abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:43:37 #26
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_82966770
Wij hadden in ons vorige huis in de woonkamer,keuken en hal pvc liggen. Echter super mooi spul... geen krassen, makkelijk schoon te houden.

In ons nieuw huis hebben we dus direct weer overal pvc gelegd
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_82997844
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:15 schreef FFnog het volgende:

[..]

Wat een geweldige vloeren...
Wat kost zoiets nou...???
Dacht ergens rond de 70 a 80 euro de vierkante meter zonder houten ondervloer, ik heb het laten verlijmen namelijk.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_83885236
Hallo,

wij willen graag een m-flor of ander merk in onze nieuwbouwwoning. We zitten nog wel te te twijfelen of we vloerverwarming moeten nemen. Heeft iemand hier ervaring mee?, Hoe bevalt het zonder vloerverwarming? Wanneer je met bloten voeten loopt over de vloer, voelt het dan plakkerig?

alvast bedankt
pi_97030428
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2010 20:53 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Dacht ergens rond de 70 a 80 euro de vierkante meter zonder houten ondervloer, ik heb het laten verlijmen namelijk.
Tegenwoordig zijn pvc vloeren al lang niet meer zo duur. Je kunt het nu voor de helft of zelfs nog voor minder krijgen, een beetje googelen en je ziet wat ik bedoel. Inderdaad zijn pvc vloeren echt dé toekomst aangezien ze niet van echt parket te zijn onderscheiden. Maar de levensduur is wel vele male hoger!

[ Bericht 3% gewijzigd door Rob7 op 19-05-2011 14:10:46 (spelfoutje) ]
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:41:43 #30
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97036511
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:07 schreef Rob7 het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn pvc vloeren al lang niet meer zo duur. Je kunt het nu voor de helft of zelfs nog voor minder krijgen, een beetje googelen en je ziet wat ik bedoel. Inderdaad zijn pvc vloeren echt dé toekomst aangezien ze niet van echt parket te zijn onderscheiden. Maar de levensduur is wel vele male hoger!
`
wat een kutkick!
en PVC vloeren dé toekomst? Schrijven we hier al een paar jaartjes voor, dus hoezo dé toekomst? :P
pi_97139585
Of het de toekomst is weet ik niet,maar dat het geweldig spul is dat weet ik wel.
Wij hebben het nu 2,5 jaar liggen en geen enkele spijt,dat we het hebben.
Ook is het inderdaad goedkoper geworden,maar dat is met alles wat al een tijdje te koop is.
pi_98718807
-edit- Wil je adverteren? Neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 92% gewijzigd door Ml-etje op 27-06-2011 18:38:23 ]
Draag graag mijn steentje bij
pi_107518781
Door dit topic ben ik enthousiast geworden voor een PVC vloer. Heeft heeft zeker veel voordelen!

maar het lukt mij alleen niet om ergens een m2-prijs onder de e10,- te vinden?
heeft iemand een goede tip?
pi_107539413
Ik denk dat je dan lang kan blijven zoeken,want dat is wel erg goedkoop dan.
pi_107545523
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:44 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/360484]jabesthoi[/ url] het volgende:
Door dit topic ben ik enthousiast geworden voor een PVC vloer. Heeft heeft zeker veel voordelen!

maar het lukt mij alleen niet om ergens een m2-prijs onder de e10,- te vinden?
heeft iemand een goede tip?
Stop maar met zoekn naar pvc.... Laminaat in die prijsklasse is wel te vinden. Pvc niet
  vrijdag 3 februari 2012 @ 23:51:37 #36
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107581021
op kantoor hebben we zo'n vloer. Ziet er netjes uit, is erg strak te leggen en ook erg snel te leggen. Kosten heb ik geen idee van. Lopen is prima. Itt een laminaat vloer glij je hier niet mee op je plaat.

Aan de andere kant, het is en blijft plastic, ook al geef je het de look van hout.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  zondag 26 augustus 2012 @ 11:04:39 #37
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116016423
na lang zoeken hebben we besloten om een pvc vloer te nemen.
toen volgde er nog een langere zoektocht naar een geschikte kleur :')
goed allemaal gevonden en dus de hele boel besteld.

nu gaat het om een nieuwbouwwoning welke zo ongeveer in november opgeleverd gaat worden
vloerbedrijf wil de vloer gaan inmeten, bouwer heeft een vaste dag beschikbaar gesteld waarop dat dus kan.
was allemaal geen probleem toen we het bestelde.
ik wist aleen uit m'n hoofd niet meer welke dag het was en zou dus nog even contact opnemen omdat door te geven.

ik dus de dag doorgegeven, belde ze gister van de winkel terug dat ze niet van te voren gaan inmeten, want dat gaat nooit goed :? want ja de kwaliteit van de betonvloer kan tussen nu en november wel anders zijn.(het is een appartement en alle grote werkzaamheden zijn klaar en het sanitair en tegelwerk is ook gedaan)
dus ik moet maar bellen wanneer we de sleutel krijgen + de persoon die het inmeet zit op die dag niet in die regio ja en als hij dan om 5 over 3 aankomt dan is hij te laat ( meten kan tussen 8 en 15 )
ik vindt dat het niet mijn probleem is dat hij op die dag niet in deze regio werkt hij weet nu lang genoeg van te voren op welke dag hij terecht kan en het lijkt mij dat je dit wel kan plannen.

verder vertelde ze dat ze een week nodig hebben i.v.m. het drogen van de egalisatie.
wie o wie heeft er ervaring met de tijd van het drogen van die laag ?
het gaat om een vloeroppervlakte van 85 m2 en alles gelijksvloers.

en verder heb ik er nu echt een rotgevoel aan over gehouden terwijlik eerst zo blij was met onze keuze.
W
Z
E
pi_117389716
en hoe is dat verder afgelopen ?
een pvc vloer kan je toch zelf leggen? ik denk erover om 1 kamer te voorzien van een pvc vloer.
Ik liep vorig jaar langs een winkel waar ik zag dat er van dat plak laminaat werd gelegd en was meteen geinteresseerd in die vloer, geen gedoe meer met laminaat zagen en voorzichtig zijn met vlekken etc, geen vloerlegger zoeken voor vinyl maar zelf aan de slag gaan.

Wat is het verschil tussen pvc laminaat en plak laminaat ?
  Moderator zaterdag 29 september 2012 @ 18:59:55 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_117397236
Moet je bij het leggen van een pvc vloer op een cementdekvloer altijd gebruik maken van egaline om de vloer goed genoeg te egaliseren ? Of zijn er ook bewerkingen mogelijk waardoor je direct op de cementdekvloer je pvc kunt plakken ? :)

Heeft daar iemand ervaring mee ?
  maandag 1 oktober 2012 @ 18:28:55 #40
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117473338
kleine update
na een klein dreigementje :@ dat we de order zouden gaan cancellen als ze niet van te voren kwamen inmeten, is de inmeet man dan geweest.
hij heeft 1 dag nodig voor egaliseren en dan laten ze het 3 dagen drogen en gaat in 1 dag alles leggen.
dit gaat allemaal pas half november plaatsvinden, dus als het gedaan is laat ik nog weten hoe het is gegaan.

en deze vloer wordt niet geplakt maar gelijmd.

en vonkeboer daar heb ik geen antwoord op :)
W
Z
E
pi_117474536
Ik heb dit ook op zolder en ben.er wel tevreden over. Het krast niet en maakt makkelijk schoon. Ik voel persoonlijk ook geen verschil tussen dit en laminaat als ik er op sta. Het is geprofileerd pvc en geen hamsterkooi natuurlijk.

Enige min bij mij is dat ik het gelegd heb.dat het vrij warm was. Wel geaclimatiseerd. Het ligt ook op spaanplaat en misschien is dat de reden wel, maar als het iets kouder wordt heb ik in het midden van de kamer een rij naadjes die dan groter worden.

De winkel geeft de schuld aan de houten ondervloer welke eerst geadviseerd werd op de site en dat ik problemen had opeens niet meer. Das gek. De uitzetting van pvc is ook best hoog.
pi_117477861
Op de zorgboerderij waar ik wel eens kom hebben ze ook een PVC vloer gelegd. Was een redelijk verse beton vloer en ze hebben vocht metingen gedaan voordat het gelegd werd. Nu na een half jaar zie je in de lengte overal kieren tussen de stroken. Het zijn maar halve millimeters maar het valt wel op. Langs de kanten laten alle kleine stukjes los (< 5 cm). Verder op drie plaatsen heeft het de dekvloer meegetrokken en liggen grote stukken los.
Leverancier heb ik er nu al drie keer er bij gehad en het word niet beter alleen maar slechter lijkt het wel.

Enige wat hier werkt is een ouderwetse linoleum vloer. Maar ja ook hier uit kostenbesparing voor een PVC vloer gekozen. Volgens de verkoper net zo goed.
Jeroentje.
pi_117730583
Wij hebben ook een pvc vloer, waar we op zich best tevreden zijn. Alleen hebben wij een lekkage gehad. Dit gebeurde in de keuken en is onder de vloer getrokken. Na een jaar begonnen we bobbels te zien en liet er 1 strook los. Nu is het de vraag of het daadwerkelijk door de lekkage komt of doordat de egalinelaag niet heeft gehecht aan de vloer. Dat moeten we nog uitzoeken met experts en de legger, maar alles mag eruit, inclusief de egalinelaag! (het ligt er nu nog maar 1.5 jaar in...)

Nu zitten wij wel sterk te denken of we hetzelfde wel terug willen. We zijn best tevreden over de kwaliteit van de vloer, het krast wel wat, maar na schoonmaken zie je het een heel stuk minder. En ook qua er op lopen is het fijn, het klinkt niet zoals een laminaatvloer. Alleen ligt het dus verlijmd... De vraag is of we dat nog willen. Je krijgt het er niet zomaar uit.
Nou hadden wij ook gezien dat je click pvc hebt, dus het in elkaar kunt klikken als een laminaat, maar dan de voordelen van pvc. Heeft iemand daarmee ervaring? Wij hebben vloerverwarming, dus het moet wel samen kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')