doen... Wij weten wat het beste voor hem is, en hebben oplossingen voor al zijn problemen.

Ik heb geen oplossingen voor je, jordiaantje. Ik heb wel twee vragen voor je, die je jezelf zou kunnen stellen over elk familielid apart.
-Heeft je familie (lees: hebben je familieleden) je met opzet zoveel pijn gedaan? Was dit uit onvermogen, frustratie of iets anders?
-Hoe denken zij over jou? ben jij hun voetenbankje? Ben jij hun steun, hun lichtpuntje?

Ik hoop dat ze je verder helpen. En ik hoop ook dat je met mensen kunt praten die begrip hebben (is vaak niet te vinden op fora).
een pessimist is iemand die teveel naar optimisten heeft geluisterd.
Christenen zijn verblind door hoop. Niet-christenen zijn verblind door het gebrek eraan
pi_71734660
hij vraagt indirect wat wij zouden doen dus dat zeggen we
Ja doei.
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:14:35 #25
265585 Gonzo_the_great
ya're all muppets!
pi_71734893
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
hij vraagt indirect wat wij zouden doen dus dat zeggen we
Mee eens, goed punt. Maar hoeveel waarde heeft het? Je kunt je niet in hem verplaatsten. Je weet heel weinig van hem.
Ik hoop alleen dat iedereen hier de TS wil helpen, op een volwassen manier, Maar ik denk wel dat iedereen dat .probeert hier
een pessimist is iemand die teveel naar optimisten heeft geluisterd.
Christenen zijn verblind door hoop. Niet-christenen zijn verblind door het gebrek eraan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')