abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:38:39 #1
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_71705732
dit plan heb ik dus al een tijdje, ik ben op dit moment bezig om al mijn shit te verkopen en wil zo snel mogelijk gaan lopen (mischien niet zo handig aangezien ik zeer waarschijnlijk tegen de winter de alpen over moet).
De route die ik wil gaan lopen is: Duitsland, Oostenrijk, Hongarije (tot zover schengen), Roemenie, Bulgarije (schengen vanaf 2011, ga ik een visum nodig hebben ?). Turkije, Iran, Pakistan/Afghanistan (mijn voorkeur ligt voor Afghanistan, aangezien ik dan noorderlijker uitkom en dus minder "om" hoef, de enige afweging is dus de haalbaarheid en hoe groot het risico is).
Ik wil zo licht mogelijk bepakt gaan lopen en neem dus zo min mogelijk mee (lichtgewicht tent, slaapzak, matje, kleding, 2 paar lichtgewicht kisten, leatherman, legerschepje, allesbrandertje etc.).
Tot nu toe heb ik voornamelijk de fysieke kant uitgedacht (bepakking en route).
Dingen die ik nog niet weet:
Hoe goed is het mogelijk om bij iedere grens een visum aan te vragen, ipv bij het consulaat van het betreffende land (ik ga natuurlijk nimmer nooit niet weten wanneer ik een grens bereik)?
Hoe goed is het mogelijk om in deze landen wild te kamperen ? (ik weet oa van Duitsland dat het daar verboden is)
Kan ik in al deze landen pinnen (iran/afghanistan zijn de landen waar ik over twijfel)?
Heb ik absoluut een reisverzekering nodig (behalve evt een EEE achtige laptop en een digi cam neem ik niks van waarde mee)? En zoja welke is aan te raden ?
Kan ik mijn hond zonder noemenswaardige problemen meenemen ? (ik moet natuurlijk een hondenpaspoort hebben, maar zijn er meer haken en ogen?)
Welke dingen die ik op dit moment niet noem zijn absoluut belangrijk en moeten geregeld/meegenomen worden ?

Aan reacties in de trend van "onrealistisch, ga je niet halen" heb ik niks, of ik het ga halen of niet is aan mij, zeker weet ik dat ik er aan wil beginnen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:41:59 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_71705779
Haha ik vind het wel een stoer idee om het te doen.
Mijn vraag is eigenlijk ga je ons op de hoogte houden?
pi_71705811
Held
ik heb geen toegevoegde waarde of info, slechts een tvp
pi_71705812
Alleen al om deze landen wil ik het uit je hoofd praten -> Iran, Pakistan/Afghanistan.
Daar ga je dus voor je eigen veiligheid niet doorheen zwerven.
pi_71705832
Doe je al aan fysieke training? Lijkt me iig wel verstandig .

Het lijkt me alleen niet echt verstandig om in Oost-Europa (en Pakistan/Afghanistan) zomaar ergens op een weilandje of in een bos te gaan slapen, straatarme lui heb je daar die je voor een paar tientjes al neersteken. Ik zou in die landen toch op een camping of in een hostel gaan zitten.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:44:10 #6
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_71705835
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:43 schreef SkyChat het volgende:
Alleen al om deze landen wil ik het uit je hoofd praten -> Iran, Pakistan/Afghanistan.
Daar ben ik het wel degelijk mee eens.
pi_71705855
Hebben honden een paspoort nodig?
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:47:07 #8
230491 Zith
pls tip
pi_71705886
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:43 schreef SkyChat het volgende:
Behalve iran, dat is een echt enorm gastvrij volk, en het land is super mooi dus je mist zeker iets als je het skipt... (en je kan er gratis bij moskeen eten -ook als westerse)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_71705997
Haha, je bent zo gek als een deur, maar wel een held! Verder ook geen tips van mij. Wel wil ik dit topic volgen...
pi_71706021
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:47 schreef Zith het volgende:

[..]

Behalve iran, dat is een echt enorm gastvrij volk, en het land is super mooi dus je mist zeker iets als je het skipt... (en je kan er gratis bij moskeen eten -ook als westerse)
Je bent een vreemde in dat land en ervan uitgaande dat het daar enorm gastvrij kan zijn, wil nog niet zeggen dat er niets kan gebeuren. Religie speelt daar ook nog eens een sterke rol en in deze tijd van oorlog en omstandigheden kun je op gastvrijheid niet vertrouwen.

Als je bijvoorbeeld s' nachts bij de grens van Bulgarije aankomt dan laat de douane je niet eens meer door vanwege je eigen veiligheid, het is daar zo gevaarlijk dat ze vrezen voor je leven.

Maar je kunt er wel lekker eten dus het zal wel meevallen *kuch*
pi_71706107
Toevallig heb ik van de week op googlemaps gekeken hoe een route van Nederland richting India eruit zou zien. Persoonlijk zou ik zelf echter ervoor kiezen om vanuit Turkije naar Iran en dan naar de kust om via de kust te lopen.
Dit heeft als grote voordeel dat je dan alleen nog maar door Pakistan moet, en waarschijnlijk ligt er een betere infrastructuur aan de kust.

Maarja ik weet 't fijne er ook niet van. Succes iig

mvg Krogzar
pi_71706156
Ik denk dat je voor die landen buiten de EU aan de grens wel een visum kan kopen, van Turkije weet ik het bijna wel zeker. Volgens mij kan je in Iran wel pinnen, het is best een modern land. Voor wat betreft je veiligheid zal ik me niet zo erg druk maken, De kans dat je berooft wordt is ook hier in Nederland aanwezig. Gewoon doen zou ik zeggen. Ik vind het in ieder geval erg gaaf van je.
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:05:28 #13
230491 Zith
pls tip
pi_71706236
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:54 schreef SkyChat het volgende:

[..]

Je bent een vreemde in dat land en ervan uitgaande dat het daar enorm gastvrij kan zijn, wil nog niet zeggen dat er niets kan gebeuren. Religie speelt daar ook nog eens een sterke rol en in deze tijd van oorlog en omstandigheden kun je op gastvrijheid niet vertrouwen.

Als je bijvoorbeeld s' nachts bij de grens van Bulgarije aankomt dan laat de douane je niet eens meer door vanwege je eigen veiligheid, het is daar zo gevaarlijk dat ze vrezen voor je leven.

Maar je kunt er wel lekker eten dus het zal wel meevallen *kuch*
Je moet gewoon iran er niet uit pikken, de oost-europeese landen zijn een stuk gevaarlijker. Religie is van geen rol in Iran tov hun gedrag naar gasten aan hun land, men is niet in oorlog met Iran en Iran voelt geen sympathie voor de buurlanden die aangevallen zijn (want deze zijn eigenlijk ook de vijanden van het perzische volk...)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  FOK!fossiel zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:06:19 #14
8443 cptmarco
it's captain...
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:06:36 #15
230491 Zith
pls tip
pi_71706264
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:58 schreef Krogzar het volgende:
Toevallig heb ik van de week op googlemaps gekeken hoe een route van Nederland richting India eruit zou zien. Persoonlijk zou ik zelf echter ervoor kiezen om vanuit Turkije naar Iran en dan naar de kust om via de kust te lopen.
Dit heeft als grote voordeel dat je dan alleen nog maar door Pakistan moet, en waarschijnlijk ligt er een betere infrastructuur aan de kust.

Maarja ik weet 't fijne er ook niet van. Succes iig

mvg Krogzar
Dat zou inderdaad beter zijn, iran en dan richting zuid-pakistan (de taliban zit in het noorden)
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:06:42 #16
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71706268
Lopend naar India, dat haal je niet. Of je wordt doodgestoken of beroofd door Oost-Europeanen, of je wordt afgeslacht door radicale gelovigen.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71706320
Ik denk dat je het een beetje onderschat, hoeveel wil je per dag lopen, en wat is je ervaring? Gezien het lichamelijk risico dat zo'n reis met zich meebrengt lijkt een goede reisverzekering me geen luxe. Je zult je ook moeten laten inenten. De visa zullen problemen opleveren, sommige landen eisen dat je dat bij het consulaat in je eigen land regelt, en minimaal een bepaalde tijd van te voren.

Je hond is ook een probleem, binnen de EU gelden er regels zoals inderdaad een hondenpaspoort, chip en de juiste entingen. Buiten de EU zijn er weer andere regels, maar belangrijker nog; daar zijn veel gezondheidsrisico's voor je hond, en daar kan je hem niet allemaal goed tegen laten inenten.
pi_71706343
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:06 schreef Verlicht het volgende:
Lopend naar India, dat haal je niet. Of je wordt doodgestoken of beroofd door Oost-Europeanen, of je wordt afgeslacht door radicale gelovigen.
Wat is het leven toch simpel als je verlicht bent.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:10:30 #19
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71706360
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:09 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te vertellen hoe gevaarlijk Azie (eerder midden-oosten) is. TS heeft ambitie om met een rugzak onze halve (gevaarlijke) wereld over te steken, lopend. Gezond verstand, gast.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:10:55 #20
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_71706372
Of je koopt een enkeltje India om vervolgens in India zelf een jaartje rond te lopen. Het land is groot genoeg.
pi_71706430
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:10 schreef Verlicht het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te vertellen hoe gevaarlijk Azie (eerder midden-oosten) is. TS heeft ambitie om met een rugzak onze halve (gevaarlijke) wereld over te steken, lopend. Gezond verstand, gast.
Ik ben er nog nooit geweest, maar deel je ervaringen eens, denk dat TS daar meer aan heeft
pi_71706489
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:09 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk. Dit klinkt een beetje als een laatste reis van iemand die terminaal ziek is of het leven niet meer ziet zitten...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:16:07 #23
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71706508
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:13 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest, maar deel je ervaringen eens, denk dat TS daar meer aan heeft
Te veel energie, maar als je regelmatig het nieuws in de gaten houdt dan weet je dat het absoluut niet verstandig is om als een blanke daar (Midden-Oosten - hevige conflictgebieden) rond te lopen.
pi_71706622
Offtopic -> Maar waarom wil je naar India, met zo'n avatar?
pi_71706675
Denk niet dat het goed is om je te laten bang maken door het nieuws, ga uit van je eigen kracht en gezond verstand, dan ben je al een heel eind richting de Taj Mahal

Ik ben zo vaak alleen op reis geweest en ik leef nog steeds. Ik vind TS al een held als ie lopend Turkije haalt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')