Nee, meestal alleen een paar nieuwe kleppen en evt. een of twee nieuwe zuigers.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:27 schreef Repeat het volgende:
Als een ketting klapt dan komt ie door je motorkap naar buiten en kun je je hele motorblok bij het vuil zetten. Gaat een riem kapot dan heb je alleen een nieuwe kop nodig
Evengoed een nieuw blok, afhankelijk van de restwaarde van je auto.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:27 schreef Repeat het volgende:
Als een ketting klapt dan komt ie door je motorkap naar buiten en kun je je hele motorblok bij het vuil zetten. Gaat een riem kapot dan heb je alleen een nieuwe kop nodig
Is dat geen goede reden?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:29 schreef Mikkie het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden dat het kostenaspect wel een rol zou spelen..
Niet in het voordeel van de klant. Leuk dat de productie van een riem goedkoper is en dat daardoor de productiekosten van een auto lager zijn, maar uiteindelijk krijg je die kosten dus alsnog een paar keer voor je kiezen (riem meermaals vervangen). Kies dan voor een ketting. Kost in het begin wat meer, maar dan heb je er geen omkijken meer naar.quote:
En ook iets dat je niet wil uitstellen ivm de mogelijke schade als het fout gaat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:58 schreef Mitchelll het volgende:
tuurlijk, puur zodat de garages wat verdienen, dit is de meest voorkomende terugkomende dure reparatie ..
Aanschafprijs van de auto wordt lager. Ze kunnen een Fiat Panda zonder problemen helemaal vol hangen met de zelfde technologische snufjes als een Ferrari, maar dan wordt 'ie wel 3keer zo duur. Eigenlijk is technologisch trouwens niet het juiste begrip in dit geval, het gaat om een meer duurzame maar duurdere technologie. Punt is dat goedkopere auto's vol zitten met dit soort goedkopere oplossingen, die wellicht niet zo degelijk zijn, maar andere voordelen bieden. Dus ja, zeer waarschijnlijk is die Ford Ka iets duurder vanwege die riem (daargelaten dat de rest van een Ka zelfs in vergelijking met een Panda ultiem goedkoop in elkaar zit)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Niet in het voordeel van de klant. Leuk dat de productie van een riem goedkoper is en dat daardoor de productiekosten van een auto lager zijn, maar uiteindelijk krijg je die kosten dus alsnog een paar keer voor je kiezen (riem meermaals vervangen). Kies dan voor een ketting. Kost in het begin wat meer, maar dan heb je er geen omkijken meer naar.
Een spanrol of geleide rail zou idd voor een ketting of riem even lang mee moeten gaan lijkt me. Alleen wordt bij een riem meestal voorgeschreven dat hij tegelijk met de riem vervangen moet worden. Vaak net als de waterpomp als deze door de riem wordt aangedreven.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:06 schreef Spamblik het volgende:
De geleiderail wil nog wel eens kapot gaan bij een ketting-distributie... zo rond de 2 ton
ik heb in me auto geen riem en geen ketting maar stangenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:27 schreef Repeat het volgende:
Als een ketting klapt dan komt ie door je motorkap naar buiten en kun je je hele motorblok bij het vuil zetten. Gaat een riem kapot dan heb je alleen een nieuwe kop nodig
heb je meer kans op een vastloper hoorquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:43 schreef Repeat het volgende:
Een ketting kan heus wel kapot. Alles kan kapot. Ik zeg alleen dat áls het kapot gaat de schade bij een ketting groter is dan bij een riem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |