Nico Scheepmaker de beste voetbaljournalist ooit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:29 schreef Radegast het volgende:
Nico Scheepmaker schreef in één van z'n boeken over de hattrick (1), de zuivere hattrick (2) en de loepzuivere hattrick (3).
Wat zijn de verschillen tussen die drie?
Eerste is goed, een zuivere hattrick is drie goals in een wedstrijd zonder andere doelpuntenmakers tussendoor. En een loepzuivere is drie goals op rij in één helft.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:31 schreef dndiek het volgende:
3 goals in een wedstrijd
3 goals in een helft
3 goals in een helft zonder een andere doelpuntenmaker tussendoor of zo.
Had te snel gelezen en dacht CL finale 95.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:03 schreef Radegast het volgende:
[..]
Die deed helemaal niet mee toch?
Garcia, Peersman, Overmarsquote:1) Noem drie voetballers die vorig seizoen in de Jupiler League speelden en international zijn / zijn geweest voor hun land.
8quote:2) Met welk nummer keepte Jan Jongbloed op het WK van 1974?
Alex Pastoorquote:3) Wie is dit seizoen trainer van Excelsior?
Marc Overmars (?)quote:4) Voor welke Nederlandse voetballer is de hoogste transfersom ooit betaald?
Parmaquote:5) Welke club, die in de jaren negentig Europacups won, is na een promotie dit seizoen weer terug in de Italiaanse Serie A?
Ierland, USSR en Engelandquote:7) Welke drie landen zaten bij Nederland in de poule tijdens het gewonnen EK van 1988?
Southamptonquote:10) Welke Engelse club heeft als bijnaam “The Saints”?
Kazuyoshi Miuroquote:11) Wie maakte de eerste goal ooit in de Japanse J-League?
Onyewuquote:12) Hoe heet de Amerikaanse verdediger die deze zomer in de belangstelling stond van Ajax, maar onlangs naar AC Milan ging?
Van Aerlequote:13) Welke ex-international betaalde volgens cabaretier Theo Maassen zelfs contributie in zijn jaren bij PSV?
El Ghaddafiquote:14) Perugia haalde ooit een stunt uit door de voetballende zoon van een Afrikaans regeringsleider / dictator te contracteren. Wie?
Sampdoriaquote:15) Welke Italiaanse club maakte begin jaren negentig furore met het spitsenkoppel Gianluca Vialli – Roberto Mancini?
Jan van Grinsvenquote:16) Wie was “De Sliert van de Vliert”?
Ernst Happelquote:17) Van wie is de gevleugelde uitspraak “Kein geloel, fußball spielen” ?
Maceo Rigters (?)quote:19) Wie was topscorer van het EK onder 21 in 2007, dat door Nederland werd gewonnen?
Archilquote:21) Hoe heet de tweelingbroer van Shota Arveladze?
Fabian Wilnisquote:24) Welke Nederlandse verdediger speelde tien jaar voor Ipswich Town en kreeg onlangs van die club een zogenaamde “testimonial” aangeboden, een jubileumduel dus?
Jonglerenquote:26) Welke gewaagde actie deed Gerrie Mühren ooit namens Ajax in een Europacup-duel bij Real Madrid?
Dzeko en Grafitequote:27) Hoe heet het veelscorende spitsenduo van de verrassende Duitse kampioen VfL Wolfsburg?
FC Wageningenquote:28) In 1977 ging PSV in de KNVB-beker op eigen veld keihard onderuit tegen een club uit de eerste divisie, die nu niet meer bestaat. PSV werd dat jaar nota bene kampioen en won de UEFA Cup. Welke ploeg kwam met liefst 1-6 winnen bij PSV?
Babelquote:29) Wie is de laatste speler die scoorde tijdens zijn debuut in het Nederlands elftal?
Joegoslaviequote:30) Denemarken werd in 1992 Europees kampioen, nadat ze van het strand werden gehaald om een door de UEFA van deelname uitgesloten land te vervangen. Welk land?
CSKA Moskouquote:31) Shakhtar Donetsk won dit jaar de UEFA Cup, om aan te geven dat het voetbal in de voormalige Sovjetunie in de lift zit. Zenit Sint-Petersburg ging hen voor, net als een club die in 2005 de UEFA Cup won. Welke Russische club was dat?
Christian Vieriquote:32) Welke Italiaanse spits wordt / werd ook wel “Bobo” genoemd?
Eto'oquote:34) Welke spits uit Kameroen, die al twee keer de Champions League won, brak door bij Real Mallorca?
Fernando Torresquote:35) Welke spits heeft de bijnaam “El Niño”?
Freiburgquote:36) Feyenoord won in 2002 de UEFA Cup door Borussia Dortmund te verslaan in de finale. Welke andere Duitse tegenstander hadden zij eerder in het toernooi verslagen?
Vitessequote:37) Marcel van Roosmalen schreef voor Hard Gras de boeken Je hebt het niet van mij en Het jaar van de adelaar. Over welke club, die hij een seizoen lang volgde, gaan deze boeken?
Effe snel kom ik op Pattinama (Jordao en Ton). Effe verder denken nog.quote:38) Noem vijf voetballers die dit seizoen in de Eredivisie of Jupiler League spelen, waarvan de vader ook prof is geweest. Let op: vijf verschillende vaders!
Gozubuyukquote:39) Welke profscheidsrechter is van Turkse origine en floot in 2006 de bekerfinale EVV – ASWH?
Ronald Reaganquote:40) Naar wie is Cristiano Ronaldo vernoemd?
167.quote:Benaderingsvraag: Hoeveel doelpunten heeft Henk Vos in zijn 25-jarige profloopbaan gemaakt?
Met Pattinama (Jordao en Ton) en Purrel Fränkel en zijn vader is dat 5. (er staat niet dat de vader in NL moest spelen)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:
Als ik me niet vergis was Hennie Meijer de eerste doelpuntenmaker in de J-League. Vaders en zoons: Daley en Danny Blind, Gregoor en Jan van Dijk, Donny en Edwin Gorter.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:08 schreef methodmich het volgende:
Ik zie al een hoop goede antwoorden. Zal straks wel ff de lijst met antwoorden die ik had plaatsen, dat werkt beter dan apart nakijken.
Luwamo Garcia had ik bij 1 overigens niet Omnifacer. Angola?
Daley Blind heeft z'n achternaam van zijn vaderquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |