abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:25:38 #1
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_71707816
Het is mij dan ook overkomen.

Heb al enige jaren een oude brommer in de schuur staan en heb hem 2 jaar lang netjes geschorst.
Kreeg dus een brief dat mijn brommer als niet verzekerd geregistreerd stond. Ik wou hem dus snel weer schorsen maar was toen mijn kentekenbewijs kwijt door de verhuizing. Heb ik hem toevallig net weergevonden is het te laat. Heb een Transactievoorstel van 260 euro in de bus. Dat is mijn brommer niet eens waard! Ik heb al een beetje gegoogled en ik ben niet de eerste die het overkomt. Maar er valt verder schijnbaar niet veel aan te doen. Als ik hem nu snel schors en doe alsof de brief maandag pas is binnengekomen zal ik daar wat mee kunnen?

En weet iemand als ik akkoord ga met het schikkingsvoorstel of ik hem dan alsnog moet schorsen?
En kost het dan de gebruikelijke 10 euro of kost dat ook weer 120 euro omdat ik te laat ben met schorsen?
En AUB geen reacties eigenschuld dikke bult of lekker voor je want die ken ik nou allemaal wel..
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:31:40 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_71707936
Doen alsof je de brief later gekregen hebt, werkt niet. Ze gaan uit van de datum waarop de brief geschreven is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_71708036
Je zegt zelf al dat je gewaarschuwd bent.. maar je had je zaakjes te laat op orde

Helaas pindakaas...
pi_71708042
Schorsen gaat per jaar, maar dat jaar gaat volgens mij in op de datum van schorsing? Dus ja, dat zou dan gewoon weer moeten kunnen voor 10 euro. Je krijgt nu een boete voor het niet verzekeren, niet voor het niet schorsen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71709661
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:25 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Het is mij dan ook overkomen.

Heb al enige jaren een oude brommer in de schuur staan en heb hem 2 jaar lang netjes geschorst.
Kreeg dus een brief dat mijn brommer als niet verzekerd geregistreerd stond. Ik wou hem dus snel weer schorsen maar was toen mijn kentekenbewijs kwijt door de verhuizing. Heb ik hem toevallig net weergevonden is het te laat.
Dat wekt niet de indruk dat je erg hard gezocht hebt.
quote:
Heb een Transactievoorstel van 260 euro in de bus. Dat is mijn brommer niet eens waard! Ik heb al een beetje gegoogled en ik ben niet de eerste die het overkomt. Maar er valt verder schijnbaar niet veel aan te doen. Als ik hem nu snel schors en doe alsof de brief maandag pas is binnengekomen zal ik daar wat mee kunnen?
Nope, want het feit, niet verzekerd met een geldig kentekenbewijs, is al eerder geconstateerd.
quote:
En weet iemand als ik akkoord ga met het schikkingsvoorstel of ik hem dan alsnog moet schorsen?
De boete is voor de constatering. Als je nu verder niets doet, dan heb je over 2 a 3 maanden de volgende boete in de bus, want je bent nog steeds niet verzekerd terwijl je kentekenbewijs niet geschorst is. Dat zou hetzelfde zijn als 1x te hard gereden, netjes betalen en vervolgens mag je altijd te hard rijden.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:41:15 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71711351
TS is een sukkel die op de blaren zal moeten zitten. Zoals gezegd gaan ze uit van de datum op de brief, niet van de datum van binnenkomst.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71711566
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:41 schreef karr-1 het volgende:
TS is een sukkel die op de blaren zal moeten zitten.
Goh, wat een intelligente bijdrage weer. TS is gewoon vergeten de jaarlijkse schorsing opnieuw te doen, krijgt een boete en heeft er vragen over. Om dan gelijk 'sukkel' te gaan roepen....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:25:51 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71712123
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:53 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Goh, wat een intelligente bijdrage weer. TS is gewoon vergeten de jaarlijkse schorsing opnieuw te doen, krijgt een boete en heeft er vragen over. Om dan gelijk 'sukkel' te gaan roepen....
Sorry mijn fout, ik was iets te enthousiast. Ik trek het woord sukkel in.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:16:04 #9
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_71713274
Heb zeker wel gezocht! uiteindelijk moest mijn vriendin toevallig weer haar apk doen en zat mijn kentekenbewijs in haar mapje in haar auto. Hoe die daar ooit in is gekomen is mij ook een raadsel. Ik ga maandag wel schorsen en betaal die boete wel al blijf ik erbij dat ik het stom vind dat je per jaar moet schorsen en niet gewoon kunt schorsen tot dat je het ongedaan laat doen en dan elk jaar een acceptgiro thuis krijgt ofzo. En dan de boete van 260 euro is ook belachelijk hoog voor een oud brommertje die dat nog niet eens waard is. Het is niet dat ik nou 200 rij op de auto baan ofzo. maar goed het zij zo..
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_71757115
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:16 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Heb zeker wel gezocht! uiteindelijk moest mijn vriendin toevallig weer haar apk doen en zat mijn kentekenbewijs in haar mapje in haar auto. Hoe die daar ooit in is gekomen is mij ook een raadsel. Ik ga maandag wel schorsen en betaal die boete wel al blijf ik erbij dat ik het stom vind dat je per jaar moet schorsen en niet gewoon kunt schorsen tot dat je het ongedaan laat doen en dan elk jaar een acceptgiro thuis krijgt ofzo. En dan de boete van 260 euro is ook belachelijk hoog voor een oud brommertje die dat nog niet eens waard is. Het is niet dat ik nou 200 rij op de auto baan ofzo. maar goed het zij zo..
Naja, die boete moet natuurlijk ook iets van een "straf" in zich hebben, als het een tientje was zou 3/4 van de brommers op de weg waarschijnlijk niet verzekerd zijn.. En met een door jou veroorzaakt ongeluk, zeker met zeg een gewonde die wat medische kosten heeft, ben jij zowat failliet als je er voor op moet draaien, daarvoor is die verzekering..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71759005
Gewoon voor laten komen en verhaal uitleggen aan de rechter. Ik heb ook eens eentje van 300 euro (geloof ik) laten voorkomen omdat mijn auto niet verzekerd was, lang verhaal.

Heb er zo'n mooi verhaaltje van gemaakt dat de rechter besloot de helft voorwaardelijk op te leggen. Kan er bij jou wellicht ook inzitten als je aantoont dat dat ding al 2 jaar geschorst is geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')